Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 43 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fra annen tråd:

Hvordan bruker man Digital Coax Output på denne.

"Da har jeg fått kabelen i hus. Koblet mellom coax digital out på avr 255 og coax digital input på Yamaha YSP-1000. Ingen lyd. Noen som har denne receiveren som kan forklare hvordan jeg kan sende lyden ut på denne outputten?

Jeg har prøvd med 5.1 lyd fra PS3, Stereo fra PC og DTS fra en film på en Mediaspiller."

Siste. Fikk lyd når jeg spilte en DVD med Springsteen og valgte Stereo (PCM)lydsporet. Da vet jeg i alle fall at den er koblet på rett utgang på HK AVR 255 og rett inngang på Yamahaen.

Er det en måte å få AVR 255 til å "pass-through" lyden ut gjennom digital coax output?

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Hmmm.. Prøvde å spille av en dvd gjennom min AVR355 i går. Fikk litt dobbelt bilde. Noen som har opplevd dette?

Jeg har en litt gammel dvd-opptaker fra Pioneer. DVR-530H eller noe sånt. Den er koblet til forsterker med RGB og optisk.
    Heisann,

Fikk du fikset problemet med bilde via DVD-opptakeren? En bekjent av meg kjøpte AVR255 for et par dager siden og fikk problemer med bildet via RGB fra DVD-spilleren. Bildet flimret på en måte.

Han hadde firmware v.0.93.1.1 tror jeg. Ser det har kommet endel oppdateringer siden den gang; kan det stemme at den nyeste er 0.96.1.1?

Har du oppdatert? Forsvant problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Sikkert samme problem som jeg har det der ja. Jeg "løste" det ved å ikke bruke dvdopptakeren. He he.. Skal oppdatere når jeg har lyst til det en dag. Kan legge inn svar her når det er gjort.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Strømmen
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny begynner Trenger Hjelp

Jeg har kjøpt meg en AVR 255 hos Soundgarden. Jeg fikk beskjed om at Hdmi kabel fra Blu-ray skulle i Surroundreceiver og Hdmi kabel fra Surroundreceiver skulle i tv dette er gjort. Så velger jeg Hdmi 1 i tv menyen og så velger jeg avr i settingsmenyen på fjernkontrollen(255) og så source, men ingen ting skjer kun svart skjerm. Ps når jeg velger HDMI på TV slår Blu-ray spilleren seg på men også der er skjermen svart. Når det gjelder Blu-ray spilleren skjedde ikke det når jeg hadde Hdmi kabel direkte fra tv Trenger hjelp eller råd.
    På forhånd Takk

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Blu-ray 2008
    Jeg har kjøpt meg en AVR 255 hos Soundgarden. Jeg fikk beskjed om at Hdmi kabel fra Blu-ray skulle i Surroundreceiver og Hdmi kabel fra Surroundreceiver skulle i tv dette er gjort. Så velger jeg Hdmi 1 i tv menyen og så velger jeg avr i settingsmenyen på fjernkontrollen(255) og så source, men ingen ting skjer kun svart skjerm. Ps når jeg velger HDMI på TV slår Blu-ray spilleren seg på men også der er skjermen svart. Når det gjelder Blu-ray spilleren skjedde ikke det når jeg hadde Hdmi kabel direkte fra tv Trenger hjelp eller råd.
    På forhånd Takk
    Hvis du kobler BluRay spilleren inn på HDMI 1 og så trykket du på setup source og velger DVD....og HDMI1 på både audio & video på DVD....

Når du da trykker på DVD så skal du få bilde.. og lyd..
    source knappen skal du ikke røre....du velger jo kilder med knappene øverst på fjernkontrollen

mvh

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittet på den nye x60 serien på IFA messa. Spesielt spennende at det nå kommer en 460.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt kjøp??

Er på jakt etter en "helt grei" forsterker og Harman Kardon AVR 155 til kr. 2990 NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk må jo være et godt kjøp???

Stusser litt over at det ikke er norsk manulal og at den levers med britsik adapter til nettspenning (fane: produkt og teknisk spe. på netonnet). Er det noe å engste seg over med tanke på garanti eller paralell import?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Nå fant min 355 ut at den skulle gå i protect når jeg skrudde den på. None som har vært borti dette?

Håper på raskt svar siden jeg er litt avhengig av den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde problemer med AVR 255

Hei

Kjøpte for en stund siden en H/K AVR 255. Jeg plugga den opp med PS3 (HDMI), HD Dekoder fra Canal Digital (HDMI) og Wii, HDMI ut går til en projektor. Jeg testa det hele og det så ut til å fungere fint.

Etter å ha brukt den en stund merker jeg at den har problemer når den skal skifte kilde. Når den skulle skifte kilde ville den ikke komme opp med noe bilde, og noen ganger heller ikke lyd. Jeg tenkte at det kunne ha noe å gjøre med at den var varm men hadde samme problem om den kun hadde hvert på i 5 min.

Jeg tok den med til butikken hvor jeg kjøpte den og de testa den der uten noen problemer i det hele tatt. Men da jeg kom hjem var problemet der fortsatt. Jeg tok den med til butikken igjen og de sa at det kunne være problemer med FW, de kjørte en oppgradering, som krasja midt i og de måtte sende den til verksted... Der var den i en drøy uke og verkstedet hadde sagt at alt var som det skulle. Men da jeg plugga opp hjemme var problemet der fortsatt.

Snakka med forhandleren igjen som at problemet kunne skyldes dekoderen fra Canal Digital så jeg kobla den ut og prøvde på nytt men særlig hell, så jeg prøvde å koble ut alt av innganger å utganger, størm å det hele, for så å koble alt, bortsett fra dekoderen, inn igjen. Dette gjorde heller ingen betydelig forskjell.

Noen som har hatt samme problem? Begynner å bli ganske irriterende å sitte å vente 5 min for å skifte kilde, da den eneste måten jeg kan skifte kilde på er å skru av AVR 255 vente 5-10 min for så å skru på igjen... Hos forhandleren virka alt fint. De prøvde å la den stå å gå i 1 time deretter skifte kilde, noe som funka helt plettfritt, men hjemme hos meg var problemet fortsatt der...

Noen vet hva dette kan skyldes? Er det AVR 255 defekt?

Ble langt det her, men håper dere tar dere tid til å lese

Takk for svar på forhånd

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Dust2.0
    Hei

Kjøpte for en stund siden en H/K AVR 255. Jeg plugga den opp med PS3 (HDMI), HD Dekoder fra Canal Digital (HDMI) og Wii, HDMI ut går til en projektor. Jeg testa det hele og det så ut til å fungere fint.

Etter å ha brukt den en stund merker jeg at den har problemer når den skal skifte kilde. Når den skulle skifte kilde ville den ikke komme opp med noe bilde, og noen ganger heller ikke lyd. Jeg tenkte at det kunne ha noe å gjøre med at den var varm men hadde samme problem om den kun hadde hvert på i 5 min.

Jeg tok den med til butikken hvor jeg kjøpte den og de testa den der uten noen problemer i det hele tatt. Men da jeg kom hjem var problemet der fortsatt. Jeg tok den med til butikken igjen og de sa at det kunne være problemer med FW, de kjørte en oppgradering, som krasja midt i og de måtte sende den til verksted... Der var den i en drøy uke og verkstedet hadde sagt at alt var som det skulle. Men da jeg plugga opp hjemme var problemet der fortsatt.

Snakka med forhandleren igjen som at problemet kunne skyldes dekoderen fra Canal Digital så jeg kobla den ut og prøvde på nytt men særlig hell, så jeg prøvde å koble ut alt av innganger å utganger, størm å det hele, for så å koble alt, bortsett fra dekoderen, inn igjen. Dette gjorde heller ingen betydelig forskjell.

Noen som har hatt samme problem? Begynner å bli ganske irriterende å sitte å vente 5 min for å skifte kilde, da den eneste måten jeg kan skifte kilde på er å skru av AVR 255 vente 5-10 min for så å skru på igjen... Hos forhandleren virka alt fint. De prøvde å la den stå å gå i 1 time deretter skifte kilde, noe som funka helt plettfritt, men hjemme hos meg var problemet fortsatt der...

Takk for svar på forhånd
    Har noen ganger problem med å få bilde når jeg switcher til Canal Digital....da trykker jeg bare fort på DVD knappen og så tilbake til Cable Sat og da kommer bilde med en gang....jeg bruker SUPRA HDMI fra CD/Viasat boks til min AVR 255 og dyreste Monster fra AVR til min Panasonic plasma...

har en kamerat som har projektor...mye krøll når(hvis) den må søke etter kilde....han fikk en ny en som kunne låses på HDMI...da gikk ting bedre...han har en 10 meter Monster til projektoren....

ellers "elsker" jeg min HK AVR 255

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stereo / Surround

Hei,

Har nylig gått til innkjøp av en AVR 255, er meget fornøyd med hvordan de driver klipsch oppsettet mitt..

Hadde tidligere en Yamaha RX-V861.

Det jeg savner er en enkel måte å skifte mellom Stereo / Surround. På fjernkontrollen til Yamaha var det en egen knapp for "Stereo", "Straight", "Surround" osv.. På HK'n må jeg inn på "Surround modes" så klikke meg opp eller ned for valg av Stereo eller andre instillinger.

Grunnet til at jeg savner dette er konfigurering av Logitech Harmony One.

Har 2 aktiviteter som bruker samme kilde. F.eks PC-Video og PC-musikk. Når PC-Video startes ønsker jeg at den skal finne lydtype selv "Straight" evt logic 7. Når PC-musikk starter ønsker jeg 2ch Stereo.

Noen tips til hvordan jeg kan løse dette på en lur måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takk for svar på forhånd
    Jeg kjenner igjen problemet ditt, for jeg har nøyaktig samme oppsett, bortsett fra Wii og prosjektor så har jeg PS3, Samsung LCD og HD-dekoder fra Canal Digital. Jeg har hatt store problemer med selve dekoderen og har nå fått en som fungerer rimelig godt, men som flere ganger ikke slår seg på ved bruk av fjernkontroll. Jeg opplever også at enten bilde eller lyd ikke kommer selv om alt er tilsynelatende riktig slått på. Eneste som hjelper, men som er uhyre irriterende er å skifte kilde på HK til f.eks PS3 og fort tilbake igjen til Cable Sat, da er både bilde og lyd i orden. Men jeg har ikke lagt inn siste firmware i HK AVR-255 så jeg har trodd at det er det som er årsaken. Kan noen bekrefte om en oppdatering vil løse dette irriterende problemet? Det kan jo ikke bare være et problem med CDs HD-dekoder?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takk for svar på forhånd
    Har du testet mot en annen tv. Min 355 sliter mot en eldre plasma jeg har, men fungerer helt fint mot en nyere skjerm
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har du testet mot en annen tv. Min 355 sliter mot en eldre plasma jeg har, men fungerer helt fint mot en nyere skjerm
    Har ikke prøvd å koble den til en annen TV, men vis jeg tar HDMI kabelen rett fra kilden til projektoren kommer bilde på med en gang. Så det er noe med AVR 255 som gjør at det ikke fungerer som det skal :?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bibendum
    Jeg kjenner igjen problemet ditt, for jeg har nøyaktig samme oppsett, bortsett fra Wii og prosjektor så har jeg PS3, Samsung LCD og HD-dekoder fra Canal Digital. Jeg har hatt store problemer med selve dekoderen og har nå fått en som fungerer rimelig godt, men som flere ganger ikke slår seg på ved bruk av fjernkontroll. Jeg opplever også at enten bilde eller lyd ikke kommer selv om alt er tilsynelatende riktig slått på. Eneste som hjelper, men som er uhyre irriterende er å skifte kilde på HK til f.eks PS3 og fort tilbake igjen til Cable Sat, da er både bilde og lyd i orden. Men jeg har ikke lagt inn siste firmware i HK AVR-255 så jeg har trodd at det er det som er årsaken. Kan noen bekrefte om en oppdatering vil løse dette irriterende problemet? Det kan jo ikke bare være et problem med CDs HD-dekoder?
    Nå vet jeg ikke helt når nyeste FW kom, men med mindre det ikke er kommet ny FW den siste måneden så skal det være den nyste som er i min, og problemet er der enda.

Og kan legge til at jeg tidligere har brukt å ha dekorderen på en Samsung Plasma TV (Husker ikke modell) og der har det aldri vært problemer i det hele tatt, er kun når den er koblet til AVR 255

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nataz
    Hei,

Har nylig gått til innkjøp av en AVR 255, er meget fornøyd med hvordan de driver klipsch oppsettet mitt..

Hadde tidligere en Yamaha RX-V861.

Det jeg savner er en enkel måte å skifte mellom Stereo / Surround. På fjernkontrollen til Yamaha var det en egen knapp for "Stereo", "Straight", "Surround" osv.. På HK'n må jeg inn på "Surround modes" så klikke meg opp eller ned for valg av Stereo eller andre instillinger.

Grunnet til at jeg savner dette er konfigurering av Logitech Harmony One.

Har 2 aktiviteter som bruker samme kilde. F.eks PC-Video og PC-musikk. Når PC-Video startes ønsker jeg at den skal finne lydtype selv "Straight" evt logic 7. Når PC-musikk starter ønsker jeg 2ch Stereo.

Noen tips til hvordan jeg kan løse dette på en lur måte?
    Surround-modes settes individuelt for hver kilde, dvs du kan ha surround for DVD og stereo for AUX. Både DVD og AUX (og hvilkensomhelt annen kilde) kan settes opp til å få lyd fra HDMI, COAX osv. Jeg har en blu-ray-spiller jeg har koblet til med HDMI. Når jeg ser film velger jeg DVD for å få automatisk surround-mode på HDMI1. Når jeg spiller av en CD i blu-ray-spilleren velger jeg AUX som er satt opp til stereo-mode på HDMI1.

Skulle gjerne hatt en surround-modus i AVR255 som unngikk å kode stereosignal om til Logic 7 og som samtidig spiller DD, DTS osv i full surround. Litt keitete løst av H/K på en ellers veldig trivelig forsterker.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd å koble den til en annen TV, men vis jeg tar HDMI kabelen rett fra kilden til projektoren kommer bilde på med en gang. Så det er noe med AVR 255 som gjør at det ikke fungerer som det skal :?
    Det samme skjer hos meg. Virker som om HK ikke syncer med alle monitorer. Litt usikker på hvorfor
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det samme skjer hos meg. Virker som om HK ikke syncer med alle monitorer. Litt usikker på hvorfor
    Det er mulig, men tror ikke det er det som er problemet hos meg. For på butikken hadde de nøyaktig samme oppsett som jeg har, og det virket ikke som om de hadde noen problemer :neutral:

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

har nettop kjøpt AVR 255, og har tenkt å oppdatere denne.. hvilken kabel skal jeg bruke? noen som har ett navn på denne, så at jeg kan få gå å kjøpt den?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Sparegris
    Hei!

har nettop kjøpt AVR 255, og har tenkt å oppdatere denne.. hvilken kabel skal jeg bruke? noen som har ett navn på denne, så at jeg kan få gå å kjøpt den?
    http://manuals.harman.com/HK/Install...glish%20eu.pdf

RS 232 eller USB.....til RS232

Side 23 av 43 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •