Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 43 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av langtongting
    Hei

Driver å oppdaterer FW på min 255 nå. Første del av FW har kommet halvveis og det står "loading the new firmware" Har stått slik i 15min nå. Er dette normalt?
    Nei. Har oppdatert to ganger og det har max tatt 1-2min. Kanskje kabelen din har løsnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde igjen nå, men nå kom jeg bare til ca 30%!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke forbi 50%. Og nå er dritten brikka. Vil ikke slå seg på eller noe. Harman neby sa at det var helt enkelt å oppgradere denne selv. Tydeligvis ikke. Nå er jeg virkelig frustrert. River av meg håret her. Må sende den inn vel og det koster vel en del! Får se hvordan dette skal funger med NetOnNet!

EDIT: Etter utallige forsøk og på en tredje pc, så lykkes det endelig. Fytti rakkern det skulle være slit å oppgradere denne boksen. Men i det minste så er det gjort. Lydene ved kanalzapping er vekke og lydene er fulltallige i PS3 sin XMB igjen!:-D

Men det måtte jo være noe! Får lite og ingen surround alternativer ved å se på tv og spille mp3 på PS2. Kun 2 kanals, så snteren min er stum nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Nei?

Eller, var noe som skjedde når jeg så film streamet fra server idag, men regnet bare med at den holdt på med mye annet som gjorde at det ble litt snubling.

Er det snakk om mye???

Hdlyd kan ikke overføres via optisk, da DTS er maks den kan levere (640kbit).
    Dolby digital er maks 640kbps....DTS er opptil 1500kbps, men få dvd'er bruker høyere enn 768kbps pga plass mangel. PS3'en kan derimot gjøre om HD lyden til DTS 1500kbps gjennom opptisk.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer 1500..

Har aldri hørt at man kan kjøre Hdlyd via optisk, må vel sette noe krav til recievern dersom ps3 kan gjøre om signalet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer 1500..

Har aldri hørt at man kan kjøre Hdlyd via optisk, må vel sette noe krav til recievern dersom ps3 kan gjøre om signalet?
    Det blir nesten da. Dolby True HD kjører vel det samme som dts...1500kbps tror jeg. Mens PCM og DTS-HD er mye høyere, 6000kbps og oppover. Før jeg skaffet meg ny receiver kjørte jeg optisk fra ps3. All hd lyd gjøres om til det nærmeste receiveren støtter. Da velger ps3 det beste den kan kjøre gjennom optisk...nemlig dts. Du kan også velge vekk dts hvis du heller vil ha dolby digital...men ser ingen grunn til det....hehe.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tror jeg du har lest feil noen plass..

DTS 1500

True HD opptil 18Mbit

DTS HD Master opptil 24.5Mbit

DTS-HD High Resolution Audio Enten 3Mbit eller 6Mbit

Når du mener at hdlyden gjøres om tror jeg du mener at eks på filmer (bluray) som har TrueHD lydspor vil ps3 gjøre om denne lyden, men i realiteten vil den benytte et eventuelt DTS eller DD lydspor som også ligger på platen.

Hvis man skulle kunne sende Hdlyd via coax/optisk ville man måtte komprimere hdlyden på bluray og så få ett ikke-hdlydspor, ikke-lossless osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tror jeg du har lest feil noen plass..

DTS 1500

True HD opptil 18Mbit

DTS HD Master opptil 24.5Mbit

DTS-HD High Resolution Audio Enten 3Mbit eller 6Mbit

Når du mener at hdlyden gjøres om tror jeg du mener at eks på filmer (bluray) som har TrueHD lydspor vil ps3 gjøre om denne lyden, men i realiteten vil den benytte et eventuelt DTS eller DD lydspor som også ligger på platen.

Hvis man skulle kunne sende Hdlyd via coax/optisk ville man måtte komprimere hdlyden på bluray og så få ett ikke-hdlydspor, ikke-lossless osv.
    Greit...jeg var litt usikker der..hehe...er vel DD plus som er den minste...den kjører fra 1700 og opp til 6000....samme som PCM. Men mener PS3'en klarer å komprimere bitraten fra HD lydformater til det mærmeste receiveren støtter, eller er det bare DTS-HD den gjør det på? Er få BD filmer som har DTS og DTS-HD i samme språk. Er vanlighvis ett HD lydspor og ett dolby digital lydspor i samme språk. Med spill kan du også huke av på innstillingene på PS3'en hva du vil den skal gjøre om til. Er mange spill som kjører DD, så huker jeg vekk DD i innstillingene på PS3'en, da velger den DTS. Funker ikke på alle spill, men noen. Jeg får sjekke dette ut litt mer. Men nei...man får jo ikke hd lydformater gjennom optisk/coax. Men er jo fortsatt få som har brukt DTS 1500 på dvd'er, og det er ikke dårlig lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nauz
    Nå har jeg oppdatert forsterkeren min en gang til, og alt gikk som smurt.
    Har stilt inn og testet musikk og dvd, og kan verken i dvd eller i Musikkspilleren velge feks Logic 7 eller 5ch stero.

Når jeg ser dvd film, så ønsker jeg jo ikke å velge noe annet og forstår hvorfor det ikke går. Velger man feks Dts i filmmenyen så er det jo dette formatet som skal spilles av. På forsterkeren står det da PCM noe som stemmer. Når jeg spiller av musikk, står det også PCM, så kanskje jeg da ikke har noe valg? Når jeg lar Forsterkeren spille av PCM signalet uten å velge feks 2ch stero, så syntes jeg lyden nå er veldig bra, men hadde vært morro og vite hvorfor jeg ikke lenger kan velge andre surroundmoduser?

Enten må det være noe med oppdateringen til forsterkeren, eller oppdatering fra Playstation. Sjekket Playstation sine sider og fant ut at sist oppdatering ikke innehold noe som kan ha endret på dette. Forrige uppdate derimot( som ble lansert 5 November) innehold nemmelig en oppdatering som "forbedrer Avspillingskvaliteten til noe av programvaren i PLAYSTATION 3-format."

Kan det være dette at musikken nå sendes som PCM?

Hvis noen her har Playstation med nyeste fw og avr 255 med nyeste fw, hadde det vært kjekt om dere kunne forsøkt å spille av musikk i musikkspilleren og prøvd å velge feks Logic 7 music eller 5ch stero!

Mvh Nauz
    Tilbake til avr 255.

Jeg har selv oppdatert til nyeste firmware og sliter med samme problem som Nauz. Får selv bare valget mellom 2ch stero, virtual surround eller "velg automatisk best modus" på det meste. Det gjelder TV, mp3 og spill fra PS3! Dette var ikke tilfelle før oppdateringen.
    Det merklige er at i dag da jeg fyrte opp systemet, så var logic 7 valgt automatisk med TV. Virker som den lever sitt eget liv hva gjelder lydmodus nå.

Vil også legge til at kneppingen i høytalerene ved zapping ikke er helt vekke, men redusert en del. Merkelig nok, så er det ingen knepping mellom enkelte kanaler på altibox, mens det mellom andre er. Forstå det den som kan.

Alt i alt, så er jeg ikke imponert over den siste FW.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billig kabel til oppgradering

Kan også gledelig bekrefte at ulydenen forsvinner ved oppgradering, dog vil jeg gi receiveren noen uker før jeg slipper jubelen helt løs (synes ulyden kom etterhvert på original firmware). Gikk smertefritt å oppgradere for min del, selv ved bruk av kabel til 5$ (inkl frakt) http://ledshoppe.com/Product/com/CA4037.htm (Neida, jeg har ingen eierinteresser i den shappa).

Endret innstillingene til COM1 og Baud til 115k som ellers nevnt i denne eminente tråd.

mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    langtongting: Når jeg starter opp fosterkeren min uten å sette på playstation maskinen/ evt rett før playstation har startet opp skikkelig, velges Logic 7 automatisk, men valgene forsvinner i det jeg fyrer opp en film/sang. Har ikke prøvd andre avspillere, men da er det ihvertfall tydelig at det har noe med forsterkeren å gjøre. Med mindre jeg tar feil, så ble aldri musikken spilt av som "pcm" før oppdateringen. Syntes lyden er grei nå" velg automatisk instilling", men så har jeg heller ikke fått sammenlignet skikkelig med 5ch stero, logic 7 osv. Før oppdateringen, så valgte jeg 5ch og trivdes med den.

Når det gjelder knepping, så har jeg ikke lagt spesielt merke til dette. Kom en svak kneppelyd i det jeg byttet skrudde av en film under testing, men syntes ikke dette var spesielt plagsomt.

Siden dette er min første forsterker, så er jeg egentlig litt usikker på om jeg er fornøyd eller ikke. Syntes lyden er veldig god, designet er fint og menyene enkle og oversiktlige. På den negative siden så er jeg plaget med problemet over samt jeg har vært uheldig og fått en av med den " pulserende viften" som fort kan gå en på nervene. Hadde jeg valgt på nytt, hadde jeg trolig gått for Onkyo 606.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nauz:

Har samme problem som deg. Når jeg kaldstarter reciveren på min på altibox tuner som source, så kan kan jeg se tv med Logic 7 som valg. Bytter jeg om kilden til PS3, så får jeg kun 2ch stero og Dolby virtual som valg på spill og mp3. Bytter jeg så tilbake source til altibox, så er Logic 7 grået ut som valg og jeg får nå bare 2ch stero og Dolby virtual som valg. Vil jeg ha Logic 7 på tv tittingen igjen, så må jeg skru av og på reciveren med hovedbryteren. Merkelige greier.

Harman neby mente jeg burde kjøre uppdaten igjen. Kan ikke se hva det skal hjelpe med? Uansett er jeg lite lysten på å kjøre den igjen da det tok meg 20 forsøk før jeg lykkes første gang.

Ellers vil jeg si at jeg aldri har hørt en viftelyd fra min reciver.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langtongting
    Nauz:

Har samme problem som deg. Når jeg kaldstarter reciveren på min på altibox tuner som source, så kan kan jeg se tv med Logic 7 som valg. Bytter jeg om kilden til PS3, så får jeg kun 2ch stero og Dolby virtual som valg på spill og mp3. Bytter jeg så tilbake source til altibox, så er Logic 7 grået ut som valg og jeg får nå bare 2ch stero og Dolby virtual som valg. Vil jeg ha Logic 7 på tv tittingen igjen, så må jeg skru av og på reciveren med hovedbryteren. Merkelige greier.

Harman neby mente jeg burde kjøre uppdaten igjen. Kan ikke se hva det skal hjelpe med? Uansett er jeg lite lysten på å kjøre den igjen da det tok meg 20 forsøk før jeg lykkes første gang.

Ellers vil jeg si at jeg aldri har hørt en viftelyd fra min reciver.
    Jeg skjønner heller ikke hvorfor en ny uppdate skulle løse problemet, men for å være på den helt sikre siden så oppdaterte jeg den på nytt. Oppdateringen gikk uten feil og ble velykket på første forsøk. Har fortsatt samme problem.

Viftestøyen er en garantisak, men å være uten forsterker i en måned er jeg lei nå rett før jul.

Siden problemet oppstod etter pga av en oppdatering, skulle man tro det kan fikses med en oppdatering, så vi får vente til neste FW og håpet det er fikset da. Er det noen andre her med samme problem, evt som ikke har dette problmet?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt på å kjøp en 355 på Netonnet, men etter å ha lest denne tråden om disse SW problemene ble jeg veldig i tvil... Er det ellers en bra forsterker til hovedsaklig bruk med paraboltuner og dvd/ps3? Ser mye på tv og kjører lyd gjennom forsterker ut til 5.1 oppsett og er avhengig at dette funker knirkefritt...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man sjekker firmware versjon ? I oppgraderingsguiden står det 1-2-3-0+ok på fjernkontrollen, men det gir ingen resultater. Tror kanskje det er siste versjon, for jeg har ikke problemer med knepping eller 50/60 Hz.

Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Har lurt på å kjøp en 355 på Netonnet
    Bestillte en 255 hos de, og fikk en 355 ! Kan jo si at jeg er fornøyd med det kjøpet .

BTW, jeg har CD HD mottager, en Linux HTPC + en MacBook Pro koblet til via HDMI, og alle funker brillefint.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Noen som vet hvordan man sjekker firmware versjon ? I oppgraderingsguiden står det 1-2-3-0+ok på fjernkontrollen, men det gir ingen resultater. Tror kanskje det er siste versjon, for jeg har ikke problemer med knepping eller 50/60 Hz.

Bestillte en 255 hos de, og fikk en 355 ! Kan jo si at jeg er fornøyd med det kjøpet .

BTW, jeg har CD HD mottager, en Linux HTPC + en MacBook Pro koblet til via HDMI, og alle funker brillefint.
    Vet at det er 2 alternative tallkombinasjoner for å se firmwaren. Sjekk med manualen, bare en av kombinasjonene virket for meg.

rme

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Har lurt på å kjøp en 355 på Netonnet, men etter å ha lest denne tråden om disse SW problemene ble jeg veldig i tvil... Er det ellers en bra forsterker til hovedsaklig bruk med paraboltuner og dvd/ps3? Ser mye på tv og kjører lyd gjennom forsterker ut til 5.1 oppsett og er avhengig at dette funker knirkefritt...
    Jeg har hatt receiveren (255) i en måned og er fremdeles veldig fornøyd. Jeg kan ikke annet enn å anbefale den. Oppgradering av firmware gikk fint. Autokalibrering vha. medfølgende mikrofon fungerte bra.

Det eneste som jeg har av negative merknader er at den av og til sender støy til TVen, bare synlig på mørke partier, men dette forsvinner så snart jeg bytter kilde fra hdmi til scart og tilbake til hdmi.

Lager flotte oppskalerte bilder til 656en og når det gjelder lyden, så kan jeg ikke uttale meg siden jeg foreløpig har elendige høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å kjøre EZset/eq i går. Lyden ble jo helt ødelagt. Virket som om diskantelementene ble koblet ut. Allerede i det jeg bladde rundt i PS3 menyene hørtes lyden feil ut. Den svake klikke lyden som kommer når man blar, hørtes mer ut som en "klokk" lyd. Dynamikken var også sterkt redusert og volumet veldig mye lavere.

Prøvde å se en film med den auotkalibrerte instilling( + endret om høytalerne til 80hz og suben til 10") og det absolutt ikke bra. Spolet tilbake og så samme scene på nytt, nå med " fabrik instillinger" og det hele låt veldig bra. For å være på den sikre siden, tilbakestilte jeg hele forsterkeren og kjørte Ezset/eq på nytt. Fortsatt, helt elendig lyd.

Så, finner frem målebånd og kalibrerer på egen hånd, maken til dårlig autokalibrasjon, den ødelegger jo lyden! Leste om dette på et annet forum også! Hva syntes dere om ressultatet etter autokalibreringen, andre som sliter med det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk totalt motsatt resultat. Etter FW-oppdatering før noen innstillinger låt alt platt og kjedelig. Jeg hadde mikrofonen i orig eske liggende på jobb så jeg justerte som best jeg kunne med "gamlemetoden". Det hørtes bra ut den kvelden men etter autokalibrering med mic var det en merkbar forskjell. Bassen ble dypere og bakkanalene mer definert. Kan hende det er noe i rommet som skaper problemer, har du forsøkt forskjellige plasseringer av mikrofonen?

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 355 å bruker en ps3 som BD spelar. Noken som kan fortelle kva som skal stå i displayet når en ser film med true hd?
    Sikkert noken som har sagt det før men orka ikkje leite 8)

Side 9 av 43 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •