Onkyo Vs Denon Vs Yamaha Vs Hk Vs Marantz Vs Andre Lure Løsninger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo Vs Denon Vs Yamaha Vs Hk Vs Marantz Vs Andre Lure Løsninger

Skal ha meg ny forsterker\forsterker løsning. Har kun et krav og det er at det skal være mulig å få kjørt de nye lyd formatene. Så da må det altså være HDMI.

Jeg har vurdert følgende forsterkere: Denon 4308, Onkyo 905, Yamaha 3800, Div HK.

Følgende oppsett skal drives: Klipsch KSP-400
    Klipsch KSP-c6
    Klipsch KSP-s6
    Klipsch RW 12

Jeg er åpen for en løsning med prosessor og effektforsterkere.. Men har aldri prøvd dette. Har kun hatt recivere fra Denon og Audio Pro tidligere.

Så da er mitt spørsmål hva anbefales til mitt oppsett? JEg har ett budsjett på ca 30 000kr..har muligheter for å strekke meg litt lengre. Men er i utgangspunktet ønskelig å bruke max 20 000..dette er i ferd med å bli en litt for dyr hobby..

på forhånd takk for svar

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha skal vel funke greit, selv har jeg gode erfaringer med både Yamaha og nå Onkyo. Onkyo er veldig bra på musikk, men til film tror jeg Yamaha trekker det lengste strået.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det mulig at yamahaen som er 5000kr billigere en både denon og onkyo faktisk er bedre ?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min anbefalling er Yamaha! Jeg hadde en onkyo 875 og høytalera var da jbl array 1400. Det låt overraskende bra på musikk, men på film var ikke onkyo på langt nær underholdene nok. Jeg byttet ut onkyo med yamaha 1800 og jeg er nå strålene fornøyd. Yamaha er ikke like bra på musikk, men på på film er den totalt overlegen i mine ører.

Om 905 er verdt 5k ekstra kontra 3800 kommer ann på øret som hører og øyet som ser. Utstyrsnivå? ekstra krefter? tilkoblinger? osv. Tror nok du klarer deg lenge med 3800. Legg heller de ekstra pengene i separat effekt
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har linker til utenlandske tester hvor recivere til rundt 20000kr er testet opp mot hverandre??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser faktisk etter akkurat det samme, og var på vei til å spørre om akkurat det du har spurt etter.

Jeg ser på
    Onkyo TX-SR875
    DENON AVR-4308
    Yamaha Receiver RX-V3800

Og for å spare noen peng tror jeg at jeg kommer til å gå for Yamaha sin etter hva jeg har lest og funnet ut.

Newcomer LiNK sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Yamaha 3800 og Denon 4308 ble testet av Hjemmekino i høst, og Denon 4308 fikk karakter 6, mens Yamaha 3800 fikk 5. Antar at også prisen er tatt med i vurderingen her. Testene ligger tilgjengelig på forumet dersom du er Premium Club medlem.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pioneer? uaktuelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for min del er ikke prisen det største problemet..problemet er å greie å bestemme seg.. jeg fikk tilsendt den testen av 4308..så meget lovende ut..heller litt mot Denon akurat nå..men har også begynt å se på prosessor løsninger med effekt forsterker..men da snakker vi brått en helt annen pris..så spm er om det er verd det? Vil jeg høre noen forskjell..?

Yamahaen frister også fortsatt.. fikk også et pent pris tilbud på onky 905 fra L sound..så ikke helt lett..hadde vert gøy å se en test med alle alternativene opp mot hverandre..

har ikke vurdert pioneer seriøst nei..de ser strømsvake ut på papiret..men slik jeg vurderer det..så trenger jeg ikke all verden med kraft..da ksp-400 har innebygd forsterker..Et annet er at pioneer er litt bilstereo i min verden..men ingenting er avgjort..

Hadde vert gøy om yamaha kom opp med en reciver mellom 3800 og z11..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få deg en 2-3 år gammel brukt Denon avc-a1xv. den ligger 50 år foran sin tid, og det er først dine barneban som vil trenge å 'oppgradere'. :-) ;-)

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jlindseth
    for min del er ikke prisen det største problemet..problemet er å greie å bestemme seg.. jeg fikk tilsendt den testen av 4308..så meget lovende ut..heller litt mot Denon akurat nå..men har også begynt å se på prosessor løsninger med effekt forsterker..men da snakker vi brått en helt annen pris..så spm er om det er verd det? Vil jeg høre noen forskjell..?

Yamahaen frister også fortsatt.. fikk også et pent pris tilbud på onky 905 fra L sound..så ikke helt lett..hadde vert gøy å se en test med alle alternativene opp mot hverandre..

har ikke vurdert pioneer seriøst nei..de ser strømsvake ut på papiret..men slik jeg vurderer det..så trenger jeg ikke all verden med kraft..da ksp-400 har innebygd forsterker..Et annet er at pioneer er litt bilstereo i min verden..men ingenting er avgjort..

Hadde vert gøy om yamaha kom opp med en reciver mellom 3800 og z11..
    de ser kansje strømsvake ut på papiret, men de er langt fra strømsvake. min heller middelmådige pioneer 2016 avx driver mine DM683 uten problemer, dvs har sett filmer med volum på 0 og har aldri hørt antydninger en gang til at forsterkeren begynner å slite

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hk

Tror du absolutt bør ta disse med i vurderingen.

Lyd og Bilde : Nye Harman/ Kardon- receivere

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ting Tok En Ny Vending....prosessorer???

Hmm..ting tok en brå og litt uventet vending.. jeg kjøpte meg en sunfire home cinema grand...så det jeg trenger nå er en prossesor...helst med balanserte utganger og støtte til alle nye lydformater..forslag??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..ting tok en brå og litt uventet vending.. jeg kjøpte meg en sunfire home cinema grand...så det jeg trenger nå er en prossesor...helst med balanserte utganger og støtte til alle nye lydformater..forslag??
    Du trenger ikke balanserte utganger... -men en god prosessor, som står i stil til HCG trenger du. :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en Cary. Slik er det bare.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til Klipsch for et par år tilbake og de annbefalte Marantz,så det stod en SR9600 receiver her på brukten til under 20 lapper,den koster fortsatt 35 lapper og får glimrende kritikker verden over spesielt for dens musikalitet

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke et krav at den skulle dekode hd? Det er det dessverre ikke så mange rene prosessorer som gjør. Mulig du må opp på den nye til Denon
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter hva jeg har sett her på forumet er Denon og Klipsch en fantastisk kombo. Ville ha gådd for Denon Avr 3808 eller 4308 ( er 7000 fårsell, men er om du ville betale 7000 ekstra for trådløskort å små ting) Har en go å rund lys, hdmi 1,3 osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aaaarggg...

Hmm..etter at jeg hadde overført pengene til han med sunfire home cinema grand så skulle han ikke selge likevel..

Så nå er jeg tilbake til der hvor jeg var når jeg startet tråden..

ja heller litt mot Denon og 4308..

Men får se..parasound har en del intressante ting..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..etter at jeg hadde overført pengene til han med sunfire home cinema grand så skulle han ikke selge likevel..

Så nå er jeg tilbake til der hvor jeg var når jeg startet tråden..

ja heller litt mot Denon og 4308..

Men får se..parasound har en del intressante ting..
    De større Marantz receiverne har en varmere klang enn Denon og passer bedre til horna på Klipsch

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •