Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 43 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nataz
    Heisann,

Fikk min nye HTPC opp å gå i går kveld. Hadde fra før en uten HDMI, så jeg kjørte bilde direkte fra pc til tv med vanlig skjermkabel.

På den nye har jeg da HDMI, å tenkte å utnytte meg av den. Koblet da fra HDMI til min AVR 255. Får bilde, men får ikke utnyttet hele skjermen. Det blir liksom en 2-3 cm tykk svart ramme rundt hele. Har prøvd alt av instillinger på PC, uten hell. Ingen strechbildefunksjon hjelper. Har prøve å stille inn på AVR255, men skjønner ikke helt greia. Finner mulighet for å endre "skjermmodus". Auto, Zoom1 og Zoom 2 osv, men da blir bildet for stort.

Noen tips?
    Sikker på at oppløsningen ut fra HTPC'n er 720p/1080p? Har aldri prøvd å koble til PC før men har prøvd masse analoge ting med lav oppløsning og da kan bildet bli litt rart når receiveren oppskalerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

Fikk min nye HTPC opp å gå i går kveld. Hadde fra før en uten HDMI, så jeg kjørte bilde direkte fra pc til tv med vanlig skjermkabel.

På den nye har jeg da HDMI, å tenkte å utnytte meg av den. Koblet da fra HDMI til min AVR 255. Får bilde, men får ikke utnyttet hele skjermen. Det blir liksom en 2-3 cm tykk svart ramme rundt hele. Har prøvd alt av instillinger på PC, uten hell. Ingen strechbildefunksjon hjelper. Har prøve å stille inn på AVR255, men skjønner ikke helt greia. Finner mulighet for å endre "skjermmodus". Auto, Zoom1 og Zoom 2 osv, men da blir bildet for stort.

Noen tips?
    Hvilket grafikkort? Ati-kortene er satt opp med noe skalering, slik at dette må justeres manuelt. Sjekk overscan i grafikkdriveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

Noen tips?

Hva slags TV har du? Jeg har en Sony W4500 og den har en innstilling som lar deg velge om du skal kjøre full pixel eller normalt bilde. Dette må jeg stille om når jeg kopler pc til TV ellers blir det tull med formatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest hele tråden, men slenger meg på.. mulig dere har diskutert det tidligere.

Jeg kjøpte meg en 355 om fredagen og er ikke spesielt imponert over bildekvaliteten. Fra pc, blir det kornete i forhold til å ha direkte kabel. fra Tv tuner blir det greit bilde, men ved panorering "flakker" bilde noe. Utrolig plagsomt. fra Ps3 så blir bilde bra.

Jeg tok vekk skalering, slik at bilde oppløsning er 1:1 og det hjalp noe, men fortsatt ikke fornøyd. På pc ble bilde på film etc. bra, men ikke på tekst Ala web browsing etc.

På tv så ble plutselig lip sync litt off, men det er så lite at jeg ikke klarer å se om den ligger foran eller bak.

Alt kjøres på hdmi 1.3A og det skal sies at hvis jeg kobler meg utenom reciver så er bildene 100%

Anyway... Noen som har noe forslag på hva som kan gjøres, er det noe oppgraderinger som må til?

Ps. til deg som har problemer med at du ikke fyller hele bilde, så finnes det instillinger for det, både på reciver og på tv. Men start med 720p, jeg har ofte funnet ut at det er det enkleste å få til å passe.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min Harman Kardon 507 Receiver ser tilsynelatende frisk ut, men gir ingen lyd

Jeg kjøpte denne for ca 7 år siden, men i dag forsvant lyden. Den var ok til barnetv, men 5 minutter senere var lyden borte når nyhetene kom. Jeg har forsøkt ulike signalkilder på ulike inganger. Også test-mode, men ingen lyd.

Noen god råd om tiltak? Hvor man reparerer en slik boks i Oslo-området, eventuelt om det bare er å handle en ny?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg denne forsterkeren tilslutt, da jeg fikk en veldig god pris på den, men, har noen spørsmål: Når jeg kobler den bærbare pcen min inn i forsterkeren, opplever jeg;

For det første: Dårligere bildekvalitet, dette er det mulig jeg rett og slett bare må stille litt på.

For det andre: Hver gang jeg f.eks skifter kilde, enten på tv, eller forsterker, forsvinner bildet over på den bærbare maskinen. Når jeg så skifter tilbake, forblir bildet kun på den bærbare. Noen ganger er det mulig å gå inn på skjerminnstillinger på bærbar og trykke på "detect" knappen, slik at bildet igjen kommer på teven. Merk dette går avogtil!

Har lest igjennom alle postene her, i den anledning ønsker jeg og vite om dere som har hatt litt problemer med dårlig lyd etter romkoreksjonen med mikrofon, har funnet en måte og gjøre dette bedre på? Kjørte denne automatiske greien, men fikk mye dårligere lyd fra høytalerne etterpå.

Hvordan velger man at HDMI signalet fra pcen skal sendes gjennom forsterker, uten at den prøver seg på oppskalering, eller tukler med bildet i det hele tatt? Kanskje det vil fikse problemet mitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppdatere...

finner ikke oppdatering på min avr255 på hjemmesidene til hk... Noen som vet hvor jeg kan få tak i den?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med å finne firmware jeg også :s
    Har ikke oppgradert i det hele tatt, selv om jeg kjøpte den for over et år sida, og nå er det kanskje på tide å oppgradere den ettersom jeg har store problemer med å få lyd via HDMi til å fungere mellom AVR255en og PC (prøvd både med nvidia-kort og ati-kort, nyeste drivere, windows/linux etc.. gir snart opp). Evt om det er en snill person i Gjøvik eller i nærheten som kan oppgradere den for meg? Tar vel noen uker før jeg får USB->RS232 adapteret i posten.. :/

Ang lyden, er det flere som har problemer med å få det til å fungere med PC tilkoblet? EDID-infoen ved å kjøre Moninfo viser at 'monitoren' (AVRen) støtter lydformatene. Men jeg får ikke stereolyd engang!

Edit: Bare til info så funker lyd over HDMI når jeg kobler direkte til TVen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Nå har jeg fått oppgradert den til nyeste FW, men ikke f om det hjalp noe med problemet mitt..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenk
    Nå har jeg fått oppgradert
    den til nyeste FW, men ikke f om det hjalp noe med problemet mitt..
    kan jeg spørre om hvor du fant den?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! får handle kabel nå da...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk ikke denne til å virke, når jeg trykker på continue i første vinduet i hk-upgrade menyen, så kommer det bare "restricted user og error code" . Skal vist ikke være lett det her......

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm rart. Se om denne funker da:
    Dump.Ru - AVR255_AVR355_SoftwareUpgrade.zip

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm rart. Se om denne funker da:
    Dump.Ru - AVR255_AVR355_SoftwareUpgrade.zip
    samme problemet der... kommer opp: "restricted user, Error Code -2147352567(8002009) og "failed to register necessary dlls."

er vist ikke min dag idag, hehe...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe virker ikke sånn nei
    Men nå har jeg lasta den opp på en rimelig kjapp og stabil plass så nå skal det ikke være noe problem å få lasta den ned:
    http://www.stud.hig.no/~070620/AVR25...areUpgrade.zip

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med Lip Sync

God dag.
    Jeg har søkt litt rundt på AV-Forum, men har ikke funnet noe godt svar. Kanskje få som har dette problemet.

Jeg har kjøpt meg H/K AVR355, koblet CD HDPVR og PS3Slim via HDMI til AVR 355, og så koblet AVR 355 via HDMI til Samsung LE 7070. Bildet ligger langt etter lyden, så jeg prøvde å styre lip-sync´en til max (180ms) men det er ikke nok. Tipper jeg egentlig trenger 200-210 ms. Er det noen som har noen forslag på hvordan man løser dette uten å levere recieveren tilbake og kjøpe annen reciever?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question bildestøy fra forsterker til tv

Hei.

Har kjøpt meg AVR 255 og sliter litt med bildestøy("snø") på tv en når jeg kjører bildet gjennom forsterkeren via HDMI. Det blir bare bildestøy når jeg bruker oppløsning på 720p eller over.. Dette gjelder uansett hvilken kilde jeg kjører(Riks-TV, PC, DVD, Xbox360 eller Wii eller ingen input). Når jeg kobler komponentene direkte i TV en så blir det helt klart, selv ved full oppløsning.

Har Fujitsu/Siemens MYRICA VQ40-3SU LCD TV (HD-ready), men har prøvd forsterkeren hos en kompis, og da kom det ikke noe biledstøy. Riktignok prøvde me uten kilde, da han ikke hadde noe med HDMI eller komponent.

Er det noen instillinger på TV eller forsterker for å få vekk denne bildestøyen?
    Kan det ha noe med HDMI versjonene på TV og forsterker som ikke er kompatibel? Har prøvd alt jeg kommer på, uten noen løsning.

Håper noen her kan hjelpe meg...

Har foresten oppgradert forsterkeren til nyeste FW.

MVH

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har h/k oppdatert software-sidene 18. nov med å legge tilbake v0.96.1.1 igjen, da er vel v0.97.2.2 trukket tilbake...

Hos meg fungerer forøvrig ikke Lipsync-justeringen med v0.97.2.2.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har tenkt å kjøpe meg en HK avr 355. Men etter og ha leste gjennom tråden her, virker det som det er en del problemer med å få bilde klart gjennom hdmi gjennom reciever. Er dette utbredt? Bør jeg velge en annen reciever om jeg skal bruke reciever som "Switcher/hovedkilde"? Alle mine kilder må inn i reciever, for så reciever sende ut igjen videre til PJ.

Er avr 355 dårlig bildemessig? Eller er det bare noen som har vært uheldige?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Side 26 av 43 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •