Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 43 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hva slags kabler bruker du med? Har vanlig clas ohlson kabler, tenker å kjøpe inn 3 supra classic kabler for frontsettet bare, var litt hardt å plugge ut de proppene, så trodde ikke det var meningen at det skulle gå
    Hehe, har vel ikke akkuratt de dyreste kablene jeg heller Har kabler ifra biltema jeg, så må nok oppgradere litt der jeg også

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hva folk har som fronter sammen med sin H/K Avr 255/355.
    Ser det går mye i JBL, men personlig synes jeg ES-serien kanskje ble litt for svak på musikk.. Godt trykk er det ingen tvil om da..

Er på jakt etter nye fronter selv og er spent på hvilke erfaringer dere har med høyttalere til vår gode Harman/Kardon

Noen som har prøvd den på B&W 683? (Avr355)
    Evt. B&W DM 685 eller Dynaudio DM 2/7 (stativhøyttalere)

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vært på HFK og lyttet på B&W 683 på min H/K avr-355, og jeg likte lyden veldig godt! men du blir nødt til å ha en effektforsterker på disse høyttalerne for å få ut den siste lille punchen fra de...
    sitter i dag med Patos Basic 310, å dette er ikke å anbefale! blir alt for kvass diskant!

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Lurer på hva folk har som fronter sammen med sin H/K Avr 255/355.
    Ser det går mye i JBL, men personlig synes jeg ES-serien kanskje ble litt for svak på musikk.. Godt trykk er det ingen tvil om da..

Er på jakt etter nye fronter selv og er spent på hvilke erfaringer dere har med høyttalere til vår gode Harman/Kardon

Noen som har prøvd den på B&W 683? (Avr355)
    Evt. B&W DM 685 eller Dynaudio DM 2/7 (stativhøyttalere)
    kjører balboa nå jeg, dette er en av jbls minste gulvstående så avr kjører disse fult ut før den i det hele tatt varmer opp, men skal oppgradere til Es90 og ny center fra samme serie så fort jeg får kjøpt meg skjerm, da skal vi se det blir mer morro:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. jeg har kjøpt meg en harman kardon avr 155, men har problemer med å koble tv, cd og dvd på kontrollen. jeg er ikke så flink på dette, så er det noen som har ei enkel oppskrift på dette?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bmwen
    hei. jeg har kjøpt meg en harman kardon avr 155, men har problemer med å koble tv, cd og dvd på kontrollen. jeg er ikke så flink på dette, så er det noen som har ei enkel oppskrift på dette?
    hvor mye kjøpte du den for og hvor lenge har du hatt den?

vet du at du kan får avr 355 for 5 laken hos netonnet? den er dobbelt så bedre på alle områder, kanskje du skal revurdere det:P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte den ny på netonnet for 2 laken. jeg synes den er bra til mitt bruk jeg. problemet er bare at jeg ikke er helt "inn" i de nye receiverne, så trenger litt hjelp

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bmwen

Er ikke sikker på om jeg skjønner helt hva du ikke får til.. Men mener du å få DVD-spilleren til å ligge på snarveien "DVD" på fjernkontrollen osv?

Isåfall må du gå inn på forsterkermenyen ved å trykke på "avr" helt nede til venstre på fjernkontrollen. Her finner du et valg som heter "setup source". Velg så "DVD". Her inne velger du nå hvilke innganger du har koblet DVD-spilleren din til forsterkeren på. Video source og audio source må settes på riktig inngang. Feks HDMI1 hvis du bruker HDMI-kabel. (Det står bak på forsterkeren hva inngangen heter)

Håper det var dette du var ute etter å få forklart

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på om jeg skjønner helt hva du ikke får til.. Men mener du å få DVD-spilleren til å ligge på snarveien "DVD" på fjernkontrollen osv?

Isåfall må du gå inn på forsterkermenyen ved å trykke på "avr" helt nede til venstre på fjernkontrollen. Her finner du et valg som heter "setup source". Velg så "DVD". Her inne velger du nå hvilke innganger du har koblet DVD-spilleren din til forsterkeren på. Video source og audio source må settes på riktig inngang. Feks HDMI1 hvis du bruker HDMI-kabel. (Det står bak på forsterkeren hva inngangen heter)

Håper det var dette du var ute etter å få forklart

Tror nok han mener å kode inn DVD spilleren inn på kontrollen...
    Det står i manualen, åsså finner du heftet som fulgte med med koder til diverse merker på cd, dvd og tver.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er som "sparegris" sier. det som er problemet mitt. prøver å følge bruksanvisning, men får det enda ikke til. fått signal til tven, men ingen knapper funker. blinker rødt på tvn når jeg trykker på kontrollen til avr

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris
    Tror nok han mener å kode inn DVD spilleren inn på kontrollen...
    Det står i manualen, åsså finner du heftet som fulgte med med koder til diverse merker på cd, dvd og tver.
    Hmm, ja da var jeg kraftig på bærtur :P

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skjønner fortsatt ikke åssen man putter fordømte banaplugger i avr 355...XD?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skjønner fortsatt ikke åssen man putter fordømte banaplugger i avr 355...XD?
    YouTube - hvordan fjerne troppen i HT terminal...

vist du ikke klarer det nå, så skal du bare gi opp alt som har med tekniske ting å gjør!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MÅ SI JEG SPRAKK AV LATTER DÆR HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
    AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHA
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHA
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ! men anywayz takker for videoen =D =D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HK AVR 340 som brukes sammen med JBL E90 og vurderderer sterkt å oppgradere recieveren til enten 355 eller 460 for å kunne kjøre HD-lyd. Er det stor forskjell på disse ? Duger 355 ennå eller blir den for gammel ? Er det bedre å kjøpe 460 som er en ny modell ? 460 er jo en hel del dyrere enn 355...

Tar i mot tips med takk!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arrowfield
    Jeg har HK AVR 340 som brukes sammen med JBL E90 og vurderderer sterkt å oppgradere recieveren til enten 355 eller 460 for å kunne kjøre HD-lyd. Er det stor forskjell på disse ? Duger 355 ennå eller blir den for gammel ? Er det bedre å kjøpe 460 som er en ny modell ? 460 er jo en hel del dyrere enn 355...

Tar i mot tips med takk!
    Jeg vil absolutt påstå at 355 duger enda ja! Har den selv, og er meget fornøyd.
    Har ikke prøvd 460, men som sjefen på Soundgarden Trondheim sa om oppdateringen fra 255 til 260 og 355 til 360, så sier jeg det samme: Ny versjon, samme innhold.

Så om du skal ha HD-lyd er 355 et bra alternativ!
    Legger til at jeg i den siste tiden har prøvd min avr355 på B&W 683, som skal være en meget tung høyttaler å drive. H/K'n overrasket stort, og ga et meget fint lydbilde med oppløst lyd og brukbart trykk.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arrowfield

Tar i mot tips med takk!
    På soundgarden har de koblet es100 til avr 355 på demorommet, 355 er veldig populær og er faktisk 5 watt kraftigere enn 460 en, det er nermest null forskjell på disse to modellene, ville nesten sagt at 355 stiller sterkere uavhengig av pris pga watt forskjellen, fordi funksjonene er nermest identiske, tror 460en har en hdmi ekstra eller no, men 355 kan du få for 5k hos netonnet....definitivt et megakupp

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd 460, men som sjefen på Soundgarden Trondheim sa om oppdateringen fra 255 til 260 og 355 til 360, så sier jeg det samme: Ny versjon, samme innhold.
    vell, tror de kanskje kan ha prøvd å fått fikset ett par ting i 360/460 som de har hatt problemer med i 255/355. ellers virker det som om de nye forsterkerne er litt mindre strømsterk, selv om de likevell er strømsterk i den forstand!
    bare å se på Onkyo 807, ganske kraftig forsterker til ca. 7000, men når du kjører alle kanaler på fullt i 8ohm så yter den bare 30 watt ca.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På soundgarden har de koblet es100 til avr 355 på demorommet, 355 er veldig populær og er faktisk 5 watt kraftigere enn 460 en, det er nermest null forskjell på disse to modellene, ville nesten sagt at 355 stiller sterkere uavhengig av pris pga watt forskjellen, fordi funksjonene er nermest identiske, tror 460en har en hdmi ekstra eller no, men 355 kan du få for 5k hos netonnet....definitivt et megakupp
    460 har også USB inngang i front - 355 har vel ikke USB i det hele tatt ?

Viktig for noen, men kanskje mest viktig for oppdateringer av software (hvis det kommer/finnes)....

Side 33 av 43 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •