Onkyo Vs Denon Vs Yamaha Vs Hk Vs Marantz Vs Andre Lure Løsninger - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Tror du absolutt bør ta disse med i vurderingen.

Lyd og Bilde : Nye Harman/ Kardon- receivere
    Godt nytt, Endelig! Spørs om jeg må skifte ut gode gamle H/K AVR4000 med en 355 eller 655.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar sjansen på å spørre om dette her, - Yamaha RX-V1800RDS vs Denon 2808. Hva ville dere valgt? Kikker på reciever til rundt 10k, og trenger inputs. Har skjønt at Yamaha'n ikke kan skalere fra HDMI til HDMI, men kan Denon det? Effektmessig så vil begge duge til mitt bruk.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke prøve å prute litt på Yamaha RX-V3800? Bør jo være fullt mulig å få prutet den ned til 13000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hvorfor ikke prøve å prute litt på Yamaha RX-V3800? Bør jo være fullt mulig å få prutet den ned til 13000,-
    Budsjettet tillater desverre ikke 13k. Helst <10k. Skal ha igjen litt kroner til HTPC også.. :roll:

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det har vært forbausende stille rundt Marantz 7002 og 8002. 7002 er den billigste receiveren med 2 HDMI ut jeg har funnet, noe som er viktig for meg som har både TV og pj. Får 7002 til under 12 k nå. Noen som har testet noen av disse opp mot andre receivere i samme prisklasse?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sunfire for andre gang..

Da har jeg for andre gang en sunfire på gang.. Må ordne seg denne gangen..

Så nå trenger jeg prosessor..

Tipper jeg går for den onkyo premampen..

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    De større Marantz receiverne har en varmere klang enn Denon og passer bedre til horna på Klipsch
    Videre så er det verdt å nevne at bladet Hjemmekino i denne mnds utgave slo fast at Yamaha ble litt for skarp i diskant for Klipsch, mens Denon satt ganske så perfekt med sitt varme lydbilde som visstnok passer ganske perfekt avbalansert til Klipschs skarphet.

Ellers når man nevner Yamaha så er det verd å nevne at ALLE de nyere Yamahaene kommer med TrueHD helt ned til Vxr 663.
    Derfor må du nødvendigvis ikke kjøpe 1800 lenger for å få dette, viktig er det dog å passe på at du har nok effekt........

Newcomer JOSO sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Danke]Videre så er det verdt å nevne at bladet Hjemmekino i denne mnds utgave slo fast at Yamaha ble litt for skarp i diskant for Klipsch, mens Denon satt ganske så perfekt med sitt varme lydbilde som visstnok passer ganske perfekt avbalansert til Klipschs skarphet.

Har Yamaha RX-V3800 og Klipsch selv, og det fungerer utmerket synes jeg. Hadde en Marantz SR8002 i noen uker, og jeg hørte ikke store forskjellen på dem. Før dette hadde jeg en eldre Sony receiver og 2 EC AW220 og da kan vi snakke skarp diskant (direkte skjærende på enkelte typer musikk).
    Byttet ut Marantzen da jeg synes de hadde sovet i timen når det gjaldt menyer og oppsett. Så ut som det var laget på en Commodore 64 på 80 tallet. Ellers var Marantzen full av krefter og var en veldig bra lydmessig match med Klipshene.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    min anbefalling er Yamaha! Jeg hadde en onkyo 875 og høytalera var da jbl array 1400. Det låt overraskende bra på musikk, men på film var ikke onkyo på langt nær underholdene nok. Jeg byttet ut onkyo med yamaha 1800 og jeg er nå strålene fornøyd. Yamaha er ikke like bra på musikk, men på på film er den totalt overlegen i mine ører.
    Sier du det... Interessant. Jeg har selv 875, men har ikke testet den opp mot 1800. Var dynamikk/effekt høyere på 1800.? eller var det evnen til å gjenngi filmopplevelse? (surround)

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Videre så er det verdt å nevne at bladet Hjemmekino i denne mnds utgave slo fast at Yamaha ble litt for skarp i diskant for Klipsch, mens Denon satt ganske så perfekt med sitt varme lydbilde som visstnok passer ganske perfekt avbalansert til Klipschs skarphet........
    Hvor fant du dette? Har du sidetallet?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har Klipsch/Yamaha-komboen selv og lurer på hvor feil jeg har tatt.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Grunnen til at jeg spør er at jeg har Klipsch/Yamaha-komboen selv og lurer på hvor feil jeg har tatt.
    Hvis du syntes det låter bra, så trenger du vel ikke å bry deg om hva Hjemmekino skriver?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvis du syntes det låter bra, så trenger du vel ikke å bry deg om hva Hjemmekino skriver?
    Gjør nok ikke det du. Det er et snev av ironi i innlegget, men er intr. i hvor det stod. Finner det bare ikke.
    Er nok en av de som leser for mye.

Og spiller for mye sies det over skuldra mi:???:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg vil bare påpeke at JEG selvfølgelig ikke aner noe om dette.
    Jeg bare viser til Hjemmekinos meninger om dette.

Selv har jeg ikke Klipsch så jeg har ingen aning.

Hvor det står?
    I Hjemmekino nr 03/2008

Dersom du begynner på side 64 og leser utover så ser du at man vurderer forsterkermerkenes klang og signatur i forhold til konkurrentene.

Det står at Yamaha ikke passet helt til Klipsch..

Sikkert ikke noe å henge seg opp i om du er fornøyd selv. Jeg bare kommenterte det siden spørsmålet kom i tråden...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste fra side 64, t.o.m. side 76, som omhandler receivertesten. Kan ikke se noe som sier at "Yamaha ble litt for skarp i diskant for Klipsch, mens Denon satt ganske så perfekt med sitt varme lydbilde som visstnok passer ganske perfekt avbalansert til Klipschs skarphet".
    Du kan ikke gjøre meg en tjeneste å skumme igjennom for å finne siden dette står på?
    Det setter jeg stor pris på. Synes det er intr. å lese karakteristikker av de forskjellige i "direkte" sammenligning.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stod ikke ordrett det, det jeg snakker om står i første avsnitt på side 64, dvs det at Yamaha ikke passet så bra til Klipsch.

Det med Denons klang leste jeg ellers i konklusjonen på side 76.
    Da mener jeg det varme klangbildet til Denon.
    Nå er ikke det akkurat en nyhet for meg at Denon har varm klang.
    Derfor drar jeg den slutningen at det er derfor mange mener at Denon passer bra til Klipsch pga de utfyller seg ganske bra.

Pluss på pluss er sjelden heldig, men kan selvfølgelig være det også ut ifra øret som hører. Noen kan kanskje feks mene at en sterk og tydelig diskant er bra og mektig, mens andre kan finne det plagsomt.

Akkurat det samme er det med folks forkjærlighet for den og den forsterkeren.
    Jeg feks liker Yamaha og lyden dens og synes Denon blir for puslete.
    Den som skrev artikkelen kan godt tenkes å foretrekke Denon lyden feks uten at jeg vet.
    Det blir umulig å vite sånt uten å vurdere selv hva man synes, dere har jo kombinasjonen og den passer for dere.

Døm selv alle har sin egen smak om hva som er god lyd.

Jeg bare nevnte det pga jeg akkurat leste det avsnittet, siden tråden dreide seg om akkurat disse tingene.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig i konklusjonen din angående personlig smak/øre.

Det må også nevnes at første avsnitt er en oppsummering fra en tidligere test. Ikke den nye med andre ord. Yamaha fikk i den siste testen 6`er og stemplet "beste kjøp", mens Denon fikk en 4`er og betegnelsen "slapp og treig". Sånn var det jeg leste testen.

Når det er sagt så hører det med at jeg altid ar vært nysgjerrig på Denon fra mellomsjiktet og opp. Har også hørt mye fint om romkorreksjonen deres av de som fikk den til.

Vi kjøper alle stort sett det vi liker. Enten det er lyden, eller lyd kombinert med utseende og kanskje ekstrautstyret.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torby
    Budsjettet tillater desverre ikke 13k. Helst <10k. Skal ha igjen litt kroner til HTPC også.. :roll:
    Jeg sitter og ser etter en i samme prisklassen som deg.
    Jeg trodde jeg hadde bestemt meg for Onkyo TX-SR705, men når jeg hører all praten om Yamahaen, så blir jeg litt usikker...

Har heller ikke bestemt meg for om jeg skal gå for Dali sine Ikon 5 høytalere, eller JBL ES80 med center og bakhøytalere...

hater og ikke få bestemt meg

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjom
    Jeg sitter og ser etter en i samme prisklassen som deg.
    Jeg trodde jeg hadde bestemt meg for Onkyo TX-SR705, men når jeg hører all praten om Yamahaen, så blir jeg litt usikker...

Har heller ikke bestemt meg for om jeg skal gå for Dali sine Ikon 5 høytalere, eller JBL ES80 med center og bakhøytalere...

hater og ikke få bestemt meg
    Lag avtale med selger om å få heve kjøpet om lyden ikke passer høytalerne. Mange butikker og selgere har sånne ordninger.
    Særlig hva gjelder lydprodukter.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Jeg er helt enig i konklusjonen din angående personlig smak/øre.

Det må også nevnes at første avsnitt er en oppsummering fra en tidligere test. Ikke den nye med andre ord. Yamaha fikk i den siste testen 6`er og stemplet "beste kjøp", mens Denon fikk en 4`er og betegnelsen "slapp og treig". Sånn var det jeg leste testen.

Når det er sagt så hører det med at jeg altid ar vært nysgjerrig på Denon fra mellomsjiktet og opp. Har også hørt mye fint om romkorreksjonen deres av de som fikk den til.

Vi kjøper alle stort sett det vi liker. Enten det er lyden, eller lyd kombinert med utseende og kanskje ekstrautstyret.
    Hvilke Klipsch har du på hvilken Yamaha?
    Spør fordi jeg selv sitter med RF82, og er sånn smått ute etter en receiver til min uferdige kino... Og med det samme, kan jeg spørre hvem du har bilde av i avataren din? Har lurt på det i laaaaange tider nå, og kjenner meg litt småirritert hver gang jeg ser den :twisted: En ung mr. Zevon?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF63 på RX-V2700. Og storfornøyd.
    Og det er nok en ung Ian Paice jeg har bilde av. Ikke noe Zevon her nei.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •