Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 43 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 850
    Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gamle PS3 kjører vel kun PCM, slik at det er ps3 som dekoder lyden selv før den sendes til receiver.. ??

Tror nok ikke du får noe HD-lyd hvis du ikke bruker HDMI-kabel dessverre.. Coax/Optisk klarer kun å sende vanlig DTS/Dolby Digital, slik jeg har forstått det ialfall.. korrekt meg gjerne hvis jeg tar feil..

Kobler du Xboxen direkte til tven med HDMI-kabel uten å gå innom forsterker? Isåfall kan du koble slik for å få lyd fra XBOX: Xbox - HDMI-kabel - Forsterker - HDMI-kabel (fra HDMI-out) - TV. Så stiller du bare inn source til riktige innganger..

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Gamle PS3 kjører vel kun PCM, slik at det er ps3 som dekoder lyden selv før den sendes til receiver.. ??

Tror nok ikke du får noe HD-lyd hvis du ikke bruker HDMI-kabel dessverre.. Coax/Optisk klarer kun å sende vanlig DTS/Dolby Digital, slik jeg har forstått det ialfall.. korrekt meg gjerne hvis jeg tar feil..

Kobler du Xboxen direkte til tven med HDMI-kabel uten å gå innom forsterker? Isåfall kan du koble slik for å få lyd fra XBOX: Xbox - HDMI-kabel - Forsterker - HDMI-kabel (fra HDMI-out) - TV. Så stiller du bare inn source til riktige innganger..
    jepp fikk det til, takk skal du ha for hjelpen

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva jeg bør kreve for en brukt H/K 255?
    den er ca 10mnd gammel, og den er støken + at jeg har embalasje og slikt.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris
    Noen som vet hva jeg bør kreve for en brukt H/K 255?
    den er ca 10mnd gammel, og den er støken + at jeg har embalasje og slikt.
    oppgradering nå eller?:razz: tjaa 3,5-4 laken? netshop har den til 4600kr + frakt, kommer sikkert på 4800kr, så du kan nok ligge på 3800, 4k tenker jeg

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nettopp en brukt AVR 255 for kr 2500 med emballasje, kvittering etc.

Det er en del støy fra trafoen på den. Ikke i kanalene (jeg kjører pre-ut) men fra selve trafoen. Det er nokså sjenerende hvis man feks ser på prateprogram med noe lav lyd.

Er det et kjent issue med forsterkeren eller er det noe galt med mitt eksemplar?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Jeg kjøpte nettopp en brukt AVR 255 for kr 2500 med emballasje, kvittering etc.

Det er en del støy fra trafoen på den. Ikke i kanalene (jeg kjører pre-ut) men fra selve trafoen. Det er nokså sjenerende hvis man feks ser på prateprogram med noe lav lyd.

Er det et kjent issue med forsterkeren eller er det noe galt med mitt eksemplar?
    Heisan, er det min gamle du snakker om....? Har aldri hørt noen ulyd fra den, men jeg har et ganske nytt moderne strømopplegg i min sokkelleilighet...har også lenge brukt en Belkin boks (overspennigsvern osv) koblet mellom veggen og alle kildene mine...
    da må støyen komme fordi du bruker pre out og at forsterkeren reagerer på at den går på "tomgang"....når jeg snakker i tlf. så setter jeg alt på mute, og da ville jeg hørt det godt...
    Sjekk strøm tilkoblingene dine....
    mvh...bare ring hvis det er noe du lurer på..
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok den jeg snakker om og jeg bruker pre-out.

Jeg skal se om det blir bedre med noe strømrensing/UPS. Jeg har også planer om å få inn en egen kurs til anlegget. Kanskje det også vil hjelpe. Det vil ihvertfall hjelpe på problemet med at sikringen går når jeg skrur på effektforsterkern.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Det er nok den jeg snakker om og jeg bruker pre-out.

Jeg skal se om det blir bedre med noe strømrensing/UPS. Jeg har også planer om å få inn en egen kurs til anlegget. Kanskje det også vil hjelpe. Det vil ihvertfall hjelpe på problemet med at sikringen går når jeg skrur på effektforsterkern.
    Oi da, den trekker en del strøm....får meg til å sette pris på mitt strømanlegg...

Egen kurs er nok tingen....og en strømrenser...SUPRA lager en=Njål Hansson....
    Eller du kan få deg et annet sted å bo :-))))
    mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oi!

Tenkte jeg skulle dele en a-ha opplevelse jeg fikk idag med avr355.
    Etter jeg kjøpte nye høyttalere brukte jeg auto-speaker setup på min H/K avr355, og følgende ble EzSet/EQ-funksjonen slått PÅ. Da jeg gikk inn på audio effects og skrudde AV denne idag ble det som en helt ny verden. Lyden løftet seg flere hakk, spesielt bassen ble mye mer aktiv og presis, men også hørbare forbedringer i diskant og mellomtone.

Så mitt poeng er, (som sikkert har vært nevnt tidligere i denne tråden?), er at lyden ble myyyyee bedre ved å skru av EzSet/EQ!

Andre som deler denne erfaringen?

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Tenkte jeg skulle dele en a-ha opplevelse jeg fikk idag med avr355.
    Etter jeg kjøpte nye høyttalere brukte jeg auto-speaker setup på min H/K avr355, og følgende ble EzSet/EQ-funksjonen slått PÅ. Da jeg gikk inn på audio effects og skrudde AV denne idag ble det som en helt ny verden. Lyden løftet seg flere hakk, spesielt bassen ble mye mer aktiv og presis, men også hørbare forbedringer i diskant og mellomtone.

Så mitt poeng er, (som sikkert har vært nevnt tidligere i denne tråden?), er at lyden ble myyyyee bedre ved å skru av EzSet/EQ!

Andre som deler denne erfaringen?
    har samme erfaring. lyden blir rett og slett tam! kjører alltid med EzSet/EQ av...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    har samme erfaring. lyden blir rett og slett tam! kjører alltid med EzSet/EQ av...
    Synes det var i overkant mye den EzSet/EQ-funksjonen "saboterte" lyden :P
    Den er vel egentlig ment for å forbedre forholdene, men må absolutt si at H/K har bommet her..

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme erfaring her, synes lyden blir på en måte svak og litt mørklagt som om noen legger en svart duk over lyden, ting forsvinner, så jeg kjører alltid utden EQ ee på

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor på menyen ligger der jeg deler frekvensen på HT og sub? avr 155

Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Heisan, er det min gamle du snakker om....? Har aldri hørt noen ulyd fra den, men jeg har et ganske nytt moderne strømopplegg i min sokkelleilighet...har også lenge brukt en Belkin boks (overspennigsvern osv) koblet mellom veggen og alle kildene mine...
    da må støyen komme fordi du bruker pre out og at forsterkeren reagerer på at den går på "tomgang"....når jeg snakker i tlf. så setter jeg alt på mute, og da ville jeg hørt det godt...
    Sjekk strøm tilkoblingene dine....
    mvh...bare ring hvis det er noe du lurer på..
    Har samme ulyden fra min, men jeg har alltid godt med lyd når jeg spiller/ser tv/film, så jeg hører lite til det, virker også som om det er bare av og til den lager lyd, mulig det er noe jeg har som lager forstyrrelser. Kjører Monster HT800 powercenter, så skal vel ikke være noe problem med strømmen.

Newcomer ronnyhelstad sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min H/K 355 er treg

Noen som vet hvorfor min H/K 355 er veldig treg i menyen
    (irriterende treg) spesielt når jeg bruker docking for i pod,Skal den være sånn?
    Når jeg ser på Blue ray så får jeg kun valgt 2 channel og ikke 5 channel eller 7 channel.Noen som har noe tips.
    setter pris på svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problemet på min 355, kjører med Ipoden (8gb) så henger den seg, eller er grusomt treg...
    Forøvrig er grensesnittet helt ubruklig på "the brigde"... Man skulle kunne sett hva den neste sangen var f.eks !

Leste noe om at siste oppdateringen skulle fikse noe av problemet..

Min velger lyd selv når jeg kjører blueray den?

Newcomer ronnyhelstad sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Treg Avr 355

Jeg bruke også 8 Gb, men her kunne de gjort menyen litt bedre,blir tungvint, får bare være tålmodig.:twisted:
    Takk for svar..

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme problem her, treig under dokking, jeg bruker det sjeldent, er det noen som har pc tilkoblet avren? bruker dere optisk eller coax for lyd?

forresten, noen som har prøvd å spille spill med dolby digital og få både lyd og bilde sendt via avren? det er en heftig lydopplevelse på NFS shift og Fight night 4 ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    samme problem her, treig under dokking, jeg bruker det sjeldent, er det noen som har pc tilkoblet avren? bruker dere optisk eller coax for lyd?

forresten, noen som har prøvd å spille spill med dolby digital og få både lyd og bilde sendt via avren? det er en heftig lydopplevelse på NFS shift og Fight night 4 ihvertfall

Jeg har xboxen tilkoblet med lyd og bilde, gir ganske artig surroundlyd på f.eks cod, bad company etc...

Men sliter med å koble pcen..

Har hdmi-utgang på pcen, kobler til AVR, og får altfor stort bilde på tv... (har forsåvidt ikke prøvd med det nye)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K_enneth
    Jeg har xboxen tilkoblet med lyd og bilde, gir ganske artig surroundlyd på f.eks cod, bad company etc...

Men sliter med å koble pcen..

Har hdmi-utgang på pcen, kobler til AVR, og får altfor stort bilde på tv... (har forsåvidt ikke prøvd med det nye)
    jeg har tilkoblet via DVI-HDMI og erfarer at jeg må endre instillinger helt for å være i stand til å lese noe som helst på tven, ting blir ufattelig uklart og blurrete, har receiveren på video upscale til 1080i

Side 36 av 43 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •