Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 43 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 850
    Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mulig noob spm, men jeg skjønner ingenting akkurat nå...

Har oppgradert fra 5.1 til 7.1, og alt ser rett ut i innstillingene. Men under avspilling får jeg kun 5.1. Betyr det at AVR 255 ikke klarer å "emulere" 7.1 fra et 5.1 spor?? Isåfall e jo det latterlig dårlig. Når yamaha Z11 klarer å prosessere ut et 11.2 ut av en BD film, burde jaggu AVR'n klarere å klemme ut 7.1 :S

mvh kai

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Mulig noob spm, men jeg skjønner ingenting akkurat nå...

Har oppgradert fra 5.1 til 7.1, og alt ser rett ut i innstillingene. Men under avspilling får jeg kun 5.1. Betyr det at AVR 255 ikke klarer å "emulere" 7.1 fra et 5.1 spor?? Isåfall e jo det latterlig dårlig. Når yamaha Z11 klarer å prosessere ut et 11.2 ut av en BD film, burde jaggu AVR'n klarere å klemme ut 7.1 :S

mvh kai
    løsning: Ja, måtte ha BD film med 7.1 for at AVR'n skulle slå til med 7.1 automatisk. Alternativert er å velge "Pro Logic 7" manuelt.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    løsning: Ja, måtte ha BD film med 7.1 for at AVR'n skulle slå til med 7.1 automatisk. Alternativert er å velge "Pro Logic 7" manuelt.
    Har hatt AVR 225+460....den beste måten jeg fikk 7.1 lyd ut av 5.1 filmer var å la min Panasonic Blu-ray spiller dekode ved å la den sende ut PCM....
    Da står det kun multichannel i displayet, men det gir mye lyd....
    Surround og surround back vil da gi samme lyd....
    Nå har jeg en Yamaha 2067 som har extended surround, og da går det av seg selv med bitstream ut.....i påsken skal jeg teste ut presence høyttalere..:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomzing
    Hei! Har en H/K 355, og har litt problemer med bildet på min PS3 i blandt. Plutselig kan dt begynne å skurre, og grafikken blir tilsvarende en nintendo fra 1995. Også var det noen som sa at det kunne hjelpe å skru av prosesseringa i H/K, men veit noen åssen man gjør det? eller har dere noen andre tips om hva som kan være feil?

På forhånd takk!
    Hei!

Jeg har opplevd noe av det samme. Men ikke i like stor grad etter at jeg byttet fra PS3 til XBOX360. Nå merker jeg det mer fra min BDP10 når jeg tvinger den til å kjøre 1080p på bluray - den klarer kun å tvinge dvder i 1080i gjennom forsterkeren og bare henger seg om jeg forsøker med 1080p. Dette er naturligvis ikke noe problem dersom jeg kjører direkte fra bdp10 -> tv. Jeg opplever dessuten helt tilfeldig "blackouts" av bildet hvor skjermen blir svart i noen sekunder mens lyden fremdeles er tilstedet.

Syns det er litt flaut å ha brukt så masse penger på spiller og receiver når en spiller fra rema1000 klarer jobben med mindre feil :roll:

En liten videosnutt av problemet jeg kan oppleve i 1080p:
    YouTube - Hk avr355 trouble

Jeg vurderer å sende inn receiveren til de jeg kjøpte den av, men frykter å oppleve som så mange andre at jeg skal få den tilbake etter 3 uker med beskjeden "Feilsøkt og funnet i orden" og en regning fra verkstedet.

Noen som har den fjerneste anelse hva dette kan være?

Hilsen frustrert H/K-bruker8)

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Har hatt AVR 225+460....den beste måten jeg fikk 7.1 lyd ut av 5.1 filmer var å la min Panasonic Blu-ray spiller dekode ved å la den sende ut PCM....
    Da står det kun multichannel i displayet, men det gir mye lyd....
    Surround og surround back vil da gi samme lyd....
    Nå har jeg en Yamaha 2067 som har extended surround, og da går det av seg selv med bitstream ut.....i påsken skal jeg teste ut presence høyttalere..:-)
    Thx 4 input!
    (Yamaha er en sterk kandidat om det blir utbytting engang ja..)

mvh

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte bare jeg skulle nevne at jeg har fått min AVR-355 tilbake fra Dalen´s elektronikkservice for andre gang... og denne gangen har de byttet hdmi kortet! 8) så nå har jeg forhåpentligvis en reciever som ikke mister bildet når den føler for det!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da pakker jeg inn min 355 og sender den når vi skal på ferie.. begynner virkelig å irritere meg at den slår i subben når jeg skifter inngang, eller slår den av..
    men samtidig ikke så mye som jeg skal sende den bort når jeg er hjemme..
    dilemma det der...
    Lipsyncen er ikke helt på topp den heller.....

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av K_enneth
    Da pakker jeg inn min 355 og sender den når vi skal på ferie.. begynner virkelig å irritere meg at den slår i subben når jeg skifter inngang, eller slår den av..
    men samtidig ikke så mye som jeg skal sende den bort når jeg er hjemme..
    dilemma det der...
    Lipsyncen er ikke helt på topp den heller.....
    Og du er helt sikker på at ditt elektriske anlegg er nytt, jordet og uten problemer?
    Da jeg solgte min HK AVR 255 for litt over et år siden, fant jeg ut at han som kjøpte den, hadde så dårlig elektrisk anlegg at sikringen gikk hver gang han slo på forsterkeren.....

Det er mange feilkilder som ikke har noe med apparatene å gjøre....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVR255 og PS3

Hei,

Kjører HDMI fra PS3 til AVR255. Opplever litt lag på FIFA11 (offline). Bør/må PS3 gå gjennom den HDMI-input som heter "Game" eller spiller det ingen rolle? Per nå gjør den ikke det, da jeg ikke tok hensyn til dette når jeg koblet opp alle enhetene mine gjennom AVR255. Er lett å bytte om selvsagt, men da på Harmony One programmeres på nytt.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Og du er helt sikker på at ditt elektriske anlegg er nytt, jordet og uten problemer?
    Da jeg solgte min HK AVR 255 for litt over et år siden, fant jeg ut at han som kjøpte den, hadde så dårlig elektrisk anlegg at sikringen gikk hver gang han slo på forsterkeren.....

Det er mange feilkilder som ikke har noe med apparatene å gjøre....
    Jepp, det er jeg helt sikker på.. det er nytt sikringskap med, også nye inntakskabler fra stolpen når jeg la om til 3fas i garasjen... Fikk anmerkning på manglende jordspyd, så det er fiksa lenge før lyden kom....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en avr 255 sammen med Polk Audio RTi A5C fronthøytallere, jeg har "kalibrert" anelgget med microfonen som følgte med, men har ikke noe bass i framhøytallerne, det er helt fraværende. er det noen som har vært borte i dette eller er høytallerne dårlig? burde da lage noe bass, av noe slag..

Trenger virkelig hjelp er

Mvh Daniel

Newcomer ludokid sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    auto-kalibrerer avr260 kun 5.1 system?
    Har kun 3.1 system nå. funka tidligere når jeg hadde 5.1
    Ustyr: Panasonic TX-P50VT30Y * NUC mediapc * REGA Planar 3 * Pro-Ject tube box II * Yamaha RX-A830 * Abrahamsen V4.0 UP * B&W CM1 S1 * B&W CMC * Dynavoice FX-4 * B&W ASW608

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cHILL
    Har en avr 255 sammen med Polk Audio RTi A5C fronthøytallere, jeg har "kalibrert" anelgget med microfonen som følgte med, men har ikke noe bass i framhøytallerne, det er helt fraværende. er det noen som har vært borte i dette eller er høytallerne dårlig? burde da lage noe bass, av noe slag..

Trenger virkelig hjelp er

Mvh Daniel

hvordan crossover hz kjører de på? jo lavere, jo dypere vil de gå.
    Ustyr: Panasonic TX-P50VT30Y * NUC mediapc * REGA Planar 3 * Pro-Ject tube box II * Yamaha RX-A830 * Abrahamsen V4.0 UP * B&W CM1 S1 * B&W CMC * Dynavoice FX-4 * B&W ASW608

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ludokid
    hvordan crossover hz kjører de på? jo lavere, jo dypere vil de gå.

Den sto på 100hz, så satt jeg den til 40hz, nå er det nesten så det er brukanes uten subb...

Hvis det ikke er mere å gjøre så får jeg bare leve med det, til jeg har råd til andre høyttalere:-|

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sto på 100hz, så satt jeg den til 40hz, nå er det nesten så det er brukanes uten subb...

Hvis det ikke er mere å gjøre så får jeg bare leve med det, til jeg har råd til andre høyttalere:-|

"large" vil i så fall gi enda mer evt, så kan du jo stille opp "bass", usikker på hva som kan gjøres for å få mer bass på frontene.
    Men må da vel være bra nok når du nesten ikke trenger subben lenger?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et 5.0 oppsett med B&O Penta frontkanaler. Med standard kalibrering oppdaget min AVR255 at jeg ikke hadde sub, men at det var plenty med dybde å hente i frontkanalene, fungerte utmerket!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ludokid
    "large" vil i så fall gi enda mer evt, så kan du jo stille opp "bass", usikker på hva som kan gjøres for å få mer bass på frontene.
    Men må da vel være bra nok når du nesten ikke trenger subben lenger?

må prøve meg litt fram,se om det er noe mere å hente.

hehe.. så mye bass er det ikke, nå er det hvertfall litt, så jeg ikke går og irriterer med over at det bare kommer diskant fra frontene.men skal prøve meg litt fram.

Men så har subben begynnt å koble ut/inn litt nå å da, er det noen enkel måte å finne ut om det er subb eller utgangen på forsterkeren?

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må prøve meg litt fram,se om det er noe mere å hente.

hehe.. så mye bass er det ikke, nå er det hvertfall litt, så jeg ikke går og irriterer med over at det bare kommer diskant fra frontene.men skal prøve meg litt fram.

Men så har subben begynnt å koble ut/inn litt nå å da, er det noen enkel måte å finne ut om det er subb eller utgangen på forsterkeren?

Pass på at EzSet/Eq er skrudd AV. Etter kalibrering blir denne funksjonen aktivert, og hos meg la den en enorm demper på bassen. Du finner den ved å bruke audio-effects knappen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Pass på at EzSet/Eq er skrudd AV. Etter kalibrering blir denne funksjonen aktivert, og hos meg la den en enorm demper på bassen. Du finner den ved å bruke audio-effects knappen

Når jeg trykker på audio-effects knappen får jeg ikke opp EzSet/Eq, får bare opp, tone control,treble,bass,LFE trim og night mode. åssen finner jeg EzSet/Eq ?

jeg kan jo event. sette opp bassen der, men da ser jeg for meg at jeg setter opp bassen på alle høytallerne?

Mvh Daniel

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg trykker på audio-effects knappen får jeg ikke opp EzSet/Eq, får bare opp, tone control,treble,bass,LFE trim og night mode. åssen finner jeg EzSet/Eq ?

jeg kan jo event. sette opp bassen der, men da ser jeg for meg at jeg setter opp bassen på alle høytallerne?

Mvh Daniel
    Hele greia med menyen blir nok veldig mye enklere om du kobler AMP'en til TV'en. Men når det er sagt; så vil du finne EzSet om du trykker på "AVR" knappen nederst på fjernkontrollen - så velger du "speaker setup" og da vil du igjen få 2 valg: Manual Setup og/eller - Automatic Setup EzSet/EQ.

Under MANUAL SETUP vil du finne muligheten til å justere volum på de forskjellige kanalene, velge frekvenser (small/large) samt justere volum på LFE(sub utgang)

Ellers så står jo alt i manualen også :P

Side 41 av 43 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •