Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 43 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sånn... Da var det kvelden på min AVR355. Slår seg på, viser PROTECT, og skrur seg av igjen hele tiden.

Etter å ha snakket med et av verkstedene til netonnet, så sa han at det mest sannsynlig er den ene utgangen som har gått. Hvordan er dette mulig? Jeg koblet den opp når jeg fikk den, og etter det har den stått helt i ro. Hmm...

Gleder meg til ukesvis uten forsterker...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv det samme problemet som deg TigerWho, var nedom soundgarden i lillestrøm i dag. Fikk beskjed om å kryssteste HDMI kabel og HDMI utgang. Har gjort dette, men nå så fungerte plutselig alt. Denne har ikke skrudd seg av enda, så lurer på om det kan ha noe med varmen å gjøre, skal la den stå på videre i kveld og se hvordan det går da

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NarreN
    Har selv det samme problemet som deg TigerWho, var nedom soundgarden i lillestrøm i dag. Fikk beskjed om å kryssteste HDMI kabel og HDMI utgang. Har gjort dette, men nå så fungerte plutselig alt. Denne har ikke skrudd seg av enda, så lurer på om det kan ha noe med varmen å gjøre, skal la den stå på videre i kveld og se hvordan det går da

40 minutter inn i filmen Fast and Furious 4 slår min AVR255 seg av og PROTECT står i displayet.

Har nå tatt hele receiveren ut av hylla, tiltet receiveren litt med en bok og slått den av.

Skal vente til den kjølner seg litt og prøve igjen, synes receiveren er veeeldig varm :/

Så har på følelsen at dette kan ha noe med varmen å gjøre, regner med at receiveren er stilt inn på at den skal slå seg av hvis den oppnår en hvis varme??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå latt receiveren stå ute av hyllen, med en bok under slik at den tilter litt resten av kvelden med en film stående på, får ikke noen problemer nå.

Så for min del er det nok varmen som foresaker at den slår seg av og at PROTECT vises i displayey

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må da vere noen skikkelig "møkkarecivere",så mye trøbbel det er med disse på alle mulige måter???
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere må være veldig uheldig, min 355 står ofte på fra morgen til kveld og det har den gjort uten problem i snart 2 år. Bank i Bordet.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av pitchyou
    Dere må være veldig uheldig, min 355 står ofte på fra morgen til kveld, og det har den gjort uten problem i snart 2 år. Bank i Bordet.
    Og min 255 har stått på MANGE timer hver dag i over et år nå.....men har god plass over seg og rundt seg.....ingen problemer med den....fantastisk value for money....

Alle disse HDPVR osv og ikke minst forsterkeren trenger godt med luft og plass...og de fleste har innebygget vifte...
    mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den i en hylle som passer akkurat, den har altså dårlig plass på sidene, men relativt god plass på toppen..

Kjenner selv under receiveren når den har stått på en stund, da brenner jeg med :/

Så må nok få til en ny løsning med tv-bord ja

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dust2.0
    Nå vet jeg ikke helt når nyeste FW kom, men med mindre det ikke er kommet ny FW den siste måneden så skal det være den nyste som er i min, og problemet er der enda.
    Ser ut som nyeste firmware til AVR-255 er v0.97.2.2 nå. Noen som har testet denne? Har lastet den ned, men må skaffe meg kabel først...

Sliter litt med små smell i høyttalerne når skifter kanaler på hd-pvr'en min fra CD. Det var ikke slik når forsterkeren var ny, men jeg ser at den siste softwaren skal visstnok forsøke å fjerne endel av disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pitchyou
    Dere må være veldig uheldig, min 355 står ofte på fra morgen til kveld og det har den gjort uten problem i snart 2 år. Bank i Bordet.
    Sier meg enig i dette. Har hatt min 255 siden Januar, og aldri hatt et eneste problem. Og det til tross for at den står nokså innetrengt med en dvd-spiller på toppen og 3 millimeter over den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har faktisk veldig god plass og har aldri vært skikkelig varm. Han jeg snakket med på verkstedet snakket om at det mest sannsynlig er en utgang som har tatt kvelden. Aner ikke hva som har skjedd, men håper det ikke tar lang tid før den kommer tilbake..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har AVR255... Noen tips til bildeinnstillinger? Jeg kjørte Componentkabelen rett i tv`en i stedet for via forsterker, og fikk jo sjokk når jeg så forskjellen i bildet.

Tenker feks på at det er jævelig mørkt på standard..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også AVR355, noen ganger "grønt bilde", når jeg bytter inngang, hvor jeg må slå den av.
    Også "slår" den i høytalere ved skifte av kanal..
    The brigde henger seg også opp noen ganger, må da slå av alt..

Ser den kunne trengt ny oppdatering, i den nye fw er det som jeg har lest, bedre kommunikasjon med the brigde, og noe annet..

Har lasta ned, men får ikke programmet til å virke.. Tror det kan ha noe å gjøre med at jeg bruker win7, men er ikke sikker..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Silvrblue
    Dere som har AVR255... Noen tips til bildeinnstillinger? Jeg kjørte Componentkabelen rett i tv`en i stedet for via forsterker, og fikk jo sjokk når jeg så forskjellen i bildet.

Tenker feks på at det er jævelig mørkt på standard..

Bump?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K_enneth
    Har også AVR355, noen ganger "grønt bilde", når jeg bytter inngang, hvor jeg må slå den av.
    Også "slår" den i høytalere ved skifte av kanal..
    The brigde henger seg også opp noen ganger, må da slå av alt..

Ser den kunne trengt ny oppdatering, i den nye fw er det som jeg har lest, bedre kommunikasjon med the brigde, og noe annet..

Har lasta ned, men får ikke programmet til å virke.. Tror det kan ha noe å gjøre med at jeg bruker win7, men er ikke sikker..
    Hepp,
    Har selv en 255 som jeg har oppgradert 2 ganger - sist med Win7 uten problemer (lurer på om jeg kjørte program i "XP modus").
    "Slåingen/Knepp" i høyttaleren ved kanalskifte forsvinner ved oppgraderingen. Spendt på om noen har erfaring med at den kommer tilbake etterhvert? Den forsvandt etter min første oppgradering (første revisjon av firmwaren som ble lagt ut på nettet). Men "kneppingen" kom tilbake etter ca 1/2 år. Jeg oppdaterte derfor for ett par uker siden med den nyeste firmwaren - alt er bare gull og glimmer.

Kjempefornøyd med Receiveren, trøkk, brukervenlighet, design - alt er på plass.

rme

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runeme
    Hepp,
    Har selv en 255 som jeg har oppgradert 2 ganger - sist med Win7 uten problemer (lurer på om jeg kjørte program i "XP modus").
    Da må jeg avinstallere og forsøke på det igjen tror jeg.. Ellers får jeg finne meg en laptop med vista eller xp..

Noen som vet hvor kabel kan kjøpes rimelig'?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K_enneth
    Da må jeg avinstallere og forsøke på det igjen tror jeg.. Ellers får jeg finne meg en laptop med vista eller xp..

Noen som vet hvor kabel kan kjøpes rimelig'?
    Veldig rimelig ja, men tar noe tid:
    ledshoppe.com

rme

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering av firmware

Min erfaring er at det er umulig å oppdatere med Vista, har ikke forsøkt Win 7. Uansett vil du nok måtte kjøre i XP modus.

Elendig av HK å benytte seg av utdaterte standarder på utstyret sitt, spes når det har vært mye tull med det.

Har vært borti en 355 som gikk i protect etter at den fikk et lett slag, utgangskortet røk og han fikk beskjed om at dette var en svakhet på de tidlige modellene av 355 og utbedret på de nye. Går ut ifra at min er av de sene utgavene for den har både blitt slått og hatt det jævli varmt.

Etter siste oppdateringen er den blitt svært bra. Har et problem igjen og det er at den ikke alltid skifter lydmodus automatisk. Eksempel når jeg bytter til en kanal som sender Dolby Digital på parabol eller når jeg bytter lyd på en blu-ray til dts HD eller Dolby Digital HD, da må jeg slå av og på forsterkeren.

Har en iPod Classic 160Gb tilkoplet via Bridge II, dette er en elendig løsning syns jeg. Det går jo ekstremt tregt å styre den. Spole, bytte sang og gå inn i menyer tar jo en hel evighet. Er det noen andre som har erfaring?

Tror nok det snart er på tide med en skikkelig oppdatering fra HK, ellers ryker skiten ut av vinduet...

Kjøpte en BDP-10 med det samme den kom, tror den også trenger oppdatering... Snakker om treg spiller og en sinnsyk viftestøy...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaun
    Har en iPod Classic 160Gb tilkoplet via Bridge II, dette er en elendig løsning syns jeg. Det går jo ekstremt tregt å styre den. Spole, bytte sang og gå inn i menyer tar jo en hel evighet. Er det noen andre som har erfaring?

Ja, vi har bare en 8gb, og den sliter den også.. Har aldri fått til å spole da..
    Men den er veldig treg i menyer, og ikke det beste grensesnittet når det gjelder info-skjermen...

Skulle heller vist en rekke av sanger, og iallefall hva neste sang var..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 255 idag.
    jeg testa die hard 4 på blu-ray med dts hd. på skjermen står det:
    DVD
    DOLBY VS REFER

ingen surroundlyd......

når jeg går inn på surround modes har jeg bare 2 valg:
    virtual surround (dolby virtual ref og wide) og sterio 2ch

bruker ps3..

hva skal det stå og hvordan får jeg det til?

Side 24 av 43 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •