Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 43 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Upgrade failed. Could not establish connection with avr and computer. også at jeg skal prøve prosedyren på nytt. takker for all hjelp altså
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    hva slags feilmelding får du da?

Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ahasvold
    Upgrade failed. Could not establish connection with avr and computer. også at jeg skal prøve prosedyren på nytt. takker for all hjelp altså
    Jeg satt i 6 timer og prøvde alt av tips jeg kom over på nettet når jeg skulle oppdatere for ca en måned siden. Jeg gidde opp til slutt og installerte en gammel Win XP over Win 7 på laptopen og da gikk det med en gang. Jeg brukte også en usb - com kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg gir opp jeg og sender hele greia til service....hehe

Sitat Opprinnelig postet av illusion
    Jeg satt i 6 timer og prøvde alt av tips jeg kom over på nettet når jeg skulle oppdatere for ca en måned siden. Jeg gidde opp til slutt og installerte en gammel Win XP over Win 7 på laptopen og da gikk det med en gang. Jeg brukte også en usb - com kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris
    Den er såpass varm at du nesten brenner deg når du tar på kabinettet på toppen, men merker på lampen i taket at den trekker fra den og den blinker når når jeg skrur opp lyden, det er somregel når jeg skrur opp lyden den går i protect.
    Litt seint, men her er min erfaring:

Det var 355 du hadde?
    Jeg reagerte også på at den ble veldig varm, la et termometer oppå den, og det viste 55 grader ca, når man spiller høyt, er det 1 eller 2 vifter som skal gå på, er man kjapp og pauser musikken ved høyt volum, så hører man vifta(ene).

Jeg har 7cm til topp, og 3 cm til hver side, itillegg til tett bakplate.

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K_enneth
    Litt seint, men her er min erfaring:

Det var 355 du hadde?
    Jeg reagerte også på at den ble veldig varm, la et termometer oppå den, og det viste 55 grader ca, når man spiller høyt, er det 1 eller 2 vifter som skal gå på, er man kjapp og pauser musikken ved høyt volum, så hører man vifta(ene).

Jeg har 7cm til topp, og 3 cm til hver side, itillegg til tett bakplate.

Sparegris: Har du fått løst problemet med at den går inn i protect-mode?

Jeg har også flyttet min avr355 inn i tv-benk med ca 8cm klaring i toppen og 2cm klaring på sidene. Dette ble fort alt for varmt, slik som sparegris beskrev det med slik varme at man nesten brente seg. Jeg løste dette med å kjøpe inn to 120mm data/kabinettvifter som jeg med dobbeltsidig tape festet over receiveren i "hylletaket". Disse driver jeg med en batterieliminator fra Clas Ohlson (koblet om ledningene via en bryter og sukkerbit). Fungerer utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Sparegris: Har du fått løst problemet med at den går inn i protect-mode?

Jeg har også flyttet min avr355 inn i tv-benk med ca 8cm klaring i toppen og 2cm klaring på sidene. Dette ble fort alt for varmt, slik som sparegris beskrev det med slik varme at man nesten brente seg. Jeg løste dette med å kjøpe inn to 120mm data/kabinettvifter som jeg med dobbeltsidig tape festet over receiveren i "hylletaket". Disse driver jeg med en batterieliminator fra Clas Ohlson (koblet om ledningene via en bryter og sukkerbit). Fungerer utmerket.
    Jeg gjorde også det, men fant ut at det ikke var nødvendig.. Spiller jeg høyt, så klarer jo de orginale viftene å kjøle den ned uansett..

FLytta den heller til det skapet der Xboxen sto, for den blir jo varmere..

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Lip sync problem

Har AVR-255 individuell lip-sync delay per kilde? I følge techspec på h/k's sider ser det ut som den har det, men har aldri fått det til... Alle kildene blir justert hver gang. Noen som kan være kjempegreie og teste dette?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Har AVR-255 individuell lip-sync delay per kilde? I følge techspec på h/k's sider ser det ut som den har det, men har aldri fått det til... Alle kildene blir justert hver gang. Noen som kan være kjempegreie og teste dette?
    Nei, den har nok ikke det...men AVR 460 har....men har ikke hatt bruk for det etter jeg byttet for et par mnd siden...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yo, har noen prøvd direct out i stereo på HK 355? isåfall, hvordan kobler man opp til dette? evt erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har funnet ut hvordan man kommer in på EQ manuelt? Når man bruker EZset/EQ så virker det som forsterkeren justerer noen flere parametere en man har å velge mellom når man går inn på manuelle instillinger?

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pitchyou
    Noen som har funnet ut hvordan man kommer in på EQ manuelt? Når man bruker EZset/EQ så virker det som forsterkeren justerer noen flere parametere en man har å velge mellom når man går inn på manuelle instillinger?

Tenker du på EQ som de innstillingene man kan styre ved å trykke på audio effects på fjernkontrollen? Der pluss i Speaker setup på hovedmenyen kan man stille inn manuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver igjen:

Er det noen som har noen fornuftige videoinnstillinger til AVR 255?

Jeg flytta RGB kablene fra Reciever rett til TV, og en helt ny verden åpna seg jo. Synes standard innstillinger blir.. Mørke.. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Tenker du på EQ som de innstillingene man kan styre ved å trykke på audio effects på fjernkontrollen? Der pluss i Speaker setup på hovedmenyen kan man stille inn manuelt.
    Er jo bare Bass og trebble innstillinger på audio effects, tenker på noe mer som en EQ?

Sitat Opprinnelig postet av Silvrblue
    Prøver igjen:

Er det noen som har noen fornuftige videoinnstillinger til AVR 255?

Jeg flytta RGB kablene fra Reciever rett til TV, og en helt ny verden åpna seg jo. Synes standard innstillinger blir.. Mørke.. ?
    Trykk på video modes, der har du nesten alt det du trenger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men håpte kanskje noen hadde en oppskrift for "beste innstillinger", om man bruker custom...?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Silvrblue
    Joda, men håpte kanskje noen hadde en oppskrift for "beste innstillinger", om man bruker custom...?
    Det blir jo litt individuelt hvordan tv/prosjektor er stilt.
    Jeg har Brightness på 54 og kontrast på 46 resten er "fininnstilt" på tv en.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen her bananplugger på sin avr 355? er det i det hele tatt mulig å koble med bananplugger?

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ta ut proppene som er i enden på ht-terminalen å så er det berre å plugge i

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    har noen her bananplugger på sin avr 355? er det i det hele tatt mulig å koble med bananplugger?
    Funker fint med banan kabler på den ja, har det selv

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avr245

Kanskje litt på kanten av hva som blir diskutert i denne tråden, men tar sjansen allikevel og ber om tips/råd/hjelp her siden det virker som mange her har god greie på dette.

Saken er den at jeg skal koble opp mitt surround anlegg og prøve å bruke mest mulig hdmi kabler.
    Har følgende:
    TV: Philips PFL8404
    LG Dvd opptaker - med en HDMI utgang (har ikke bruk for opptaksfunksjonen da jeg har dette på pvr boksen.
    Altibox pvr - med en HDMI utgang.
    Harman/Kardon AVR245 receiver.

Har nå koblet som følger: Altibox til HDMI 1 på receiveren og DVD til HDMI 2 på receiveren. Deretter en HDMI utgang fra receiveren til tv'n. Får bilde, men ikke lyd ut i surroundanlegget. Noe jeg gjør feil eller må jeg bruke flere kabler (toslink etc)?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjejas
    Funker fint med banan kabler på den ja, har det selv
    hva slags kabler bruker du med? Har vanlig clas ohlson kabler, tenker å kjøpe inn 3 supra classic kabler for frontsettet bare, var litt hardt å plugge ut de proppene, så trodde ikke det var meningen at det skulle gå

Side 32 av 43 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •