Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 43 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 850
    Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ludokid
    Heisann.

Jeg har nå bestemt meg får å gå i innkjøp av en forsterker fra HK.
    veldig usikker på hva jeg trenger av forsterker.
    Den vil 99% bli brukt til PS3 og filmavspilling (DVD/bluray og .mkv filer i 1080p/720p) fra en LG BD390 spiller.
    Høytalerne jeg har pr dags dato er fra et hjemmekino system fra pioneer (pioneer xv dv340) ingenting å skryte av, disse blir vel byttet ut etterhvert som penger er på plass.
    Kommer ikke til å bruke 10000hvis av kroner på høytalere, og lite trolig at det blir noe større enn 5.1 system, da jeg bor i blokkleilighet.

Lurer på hva jeg kan merke av forskjellen mellom avr 155 og 255, og er 160 en oppdatert versjon av 155? dvs bedre?

Ser at avr155 ligger på utrolige 1990kr hos netonnet.no, og vil det da være verdt å gå for en 255/260 til 2500kr mer hos komplett.no for mitt formål?

vet ikke helt om dette er rett sted å spørre, men håper jeg blir tilgitt hvis ikke
    Jeg har personlig gått for 355 pga den ekstra effekten, selv om du har små rimelige høytalere gir dette større frihet å mer mulighet for oppgraderinger senere. 155 og 255 har f.eks. ikke linje utganger å ikke delt effekttrin.

Min ble kjøpt hos Netonnet å kosta vel 5000 ca å da fikk jeg også med the bridge gratis ( koster ca 1000 kr ). Så det er den jeg vil anbefale pga kraften vs pris osv, men gå for 255 i hvertfall da jeg tror 155 blir fort utdatert i hjemmet, å siden den har 7.1 kan du utvide til det senere ( blir ikke noe særlig mer bråk med 5.1 vs 7.1 :P )

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av ludokid
    Heisann.

Jeg har nå bestemt meg får å gå i innkjøp av en forsterker fra HK.
    veldig usikker på hva jeg trenger av forsterker.
    Den vil 99% bli brukt til PS3 og filmavspilling (DVD/bluray og .mkv filer i 1080p/720p) fra en LG BD390 spiller.
    Høytalerne jeg har pr dags dato er fra et hjemmekino system fra pioneer (pioneer xv dv340) ingenting å skryte av, disse blir vel byttet ut etterhvert som penger er på plass.
    Kommer ikke til å bruke 10000hvis av kroner på høytalere, og lite trolig at det blir noe større enn 5.1 system, da jeg bor i blokkleilighet.

Lurer på hva jeg kan merke av forskjellen mellom avr 155 og 255, og er 160 en oppdatert versjon av 155? dvs bedre?

Ser at avr155 ligger på utrolige 1990kr hos netonnet.no, og vil det da være verdt å gå for en 255/260 til 2500kr mer hos komplett.no for mitt formål?

vet ikke helt om dette er rett sted å spørre, men håper jeg blir tilgitt hvis ikke
    jeg begynte med avr 255 for to år siden, og byttet i januar til avr 460....
    det er de som sier at det ikke er forskjell på 55 serien vs 60 serien...det er det...de problemer som var på 55 serien er plukket bort....det sier seg selv at selvom en boks er nesten lik ut, så er det som med bilmodeller...det er under panseret forskjellen er..:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaun
    Da har det kommet ny oppgradering til 255 og 355 igjen. Den ligger på de engelske sidene. Software release June 10 Version 07-01-2010 / AFW V0.98.3.1

Noen som har prøvd denne?
    Jepp. Se http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1501254 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Nå har jeg gjort d og den ble bedre, men ikke helt bra.
    Den har lett for å låse seg på ett lydformat når man feks bytter kanal på tv eller lydmodus på blu-ray. Har du merket dette?
    Dersom en kanal sender lyd i stereo og den neste i dolby digital, forblir forsterkeren i stereo og dermed ingen lyd og jeg må slå av og på recieveren... Mulig d bare er min som er feil på selvsagt, vurderer nå en 760...

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaun
    Nå har jeg gjort d og den ble bedre, men ikke helt bra.
    Den har lett for å låse seg på ett lydformat når man feks bytter kanal på tv eller lydmodus på blu-ray. Har du merket dette?
    Niks, min har ikke prob med dette...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger inn et spørsmål her hvis noen kan bistå.

Det gjelder en AVR260 som jeg nettopp kjøpte. Har HDCP problemer. På den engelske nettsiden er denne modellen oppgitt og det finnes en ny firmware. Men de oppgitte specsene stemmer ikke helt med min. Det står 2 x 40W i steroe og 5 x 40 W i surround mode. Min er oppgitt med 2 x 65W og 7 x 50W.
    Er dette samme modell?
    Harman Kardon - AVR 260

Har forresten ikke H/K mulig til å sende gjennom audio signalet ukorrigert? På min tidligere Yamaha receiver, het dette straight. Nå må jeg se dagsrevyen med en surround modus. :roll: Finner ikke valg for straight eller 2 kanals stereo. Det er i så fall så talentløst at det ikke går ann. Det er jo åpenbart at de fleste vil se TV og en film i det audio formatet som det sendes i.

Og finnes heller ikke video pass through?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av orso
    Slenger inn et spørsmål her hvis noen kan bistå.

Det gjelder en AVR260 som jeg nettopp kjøpte. Har HDCP problemer. På den engelske nettsiden er denne modellen oppgitt og det finnes en ny firmware. Men de oppgitte specsene stemmer ikke helt med min. Det står 2 x 40W i steroe og 5 x 40 W i surround mode. Min er oppgitt med 2 x 65W og 7 x 50W.
    Er dette samme modell?
    Harman Kardon - AVR 260

Har forresten ikke H/K mulig til å sende gjennom audio signalet ukorrigert? På min tidligere Yamaha receiver, het dette straight. Nå må jeg se dagsrevyen med en surround modus. :roll: Finner ikke valg for straight eller 2 kanals stereo. Det er i så fall så talentløst at det ikke går ann. Det er jo åpenbart at de fleste vil se TV og en film i det audio formatet som det sendes i.

Og finnes heller ikke video pass through?
    Video pass thru finnes vel ikke på 260 men i hvertfall på min 460....

Ellers så synes jeg dagsrevyen gjør seg bra med Logic7Movie....
    Og en av grunnen til at jeg er veldig glad i min HK 460(hadde 255 før) er nettop denne krestsen som gir flott "surround" ut av mange serier som sendes i Stereo.....og filmer...
    Men radioen min er satt til bare STEREO :-)
    Men vil du ha Stereo så må du gå inn på Surround Modes og skifte til 2 Channel stereo fra Auto Select....din er nok 5X40 watt...min 460 er 7x60 watt...men ORDENTLIGE watt, hvis du skjønner hva jeg mener....
    Og alle disse receiverene har forskjellige måter å gjøre ting på...straight hos Yamaha, men ikke hos H/K....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering av firmware på H/K AVR255

Ser det er en stund siden folk har snakket om dette, men jeg prøver uansett.

Jeg har hatt en 255 i ca 2 år nå, og har aldri oppgradert firmware på den. Prøvde her om dagen, og får mange feilmeldinger når den starter på videodelen i prosessen.

Det jeg da lurer på er; Hva slags OS har de som klarte dette brukt? Jeg har Win7 på min laptop her nå. Kan det være en idè og bruke en eldre laptop med f.eks Win XP?

Det som nå har skjedd, er at lyden "faller" ut når jeg bruker recieveren, og må da skru den av og på igjen for at den skal oppføre seg normalt. Så også at det var noen som hadde endret ting og tang inne på COM1 egenskaper osv? Jeg er ingen super dataekspert, men håper noen kan gi meg et par nyttige tips

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humz
    Ser det er en stund siden folk har snakket om dette, men jeg prøver uansett.

Jeg har hatt en 255 i ca 2 år nå, og har aldri oppgradert firmware på den. Prøvde her om dagen, og får mange feilmeldinger når den starter på videodelen i prosessen.

Det jeg da lurer på er; Hva slags OS har de som klarte dette brukt? Jeg har Win7 på min laptop her nå. Kan det være en idè og bruke en eldre laptop med f.eks Win XP?

Det som nå har skjedd, er at lyden "faller" ut når jeg bruker recieveren, og må da skru den av og på igjen for at den skal oppføre seg normalt. Så også at det var noen som hadde endret ting og tang inne på COM1 egenskaper osv? Jeg er ingen super dataekspert, men håper noen kan gi meg et par nyttige tips
    Min AVR 255 er i overkant av 1 år gammel. Oppdaterte firmware for en mnd siden.

Prøvde første med en Usb - R232 (eller noe i den duren)..(som jeg faktisk kjøpte til dette formål), det funka ikke i det hele tatt. Så fant jeg fram en steingammel COM1 kabel i en eske. Med den funka det som varm kniv i smør.
    Jeg har også Win7, og rørte ikke noe innstillinger i win.

PS: "Moderne USB kabel" er vel generelt frarådet å bruke til oppdatering av AVR forsterkere etter hva jeg kan huske... funker aldri/skjelden

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var interessant å høre.. USB til RS232 er litt kjip løsning.. Men hva slags pc brukte du da? og hva slags port går en COM1 kabel inn på?

Jeg har 2 litt nyere laptoper, men Win7 på.. Vil for eks en slik: Komplett.no - Sunsway/ST Lab CardBus Serial Adapter hjelpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humz
    Det var interessant å høre.. USB til RS232 er litt kjip løsning.. Men hva slags pc brukte du da? og hva slags port går en COM1 kabel inn på?

Jeg har 2 litt nyere laptoper, men Win7 på.. Vil for eks en slik: Komplett.no - Sunsway/ST Lab CardBus Serial Adapter hjelpe?
    Hadde ikke noe problem med å bruke en usb til rs232 adapter. Prøv med en Winxp maskin istedet for win7.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akhbar
    Hadde ikke noe problem med å bruke en usb til rs232 adapter. Prøv med en Winxp maskin istedet for win7.
    Jeg hadde heller ikke noe problem, men det er meget viktig å få com instillingene korrekte for å ungå problemer, men det kan jo helt klart være et prob med win7 da jeg tipper det ikke var så beregna på å bruke med com porter :P

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer to ganske gennerellr spm:

For det første så undrer jeg på dette med x-over, hvordan påvirker denne innstillingen preout utgangene (L/R f.eks.på AVR 355) i forhold til hvordan hz dem får. Lurer på dette da jeg vurdere effekt trin til frontene.

Og for det andre, så ett spm i samme kattagori. Hvordan burde man helst koble opp ett 5.2 anlegg. Har en kompis med dette anlegget: består av Xtz og AVR355, det er stativ modeller og l/r subbene. Slik dette står nå er subbene splittet på sub pre å hver får kun brukt 1 rca hver.

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hørt noe om H/K kommer med en ny serie snart?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har en H/K 355, og har litt problemer med bildet på min PS3 i blandt. Plutselig kan dt begynne å skurre, og grafikken blir tilsvarende en nintendo fra 1995. Også var det noen som sa at det kunne hjelpe å skru av prosesseringa i H/K, men veit noen åssen man gjør det? eller har dere noen andre tips om hva som kan være feil?

På forhånd takk!

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, fant ikke noen passende tråd, så tar spørsmålene her :-)

Er det noen ny line-up på gang fra H/K, altså ny serie med modeller?

Hvor gammel er dagens modeller? avr*60 -serie..?

Hva er sammenhengen mellom 160,260,360,460,660,760 modellene, med 1600,2600,3600? amerikansk modellbetegnelse bare?

Hadde vært fint om noen har kontroll på dette, på forhånd takk

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

dere andre som har H/K avr-155/255/355, har dere en svak suselyd fra diskant når forsterkeren er på? prøvde i dag å koble bort alt fra forsterkeren og ta den ut på gulvet. koblet til høyttalerne og slo den på... fortsatt den samme suselyden! må veldig nært diskanten med øret for å høre den, vist det ikke er helt stille i rommet.

vist det er støy i strømnettet så er det i allefall ikke fra noe i huset som gjør det, for jeg prøvde å slå av de andre kursene og bare ha koblet til forsterkeren på en kurs. fortsatt det samme...

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støy i strømnettet trenger ikke være fra din egen hustand, kan også være en ørliten jordfeil enten i strømnettet i hustanden/nabolaget eller i forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intet bilde ved bruk av Riks Tv tuner

Hei! Da har jeg omsider fått oppdatert min avr 355 med nyeste software - men sliter nå med å få bilde fra Rikstv tuneren Har koblet til både PS3 og RiksTv. PS3 kom straks jeg fikk satt opp inngang under "source setup", men jeg får hverken lyd eller bilde fra min RiksTv tuner!!! Slet litt med dette før jeg oppgraderte, men da kunne jeg bare slå av og på RiksTv boksen, så kom både bilde og lyd....Noen som kan hjelpe?????? Begynner å bli meget frustrert!!

På forhånd takk =)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ai ai, dette var en skikkelig PITA å oppgradere 355 :P
    Først fikk jeg ikke detektert usb-rs232 adapteren, så fikk jeg det til, etter å ha startet på nytt og byttet usb-port.

Men så fikk jeg bsod hver gang jeg var litt ute i oppdateringen :P Prøvde ca alt, nye drivere, m.m. Til slutt tok jeg en annen laptop med mindre updates på w7, samt ingen antivirus.. Den klarte jeg å komme helt til videosteget, før den hang seg opp.. (H/K applikasjonen hang seg opp).

Prøvde enda en gang og da kom den endelig!
    Jeg har nå siste firmware.. Den som var på, var vel den eldste tror jeg.

Jeg merker at nå er det ikke noe behov for meg å justere lip-sync på sagem-tuneren, som jeg måtte ha før.

Side 40 av 43 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •