Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 43 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Firmware

Jeg gjorde dette i går, og det gikk utmerket når overføringen først kom i gang. Jeg brukte USB til rs232 fra CO. Installerte overgangen på den bærbare og sjekket at den kom opp i enhetsbehandlingen. Forsøkte å flashe receiveren, men den ble stående uten å få kontakt. Fikk ingen feilmelding, men ingenting skjedde over flere minutter. Måtte avbryte og stenge ned programmet. Forsøkte en gang til med samme resultat.

Startet så PC på nytt og koblet til USB-rs232. Fikk nå beskjed om ukjent maskinvare og måtte installere driveren på nytt.

Gjorde et nytt forsøk, og voila!

Kan det være forsøket verd å laste ned zipfilen og installere programmet og filene på nytt?

Så langt er jeg kanonfornøyd med denne receiveren. Det som imponerer meg mest er videooppskaleringen, og der hadde jeg ikke høye forventninger basert på det jeg har lest på div fora. Jeg har en scart direkte fra getboksen til TV, og en scart til HD-opptaker, derfra i komponent til receiveren og derfra til TV i hdmi. Til tross for flere kabler er det betydelig bedre bilde fra receiveren enn det som kommer direkte fra getboksen til TVen. Imponerende. Kommer ikke til å bruke penger på HD-boks fra Get.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste det ut ikveld

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funket heller dårlig.. Begynner å bli rimelig frustrert..

Kanskje jeg må bruke en annen pc. Helt idiotisk at det skal være så komplisert å oppdatere fw, har gjort det før på andre elektronikkartikler og har aldri vært så vanskelig å få til.

Når skal rs232 bli permanent erstattet av usb?? Da ville vi eventuelt slippe alt vaset med kompabilitet blandt adaptrene.. Burde jo være rett fram med adaptrene, men er tydelig noen som ikke greier å koble rett siden flere(meg inkludert) ikke får kontakt mellom pc og reciever.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte gå inn i device manager i windows å endre på innstillingene for mitt USB->RS232-adapter. Husker ikke innstillingene i hodet, men mener jeg bare endra hastigheten fra 9600 baud til 115k. Da fikk jeg kontakt med reciveren og updaten gikk helt smertefritt.

Newcomer Bigtwin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thklinge
    Jeg måtte gå inn i device manager i windows å endre på innstillingene for mitt USB->RS232-adapter. Husker ikke innstillingene i hodet, men mener jeg bare endra hastigheten fra 9600 baud til 115k. Da fikk jeg kontakt med reciveren og updaten gikk helt smertefritt.
    Dere med problem må også forsøke å skifte kanal på adapteret. Jeg måtte bytte til kanal 1 i device manager....

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle prøve det igårkveld men, ble til at jeg satt og spilte Football Manager 2009

Men, ikveld er det 24 Redemption på plakaten, så da skal jeg fikse det. *krysser fingrene*

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JAAAAAA!!

Hjertelig takk for hjelpa gutter!!

Funket omsider

Com1 og 115k så ble det bra, måtte også trykke reset en ekstra gang imellom sekvensene

Newcomer tesk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre!
    Jeg fikk min 255 igår.
    *nynner Oh happy day*

Sjekket at jeg har gammel FW, så jeg tenker å oppgradere ikveld.

Første intrykk er at den er syykt sexy!
    Den ser fin ut i butikken, men hjemme i en dunkel stue er den vikelig fin!
    Den er ikke stor heller. Mindre enn min forrige Yamaha. Varmeutvikling er ikke ille etter 3 timer.

Fjernkontrollen suger lut da. Kommer aldri til å bli komfortabel med den.
    Må kanskje kjøpe meg en Logitech allikevel..

Jeg har center- og bakhøyttalere i boden for tiden så jeg skal først bruke forsterkeren i 2.0
    Jeg satte antall høyttalere til 2 og valgte stereo modus.
    Lyden fra min Popcorn mediastreamer virket noe tam?!
    Burde jeg kjøre lyd utenom HDMI kabelen? F.eks rgb?

Jeg hadde bedre bass med min gamle Yamaha RX-V559 og den er jo mye svakere skulle en tro?

Den gamle Yamahaen koblet jeg til Popcornhour via vanlig rgb kabler.
    Spiller av George Michael - Spinning the Wheel.flac
    Høyttalerene er Patos Basic 410mkII og kablene er Qed Silver Anniversary XT

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tesk
    Godt å høre!
    Jeg fikk min 255 igår.
    *nynner Oh happy day*

Sjekket at jeg har gammel FW, så jeg tenker å oppgradere ikveld.

Første intrykk er at den er syykt sexy!
    Den ser fin ut i butikken, men hjemme i en dunkel stue er den vikelig fin!
    Den er ikke stor heller. Mindre enn min forrige Yamaha. Varmeutvikling er ikke ille etter 3 timer.

Fjernkontrollen suger lut da. Kommer aldri til å bli komfortabel med den.
    Må kanskje kjøpe meg en Logitech allikevel..

Jeg har center- og bakhøyttalere i boden for tiden så jeg skal først bruke forsterkeren i 2.0
    Jeg satte antall høyttalere til 2 og valgte stereo modus.
    Lyden fra min Popcorn mediastreamer virket noe tam?!
    Burde jeg kjøre lyd utenom HDMI kabelen? F.eks rgb?

Jeg hadde bedre bass med min gamle Yamaha RX-V559 og den er jo mye svakere skulle en tro?

Den gamle Yamahaen koblet jeg til Popcornhour via vanlig rgb kabler.
    Spiller av George Michael - Spinning the Wheel.flac
    Høyttalerene er Patos Basic 410mkII og kablene er Qed Silver Anniversary XT
    Kjørt manuelt setup til høyttalerne? Hvis du ikke har gjort noe skal alle høyttalerne stå delt ved 100hz, og siden du ikke har sub vil du mangle mye bass

Newcomer tesk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Kjørt manuelt setup til høyttalerne? Hvis du ikke har gjort noe skal alle høyttalerne stå delt ved 100hz, og siden du ikke har sub vil du mangle mye bass
    Det er et godt tips Gorg! Det skal sjekkes.
    Jeg tukla litt med høyttaler setup ja..
    Måtte jo se hvordan H/K hadde løst automatisk høyttaler korreksjon osv.
    Sikkert lite vits i 2.0 oppsett, men løsningen så veldig fin ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en PCH og kjører både lyd og bilde via HDMI. Har ikke merket noe tam lyd, snarere tvert imot! Var et stort steg opp i lydkvalitet fra min forrige reciever, som var fra Denon (2801).
    Eksempelvis "The Matrix" med TrueHD, "Shpongle - Another way to say hooray" eller Eagles live-DVDen. Har et 5.0 oppsett, men frontkanalene er B&O Penta så jeg har greit trykk i bunnen også uten separat sub. Merk at du ikke får TrueHD med PCH A-100.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 225 og har lagt merke til litt hakking på film via ps3. Har ikke en slik RS-232 adapter, så må kjøpe meg en. Slik jeg har forstått det har ikke alle adapterne fungert like bra, kan noen gi en link til en de veit at fungerer til oppdateringen? :-D

Ellers er jeg veldig fornøyd med forsterkeren. Det er min aller første forsterker og jeg har koblet til mitt første anlegget mitt. Som nybegynner syntes jeg brukervenligheten er på topp. Menyene er enkle og brukervenlige, samt de ser veldig bra ut. Ellers syntes jeg forsterkeren er utrolig lekker, har riktignok ikke prøvd så mye.

Siden høytalerne mine er nye så står de å spiller om dagen men jeg ikke er hjemme. Når jeg skal skru av om kvelden så støyer det litt fra forsterkeren. Jeg tipper det er en vifte, men syntes den lager en slags"tikkelyder". Skrur jeg av forsvinner lyden, og starter jeg opp igjen så kan man høre at den starter rolig og går opp i en konstant hastighet, akkurat som en vifte. Det rare er at det tikker. Har noen opplevd det samme og hva kan denne lyden være?
    Er alltid veldig følsom for støy om kvelden rett før jeg skal legge meg, iriterer meg feks over at nettspenninga på suben står på, så til vanlig er ikke lyden noe problem, bare lurer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med PCM over HDMI

Hei

Har fått et problem etter oppdateringen av firmware på AVR 255. Enhetene som er involvert og tikobling:
    Kabeltuner (Canal Digital u/PVR) --(Scart)--> JVC DR-MH300SE --(HDMI)--> AVR 255.

JVCen er en HDD/DVD opptaker med timeshift.
    Problemet er at AVRen detekterer signalet fra JVCen som "0/0/.0 48 kHz" hvis jeg ser på "live" sendingen fra kabeltuneren eller et opptak gjort i LPCM. Jeg kan gå inn på AVRen og tvinge stereo, men ingenting annet.
    Hvis jeg bruker timeshift, som tar opp i Dolby Digital, eller et opptak gjort i DD så viser den det korrekte "2/0/.0 48 kHz", og jeg kan bruke f.eks DPL II.

For å "løse" problemet bruker jeg nå analog på lyden mellom JVCen og AVRen.

Noen som har samme problemet, eller har mulighet til å teste noe lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går og oppdatere FW selv på disse modellene. Fungerte knirkefritt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nauz, den lyden du hører er viftene i forsterkeren. Veldig irriterende Skal vist være mulig å få rettet på dette på garanti.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rocco
    Nauz, den lyden du hører er viftene i forsterkeren. Veldig irriterende Skal vist være mulig å få rettet på dette på garanti.
    Var dette jeg mente. Er det noe galt med viftene, feks at kulelagrene har gått eller noe? Har du hørt om andre med lignende støy som har fått det på garantien? Er veldig lei av å være lenge uten forsterker!:-?

Edit: Har nå testet ut litt og kommet frem til at den pulserende lyden er ubetydelig. Da jeg la merke til den var jeg kun få centimenter unna forsterkeren og alt annet utstyr var skrudd av. Når Playstation står på så overdøver den tikkelyden lett og fra sofaen kan man knapt høre den selv når playstation er av, så kommer ikke til å gjøre noe mer med det. Leste om flere like tilfeller på et annet forum, men pluttselig ble det ikke snakket noe mer om det, så regner med at folk ignorerte det.

Dette blir off-topic, men siden jeg først er i gang så spør jeg her. Da jeg avisolerte høytalerkablene mine, så gjorde jeg dette med vanlig avisoleringstang og koblet det til. Burde jeg ha renset de med feks whitesprite først, slik man gjør med fiberkabler?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som plages med litt 'synging' i diskanten?

Med det mener jeg at det blir en slags ekko bare mye høyere frekvens.
    Skjer hos meg på HD filmer som Sin City når det er dialogscener.
    Er også bare fra center jeg får problemet. Trodde oppdateringen skulle fikse det, men nei..

Testet center preout utgangen på focusene og det samme skjedde der, så da er problemet ikke hverken swansen eller vincenten.

Skal prøve å oppdatere ps3'n, så får vi se. Men kan ikke si det problemet oppstår på DD eller DTS signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et problem de er klar over så det skal gå fint å få det på garanti. Jeg ønsker heller ikke å være lenge uten forsterker så jeg venter til våren med å gjøre noe med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rocco
    Det er et problem de er klar over så det skal gå fint å få det på garanti. Jeg ønsker heller ikke å være lenge uten forsterker så jeg venter til våren med å gjøre noe med det.
    Vil den bli reparert eller byttet ut, uansett hvem skal jeg kontakte, butikken der jeg kjøpte den( I mitt tilfelle Soundgarden)?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hatt syncproblemer mellom AVR255 og PopcornHour A-100? Jeg vet at Popcorn Hour har en kjent uvane ved at den resetter HDMI-utgangen når du starter avspilling av en ny fil. Det gjør at PCH og recieveren må synces igjen, som igjen fører til at TV og reciever stater en ny handshaking. Iblant blir resultatet at TVen (En Samsung LE46A656) bare viser en feilmelding om at oppløsningen ikke kan vises. Det kan jeg løse bare ved å bytte kilde på recieveren. Et kjappt klikk innom TV, så tilbake til MediaCenter og bildet er tilbake igjen, men det er unødvendig og irriterende.

Recieveren burde huske at forrige inngangssignal var 1080p/50 og om den da kjører en ny handshake mot kilden og det nye inngangssignalet også er 1080p/50 så kan den helt fint la være å kjøre ny sync mot TVen.

Noen som vet noen triks for å unngå dette, eller har hørt om at dette skal ordnes i en framtidig firmware?

Side 7 av 43 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •