Heisan,

Bare for å legge til litt bakgrunns-informasjon før jeg presenterer det tekniske. Skal iløpet av året kjøpe et nytt hus som har en garasje i under-etasjen. Garasjen består av betong både i tak vegger og gulv, og garasjeporten skal fjernes og erstattes med betong. Rommet er ca 4*8 meter og skal bygges for å være kino. Så hvis noen har noen gode råd for bygge-materiale når det gjelder demping, akustikk etc. vennligst gi meg råd Jeg har et budsjett på 100.000 kroner på det tekniske (høytalere, forsterker, lerret, projektor, playstations 3). Etter å ha trålet forskjellige butikker har jeg til nå fått 2 tilbud (oppsett) som begge ligger rundt 100.000.

1. Forslag:

ADCOM GTP860 2 BL
CARVER AV-705 5*125 FTC

1 par Boston VR-975 (Front)
1 Stk Boston VR-920 (Center)
1 par Boston VRB (Bak)
1 Stk Adcom GDV-970 DHT (byttes ut med PS3)
1 Stk Epson projektor (byttes ut med pengene jeg sparer på PS3)
1 Stk lerret

2. Forlsag:

Onkyo TX-SR875
1 par Klipsch RF-82 (Front)
2 Stk Klipsch RW-10 (Sub)
1 Stk Klipsch RC-62 (Center)
2 par Klipsch Reference RS-52 (Bak og Side)
1 Stk Sony projektor
1 Stk lerret

Som dere forstår har jeg ikke lagt så my vekt på type lerret og projektor enda, da lyden er det viktigste først. Det ligger en god del mer penger i forslag 1 når det gjelder lyd, fordi forslag 2 ligger det budsjettert mer penger i bilde. Etter å ha hørt begge anleggene i demo-rom så er jeg virkelig i tvil. Forslag 1 ble jeg trykket ned i stolen, var utrolig my rå kraft og enda mer å gå på, demo-rommet var bra, men jeg følte at den flotte klangen på diskantene uteble og at det noen ganger ble litt grøtete. Forslag nr. 2 ble jeg veldig skuffet, kansje fordi demo-rommet ikke var noe godt demo-rom. Men det var ikke noe trykk i rommet. Men klangen på diskanten var veldig ren og pen. Men jeg er redd at dette ble for lett for størrelsen på mitt kino-rom. Burde jeg her også legger mer penger i lyd og gå for en billigere projektor?

Noen som har noen gode forslag å komme med, andre typer produkter jeg bør vurdere?

Tusen takk for alle gode bidrag