Pioneer SC-LX90 - Nytt monster! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 86
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ultimate AV mag har også målt effekten: UltimateAVmag.com: Pioneer Elite SC-09TX A/V Receiver
    ser ut som boksen leverer varene. Det gjør den! Har hørdt den på Hifimessa i trondheim på S3EX. Litt "tørr" lyd kanskje etter min smak men hadde bra med "rom" i lyd bilde og generell kontroll på lyden. Ser ut som strøm forsyningen kan begrense den litt. Venter spent på LX81 og LX71 som skal være bygd på samme lest. LX90 blir alt for dyr i denne omgangen.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    AV-A1HD koster 38.000,- lurer veldig på hva pioneer har puttet i boksen sin som gjør at de kan kreve 20.000 til.
    Om noen dager får vi vel svaret. I nyeste Hjemmekino skal AV-A1HD vs. LX90 vs. Z11 testes! -En test jeg har gledet meg til i lang lang tid :-D -Tror Z11 vinner, om det er mulig å kåre en vinner....

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Om noen dager får vi vel svaret. I nyeste Hjemmekino skal AV-A1HD vs. LX90 vs. Z11 testes! -En test jeg har gledet meg til i lang lang tid :-D -Tror Z11 vinner, om det er mulig å kåre en vinner....
    Ja er du så sikker på det? Jeg har gledet meg veldig til denne testen (selv om jeg nok ender opp med LX81) og ble svært skuffet når den ikke kom.

I Hjemmekino NR 8, står det "Neste nummer: "Duell om hjemmekinotronen" og når endelig Hjemmekino NR 9 og jeg hadde bladd igjenom hele blekka for å finne testen sto det Neste nummer: "Duell om hjemmekinotronen"

2 gangen jeg er blitt "lovet" en test i neste nr jeg har gleda meg SYKT mye til uten at den kom, sist gang gikk det 3 nr før den kom.

Men er vel slik man må regne med Men jeg syns det er kipt nok å måtte vente 1 måned Får håpe den dukker opp

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EldarH: så vidt jeg har registrert så var det vel problemer med logistikken som gjorde at de måtte utsette testen. Men den er visstnok garantert å komme i neste nummer Desverre ligger de fleste testobjektene et godt stykke over mitt prisnivå, men det blir uten tvil interresant å se hvem som drar det lengste strået blandt hjemmekinogutta.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    EldarH: så vidt jeg har registrert så var det vel problemer med logistikken som gjorde at de måtte utsette testen. Men den er visstnok garantert å komme i neste nummer Desverre ligger de fleste testobjektene et godt stykke over mitt prisnivå, men det blir uten tvil interresant å se hvem som drar det lengste strået blandt hjemmekinogutta.
    Det var godt å høre
    Burde stått et lite notat om det i blekka, jeg så vertfall ikke noe..

Jeg skal kjøpe inn en del utstyr nå og har veldig lyst på lx91, men jeg føler ikke jeg får igjen for pengene. At den er verd 60k. Defor valgte jeg den bort. Hadde den vært prisen til 35-45 hadde jeg ikke nølt.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Ja er du så sikker på det? Jeg har gledet meg veldig til denne testen
    Kjemesikker Ingenting slår Yamahas Presence! neida, tror uansett det står mellom Yamaha og Pioneer. Men prisen tatt i betraktning bør det det også. (er det ikke denon: 37k, z11: 47k, LX90 57k?)

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg felt til den testen !
    Savner LX70 ampen eg, byttet den ut med 3808 og nå 875. Har enda ikke fått testet 1800/3800 som hadde vert morro å få testa, men LX70 er den som laget film og musikk lyd i mine ører !

Er mest spent på hvor kraftig den ICE teknologien i LX90 og 81 kommer til å vere. Kansje eg klarer å drive kappa med Midgard 6.1 på bass og SC-LX81 på øvre register ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjemesikker Ingenting slår Yamahas Presence! neida, tror uansett det står mellom Yamaha og Pioneer. Men prisen tatt i betraktning bør det det også. (er det ikke denon: 37k, z11: 47k, LX90 57k?)
    Helt ening her Phatbull!

Min oppfatning er at så langt opp i prisklasse så spiller personlige preferanser og matching av resten av oppsett også en stor rolle. Videre tror jeg de har hver sine ting de er best på. min oppfatning er at Denon er veldig bra på video/ bilde delen, Yamaha er meget bra på lydprossesering mens Pioneer muligens trekker det lengste strået hva gjelder effekt i denne omgangen.
    Mulig jeg er helt på viddene her altså

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Ja er du så sikker på det? Jeg har gledet meg veldig til denne testen (selv om jeg nok ender opp med LX81) og ble svært skuffet når den ikke kom.

I Hjemmekino NR 8, står det "Neste nummer: "Duell om hjemmekinotronen" og når endelig Hjemmekino NR 9 og jeg hadde bladd igjenom hele blekka for å finne testen sto det Neste nummer: "Duell om hjemmekinotronen"

2 gangen jeg er blitt "lovet" en test i neste nr jeg har gleda meg SYKT mye til uten at den kom, sist gang gikk det 3 nr før den kom.

Men er vel slik man må regne med Men jeg syns det er kipt nok å måtte vente 1 måned Får håpe den dukker opp
    Ja testen kommer nå Er allerede sendt til trykkeriet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kom

igjen Finneru!

Gi oss noen hint uten å røpe for mye!!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen tapere i en slik test. Dette er kremen av kremen, men noen forskjeller er det selvsagt Gled dere til 10 sider med test av disse.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det er ingen tapere i en slik test. Dette er kremen av kremen, men noen forskjeller er det selvsagt Gled dere til 10 sider med test av disse.
    No ble e gira Er vel ikke lenge til man får dette i postkassa
    Venta siden NR 8 no...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ahhh!

Går av jobb den dagen bladet kommer ut, gleder meg som en unge allerede!:=)

Kan du røpe Jfinneru hvilke høytt dere testet disse på?!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en bekjent som syntes den var dårligere enn LX70 pga. ICE effektforsterkerdelen. Jeg har også hatt Midgard 6.1 tidligere, og de virket orkesløse og uten headroom. Ice er ikke noe tess, mener jeg.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er Akto som står for testen så er det ganske sikkert at Z11 vinner.
    I engelske blader som What Hi-fi? og Hi-Fi News så blir Denon AVC-A1HD rangert foran både LX90 og Z11. Alle tre er veldig bra men prisen tatt i betrakning så er AVC-A1HD uten tvil det beste kjøpet etter min mening.

PS! AVC-A1HD ble kåret til testvinner mot Marantz AV8003/MM8003 i siste nr. av lyd & Bilde.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testhøytalere er vel som oftest Pioneer s1 og ava duo. Men nå er jo duo vekke fra akto, så lurer på hva annet dere har hevet på dem og hvor tett dere har gått på for å finnet ut hvor mye krefter det e i hver

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Test hos Ultimate AV:
    UltimateAVmag.com: Pioneer Elite SC-09TX A/V Receiver

En klar mangel er videoprosesseringen (gjelder for såvidt også flaggskipet til yamaha), er dette viktig så er Denon sin flaggskipforsterker et klart førstevalg.
    BTW: Ultimate AV Mag har også testet Denon sitt flaggskip:
    UltimateAVmag.com: Denon AVR-5308CI A/V Receiver

og Yamaha:
    UltimateAVmag.com: Yamaha RX-Z11 A/V Receiver

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, det skyldes utelukkende at HiFi-klubben/Audionor har en noe gunstigere prispolitikk. I Tyskland koster Denon og Yamaha sitt flaggskip omtrent like mye (dvs 5500,- euro). Så du får neppe forsterker for ti tusen mer om du velger den dyreste fremfor den billigste sånn sett. Du bare betaler mer.

Et minus med Denon er at den ikke har THX Ultra2 Plus prosessering eller Dolby Volume korreksjon (med den har akkurat fått en oppgradering til Audyssey Dynamic Volume som i og for seg er samme finesse som Dolby Volume). Fremdeles vansklig å finne en boks som har ALT av siste finesser!

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question For de u-innvidde!!!

Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Er det de fire presence kanalene som gir Yamaha Z11 siste stikk? Når jeg leser testen i siste magasin så virker det som Pioneer LX90 er bedre på alt bortsett fra de manglene precense egenskapene(power, musikk, prosessor(ikke lyd-fordeling 11.2) mm). Hvilket oppsett ble pioneeren og de andre satt opp i?
    For oss dødelige som ikke ser helt muligheten til å lytte på 11.2 hvor mye betyr de siste 7+(4).2 i forhold til 9.1-9.2-9.3 eller 7.1 osv

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nyanserer jo saken ganske bra. Litt overrasket over at den precensesaken veier så tungt. Spesielt når Pioneer parkerte Yamaha i musikkgjengivelse... Men jeg har jo aldri hørt precensefunksjonen heller da.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •