Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 43 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.
    Har et problem med AVR160 HK forsterker.
    Når jeg f.eks. bruker htpc (1080p), og skifter til digital TV (1080i), så hakker lyden, og ingen bilde på tv skjermen dukker opp. Ser ut som den prøver om og om igjen men det virker ikke. Eneste løsning da er å skru av tv av og på, så funker det fint igjen.
    Problemet oppstod etter jeg koblet til forsterkeren. Kjører hdmi fra alle enhetene direkte til forsterker som går til TV.
    Noen som har opplevd dette problemet før?
    Kort sagt, går man fra 1080p til 1080i så oppstår problemet, men 1080p til 1080p så funker det fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Iceman22
    Hei.
    Har et problem med AVR160 HK forsterker.
    Når jeg f.eks. bruker htpc (1080p), og skifter til digital TV (1080i), så hakker lyden, og ingen bilde på tv skjermen dukker opp. Ser ut som den prøver om og om igjen men det virker ikke. Eneste løsning da er å skru av tv av og på, så funker det fint igjen.
    Problemet oppstod etter jeg koblet til forsterkeren. Kjører hdmi fra alle enhetene direkte til forsterker som går til TV.
    Noen som har opplevd dette problemet før?
    Kort sagt, går man fra 1080p til 1080i så oppstår problemet, men 1080p til 1080p så funker det fint.
    Husker jeg slet med det på min AVR255 opp mot en slik RiksTV-boks for en stund siden. Problemet løste seg for min del noenlunde (ble LITT bedre) med firmware-oppgradering via RS232.

Sjekket om det finnes firmware upgrades til din?

Jeg endte opp med Altibox TV til slutt, hvorpå problemet forsvant helt med Motorola-boksen de leverte. Men jeg mener å huske på at firmware-upgraden gjorde det en hel del mer levelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornhamra
    Husker jeg slet med det på min AVR255 opp mot en slik RiksTV-boks for en stund siden. Problemet løste seg for min del noenlunde (ble LITT bedre) med firmware-oppgradering via RS232.

Sjekket om det finnes firmware upgrades til din?

Jeg endte opp med Altibox TV til slutt, hvorpå problemet forsvant helt med Motorola-boksen de leverte. Men jeg mener å huske på at firmware-upgraden gjorde det en hel del mer levelig.
    Yes jeg sjekket etter firmware upgrades, men hadde visstnok den nyeste installert.
    Har altibox tv selv (HD). Fikk delvis løst problemet, må først slå av den kilden med 1080p oppløsning(f.eks. xbox), også deretter skru på altibox tv, da har jeg ikke det problemet. Kan rett og slett ikke ha 2 kilder slått på samtidig, ellers blir det bare krøll når man switcher over. Går vel sikkert å leve med det ...

Newcomer cerwin-mathias sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, lurte på en ting. er ikke avr 260 det samme som avr 255? vis ikke, uansett. funker the bridge på avr 260?

og hvordan oppdaterer man disse?

takker!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av cerwin-mathias
    hei, lurte på en ting. er ikke avr 260 det samme som avr 255? vis ikke, uansett. funker the bridge på avr 260?

og hvordan oppdaterer man disse?

takker!
    En AVR 260 er en oppdatert utgave av AVR 255...og oppdateres elegant med en memory stick....
    Hadde 255 før og oppdaterte til 460....helt klart en forbedring.....:-)

Like utenpå...men ikke inni :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    En AVR 260 er en oppdatert utgave av AVR 255...og oppdateres elegant med en memory stick....
    Hadde 255 før og oppdaterte til 460....helt klart en forbedring.....:-)

Like utenpå...men ikke inni :-)
    men hvor plugges memorysticken i?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

men hvor plugges memorysticken i?
    Foran, bak den plastdingsen som skjuler inngangene på fronten...den lengste helt til høyre....sjekk manualen din....:-)

Fant ikke noen oppdatering for AVR 260, men fant nettop en liten oppdatering for min AVR 460....sjekk de engelske sidene til HK :-)
    Harman Kardon
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Foran, bak den plastdingsen som skjuler inngangene på fronten...den lengste helt til høyre....sjekk manualen din....:-)

Fant ikke noen oppdatering for AVR 260, men fant nettop en liten oppdatering for min AVR 460....sjekk de engelske sidene til HK :-)
    Harman Kardon
    men er en inngang på baksiden som skal brukes til oppdatering, den kalles RS-232 og har aldri sett en lignende inngang

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

men er en inngang på baksiden som skal brukes til oppdatering, den kalles RS-232 og har aldri sett en lignende inngang
    Ok trodde 260 var lik 360, men da er det den inngangen du skal bruke til evt. oppdateringer...hvis du ser bakpå datamaskinen din(regner med at du har en) så vil du se akkurat maken der...ledning får du på Clas Olsson til ca 79.-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frem til mandag som var har jeg bare hatt koblet til Klipsch RF-82, Klipsch RC-62 og noen gamle 60w 8ohms bakhøytalere til min avr-255 og da har lyden vært ganske bra. Såpass godt av vi fikk vår første naboklage (banking i gulv). På mandag fikk jeg Klipsch RB-81 i hus og byttet ut bakhøytalerene. Etter å ha kjørt romkorreksjonen ble lyden mye dårligere. Man kjenner ikke bassen noe særlig og det spilles ikke noe særlig høyt.

Noen som har forslag til hva problemet kan være?

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CatHan
    Frem til mandag som var har jeg bare hatt koblet til Klipsch RF-82, Klipsch RC-62 og noen gamle 60w 8ohms bakhøytalere til min avr-255 og da har lyden vært ganske bra. Såpass godt av vi fikk vår første naboklage (banking i gulv). På mandag fikk jeg Klipsch RB-81 i hus og byttet ut bakhøytalerene. Etter å ha kjørt romkorreksjonen ble lyden mye dårligere. Man kjenner ikke bassen noe særlig og det spilles ikke noe særlig høyt.

prøv å kjør romkorreksjon en gang til med micén stående i en litt annen vinkel eller noe... er sikkert noen avstander og EQén som er blitt helt feil.

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CatHan

For meg høres dette som om EzSet/EQ-funksjonen er skrudd på etter romkorreksjonen.. Hvis det er tilfellet, må du slå av denne..

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk oppdatert min AVR-355 til nyeste software v0.98.3.1 forrige kvelden... Endelig fungerer individuell lipsync per kilde som det skal, samt ingen poppelyder når skifter tv-kanaler el kilder. Deilig!

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yo, har en avr 355, er det noen som har oppgradert software på denne? i såfall hvordan? og hvor får man tak i det? har snakket med soundgarden og de mente at det ikke fantes noen oppgradering fra 355-460.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    yo, har en avr 355, er det noen som har oppgradert software på denne? i såfall hvordan? og hvor får man tak i det? har snakket med soundgarden og de mente at det ikke fantes noen oppgradering fra 355-460.
    Jeg oppdaterte min 355 for 1mnd siden, slapp da den poppinga når man bytta kilde..

Det gjorde de for meg på Soundgarden kostnadsfritt!

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K_enneth
    Jeg oppdaterte min 355 for 1mnd siden, slapp da den poppinga når man bytta kilde..

Det gjorde de for meg på Soundgarden kostnadsfritt!
    du oppdaterte til softwaren til 360? er det noen merkverdig forskjell her? har ikke hatt noe popping problem med min...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    du oppdaterte til softwaren til 360? er det noen merkverdig forskjell her? har ikke hatt noe popping problem med min...
    Om den ble oppdatert til 360?
    Er vel mer forskjell enn software på 355 og 360 vel?

Den poppa i høytalerne når jeg bytta kilde, det er blitt bra, men sliter fremdeles med lipsync...
    Og at the brigde er helt ubruklig.... Treg, henger seg...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den poppa i høytalerne når jeg bytta kilde, det er blitt bra, men sliter fremdeles med lipsync...
    Sjekk at du har fått den siste versjonen (se min forrige post), du får den frem ved å trykke 1 -2 -3 -0 - OK. Tok en rask test ang lipsyncen etter jeg oppdaterte forrige uke, og da virker det som det funket bra for første gang...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Sjekk at du har fått den siste versjonen (se min forrige post), du får den frem ved å trykke 1 -2 -3 -0 - OK. Tok en rask test ang lipsyncen etter jeg oppdaterte forrige uke, og da virker det som det funket bra for første gang...
    hmm.. Har 0.96.1.1 på min?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. Har 0.96.1.1 på min?
    Den versjonen er gml og har prob med lipsync ja... Hvis soundgarden gjør det gratis for deg, er det vel bare å ta den tilbake igjen og be om nyeste.

Side 38 av 43 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •