Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 43 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 850
    Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den står helt åpent oppå tvbenken med god luft strømming fra alle sider.
    Men den er sinnsykt varm over kjøleribbene, er det mulig å få kjølt disse ned på en eller aen måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel aktiv kjøling på den, uten at jeg vet nøyaktig hvor viften(e) ligger hen. Kanskje noen andre har mer oversikt om det. Hvis den/de ikke fungerer så kan det vel fort bli meget hett.

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris
    Den står helt åpent oppå tvbenken med god luft strømming fra alle sider.
    Men den er sinnsykt varm over kjøleribbene, er det mulig å få kjølt disse ned på en eller aen måte?

Da er det nok ikke varmen som er problemet, med mindre kjølemekanismen har sviktet på din modell.
    Min er også relativt varm, men tror nok dette er naturlig ettersom det er en del energi som brukes for å drive den.
    Nedkjølingen kan forbedres ved å sette en vifte i nærheten som gir konstant frisk luft..

Har du prøvd å oppdatere den? Så får du utelukket at det er en firmware-feil..

Kjipt om det er hovedkortet som tuller. Isåfall er vel reparasjon eneste utvei.

Edit: Fant på et engelsk forum at en vanlig grunn til at receiveren går i protect mode er at kobbertrådene i høytalerkablene dine kan være feil isatt. Det vil si at deler av dem muligens er borti "områder" de ikke skal berøre..
    Det kan jo være verdt å sjekke dette ialfall

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Da er det nok ikke varmen som er problemet, med mindre kjølemekanismen har sviktet på din modell.
    Min er også relativt varm, men tror nok dette er naturlig ettersom det er en del energi som brukes for å drive den.
    Nedkjølingen kan forbedres ved å sette en vifte i nærheten som gir konstant frisk luft..

Har du prøvd å oppdatere den? Så får du utelukket at det er en firmware-feil..

Kjipt om det er hovedkortet som tuller. Isåfall er vel reparasjon eneste utvei.

Edit: Fant på et engelsk forum at en vanlig grunn til at receiveren går i protect mode er at kobbertrådene i høytalerkablene dine kan være feil isatt. Det vil si at deler av dem muligens er borti "områder" de ikke skal berøre..
    Det kan jo være verdt å sjekke dette ialfall

Den er såpass varm at du nesten brenner deg når du tar på kabinettet på toppen, men merker på lampen i taket at den trekker fra den og den blinker når når jeg skrur opp lyden, det er somregel når jeg skrur opp lyden den går i protect.

Kablene har jeg bananplugg på med fullisolert krympestrømpe, så det kan ikke være noe galt der heller.

Forsterkeren har jeg oppdatert for 2 uker siden.

Men har to-tre småvifter jeg kan sette ved forsterkeren å prøve hvordan det går.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thklinge
    Det er vel aktiv kjøling på den, uten at jeg vet nøyaktig hvor viften(e) ligger hen. Kanskje noen andre har mer oversikt om det. Hvis den/de ikke fungerer så kan det vel fort bli meget hett.
    har ikke sett den vifta, eller hørt den...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    har ikke sett den vifta, eller hørt den...

Trodde at det kun var den kjøle "ribben" som var rett bak frontpanelet jeg.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som ekstrem varme setter den i protect mode slik du beskriver det.
    Økt volum = økt kraftbruk = økt varme.

Skal jo ikke være sånn at du må sette opp fullt av vifter rundt den for at den skal fungere. Jeg ville ha kontaktet selger angående garanti eller høre med eksperter på området. feks Harman Neby.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter ikke opp vifter for at den Skal fungere, setter de opp for å finne ut om varme er problemet her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Svarte F**N så irritert jeg er nå.....gjort alt etter boka for å få oppdatert receiveren. men neida. funker ikke. noen som har noen gode forslag? eventuelt vil låne bort en kabel de vet fungerer? kan være den som ikke går...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ahasvold
    Svarte F**N så irritert jeg er nå.....gjort alt etter boka for å få oppdatert receiveren. men neida. funker ikke. noen som har noen gode forslag? eventuelt vil låne bort en kabel de vet fungerer? kan være den som ikke går...

Regner med du har satt innstillingene på pc'en slik det er anbefalt i tidligere innlegg på forumet? (Com1 og hastighet til 115k).

Jeg brukte kabel fra Clas Ohlsson og det fungerte på første forsøk. Deres kabel skal ialfall fungere. Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Jeg brukte forøvrig pc med windows XP, noe jeg anbefaler til denne operasjonen.

Lykke til

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Sparegris
    Den er såpass varm at du nesten brenner deg når du tar på kabinettet på toppen, men merker på lampen i taket at den trekker fra den og den blinker når når jeg skrur opp lyden, det er somregel når jeg skrur opp lyden den går i protect.

Kablene har jeg bananplugg på med fullisolert krympestrømpe, så det kan ikke være noe galt der heller.

Forsterkeren har jeg oppdatert for 2 uker siden.

Men har to-tre småvifter jeg kan sette ved forsterkeren å prøve hvordan det går.
    Hva med å sjekke strømmen din...har du 220 Volt og nok ampere på der hvor du plugger inn AVR din...den trekker jo mye strøm og er nok avhengig av et godt strømnett...hvis lampa di blunker når du drar på, så har nok et problem...tror jeg :-) hverken min AVR 255 og min nå AVR 460 har blitt så varme som du beskriver...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Hva med å sjekke strømmen din...har du 220 Volt og nok ampere på der hvor du plugger inn AVR din...den trekker jo mye strøm og er nok avhengig av et godt strømnett...hvis lampa di blunker når du drar på, så har nok et problem...tror jeg :-) hverken min AVR 255 og min nå AVR 460 har blitt så varme som du beskriver...
    den står på en 13A kurs og spenningen er på rett under 230 som den skal være den skal klare seg fint på den kursen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det er den kabelen jeg har ja. kjøpte min på cable world da. måtte du laste ned noen driver? problemet med xp er at jeg finner ikke com1 i noen av de maskinene med xp jeg prøver. så jeg får samme problemet at den klarer ikke etablere kommunikasjon med forsterkeren og dataen.
    Regner med du har satt innstillingene på pc'en slik det er anbefalt i tidligere innlegg på forumet? (Com1 og hastighet til 115k).

Jeg brukte kabel fra Clas Ohlsson og det fungerte på første forsøk. Deres kabel skal ialfall fungere. Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Jeg brukte forøvrig pc med windows XP, noe jeg anbefaler til denne operasjonen.

Lykke til

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det er den kabelen jeg har ja. kjøpte min på cable world da. måtte du laste ned noen driver? problemet med xp er at jeg finner ikke com1 i noen av de maskinene med xp jeg prøver. så jeg får samme problemet at den klarer ikke etablere kommunikasjon med forsterkeren og dataen.

Med min kabel fulgte det med cd med driver og programvare for kabelen. Jeg brukte denne programvaren til å stille porten til Com1 om jeg ikke husker helt feil..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    crap...det gjorde det ikke her. ingen mulighet for at du kan sende meg driveren eller noe? sikkert der problemet ligger da
    Med min kabel fulgte det med cd med driver og programvare for kabelen. Jeg brukte denne programvaren til å stille porten til Com1 om jeg ikke husker helt feil..

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    crap...det gjorde det ikke her. ingen mulighet for at du kan sende meg driveren eller noe? sikkert der problemet ligger da

Mulig et problem, ialfall verdt å prøve å se skal se om jeg får sendt den. Send meg mailadresse som PM.
    Edit: Hvis kabelen din er laget av Wiretek (den du får hos Clas Ohlsson) så finner du driverne på hjemmesiden deres.
    Wiretek International Investment LTD. HDMI Series USB HUB HDMI CABLE

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vist man bruker en USB-COM kabel, må man ha driver til denne overgangen. vist man bruker den innebyggde COM porten i en stasjonær maskin f.eks., så er det ikke noen driver til dette. det vil si, windows har en standard driver til COM porten. å denne fungerer med alle innebyggde COM-porter i stasjonære maskiner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker usb com. lagt inn driver. forandret den til com1. den la seg inn som com18. forandret den som VAR com1 til com2. fortsatt klarer den ikke etablere kontakt.
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    vist man bruker en USB-COM kabel, må man ha driver til denne overgangen. vist man bruker den innebyggde COM porten i en stasjonær maskin f.eks., så er det ikke noen driver til dette. det vil si, windows har en standard driver til COM porten. å denne fungerer med alle innebyggde COM-porter i stasjonære maskiner.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom aldri i mål med USB-COM adapter denne gangen, selv om jeg brukte samme adapter som sist jeg oppdaterte. Prøvde det meste av innstillinger og triks og fikk iblant delvis kontakt. Det endte med en forsterker som ikke ville skru seg på mer. Fikk den koblet til en eldre PC som hadde vanlig com-port og Windows XP. Da fungerte oppdateringen utmerket og forsterkeren ble brukbar igjen.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker usb com. lagt inn driver. forandret den til com1. den la seg inn som com18. forandret den som VAR com1 til com2. fortsatt klarer den ikke etablere kontakt.
    hva slags feilmelding får du da?

Side 31 av 43 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •