Råd angående ny surroundforsterker!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd angående ny surroundforsterker!

Hei!
    Jeg tipper mye av det jeg spør om har blitt besvart rundt omkring men det får dere bære over med, jeg har lest mye rundt på forumet men ønsker å samle opp forslag og erfaringer relevant til meg i denne tråden.

Jeg går for tiden og sysler med tanken om å oppgradere min surroundforsterker som er en Sony STR-DA5000ES. En kollega av meg klarte å dra i forsterkeren når den var påslått og løsnet ene ledningen som slo inn i chassiset, så nå er den for tiden hos Sony for undersøkelse. Den eneste tilbakemeldingen jeg har fått er at det er mer enn sikringen som er gått men de var ikke sikker på hva.

Blir veldig generelt, men hva tror dere en slik reperasjon ender på?

Uansett blir det nok en oppgradering og jeg kikker rundt på forsterkere i 15k klassen og fant ut at jeg vil ha HDMI switch og True-HD så jeg kan ha den en stund.

Det jeg har sett meg ut er pioneer LX70 og Yamaha 3800.

Jeg har tidligere eid en Yamaha 750 eller noe lignende(Den gikk ut av huset etter 2 uker) og sony'en nevnt over.

Mine erfaringer med disse er, Yamaha var altfor grøtete lyd og lite klart mens sonyen var litt skarp på på musikk men bra på surround. Sonyen opplevdes egentlig litt slitsom på musikk i lengden og derfor ønsker jeg å bytte den ut uansett.

Jeg har ett dali høyttalersett med 808(de gamle) i front, men tanken er at disse og skal byttes ut etterhvert, muligens til høsten, avhengig av hvor bra de spiller med ny forsterker.

Hvilke forsterkere ville dere gått for? Jeg er åpen for andre forslag og jeg tipper forsterkeren brukes 80/20 til film og musikk.

Har dere også mulighet til å peke ut gode butikker i bergen hvor jeg kan høre på de forskjellige forsterkerene som blir foreslått her?

Vet dere om noen høyttalere som har en lik klang som Dali som typisk vil være i disse butikkene?

Sikkert vanskelig å svare på alt, men innspill tas imot med takk.

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått hørt på 3800, men har tidligere eid 2 stk yamahareceivere....
    siste jeg hadde var rx-v2600. Når jeg sammenligner den mot LX70 som jeg har nå, så var det på mine høytalere litt forskjell. Ved filmtitting sliter jeg litt med å skille pioneer mot yamahaen, det er ved musikkavspilling jeg merker en forskjell. På pioneeren blir lydbildet mer oppløst, vokalene litt klarere, og trykket i bunn veldig mye bedre. Føler at pioneeren har mer kontroll på mine høytalere, enn hva yamahaen hadde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for det. Jeg ser også på Onkyo 905 om jeg får en ok pris på den, noen som vet hvordan den er i forhold til yamaha og pioneer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •