Pioneer SC-LX90 - Nytt monster! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 86
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke overraskende

at Yamaha vant..Virker som det er en tendens til yamaha i hjemmekino testene?!

Men uansett så er alle tre receiverene veldig bra virker det for meg. Design messig synes jeg Pioneer er milevis foran de andre!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som testen viser så er Yamaha et bittelite hakk bedre enn Pioneeren på film og Pioneeren er en del bedre på musikk. Hadde disse produktene kostet det samme så hadde Pioneer vunnet, men det er tross alt en prisforskjell på 12000,- kroner i mellom dem. Akkurat det må man også ta med i beregningen. Begge to er uansett forrykende receivere, og de to andre er heller ikke tapt bak en låvedør.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Som testen viser så er Yamaha et bittelite hakk bedre enn Pioneeren på film og Pioneeren er en del bedre på musikk. Hadde disse produktene kostet det samme så hadde Pioneer vunnet, men det er tross alt en prisforskjell på 12000,- kroner i mellom dem. Akkurat det må man også ta med i beregningen. Begge to er uansett forrykende receivere, og de to andre er heller ikke tapt bak en låvedør.
    Siden dere kåret best i test og beste kjøp, burde vel prisen bare vært tatt med i beregningen i katogorien beste kjøp. Beste i test burde vel være akkurat det, den beste resiveren av de testede uten tanke på pris. Uten at jeg skal påstå at resultatet burde være noe annet.

Jeg syns vertfall det blir feil å ta med pris under "Best i test", når dere også har med "Beste kjøp/Mest for pengene" o.l. Uansett syn jeg LX90 kom veldig bra ut av denne testen, og når jeg leste testen fikk jeg også mest lyst på LX90 og satt igjen med det inntrykket at Pioneer var best i test.

For å si det slik, hadde dere glemt og sette på "best i test" merket og bare teksten hadde stått der hadde jeg konkludert med at Pioneer var vinneren.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eg lurer mest på er om film egenskapene til lx90 var bedre en lx70/60 ( som er identiske der ?)... Tenker mest på om man bruker effektforsterker på alt.

Og hvor kraftig LX90 egentlig er.... Kan den slå ut Hegel H2A, Nad M25, Midgard Oberon 6/4.1 ?

Og tåler den laster i lav ohm som man får av infinity kappa 9.2i ?

Synst det burde vert mer innspill på hvor kraftig effektforsterker delen er og hvordan den klarte å drive de forskjellige høytalerene.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris er ikke et tema under best i test. Bare en misforståelse, for å legge den ballen død.

Hvorvidt vi liker Yamaha eller noen andre er utelukkende basert på hvordan det spiller. Hvis tendensen er at Yamaha lager gode produkter så gjenspeiles det i testene.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde kanskje vært en ide å invitere noen her fra forumet neste gang man tester?
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Atle påpeker så har ikke prisen noe å si når vi kårer best i test. Det som vekter i Yamahas favør er at hjemmekinoytelser vektes tyngre enn stereoytelser. Det er tross alt en test av hjemmekinoforsterkere I mitt forrige innlegg satt jeg hjemme i ammetåka og glemte at prisen ikke var relevant når man deler ut best i test. Kanskje en god ide at vi i Hjemmekino inviterer leserne våre til et aldri så lite besøk i vår referansekino hvor vi kjører en demonstrasjon av presence med et 11.2 oppsett
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Hvorvidt vi liker Yamaha eller noen andre er utelukkende basert på hvordan det spiller. Hvis tendensen er at Yamaha lager gode produkter så gjenspeiles det i testene.
    Synd at fjernkontrollen til Yamaha er såpass dårlig IMO.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin test i siste hjemmekino, men jeg kan ikke dy meg å tenke på hvor kult det hadde vært om hjemmekino bare for morro skyld testet f.eks Onkyo PR-SC886 og Parasound Halo A52 opp mot de integrerte boksene. Onkyo/Parasound comboen ville kommet på rundt 42 - 43.000,-
    Noe å tenke på for neste nummer?

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Hjemmekino kunne ha begynt å teste slike kombinasjoner av prosessorer og effektforsterkere så ville de ha tatt bladet opp enda et hakk i kvalitetskalaen. Finne de gode matchene mellom pre- og effektforsterkere hadde vært veldig interessant for oss hjemmekinoentusiaster. Krever vel mye testing og ressurser men desto bedre blad!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino-testen virker noe tendensiøs i "dissingen" av effektdelen i bla Denon sin forsterker. Her drar man frem påstander uten å kunne underbygge det med noen slags substans. Men vi får ta det som det er: en underholdenen synsing som avgjøres primært av "trynefaktorer"... IMO.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Atle påpeker så har ikke prisen noe å si når vi kårer best i test. Det som vekter i Yamahas favør er at hjemmekinoytelser vektes tyngre enn stereoytelser. Det er tross alt en test av hjemmekinoforsterkere I mitt forrige innlegg satt jeg hjemme i ammetåka og glemte at prisen ikke var relevant når man deler ut best i test.
    Yamaha og Denon koster begge 5500 euro i Tyskland (eller 5500 USD "over there"). I Norge er listeprisen markert forskjellig for å si det mildt, er jo snakk om en fem siffret sum. Bortsett fra at det sikkert er lettere å få barbert prisen på den ene med litt pruting, fremfor den andre der "rabatt" hos forhandleren er et drops på disken, men uansett så bør man vel kunne si at value-for-money i Norge går klart i favør av det ene apparatet her... Slik det presenteres i blekka så får man jo nesten inntrykk av at den ene boksen er et vesentlig billigere produkt. Man har jo sett at den feiloppfattelsen regjerer hos en rekke deltakere også på dette forumet.

Kanskje en god ide at vi i Hjemmekino inviterer leserne våre til et aldri så lite besøk i vår referansekino hvor vi kjører en demonstrasjon av presence med et 11.2 oppsett
    Jeg vet at jeg personlig ikke kommer til å hekte opp fire "presence" høyttalere i mitt lytterom, men synes uansett at det er irrelevant å vektlegge det såpass i en "prof vurdering av lydkvaliteten" i en sånn test som dere har servert.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av poenget med Z11 Espen er jo nettopp presencekanalene. Hvorfor skal man ikke vektlegge disse også? trenger man ikke presence slik du antyder så er vel en Z7 et mer fornuftig kjøp. Når det gjelder effekttrinnene i Denons produkter så er dette selvsagt smak og behag. Jeg har selv benyttet en Denon 4308 hjemme i over et år og er godt fornøyd med den. Men når vi har en slik test med lyttepanel og skifte fra en forsterker til en annen så hører man forskjeller. så er det selvsagt subjektivt hvilken lydsignatur som faller aller best i smak. Tipper de fleste av oss kunne levd fint med hvilken som helst av disse komboene hjemme og vært strålende fornøyd.

Til Wotg. Det kommer en test i det kommende nummeret med SC886 fra Onkyo og den nye P7 surroundprosessoren fra Haloserien til Parasound.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Yamaha og Denon koster begge 5500 euro i Tyskland (eller 5500 USD "over there"). I Norge er listeprisen markert forskjellig for å si det mildt, er jo snakk om en fem siffret sum. Bortsett fra at det sikkert er lettere å få barbert prisen på den ene med litt pruting, fremfor den andre der "rabatt" hos forhandleren er et drops på disken, men uansett så bør man vel kunne si at value-for-money i Norge går klart i favør av det ene apparatet her... Slik det presenteres i blekka så får man jo nesten inntrykk av at den ene boksen er et vesentlig billigere produkt. Man har jo sett at den feiloppfattelsen regjerer hos en rekke deltakere også på dette forumet.
    Det er vel det samme om produktene koster det samme alle andre steder i verden, hvis det er en stor prisforskjell her hjemme.

Og få prutet ned den ene er jo helt opp til hver enkelts prute ferdigheter. Normal prisen er noe de fleste ser på med en gang, og da er jo Denonen er god del mer for pengene.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner om testen fra tyske Audiovision som tidligere er omtalt i denne tråden:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...-avc-a1hd.html

Klar seier til Denon der den bla er overlegen på videoprosessering og fremstår som et komplett multimediasenter med fremragende lydkvalitet.

Direktvergleich: XXX gegen Denon AVC-A1HD
    ... Denon rüstet seine Top-Geräte traditionell als Multimedia-Zentralen aus. Mit WLAN und der Fähigkeit, Videos über ein Netzwerk wiederzugeben, zeigt sich der AVC-A1HD dem XXX überlegen... Internet-Radio empfangen... Songs von Musikservern im Heimnetz... punktet... mit seinem Audyssey.Einmess-System. Das YYY des XXX müht sich zwar redlich, Klangverbesserungen auf dem Audyssey-Niveau erreicht es aber nicht...

... Bildschirmmenüs... XXX gibt sich hier eine Spur träger als der Denon. Der zeigt... die Menüs zusätzlich auf dem Gerätedisplay an und lässt sich so auch bei abgeschaltetem Bildschirm einstellen. Beim XXX geht das leider nicht...

Der Denon verfügt allerdings über sechs HDMI-Eingänge, der XXX 'nur' über vier...
    Den Umgang mit Video-Signalen beherrscht der Denon besser als der XXX... der Denon zeigt sich... in Sachen De-Interlacing sowohl von 576i- als auch von 1080i-Signalen überlegen."

Flere tyske tester her:
    DENON | AVC-A1HD | High End A/V-Verstärker mit D.D.S.C. HD, 9.3-Vorstufe, 10-Bit Video Processing, 1080p Scaler, Ethernet, W-LAN, USB und iPod ready

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal jo ikke se igjennom mange tester i de norske hifi bladene at de lenge har hatt ett ekstra godt øye til Yamaha. Det er jo egentlig litt rart at de vinner hver eneste test, samme hvilke prisklasse.

Man har jo alltid merker man liker og missliker, samme hvor mye mange man er borti eller hvor upartiske man skal være.

Jeg har flere merker jeg aldri skal røre, pga småting som skjedde for mange år siden. F.eks. Sharp. Hadde en DVD spiller i starten av formatets tid. Den var utrolig vemmelig å bruke. Heldigvis var det noe feil med den, og fikk byttet. Jeg går jo da ikke å kjøper ett nytt produkt fra dem da.

Men nå er jeg vel litt off topic her.

Generelt de siste årene så har det vel vært Yamaha og Pioneer som har vært de store favorittene blandt fagpersonellet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Man skal jo ikke se igjennom mange tester i de norske hifi bladene at de lenge har hatt ett ekstra godt øye til Yamaha. Det er jo egentlig litt rart at de vinner hver eneste test, samme hvilke prisklasse.

Man har jo alltid merker man liker og missliker, samme hvor mye mange man er borti eller hvor upartiske man skal være.

Jeg har flere merker jeg aldri skal røre, pga småting som skjedde for mange år siden. F.eks. Sharp. Hadde en DVD spiller i starten av formatets tid. Den var utrolig vemmelig å bruke. Heldigvis var det noe feil med den, og fikk byttet. Jeg går jo da ikke å kjøper ett nytt produkt fra dem da.

Men nå er jeg vel litt off topic her.

Generelt de siste årene så har det vel vært Yamaha og Pioneer som har vært de store favorittene blandt fagpersonellet.
    I den globaliserte verden så slipper man ihvertfall å forholde seg bare til fordommene til skribentene i et enkelt tidskrift/land...

Men kommer uansett aldri å forstå hvordan Hjemmekino kan slakte Denon samtidig som den får toppkarakter (både i måling og lyttetest) bla i AudioVision.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mye prat om watt og hva den egentlig gir etc.

Det er visse fysiske lover som skal opprettholdes med tanke på hva watt poweret og trafoen i selve forsterkeren klarer å dra ut fra nettet som til syvende og sist sier noe om hva den er kapabel til å yte. Uansett om det er ICA digital eller analog forsterker teknologi. Når man skal måle antall watt i 10 kanaler så er nok "watt" som det her i forumet snakkes om 140w x 10 nærmest realiteten.

Litt på siden, Men det hadde vært interressant om noen av dere i hjemmekino eller Lyd & Bilde kunne dra knytninger også mot Onkyo. Selv om de ikke har High End slutt trinn i den pris klassen som Pioneer, Yamaha og Denon så har de en modell med de samme forutsetninger i TX-NR906 som trekker like mye fra nettet som disse topp modellene og bruker en forsterk teknologi som gjør at den alltid har kraft til overs og front kanalene kan Bi Ampes for det lille ekstra.
    Vet at lillebroren er testet av flere blader men ikke NR906. Om det er tilfellet og jeg ikke har fått det med meg så ber jeg om unskyldning
    Dette ble litt utenom selve diskusjonen men så flere dro knytninger mot andre produkter så tenkte å føye meg inn i rekkene. Dette var mer ment som et godt alternativ til de som ikke har lomma full av penger og ikke trenger hjemmekino i 10 kanaler.

http://www.intl.onkyo.com/downloads/...us_leaflet.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyoen er testet i hjemmekino med LX81, RXV3900, Denon 3808A og 906. Kom bra ut i hjemme kino,mens listen ble snudd på hodet i et annet hifiblad hvor Onkyo var suverent best. 906 trekker 1,5kV fra strøm nettet ved maks. LX91 trekker 2,5kV....... så litt forskjell er det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 906

Takk da skal jeg lete litt mer å lese de testene. Har kun noen utenlandske tester som gir den maks score som hjemmekino forsterker. Blandt annet p.g.a en utrolig bra oppskalering gjennom bilde prosessoren som sitter i. Stort pluss!

Men det jeg skrev var som sagt litt på siden av det som ble diskutert. Jeg er selv veldig mellom barken og veden som vi sier om jeg skal gå får en CS-lx90 eller gå tilbake til gode gamle Rotel og todelt løsning med effektforsterkere. Har hatt mye Pioneer og har vært veldig godt fornøyd med det i hjemmekino.
    Har dedikert stereo.

Takk.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •