Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 43 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43
Viser resultater 841 til 850 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Min tullet litt den og. Dvs den gikk i protect til stadighet. Det viste seg at den ene utganger var ødelagt. Fikk dette fikset på garantien. Har ikke hatt noen problemer etter dette.

Går din også i protect?
    Nei, den går ikke i protect modus. Såfort jeg får den til å forbli påslått så virker den som den skal. Den produsere mye go'lyd såfremt den holder seg påslått
    Tenker jeg levere den den til service på nyåret.

I tillegg så må jeg bare få skryte av forsterkeren (sett bort ifra nevnte problem) da den passer veldig bra på mine B&W høyttalere. Det å se film og høre musikk er en fryd, da spesielt i HD format, og krefter er det nok av. Dette prøvde jeg ut ved å supplere med en Lyngdorf SDA 2175 (2 x 200w) som ren effekt på frontene og H/K'n på resten (CMC2 + XT2), koblet mye frem og tilbake og hadde flere ører til låns på saken, og konklusjon var at det er kun litt mer kontroll på frontene (mest merkbart på bass) ved godt pådrag og ikke noe forskjell på medium til lavt nivå.

Det som var stor forskjell var lydkvaliteten eller "sminking av lyden" som jeg liker å kalle det. Lyngdorfen var ren og ufarget, nesten litt tam, men hadde stålkontroll uansett lydnivå.
    Jeg har jo veldig sansen for H/K og de levere med STOR begeistring på filmsiden, og faktisk ikke så værst på musikk siden heller.
    Jeg må si at man får klar god hifi lyd med H/K'n, men med lettere krydret lydbilde, og det appelere stort til mitt øre.
    Design er det heller ingen ting å utsette på, rent, diskre, solid og stilfult.
    En annen fin ting er at to fjernkontroller følger med. En stor som har alle knapper og en liten som har basic funksjoner. Jeg bruker den lille konstant og den er veldig diskre og tar lite oppmerksomhet. Også minsker det sjangsen for frøkna for å fucke opp oppsettet også. haha.

Et stort minus (!) er viften. Hvis forsterkeren står på over en periode og du ser vanlig tv så merker du når den slår seg på og av. Når film / musikk spilles er det sjeldent et problem, selvom lydnivå er lavt så forsvinner den i bakgrunn.

Hver gang jeg setter på en go' låt eller setter på en kvalitets DTS-HD MA film, blir jeg like imponert. Vel investert, tommel opp og anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Så mine tanker om å supplere frontene mine med en NAD 216THX er ingen vits? Jeg har 605s2 med integrert 130w forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp tilbake min AVR255 fra "service". De har byttet en motstand i strømforsyninga. Trodde dette skulle hjelpe på susinga jeg har i diskantene på fronthøytalerene og center + fjerne "snø" i bildet, men dengang ei.. Er det noen andre som har dette problemet? Lav lyd, mye susing, "susing" i bildet.. ?

Også trenger jeg tips til video instillinger. Bildet blir altfor mørkt når det går via avr`en.. Går signalet rett til tv`en, er det kjempefint.. (og ingen "susing" i bildet..)

Og hvorfor får jeg en høy lyd i høytaler når jeg skrur av forsterker? Høy tone..

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kan man ta for en 255 på brukten for tiden?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger to på finn, begge til 3.500,- den ene med høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte min 355 for 2000.-

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rundt 1500,- da
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal sies at jeg solgte den til min bror. Jeg kunne nok fort fått 2500-3000 for den til noen andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg forsøkte meg med å koble på høyttalere til sone2 på min AVR355. Synes lyden ble veldig lav. Er det meningen at man må ha egen forsterker til sone2 høyttalerne?

Dersom jeg setter det opp til et 7.1 system, er lyden normal. Har forsøkt å justere lyden i sone2 menyen, men det er ikke mye man får justert der.

Ørjan...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som vil ha Harman Kardon reciver med mer effekt og punch?
    Jeg selger min HK AVR660 til fordel for stereo. Den har alt av dekodere og tillegsutsyr, er strøken og pakket i esken sin.
    Den har nettop vært på service og har byttet diverse på garanti hos soundgarden. Alt ok nå.

Link: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=99837&cat=13

Side 43 av 43 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •