Pioneer SC-LX90 - Nytt monster! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 86 av 86
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at denne receiveren allerede har fått sin egen tråd.

Sitter med siste nummer av Lyd & Bilde v/Geir Gråbein Nordby som tester SC-LX90 Susano, og antar at dette er produktet som omtales i denne tråden?!

Testen som starter på side 110 begynner greit.............MEN så starter elendigheten i midtre spalte på side 111.

"....det låter i hvert fall både livløst og sterilt."

"Løsningen er å overstyre alt romkorreksjonssystemet har gjort......."

Basert på egen erfaring med kalibrering av oppsett med receivere fra Pioneer, med tilhørende romkorreksjon, får jeg et inntrykk av at testpanelet "disser" romkorreksjonssystemet pga manglende kompetanse.

Synd for Pioneer.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Ser at denne receiveren allerede har fått sin egen tråd.

Sitter med siste nummer av Lyd & Bilde v/Geir Gråbein Nordby som tester SC-LX90 Susano, og antar at dette er produktet som omtales i denne tråden?!

Testen som starter på side 110 begynner greit.............MEN så starter elendigheten i midtre spalte på side 111.

"....det låter i hvert fall både livløst og sterilt."

"Løsningen er å overstyre alt romkorreksjonssystemet har gjort......."

Basert på egen erfaring med kalibrering av oppsett med receivere fra Pioneer, med tilhørende romkorreksjon, får jeg et inntrykk av at testpanelet "disser" romkorreksjonssystemet pga manglende kompetanse.

Synd for Pioneer.
    Jeg så også det,og syns det var rart,da de alltid har skrytt på Pioneer sin romkorreksjon på andre modeller!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig synd ja. Har lekt litt med SC-LX90 å i det rommet jeg brukte den var lyden VESENTLIG bedre med romkorreksjon aktivert da den ga et tilskudd i bassen (flere db på EQ 63 og 125HZ) og løftet mellom tonen ganske mye. Dette var på S3EX.

Før jeg kjørte korreksjonen hadde jeg mine tvil og lurte om på S3EX kom til å høres ut som små "fuglekasser" etter MCACC kjøring-dette utfra erfaring at lyden har blitt "spinkel" med romkorreksjon aktivert på mine tidligere Pioneer recivere men ble veldig positivt overrasket!

Så tydelig at de har gjort om noe i priotering av MCACC fra og med LX90,LX71 og LX81 og nyere.

Dette gjorde saken enkel ved valget av SC-LX71 som i mine ører har en "artigere" lyd enn LX70 med den "gamle" MCACC oppsettet hvor klarhet og null bass var priotert i mine ører. SKulle gjerne hatt råd til LX90 selv om LX71/81 har mye av det samme.

Ser at et blad som HIFI news konsekvent slår av all romkorreksjon ved test av recivere. SC-LX90 fikk utrolig god omtale å ble sterkt anbefalt der. LX81 fikk ikke like god omtale for å si det sånn...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Ser at et blad som HIFI news konsekvent slår av all romkorreksjon ved test av recivere.
    Det er totalt meningsløst å utføre tester av Receivere, hvis romkorreksjonssystemet ikke benyttes.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det er totalt meningsløst å utføre tester av Receivere, hvis romkorreksjonssystemet ikke benyttes.
    ...vel, hvis en bruker et "studio-grade" testrom som er satt opp 100% perfekt i forhold til høyttalerne som benyttes kan en vel kanskje slippe unna med noe slikt, men i alle tilfelle bør en jo i det minste teste romkorreksjonen for å se om den fungerer bedre eller dårligere enn på andre receivere...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har inntrykket av at de fleste som kjører på med romkorreksjon bruker den automatiske funksjonen. En måling, thats it. Og da er det kanskje relevant å teste akkurat det. For det finnes jo romkorreksjoner der den automatiske funksjonen faktisk fungerer bra, og det ikke er meningen å gjøre manuelle korreksjoner.

De som kan dette med manuelle etterjusteringer, tolke resulater, legge til rette for korrekt måling osv. vet kanskje uansett hva som "bor" i receiveren, og vil lese forbi konklusjonen til skribenten?

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •