Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 43 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 850
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg motsier da ikke meg selv. Jeg sier at de fleste Recievere mister effekt jo flere kanaler som er i bruk derfor er det lite å hente på bi-amp. H/K mister kanskje ikke noe særlig effekt ved å bruker flere kanaler, men de har heller ikke mulighet for bi-amp.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Jeg motsier da ikke meg selv. Jeg sier at de fleste Recievere mister effekt jo flere kanaler som er i bruk derfor er det lite å hente på bi-amp. H/K mister kanskje ikke noe særlig effekt ved å bruker flere kanaler, men de har heller ikke mulighet for bi-amp.
    vell... du kommer inn på en H/K tråd, kommenterer på ett innlegg som sier at det burde gått ann å bi-amping en H/K, og sier at det er lite å hente på bi-amping. så ser du at det ville vært noe å hente på bi-amping med H/K, så nå endte vi med "glem hele greia, H/K har jo ikke støtte for bi-amping uansett". skjønner ikke helt hva du/vi diskutere om lengere...

faktum finale: H/K kan ikke bi-ampes, mange skulle ønske at de kunne det, derfor denne diskusjonen. hadde de kunnet bi-ampes hadde man fått en god del mere effekt ut i stereo. "end of conclusion!"

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    faktum finale: H/K kan ikke bi-ampes, mange skulle ønske at de kunne det, derfor denne diskusjonen. hadde de kunnet bi-ampes hadde man fått en god del mere effekt ut i stereo. "end of conclusion!"
    Der er vi helt enige. H/K er faktisk en av de Recieverene som hadde fått mest ut av en bi-amp mulighet
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Der er vi helt enige. H/K er faktisk en av de Recieverene som hadde fått mest ut av en bi-amp mulighet
    Word!

enda mer grunn til at de burde HATT innført muligheten i 60- serien.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

jeg glemte vel å nevne at 460 har mindre kraft?

Det spiller vel ingen trille....det er utførelsen og kombinasjonen av komponenter og din forventning som spiller en rolle...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sittet med en teori om at det er mulighet for å bi-ampe H/K på ett vis. fant en tråd om "mix og triks" løsning for å bi-ampe med H/K som har multi-room funksjon. var akkurat slik jeg så for meg å gjøre det, bare enklere å få andre til å forklare det...

For HK AVR7200 and simliar receivers: How to biamp with your unused rear SB - Club Polk

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sittet med en teori om at det er mulighet for å bi-ampe H/K på ett vis. fant en tråd om "mix og triks" løsning for å bi-ampe med H/K som har multi-room funksjon. var akkurat slik jeg så for meg å gjøre det, bare enklere å få andre til å forklare det...

For HK AVR7200 and simliar receivers: How to biamp with your unused rear SB - Club Polk
    Men tror du H/K kunne fikset en "normal" løsning på bi-amping via en software-upgrade? Eller er det fysisk inne i forsterkeren hindringen ligger?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Men tror du H/K kunne fikset en "normal" løsning på bi-amping via en software-upgrade? Eller er det fysisk inne i forsterkeren hindringen ligger?
    har ingen anelse om det kan være mulig å programmere dette i firmware, men etter det jeg har lest rundt om så har jeg en liten følelse av at det ligger i oppbyggingen av forsterkeren som gjør at det ikke er mulig. bare H/K som har svaret på dette egentlig...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ikke helt med lengre....

"faktum finale: H/K kan ikke bi-ampes"

På AVR 460 testen i siste Hjemmekino var nettopp et av de positivte tingene at front og sr.back/zone 2 høyttalerutgangene står ved siden av hverandre nettopp for å gjøre bi-amp'ing lettere...

Tar jeg veldig feil?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du tar feil... står ingenting i brukermanualen om bi-amping. det er heller ikke merket noe om bi-amping på terminalene i bildet, noe det bruker å gjøre på recievere som kan bi-ampes.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du tar feil... står ingenting i brukermanualen om bi-amping. det er heller ikke merket noe om bi-amping på terminalene i bildet, noe det bruker å gjøre på recievere som kan bi-ampes.

Da er det merkelig at Jørn Finnerud (AVforum medlem også) skriver i Hjemmekino nr 3/2010 på side 56, om AVR 460:

"På baksiden har også ingeniørene tenkt litt. Der er nemlig terminalene for fronthøyttalerne og surround-back plassert ved siden av hverandre. Hvorfor? Fordi det da blir mye enklere med kabler når man velger å biampe frontene!"

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har nok jeg tenkt litt fort siden de aller fleste receivere jeg har prøvd faktisk kan bi-ampes. Da slo det meg når jeg koblet på baksiden at det var smart å legge surround-back ved siden av frontterminalene. My Bad.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Jørn. Da er det avklart

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spørsmål ang AVR355

hei, jeg har fra tidl. en stereo HK980. Nå tenker jeg å bygge ut til 7.1. I denne anledning har jeg tenkt på en av HKs AVR. AVR355 virker som et bra alternativ?

Jeg lurer på om det går an å benytte pre-out slik at jeg kjører 980 for effekt på frontene og AVR på resten av kanalene? Vil det da bli mer effekt på de resterende 5 kanalene? Eller er det slik at frontutgangene på AVR uansett kommer fra en strømforsyning uavhengig av resten? Vil dette kunne by på problemer med kalibrering? Er det i det heletatt noen mulighet for å gjøre det jeg her lurer på? Virker som om bi-amp ikke er noe tema på HK? Men er jo pre out så skjønner ikke hvorfor det evt blir problematisk?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Nå er jeg ikke helt med lengre....

"faktum finale: H/K kan ikke bi-ampes"

På AVR 460 testen i siste Hjemmekino var nettopp et av de positivte tingene at front og sr.back/zone 2 høyttalerutgangene står ved siden av hverandre nettopp for å gjøre bi-amp'ing lettere...

Tar jeg veldig feil?

er det bare meg eller har 460 fått en større vifte samt forgyllet kontakter?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er jeg ikke 100% sikker på om inlegget skal være her, men prøver meg!

har et lite problem her folkens, har koblet avr en med spdif til pcen, når jeg da kjører 720p Iron man med vlc får jeg 5.1 lyd og DTS neo 6 cinema opp, men får ikke til hd formatene Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio, har også prøvd med 1080p filmer og da også fått 5.1 lyd med dts neo 6, er det noen instilling INNE på pcen jeg må fikse for å få til det? jeg bruker da windows 7, har f.eks ikke huket av på virtuell surround eller noen "forbedringer" inne på egenskapene for lydenheten.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Har koblet avr en med spdif til pcen, når jeg da kjører 720p Iron man med vlc får jeg 5.1 lyd og DTS neo 6 cinema opp, men får ikke til hd formatene Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio
    Du vil ikke få DTS-MA og Dolby TrueHD gjennom spdif. Dette må man bruke HDMI for å få. Siden du nevner 720p og 1080p filmer regner jeg med du mener filmer du har lastet ned som som regel er i .mkv format. 99% av disse har heller ikke DTS-MA eller Dolby TrueHD lyd, men kun AC3 eller vanlig DTS lyd.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går det ikke ann å gjøre som på den "gammle" PS3 da? kjøre bitstream fra kilde(pc) og la recieveren dekode?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går det ikke ann å gjøre som på den "gammle" PS3 da? kjøre bitstream fra kilde(pc) og la recieveren dekode?
    Har jeg ikke testet, men hva er poenget med å stresse med dette hvis man kjører mvk filer? Disse har uansett ikke DTS-MA eller Dolby TrueHD. Har man hele Blu-Ray ripper liggende på diskene sine derimot ser jeg ett poeng her. Men da er det lettere å kjøpe seg ett ATi kort fra 5xxx serien, og kjøre hdmi ut fra dette, da disse støtter HD lydformatene via bitstream.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fra pc skjerm til tv skjører jeg DVI-HDMI, men og spdif for lyden, men om jeg laster ned en 1080p 8gb blu ray film så vil det heller ikke nytte fordi spdif rett og slett ikke kan levere de formatene? en annen ting jeg lurer på er når jeg kjører xbox til tven, så er den tilkoblet via hdmi, hvordan skal jeg få lyd til forsterkeren?

HDMI 1 = fra tv og forsterker
    HDMI 2 = tv til xbox
    HDMI 3 = DVI-HDMI fra pc til tv

jeg har da 2 hdmi kabler, en dvi til hdmi, 2 coax, åssen får jeg lyd GJENNOM forsterkeren når jeg spiller spill? xbox har ikke optisk eller coax lydutgang

Side 35 av 43 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •