Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 43 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Venter fremdeles i spenning på forsterkeren min.. De hadde bestilt noen deler til den, så får satse på at det hjelper..

Går bare å sikler på 365 nå, blir nok den når den kommer i 2011/2012..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei godtfolk!

Har akkurat fått en del kneppelyder fra recieveren min (AVR 355) er på en måte en mildere knepping enn den som kommer ved sourceskift, i tillegg til at den slår ca 120ganger i minuttet... noen som har hatt noe liknende??

Tenkte også jeg skulle få sendt recieveren til software update pga kneppelyd ved sourceskift og kanalskift på CD HD-PVR boks. Hva heter firmaet som tar imot? Hørt noe om at det ligger et oppe på Hagan/Nittedal...

Newcomer ludokid sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tdynna
    hei godtfolk!

Har akkurat fått en del kneppelyder fra recieveren min (AVR 355) er på en måte en mildere knepping enn den som kommer ved sourceskift, i tillegg til at den slår ca 120ganger i minuttet... noen som har hatt noe liknende??

Tenkte også jeg skulle få sendt recieveren til software update pga kneppelyd ved sourceskift og kanalskift på CD HD-PVR boks. Hva heter firmaet som tar imot? Hørt noe om at det ligger et oppe på Hagan/Nittedal...
    De som ligger på Hagan er nok Dalens elektronikkservice
    Ustyr: Panasonic TX-P50VT30Y * NUC mediapc * REGA Planar 3 * Pro-Ject tube box II * Yamaha RX-A830 * Abrahamsen V4.0 UP * B&W CM1 S1 * B&W CMC * Dynavoice FX-4 * B&W ASW608

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tdynna
    hei godtfolk!

Jeg også har en kneppelyd i subb ved sourceskift..
    Fikk den tilbake idag, og hadde samme lyden der...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt n00b jeg med disse forsterkerene, men jeg har en AVR 445, som har blitt litt funky (eller så har jeg rotet til noen innstillinger), Surround modusene har ramlet bort.

Optisk kabel er koblet til, velger optisk 1-4 alt etter sånn på reciveren, men den hopper tilbake til analog.

har jeg rotet til noe instillinger eller må jeg ta turen med en 20 kilos boks til Soundgarden?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, sikkert noen som har sagt dette et sted, har leita men finner ikke posten.

Hvor får jeg kjøpt en RS232-usb kabel for å oppdatere min AVR260?
    Den må virke på win7 64bit. Har prøvd med alle slags instillinger på den jeg har kjøpt. Men pc'en bare fryser, eller så får den ikke kontakt. Så ganske sikker på at min kabel ikke funker.
    Ustyr: Panasonic TX-P50VT30Y * NUC mediapc * REGA Planar 3 * Pro-Ject tube box II * Yamaha RX-A830 * Abrahamsen V4.0 UP * B&W CM1 S1 * B&W CMC * Dynavoice FX-4 * B&W ASW608

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ludokid

Den må virke på win7 64bit. Har prøvd med alle slags instillinger på den jeg har kjøpt. Men pc'en bare fryser, eller så får den ikke kontakt. Så ganske sikker på at min kabel ikke funker.
    Ganske så sikker på at dette er noe du får gjort gratis på disken hos Soundgarden... =) De gjorde det i allefall for meg på den måten.
    Så hvorfor stresse med å få tak i kabel...?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martyrium
    Litt n00b jeg med disse forsterkerene, men jeg har en AVR 445, som har blitt litt funky (eller så har jeg rotet til noen innstillinger), Surround modusene har ramlet bort.

Optisk kabel er koblet til, velger optisk 1-4 alt etter sånn på reciveren, men den hopper tilbake til analog.

har jeg rotet til noe instillinger eller må jeg ta turen med en 20 kilos boks til Soundgarden?
    Harmon Kardon AVR 445 Processor Reset
    Put the unit into Standby Mode
    Press the surround mode and RDS buttons on the receiver for more than 3 seconds
    RESET will show on the display, and the unit will be returned to factory defaults

Prøv dette først, tenker jeg =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er nok heller windows 7 som er problemet. Finn en pc med win xp.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Akhbar
    Det er nok heller windows 7 som er problemet. Finn en pc med win xp.
    Det stemmer...det gikk greit for meg med min AVR 255.....og Clas Olson har
    RS 232 ledningen....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det stemmer...det gikk greit for meg med min AVR 255.....og Clas Olson har
    RS 232 ledningen....
    hm, da må jeg få lånt meg en laptop med winxp da, for alle jeg har har win7 installert

den kabelen jeg så på Clas Olhson støttet ikke win7, den stod i hvertfall ikke på lista.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

hm, da må jeg få lånt meg en laptop med winxp da, for alle jeg har har win7 installert

den kabelen jeg så på Clas Olhson støttet ikke win7, den stod i hvertfall ikke på lista.

En rs 232 KABEL er en ganske gammel kabel....har vel vært standard i mere enn 10 år.og har med en kontakt bak på pc'en å gjøre...ingenting med operativsystemet...men Win 7 er for ny for denne updaten, akkurat som AVR 255...
    som jeg kjøpte for 3 år siden....
    Nye receiverer er nettverksbasert...og gjør opdateringer til en lek....

Men med litt tålmodighet så går det...eller du kan levere den inn et sted og få gjort det der...men da er du jo uten....tar ca 30 min....
    Lykke til
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avr 365

Da er denne i hus! Et nytt fantastisk produkt fra HK... Mulighet for internettradio og mediaserver er genialt...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk just en AVR-260 i hus idag Veldig bra førsteinntrykk! Mye bedre match til mine kef en Yamaha 667

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har byttet fra 355 til 365?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har AVR 660 her, den vil ikke forbli påslått før etter 4-5 ganger.
    Det har bare økt gradvis iløpet av året med antall ganger den skrur seg av rett etter jeg har skrudd den på. Akkuratt som en gnom som bevisst trykker på off -knappen 2 sekunder etter jeg har skrudd den på. Irriterende!

Ringte soundgarden, de trodde en software update må til, men ikke fått tid til å lever den enda.

Noen med lik erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min tullet litt den og. Dvs den gikk i protect til stadighet. Det viste seg at den ene utganger var ødelagt. Fikk dette fikset på garantien. Har ikke hatt noen problemer etter dette.

Går din også i protect?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen her som har byttet fra 355 til 365??

Jeg har tenkt på å bytte til 365, men fikk høre at HK oppgir watt på en annen måte nå, og at 365 derfor er svakere enn min 355. Stemmer dette??

På papiret leverer 355 7x65w og 365 7x110w om jeg husker rett.

Veldig fint om noen som vet kan svare fort

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Er det ingen her som har byttet fra 355 til 365??

Jeg har tenkt på å bytte til 365, men fikk høre at HK oppgir watt på en annen måte nå, og at 365 derfor er svakere enn min 355. Stemmer dette??

På papiret leverer 355 7x65w og 365 7x110w om jeg husker rett.

Veldig fint om noen som vet kan svare fort
    365 er en nyere modell og vil være bedre på mange områder...ikke heng deg opp i watt: Lyd er en million ganger mer enn ett tall.....
    Akkurat som i en bil....
    Og klarer du å skrive inn her, så klarer du sikkert å finne fram til nettsidene til Harman Kardon....:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at jeg klarer å finne frem til sidene deres, men de skriver jo ikke OBS OBS, nå jukser vi med talla. (bruker annen beregningsmåte)

Derfor spør jeg heller her inne på forumet om noen har testet, og vet svaret.

Jeg har lest veldig mye rundt på nettet, men har ikke funnet en direkte sammenligning mellom de to produktene.

Det jeg lurer på er om det er verdt å bytte. Jeg får vel kanskje 3000.- for min, og AVR 365 koster 6989.- på elkjøp f.eks.

4000 kroner for en liten oppgradering (om det er det) er veldig mye penger for en student.

Takker for svar

Side 42 av 43 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •