Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 43 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 850
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen som kan si meg om den er et godt kjøp til 5000,- ?
    Mtp bildekvalitet?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avr 255/355

Jeg har hatt AVR 255 i ett år nå. Jeg oppdaterte firmware da jeg fikk den, og ikke siden. Jeg har ALDRI hatt problemer med receiveren.

Jeg kjører PS3 via HDMI, DVD/HDD via komponent og vanlig Getboks via scart/komponent. Alt går fra receiveren i HDMI til Samsung 40A656.

Bildet fra Getboksen blir klart bedre når det går gjennom receiveren. Det hender jeg opplever sne på skjermen, men da bare switcher jeg mellom utgangene på TVen, så er det borte.

Lydbilde og kraft er mer enn bra nok til vårt behov, både på film og musikk.

Det er vel sannsynlig at det er de som har problemer med et produkt som skriver mest om det på diverse forum. For min del kan jeg ikke annet enn å anbefale AVR 255/355.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan og anbefale AVR 255.

Har koblet, Motorola receiver, blå spiller, WDTV, og Wii gjennom den uten noen problemer med bilde.
    Spiller kjempe bra med mitt JBL ES 90 oppsett:razz:
    Er litt knot med FW oppgradering og mindre bugs i begynnelsen, men etter siste oppdatering er det blitt veldig bra :smile:

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en avr-355 å lurer på om det er flere som sliter med flimmer på HDMI bilde? årsaken har jeg funnet, og det kommer vel som en bombe at det er varme! forsterkeren har nåkk av rom i TV-bordet på sidene, fram og bak, men ble bare 3-4cm med plass over... har lagt en 120mm vifte på toppen for å får ned tempraturen. tar jeg bort den blir det flimmer etter en liten stund! :neutral: disse forsterkerne blir utrolig varme bare av å stå på! :-?

PS: ellers er jeg fornøyd!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    har en avr-355 å lurer på om det er flere som sliter med flimmer på HDMI bilde? årsaken har jeg funnet, og det kommer vel som en bombe at det er varme! forsterkeren har nåkk av rom i TV-bordet på sidene, fram og bak, men ble bare 3-4cm med plass over... har lagt en 120mm vifte på toppen for å får ned tempraturen. tar jeg bort den blir det flimmer etter en liten stund! :neutral: disse forsterkerne blir utrolig varme bare av å stå på! :-?

PS: ellers er jeg fornøyd!
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...k-tv-benk.html
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der stod det ikke mye, men ser det med "10cm regelen" blir nevnt...
    kan jo skjønne det må være klaring når det spilles litt hardt, men når den bare står på i bakgrunnen så lavt at det ikke skal høres under en telefonsamtale, skulle man ikke tro at den ble SÅ varm!

men tenkte i allefall at det skulle bli nevnt at varmen kan forårsake flimring o.l. på bildet... er jo mange som har vært plaget med lignende feil, og har sett flere bilder av TV-bord med HK avr-255 og 355 der det er litt dårlig plass... så vet alle det!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppgradert til siste firmware som 19.11 eller noe.

Sliter fortsatt med noen småting.

Fra Get boksen (HDpvr) får jeg valgt Cinema7 som surroundmodus men
    fra DVD, Xbox eller PopcornHour er disse valgene grået ut. Der får jeg kun valgt DTSneo og Dolby PXiie eller hva modusen heter.

Det funker jo - men tror ikke den codecen er den beste ?

Hmmm - trodde dette skulle bli fikset med firmwaren ? er det bare jeg som roter eller er forsterkeren min fortsatt buggy ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny firmware igjen...

Ser at det er kommet ny firmware igjen, datert 26 november. Noen som har prøvd? Er V0.97.2.2 som sist, men annen dato... 28-07-2009 01 sist var 17-06-2009 03. Sto ingenting om hva som var forbedret denne, gangen såvidt som jeg kunne se...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et stort irriterendes problem med avr255en min.

den prøver å autodetecte hvilken surround den skal bruke hele tiden. og det er et stort problem for meg. lyden forsvinner i et par sekunder så kommer det tilbake, så står det alltid "logic 7 movie" på displayet. uansett om jeg spiller spill på ps3en elle ser film eller hører musikk.

Logic 7 movie SUGER jo til å spille med. og det irriterer livskitten utav meg at forsterkeren på død og liv alltid skal skifte til dette av seg selv.
    Går det ikke an å skru det av? lyden er jo 200 ganger bedre når jeg spiller call of duty og den står på "multi-ch pcm" klarer av og til lure den over på dette ved å trykke litt frem og tilbake på surround liste menyen, men til slutt går det alltid tilbake til logic 7 movie.

Hvorfor skjer dette? og hvilke surround modes er best til å bruke til spill? merker stor forskjell på multi-ch pcm, men aner ikke hva det betyr.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Bykle
    Har et stort irriterendes problem med avr255en min.

den prøver å autodetecte hvilken surround den skal bruke hele tiden. og det er et stort problem for meg. lyden forsvinner i et par sekunder så kommer det tilbake, så står det alltid "logic 7 movie" på displayet. uansett om jeg spiller spill på ps3en elle ser film eller hører musikk.

Logic 7 movie SUGER jo til å spille med. og det irriterer livskitten utav meg at forsterkeren på død og liv alltid skal skifte til dette av seg selv.
    Går det ikke an å skru det av? lyden er jo 200 ganger bedre når jeg spiller call of duty og den står på "multi-ch pcm" klarer av og til lure den over på dette ved å trykke litt frem og tilbake på surround liste menyen, men til slutt går det alltid tilbake til logic 7 movie.

Hvorfor skjer dette? og hvilke surround modes er best til å bruke til spill? merker stor forskjell på multi-ch pcm, men aner ikke hva det betyr.
    Du kan jo selv bestemme dette i menyen, nå vet ikke jeg om det er en PS3 du skal koble til....og så er det innstillinger ut fra den...står mye om dette i den STORE boka som fulgte med....selv har jeg ikke spill, men hvis du bruker
    boksen din på GAME inngangen så vil alltid lyden du sender inn(hvis lyden er noe annet enn STEREO) overstyre AUTO SELECT....så har du ny PS3 eller gammel, hva bruker du på lyden HDMI eller optisk? osv...alt dette skal jo matches, og da skal alt bli bra...

mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sindra
    Ser det har kommet avr 260, noen av dere som vet hva forskjellen på 255 og 260 er?
    Noen som vet forskjellen på 255 og 260?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Noen som vet forskjellen på 255 og 260?
    Se denne tråden.....
    http://avforum.no/forum/generelle-pr...an-kardon.html

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det står bare om AVR 260..kan ikke se at det står noe om eventuelle forskjeller fra 255..?

Noen som vet om det er forskjeller på 260 fra 255..?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen forskjell innvendig. 255 -260 bare 2 forskjellige årsklasser.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panda
    Det er ingen forskjell innvendig. 255 -260 bare 2 forskjellige årsklasser.
    Ok, allt er vel likt da.

260 klarer vel ikke slippe igjennom hdmi-signal fra Grundig DTR 8720 den heller?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lipsync og Harman Kardon.

Da har jeg fått byttet min AVR 355 i den nye 360. Den hadde akkurat kommet inn døra hos Musikkmagazinet, så jeg fikk låne den hjem.
    Musikkmagazinet hadde testet min gamle 355 og fikk ikke problemer med noe lipsync, men (som jeg har beskrevet tidligere) har hatt store problemer med dette.
    Den nye AVR 360 har så og si det samme som 355, men jeg merket meg at fjernkontrollen var anderledes og det var en ekstra HDMI inngang på 360.
    Denne fungerte utmerket opp mot mitt utstyr. Ingen problemer så langt. Lipsync er stilt til 100ms, og det traff særdeles bra.
    Er veldig glad for at jeg fortsetter å ha H/K reciever. Den er jo så lekker!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke så mange som får frem hvilke høyttalere de bruker på sin H/K... hadde vært interessant å høre hva folk liker på disse forsterkerne!
    har selv Patos Basic 310 i front, men de passer ikke min AVR355 i det heletatt! hørtes 10 ganger bedre ut på min billige Sony forsterker. diskanten blir alt for pågående... jeg blir nåkk nødt til å lete etter nye høyttalere! :smile:

hvilke høyttalere har dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan i hvertfall anbefal JBL ES90 høytalerene, ES25C senter, og ES 10 surround.

Og suben ES250P er jeg veldig fornøyd med :twisted: dundrer godt i stua!!
    Allerede fått noen litt misfornøyde kommentarer fra naboer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når er det lenge siden jeg har vært her inne, men jeg tenkte jeg skulle spørre.

Jeg tror firmwaren jeg har er fra November i fjor. Er stort sett fornøyd, men har litt knepping i høytalerene ved kanalskifte. Har desverre vent meg til dette, men kan jo spørre om det vil være vert å prøve sist Firmware. Og om det er noen andre endringer som har skjedd på dette året hva angår Firmware?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langtongting
    Når er det lenge siden jeg har vært her inne, men jeg tenkte jeg skulle spørre.

Jeg tror firmwaren jeg har er fra November i fjor. Er stort sett fornøyd, men har litt knepping i høytalerene ved kanalskifte. Har desverre vent meg til dette, men kan jo spørre om det vil være vert å prøve sist Firmware. Og om det er noen andre endringer som har skjedd på dette året hva angår Firmware?
    Den siste fw'en fikset alle mine problemer - og kan trygt anbefales.
    Eneste som fortsatt er høl-i-hue og veldig random er automatisk kalibrering - dette gjør jeg best selv

Side 27 av 43 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •