Yamaha rx-v1800 og HDMI spørsmål.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha rx-v1800 og HDMI spørsmål.

Jeg vurderer en slik reciever om dagen, og lurer på et par ting der som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

- Jeg vil gjerne bruke de nye formatene i HD, og vil da kjøre HDMI fra Toshiba HD-EP35 og PS3. Så langt alt vel. Men den dumme projektoren min har sluttet å ta imot bilder på HDMI inngangen, og må kjøre component til den.
    Kan jeg da kjøre lyden til Yamaha via HDMI, og bildene rett til projektoren via component, går det?

- Såvidt jeg har forstått kan man ikke kjøre HDMI inn i Yamaha og component ut igjen, det virker ikke hvis jeg har fått med meg alt. Stemmer det?

- Har jeg rett og slett et problem med å få HD-lyd og bilde uten å bytte ut min gamle Infocus 5700? Tror ikke det er tema å reparer inngangen på den nemlig.

Takker for alle svar.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller her gitt, men da har jeg gått til innkjøp av en slik en, så får vi jo bare se hva som virker og ikke!

Spennende.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Jeg vurderer en slik reciever om dagen, og lurer på et par ting der som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

- Jeg vil gjerne bruke de nye formatene i HD, og vil da kjøre HDMI fra Toshiba HD-EP35 og PS3. Så langt alt vel. Men den dumme projektoren min har sluttet å ta imot bilder på HDMI inngangen, og må kjøre component til den.
    Kan jeg da kjøre lyden til Yamaha via HDMI, og bildene rett til projektoren via component, går det?

- Såvidt jeg har forstått kan man ikke kjøre HDMI inn i Yamaha og component ut igjen, det virker ikke hvis jeg har fått med meg alt.
    Jeg tror du har rett i at dette blir et problem..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for innspill!

Ja jeg også tror det, men da er jeg ihvertfall klar for HD lyd og bilde når en ny projektor kommer en gang.

Irriterer meg noe inni granskauen at den ikke vil ha HDMI lenger den dummer projektoren, men sånn er den blitt.

Menybilder og alt kommer opp, men når jeg spiller film vil den ikke mer, står kun justerer bilde og det er det. Skuffende!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er vel ikke noe som heter HDMI-Component overgang heller?

Noen som vet det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme receiver selv og kan bekrefte at PS3 ikke klarer å sende ut via HDMI og analogt samtidig. Jeg har ihvertfall ikke fått dette til å fungere. Fra Toshibaen vet jeg ikke.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ser nå at jeg leste litt for raskt når jeg svarte deg tidligere i denne tråden, så jeg velger å svare deg på nytt:

Ja, dette burde fungere hvis du går direkte fra avspilleren til projektoren med komponentkabelen..og at avspilleren kan sende ut signaler på HDMI og Komponent samtidig..

- Såvidt jeg har forstått kan man ikke kjøre HDMI inn i Yamaha og component ut igjen, det virker ikke hvis jeg har fått med meg alt. Stemmer det?
    Ja, det er korrekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette burde fungere hvis du går direkte fra avspilleren til projektoren med komponentkabelen..og at avspilleren kan sende ut signaler på HDMI og Komponent samtidig..[/QUOTE]

Ja men hvis det ikke henger en monitor/tv i anre enden av hdcp chain (altså på hdmi out) så får han vel ikke lyd heller?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Ja, dette burde fungere hvis du går direkte fra avspilleren til projektoren med komponentkabelen..og at avspilleren kan sende ut signaler på HDMI og Komponent samtidig..
    Ja men hvis det ikke henger en monitor/tv i anre enden av hdcp chain (altså på hdmi out) så får han vel ikke lyd heller?[/QUOTE]

Ja kanskje det er noe der også?

Kanskje jeg må ha en kabel ut av Yamaha på HDMI som er tilkoblet noe i andre enden for å få dette til. Det hadde jeg ikke tenkt på.

En annen ting, mange snakker om at man MÅ bruke komponent inngangen på Yamaha for å bruke intern oppskalering av SD i denne, som visstnok fungerer veldig bra.
    Er denne bedre på oppskalering enn min Toshiba HD-EP35?

Og hvis man så bruker komponent fra Toshibaen, mister man ikke da muligheten for HD-lyd på SD? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •