Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 43 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 850
    Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    vell, tror de kanskje kan ha prøvd å fått fikset ett par ting i 360/460 som de har hatt problemer med i 255/355. ellers virker det som om de nye forsterkerne er litt mindre strømsterk, selv om de likevell er strømsterk i den forstand!
    bare å se på Onkyo 807, ganske kraftig forsterker til ca. 7000, men når du kjører alle kanaler på fullt i 8ohm så yter den bare 30 watt ca.
    Men det blir jo egentlig bare småpirk i forhold til prisstigningen..
    Har forsåvidt ikke møtt på et eneste problem enda med min avr355. Bank i bordet!

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    460 har også USB inngang i front - 355 har vel ikke USB i det hele tatt ?

Viktig for noen, men kanskje mest viktig for oppdateringer av software (hvis det kommer/finnes)....
    355 har ikke usb nei...

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6000kr synes jeg var veldig billig, gitt at soundgarden selger for 9000kr, det er noe veldig rart med prisene deres. 260 = 6k, 360= 8k, 460 = 9 k, betyr det at det er såpass lite forskjell mellom disse modellene? hmmm....

forbauser meg hvor mye det er å tjene på komplett og netonnet/netshop i forhold!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten, de som har biwiret/ampet frontene sine med avr 355, kjører dere SB/zone 2 right og SV/zone 2 left på frontene?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden er dessverre gode til å maksimere prisene.
    JBL ES80 koster jo 4625kr hos Datakjeden, mens Soundgarden skal ha 7495kr..

Trodde ikke det var mulig å bi-ampe avr355 jeg? Det sa dem ialfall på Soundgarden til meg.. hmm

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det bør jo være mulig? det må være innlagt system i menyen eller? er det ikke bare å koble de to resterende terminalene til frontene og så vips har du mer effekt? denon skal ha innebygd system som lar deg biwire/biampe i menyen, men kanke si å ha kommet borti dette på 355en min...:S men hva betyr det dersom det ikke er mulig? betyr det at effekten receiveren sitter på blir automatisk fordelt ut på alle kanaler? eller bare blir den liggende der?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K har ikke støtte for bi-amping...
    du får 75 watt på frontutgangene i stereo og 65 watt på alle utganger i surround.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med de utgangene som ikke brukes? hvor blir det av de 65X2 wattene der?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hva med de utgangene som ikke brukes? hvor blir det av de 65X2 wattene der?
    Jeg lurer også på HVORFOR det ikke går. Har sendt mail til Harman Neby og Harman International.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Jeg lurer også på HVORFOR det ikke går. Har sendt mail til Harman Neby og Harman International.
    såpass ja, venter spent på svaret du får det er jo som å egentlig få en sjokoladebit og spise 5/7 deler og kaste resten i søppla!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er uansett minimalt å hente på å biampe da alle kanalene trekker strøm fra samme strømforsyning. Dette gjelder forsåvidt de aller fleste Recievere.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er uansett minimalt å hente på å biampe da alle kanalene trekker strøm fra samme strømforsyning. Dette gjelder forsåvidt de aller fleste Recievere.
    sannhet med modifikasjon... mener å ha lest at H/K har to separate utgangsenheter eller noe slikt. en for fronthøyttalerne og en til surround. enheten til frontene klarer ikke å dytte ut de potensiele 455 wattene som ligger i H/K avr-355 til stereo, dermed hadde det vært ett ytelsesmessig løft å kunne bi-ampet for å få ut litt mer effekt i stereo.

man kan sikkert jukse til en bi-amping på ett vis, men det er vell ikke til å anbefale...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig H/K har løst det på en annen måte da men trodde da de aller fleste Recievere kun hadde en strømforsyning. Enda mer merkelig at det da IKKE er mulighet for bi-amp på H/K'ene. Har testet bi-amp på litt forskjellige Recievere selv, å synes er fint lite forskjell ihvertfall. Men for all del, har man muligheten, så hvorfor ikke prøve. Bare ikke regn med de helt store forskjellene.......
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den har bare én strømforsyning, men den har som alle andre forsterkere, flere utgangs-kanaler, -kort eller hva den nå enn heter. disse enhetene er bygd opp til å kunne levere så og så mye strøm/effekt til hver høyttalerutgang, derfor kan man ikke forvente at en surroundforsterker med såpass stor strømforsyning som H/K har, skal kunne levere all den tilgjengelige strømmen til to kanaler. derfor vil Bi-amping kunne være med på å gi ekstra futt til frontene i stereo. så klart, under en eventuelt testing av om dette har en effekt, så trenger man ett par krevende høyttalere. man merker jo ikke forskjell vist man har nokk effekt fra før av...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    den har bare én strømforsyning, men den har som alle andre forsterkere, flere utgangs-kanaler, -kort eller hva den nå enn heter. disse enhetene er bygd opp til å kunne levere så og så mye strøm/effekt til hver høyttalerutgang, derfor kan man ikke forvente at en surroundforsterker med såpass stor strømforsyning som H/K har, skal kunne levere all den tilgjengelige strømmen til to kanaler. derfor vil Bi-amping kunne være med på å gi ekstra futt til frontene i stereo. så klart, under en eventuelt testing av om dette har en effekt, så trenger man ett par krevende høyttalere. man merker jo ikke forskjell vist man har nokk effekt fra før av...
    Selvsagt. Men jeg har hver gang tatt steget videre opp til effektforsterker da jeg føler de fleste Recievere er for svake til mitt bruk selv ved bi-amping. De fleste Recievere mister også effekt for hver kanal man kjører.Har gang på gang vist frem en oversikt (bilder i bunnen her) som viser at en Reciever som er oppgitt til la oss si 7x100w ikke leverer mer enn kanskje 7x50w når alle kanalene er i bruk. Bildet under er ikke av helt nye Recievere, men regner med det er noe lignende enda. Husker ikke hvilket blad det er hentet fra i farten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PRE-out AVR155

Er det pre-out slik at jeg kan koble effekttrinn på AVR155?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Jeg vil absolutt påstå at 355 duger enda ja! Har den selv, og er meget fornøyd.
    Har ikke prøvd 460, men som sjefen på Soundgarden Trondheim sa om oppdateringen fra 255 til 260 og 355 til 360, så sier jeg det samme: Ny versjon, samme innhold.

Så om du skal ha HD-lyd er 355 et bra alternativ!
    Legger til at jeg i den siste tiden har prøvd min avr355 på B&W 683, som skal være en meget tung høyttaler å drive. H/K'n overrasket stort, og ga et meget fint lydbilde med oppløst lyd og brukbart trykk.
    Nå er det vel sånn at det man vet og det man tror er to forskjellige ting:
    AVR 460 er klart forbedret i forhold til min AVR 255:
    AVR 460 har Dolby Volume på alle kilder hver for seg, Lipsync på alle kilder hver for seg...atskillig mer spark enn min 255, USB for oppdatering(ingen oppdatering ennå, fordi det ikke har kommet rapporter om bugs) større vifte bak for evt avkjøling og overall smoothere i alt den gjør...
    Selv om HK ikke bytter utseende på sine receivere som andre gjør, så betyr det ikke at de gjør noen forandringer innvendig....
    Og rosinen i pølsa for meg er fremdeles Logic7Movie kretsen som gir flott lyd til vanlige tv sendinger i STEREO....og en drøm å sette opp :-) pluss at den alltid forteller på skjermen når man justerer volumet hva slags lyd mode den er i...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Nå er det vel sånn at det man vet og det man tror er to forskjellige ting:
    AVR 460 er klart forbedret i forhold til min AVR 255:
    AVR 460 har Dolby Volume på alle kilder hver for seg, Lipsync på alle kilder hver for seg...atskillig mer spark enn min 255, USB for oppdatering(ingen oppdatering ennå, fordi det ikke har kommet rapporter om bugs) større vifte bak for evt avkjøling og overall smoothere i alt den gjør...
    Selv om HK ikke bytter utseende på sine receivere som andre gjør, så betyr det ikke at de gjør noen forandringer innvendig....
    Og rosinen i pølsa for meg er fremdeles Logic7Movie kretsen som gir flott lyd til vanlige tv sendinger i STEREO....og en drøm å sette opp :-) pluss at den alltid forteller på skjermen når man justerer volumet hva slags lyd mode den er i...
    Ja noen oppdateringer er det da alltids, men i forhold til min avr355 så er jeg ikke imponert. Begge har jo oppdateringsmuligheter, logic7movie og den forteller også meg hvilken lydmode den er i, på skjermen. Lipsync-problemet vil jeg tro kan fikses ved en oppdatering det også?? Så bedre avkjøling og Dolby volume da. Er det verdt de ekstra pengene? jeg glemte vel å nevne at 460 har mindre kraft?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt. Men jeg har hver gang tatt steget videre opp til effektforsterker da jeg føler de fleste Recievere er for svake til mitt bruk selv ved bi-amping. De fleste Recievere mister også effekt for hver kanal man kjører.Har gang på gang vist frem en oversikt (bilder i bunnen her) som viser at en Reciever som er oppgitt til la oss si 7x100w ikke leverer mer enn kanskje 7x50w når alle kanalene er i bruk. Bildet under er ikke av helt nye Recievere, men regner med det er noe lignende enda. Husker ikke hvilket blad det er hentet fra i farten.
    altså, HK er sterkere i surround da strømforsyningen klarer å utdele all effekten til hver kanal, men på stereo så klarer den ikke å yte noe i nærheten av de andre fordi de klarer å disponere de resterende wattene i frontkanalene, noe HK bommer på...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, de fleste recievere er ikke noe særlig, men du motbeviser jo deg selv på en måte... i skjemaene du la ut ser du jo at H/K forsterkeren har masse krefter i surround, tenk om de hadde gitt den muligheten til å disponere nesten all den kraften i stereo, ved eventuelt bi-amping. da hadde man hatt seriøs kraft på to kanaler! å ikke si at 2x200 ekte watt fra H/K ikke kan stå opp mot en effektforsterker.

H/K recievere er ikke som andre recievere... de har skikkelig strømforsyning som leverer varene! bare man hadde hatt mer fleksibilitet i form av å fått utnytte av det i stereo f.eks.

Side 34 av 43 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •