Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 43 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 850
    Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fått AVR255 inn i stua nå og den funker som bare det på PS3, opplever ikke det "delayet" når jeg bytter i menyen. Hadde litt oppstarts problemer med skaleringen, men om det var meg som rotet eller ampen det er jeg ikke sikker på. Nå funker det perfekt! Har Get HD, PS3 og laptop koblet til alt går smertefritt. Merker heller ikke noen støy fra produktet, gleder meg til å bytte ut PS3 med den nye harman/kardon BDP10 som kommer i Mai 2009=) da blir det nok avr 755 og HK990 også!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man kan navngi hver enkelt høyttalerutgang? Også kjøre 2 utganger på en kanal?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med harman kardon avr 255

Jeg lurer på om noen har erfart problemer med avr 255? Både jeg og en kollega har kjøpt oss en slik og erfarer at det smeller fælt i høyttalerne når vi skifter f.eks kapittel på dvd/blueray. Det skjer også om vi skifter source f.eks fra dvd til aux. Om man har litt høyt volum så smeller det faretruende høyt i diskanten på fronene mine. Prøvde 5.1 analogt i går og da erfarer jeg ikke noe problemer. Virker som om det er HDMI'en som skaper problemet.
    Var innom soundgarden idag og de hadde ikke hørt noe om dette, men skulle videreformidle det til Harman.

Newcomer Bigtwin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer med frontene på AVR 255, men et lite "knepp" i venstre surround ved sceneskifte. Ikke plagsomt høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også et lite knepp i venstre høytaler når jeg skrur av AVR255. Noen som vet hva det kommer av?

Også bruker jeg Sone2, men når jeg stiller volumet på Sone2, så hopper den til FM Radio.... ? :S Meget plagsomt, løsning ønskes.

Og noen som vet om man kan synkronisere volumet på Sone2 sammen med hovedvolumet? Altså at de begge går opp og ned samtidig.

Kjører sone2 på diskanter og mellomtone og frontutgangene på basselementene på QLN Artech 12.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med Xbox 360

Hei, har akkurat gått til innkjøp av en H\K avr 255, er meget fornøyd med lyd og bilde. Men når jeg bruker min Xbox 360, så "lagger"\"hakker" bildet. Merkes ekstra godt når jeg spiller FIFA. Har koblet til med HDMI til en samsung HDready tv. Noen som har opplevd dette, eller har noen tips til hvordan dette kan ordnes?
    Har ikke så mye peiling på dette, så hadde vært hyggelig hvis det er noen som har noen tips til hva jeg kan gjør!

PS det er kun når jeg spiller, ikke når jeg ser på tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Silvrblue
    Jeg har også et lite knepp i venstre høytaler når jeg skrur av AVR255. Noen som vet hva det kommer av?

Også bruker jeg Sone2, men når jeg stiller volumet på Sone2, så hopper den til FM Radio.... ? :S Meget plagsomt, løsning ønskes.

Og noen som vet om man kan synkronisere volumet på Sone2 sammen med hovedvolumet? Altså at de begge går opp og ned samtidig.

Kjører sone2 på diskanter og mellomtone og frontutgangene på basselementene på QLN Artech 12.
    Bumper denne jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVR255 oppskalering

Hei
    Jeg har et problem med min avr255. Min andre med samme problem forøvrig.
    Når jeg sender inn 1080P signal fra en BlueRay spiller sender den bare ut 1080i. Når jeg ser i menyen er de to nederste valgene 1080P og 1080P 24 mørkere grå og kan ikke velges. Noen som har samme problemet. Sånn jeg forstår det så kan ikke 1080P signaler kjøres igjennom forsterkeren og den oppskalerer ikke "lavere" signaler heller.

Håper på svar som kan løse dette

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rocco
    Hei
    Jeg har et problem med min avr255. Min andre med samme problem forøvrig.
    Når jeg sender inn 1080P signal fra en BlueRay spiller sender den bare ut 1080i. Når jeg ser i menyen er de to nederste valgene 1080P og 1080P 24 mørkere grå og kan ikke velges. Noen som har samme problemet. Sånn jeg forstår det så kan ikke 1080P signaler kjøres igjennom forsterkeren og den oppskalerer ikke "lavere" signaler heller.

Håper på svar som kan løse dette
    høres ut som du er koblet til tv med component. avr255 skalerer ikke til 1080p via component.

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi-ampe?

Er det noen som vet om det er mulig å BI-ampe fronthøyttalerene med AVR 355?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten86
    Hei, har akkurat gått til innkjøp av en H\K avr 255, er meget fornøyd med lyd og bilde. Men når jeg bruker min Xbox 360, så "lagger"\"hakker" bildet. Merkes ekstra godt når jeg spiller FIFA. Har koblet til med HDMI til en samsung HDready tv. Noen som har opplevd dette, eller har noen tips til hvordan dette kan ordnes?
    Har ikke så mye peiling på dette, så hadde vært hyggelig hvis det er noen som har noen tips til hva jeg kan gjør!

PS det er kun når jeg spiller, ikke når jeg ser på tv.
    Bumper denne.
    Har samme problemet selv. Dette er uansett om jeg kjører med hdmi kabel eller composit kabel til tv,n.
    Noen som har en ide om løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en måte å unngå problemet som innebærer å la forsterkeren kjøre ut 60 Hz istedetfor 50. Litt tungvint, men fungerer inntil Harman forhåpentligvis slipper en firmware oppdatering. Les om det her:

Harman Kardon Avr 255 Out Now!!!!! - Page 44 - AVForums.com

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sax
    Er det noen som vet om det er mulig å BI-ampe fronthøyttalerene med AVR 355?
    Fikk dette svaret fra Soundgarden:
    Det er ikke mulig å Bi-ampe H/K receivere med de interne kanalene.
    Du må i så fall bruke en ekstern effektforsterker å Bi-ampe med.
    Dette har noe med hvordan Harman bygger opp strømforsyningen sin på.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som min AVR255 har tatt kvelden, får ikke bilde via hdmi + knapperaden i fronten virker ikke.

en del folk her Official Harman/Kardon AVR x54: Problems and Solutions Thread - Page 17 - AVS Forum som har samme problem.

noen her som har vært borti dette problemet ? har hatt receivern siden juni..

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som gidder å ta fram målebåndet og måle dybden på AVR 255?

På div nettbutikker står det at den er 351mm dyp mens på Soundgarden står det at den er 382mm dyp.

Vurderer fornying og hvis den er ca 35cm dyp, så er den en av få som får plass i en ikke altfor dyp seksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netonnet.no selger nå avr355 for 5990,-!!... Er ikke det veldig billig????

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med volumhjul og terminaler bak stemmer det med ca 38cm. Avstanden mellom føtter framme og føtter bak er ca 30cm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H/K AVR 355 problemer

Hei , var i bergen på lørdag og kjøpte meg eit par med RF-82 og ein H/K avr 355 på musikk magzinet ..

Men no eg kom heim og hadde koblet samme alt så fekk eg ikke bilde på skjermen . kjøre PS3 og Canal digital HD boks via avr355. slå den av og på . da fikk eg bilde , men det kom vertikale striper med støy som bare blei verre og verre. etter ei lita stund forsvant bilde og det var svart.

slo den av og så på , da fekk eg bilde igjenn men digital støy kom tilbake . er denne defekt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Knepp/Støy ved skifte av input/kanalskifte etc

Hei,
    Ser at det er flere her som har "knepp" i høyttalerene ved skifte av spor (DVD/Blueray), skifte av input signal, avslåing etc. Jeg har slik knepping ved hvert kanalskifte på paraboltuneren - litt kjedelig å være sjefs zapper da. Dette gjelder kun ved digital (optisk/HDMI) tilkobling - men føler det er rimelig nedverigende å kjøre analog tilkobling på nytt og ræsent utstyr.

Er det noen som har fått noen videre tilbakemelding på dette fra HK (så det var en tidligere som skulle gi beskjed videre til HK).

mvh
    Rme

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Knepp i høyttalerne

Jeg hadde som nevnt samme problem. Vi fikk aldri noe god tilbakemelding på dette så jeg fikk levert min avr 255 tilbake. Røk på en arcam avr 350 istedenfor. Kollegaen min fikk også levert sin tilbake. Virker som om Harman har mye tull med denne serien.

Side 4 av 43 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •