Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 43 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 850
    Newcomer Anarion sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer

har hatt en avr 255 nå siden begynnelsen av oktober, og har egentlig vært problemer hele tiden.

Jeg hadde xbox, canal digital-dekoder og ps3 koblet til via hdmi, med én kabel til tv. Ofte ville signalet dette ut, eller hakke, eller bildet flimre, lyden skurre etc. Dette skjedde ikke om jeg koblet utstyret direkte til tv, og hadde egne kabler for lyd.

I forrige uke hørte jeg et lite "puff" inne i recieveren, og bildet datt ut for godt. Lyden var fortsatt der, men knappene på frontpanelet funket ikke, jeg kom meg ikke inn i menyen og det kom ikke bilde på tv fra noen kilder.

Ganske irriterende, og skal ta med receiveren til soundgarden i morgen.

Fikser den nye firmwaren disse problemene? Jeg kjøpte meg receiver for å kunne unngå kabelrot og glede meg over enkeltheten med hdmi, så om det blir samme leksa med en ny 255 får jeg forhåpentligvis byttet inn i noe annet. Noen anbefalinger til eventuell annen receiver?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe det ordner seg. Høres ikke ut som om de problemene kun fikses via en uppdate, så ta en tur til Soundgarden med forsterkeren. Jeg har ihvertfall gode erfaringer med dem når det gjelder garanti og slikt. Kjøpte en subwoofer der forrige uke og fikk problemer med den. Dro inn med den i går og fikk med meg ny hjem med en gang

Onkyo TX-SR606 er en god forsterker i samme klasse som avr 255. Har lest to tester med begge disse, og 606 har kommet best ut i begge.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anarion
    har hatt en avr 255 nå siden begynnelsen av oktober, og har egentlig vært problemer hele tiden.

I forrige uke hørte jeg et lite "puff" inne i recieveren, og bildet datt ut for godt. Lyden var fortsatt der, men knappene på frontpanelet funket ikke, jeg kom meg ikke inn i menyen og det kom ikke bilde på tv fra noen kilder.
    samme problemet som jeg hadde, måtte sende receivern inn på reparasjon og ifølge papirene som kom fra verkstedet var problemet en gåen sikring i poweret..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min AVR 255 for en uke siden og er godt fornøyd så langt, men så er jo dette min første ordentlige reciver og jeg er grønn på hifi generelt sett.

Uansett, det er en ting som er litt plagsomt. Jeg kjører altibox PVR, PS3 og Xbox 360 hdmi inn på denne reciveren. Når jeg bytter tvkanal på altiboxen så går det en liten puls til høytalerene hver gang, slik det lager en lyd som best beskrives/høres ut som "tapp". Er det noe jeg har stillt inn feil?

På forhånd takk for svar.

PS: Hva er den den nye FW til 255 forbedrer?

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thklinge
    Noen som har hatt syncproblemer mellom AVR255 og PopcornHour A-100? Jeg vet at Popcorn Hour har en kjent uvane ved at den resetter HDMI-utgangen når du starter avspilling av en ny fil. Det gjør at PCH og recieveren må synces igjen, som igjen fører til at TV og reciever stater en ny handshaking. Iblant blir resultatet at TVen (En Samsung LE46A656) bare viser en feilmelding om at oppløsningen ikke kan vises. Det kan jeg løse bare ved å bytte kilde på recieveren. Et kjappt klikk innom TV, så tilbake til MediaCenter og bildet er tilbake igjen, men det er unødvendig og irriterende.

Recieveren burde huske at forrige inngangssignal var 1080p/50 og om den da kjører en ny handshake mot kilden og det nye inngangssignalet også er 1080p/50 så kan den helt fint la være å kjøre ny sync mot TVen.

Noen som vet noen triks for å unngå dette, eller har hørt om at dette skal ordnes i en framtidig firmware?
    hei,

har nesten identisk setup som deg, Popcorn A-100, HK AVR255 og Samsung LE40A656, men har ikke vært borti problemet du beskriver her.

hender at bildet blir borte når jeg starter avspilling (det du beskriver som "sync" kanskje ?) men har aldri fått noen feilmeldinger..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke å finne kodene til min Panasonic PV70, med fjernkontrollen til min avr 255. Noen andre som klarer å bruke HK fjernkontrollen til en Panasonic plasma?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    * Smiler fornøyd* :-D Endelig har jeg fått oppdatert forsterkeren etter å ha ventet snart 10 dager på kabel. Når jeg først fikk kabelen min fra Amentino( Aten usb- 232) så passet den ikke grunnet skrufunksjonen var i veien. Kappet vekk disse med en baufil og kjørte i gang. Fungerte ikke til å begynne med, så endret til com 1 og satte bit per sekund til 115k i enhetsbehandling. Da fungerte alt knirkefritt. Takk til de som skrev de tipsene tidligere i denne tråden! :-D

Innen kvelden er omme har jeg antagelig mitt første skikkelige hjemmekino system opp!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte forsterkeren min i går, ble veldig glad når det endelig gikk, men har nå støtt på noen problemer.

Jeg bruker ps3 som spiller. Før oppdateringen kunne jeg feks jeg velge eksakt vilken "surround modus" jeg ville når jeg feks hørte på musikk. Nå, etter oppdateringen kan jeg kun bruke 2ch stero, virtual surround eller "velg automatisk best modus". Før brukte jeg 5ch stero eller Logic 7 music, som jeg liker bedre. Det jeg kan velge mellom nå gir IKKE noe bra lyd i det heletatt.
    Vil tro noe er feil når jeg ser film også, syntes lyden er lav og mangler trykk!

Kort sagt så kan jeg ikke velge de surroundmodusene jeg ønsker og jeg syntes
    lydkvaliteten og volumet er vesentlig redusert.

Har kjørt auto kalibrering og gått gjennom alle instillinger! Hva er feil?

Ett siste spørsmål. Dersom jeg holder knappen "ok" inne i 5-10 sek så resetter man forsterkeren. Vil man da miste oppdateringen?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du resetter på den måten vil du bare gjøre om dine innstillinger.

Sjekk om du har på natt modus, da vil du fjerne dynamikken.

Kan hende det vil fungere bedre hvis du tar oppdateringen på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay. Skal sjekke dette når jeg kommer hjem. Er lei av å oppdatere på nytt, men hvis det er nødvendig så får jeg bare gjøre det, men alt skal ha gått bra under utviklingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått testet den litt med filmer, og er nå fornøyd med lyden! :-D

Det eneste jeg har å utsette på forsterkeren er den iriterende viftestøyen! Ellers har jeg et lite problem jeg ønsker å løse.

Når jeg spiller musikk via Ps3, så kan jeg ikke velge noen av logic 7 modusene eller 5ch stero. Har nyeste fw. Er det noen her som kan konstatere at Logic 7 og de alle de andre lydmodusene fugerer dersom man bruker ps3 som musikkpiller? Fungerte før jeg oppdaterte, så vurderer å oppdatere den på nytt.

Beklager dobbeltpost.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange høyttalere har du haket av? Skal være 7.1 hvis du ikke har endret på det. Muligens derfor du ikke kan velge 5ch stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Hvor mange høyttalere har du haket av? Skal være 7.1 hvis du ikke har endret på det. Muligens derfor du ikke kan velge 5ch stereo.
    Jeg har endret til 5.1, og gått over absolutt alle instillingene. Har prøvd å tilbakestille den helt og velge 7.1, men får likevell ikke "lov" til å velge noe annet en 2ch stero og virtual surround. Før jeg oppdaterte, kunne jeg velge eksakt vilken modus jeg ville.

Har gått igjennon alle instillinger på Ps3 også, men finner ikke noe.

Dette oppstod etter oppdatering av Forsterkeren, men oppdaterte i samme slengen Ps3`en. Når jeg velger modusen " automatisk velg best modus" så spilles musikken av via PCM.

Har som sagt gått over alt og ser ingen annen mulighet en å prøve å kjøre oppdateringen på nytt, selvom den ble oppdatert riktig sist gang og den nyeste FW`n er instalert.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, har ikke lest igjennom hele tråden! Men har noen merket at bildet "hakker" via hdmi på forsterker? meget rart, men går hdlyd via optisk/coax?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei?

Eller, var noe som skjedde når jeg så film streamet fra server idag, men regnet bare med at den holdt på med mye annet som gjorde at det ble litt snubling.

Er det snakk om mye???

Hdlyd kan ikke overføres via optisk, da DTS er maks den kan levere (640kbit).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har jo det "berømmelige" 50/60hz problemet som oppstod når man brukte ps3 som dvd/blu-ray spiller. Dette ble løst i sist oppdatering. Du bruker ikke tilfeldigvis Ps3 som spiller?

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker pioneer bdp-51fd

Okei, hmm rart.. fikk det samme via hdmi på htpcen igår, men jeg har ikke lagg på bluray nå :S rare greier!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noen ekspert, men skader ikke å prøve seg frem. Når du ser blu-ray, benytter du deg da av 24fps? Det kan være årsaken til at du kan se blu-ray problemfritt. Når du ser dvd/via pc osv så kan det hende at spilleren din sender et signal på 50hz mens forsterkeren din står til å videresende 60hz, eller omvendt. For å løse dette problemet permanent kan du oppdatere forsterkeren din til nyeste version. En annen ting du kan prøve ut er denne "oppskriften":

Sett forsterkeren din i standby( Lampa forran lyser rødt, ikke grønt).
    Trykk og hold frontknappen" back/exit" inne til forsterkeren skrur seg på og viser enten: "PAL TO NTSC" eller "NTSC TO PAL" på displayet.

Når "PAL TO NTSC" er valgt sender forsterkeren ut 60hz og når "NTSC TO PAL" er valgt, sender den ut 50hz. For å endre tilbake, bruk samme metode.

Prøv deg frem og se om ikke ett av alternativene løser problemet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg oppdatert forsterkeren min en gang til, og alt gikk som smurt.
    Har stilt inn og testet musikk og dvd, og kan verken i dvd eller i Musikkspilleren velge feks Logic 7 eller 5ch stero.

Når jeg ser dvd film, så ønsker jeg jo ikke å velge noe annet og forstår hvorfor det ikke går. Velger man feks Dts i filmmenyen så er det jo dette formatet som skal spilles av. På forsterkeren står det da PCM noe som stemmer. Når jeg spiller av musikk, står det også PCM, så kanskje jeg da ikke har noe valg? Når jeg lar Forsterkeren spille av PCM signalet uten å velge feks 2ch stero, så syntes jeg lyden nå er veldig bra, men hadde vært morro og vite hvorfor jeg ikke lenger kan velge andre surroundmoduser?

Enten må det være noe med oppdateringen til forsterkeren, eller oppdatering fra Playstation. Sjekket Playstation sine sider og fant ut at sist oppdatering ikke innehold noe som kan ha endret på dette. Forrige uppdate derimot( som ble lansert 5 November) innehold nemmelig en oppdatering som "forbedrer Avspillingskvaliteten til noe av programvaren i PLAYSTATION 3-format."

Kan det være dette at musikken nå sendes som PCM?

Hvis noen her har Playstation med nyeste fw og avr 255 med nyeste fw, hadde det vært kjekt om dere kunne forsøkt å spille av musikk i musikkspilleren og prøvd å velge feks Logic 7 music eller 5ch stero!

Mvh Nauz

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Driver å oppdaterer FW på min 255 nå. Første del av FW har kommet halvveis og det står "loading the new firmware" Har stått slik i 15min nå. Er dette normalt?

Side 8 av 43 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •