Thule iA100 har tatt kvelden, lønner det seg å fikse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer straatveit sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thule iA100 har tatt kvelden, lønner det seg å fikse?

Hei.

I dag sluttet min kjære Thule iA 100 å fungere. Er godt fornøyd med denne forsterkeren, men lurer på om det lønner seg å fikse den? Den er over 5 år gammel så må punge ut selv. Det som skjedde var at jeg hadde hatt den en annen plass en liten periode, så når jeg flyttet den opp igjen så kom det noen rare lyder da jeg skrudde den på, akkurat som om musikken hakket, og kun den ene høytaleren virket. Prøvde å skru den av og på, men da jeg skrudde den på igjen kom ikke den velkjente klikk lyden som skal komme når du skrur den på, og det kom ingen lyd.

Har noen opplevd lignende før, eller har noen formening om det er vil lønne seg å fikse en slik forsterker? Er litt kjip å betale 500-600 kr. bare for å få et verksted til å sjekke om det vil lønne seg å reparere den hvis det blir for dyrt likevel.

Takker for alle svar.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg noob på dette området, men har hatt litt klatt med den forsterkeren jeg hadde før.

Det klikket du nevner tror jeg kommer når releet slår inn, om dette er gått så kommer det ingen lyd ut fra høytalerene. (et rele gått, og du har lyd i ene høytaleren). Forsterkeren skrur seg fortsatt på ? Får strøm o.l ?

Om det er begge rele som er gått så koster det vel en ca 1500,- å reparere. Rele er ikke dyrt, men arbeidstidener ikke billig. (Jeg byttet et rele, kostet ca 1000,-)

Sikkert flere som har mer peiling enn meg, men det minnet mistenkelig om rele problem.

Newcomer straatveit sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Stemmer at forsterkeren går på og jeg kan stille volumet (digitalt) og alt det der, er kun lyden som mangler.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så vil du ved salg sikkert kunne selge den for 2500, så om du får fikset den for 1000-1500 så vil du uansett ha muligheten å kunne sitte igjen med en tusing.
    Edit: Sjekk med HFK... Ikke bestendig like god med servicen, men siden produktet er såpass nytt, så føler jeg at de er pålagt å kunne hjelpe deg med det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •