Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 43 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bibendum
    Hei, jeg ser av din info at du har helt nøyaktig samme utstyr som meg, PS3, HD-dekoder fra CD og helt identisk TV. Jeg har imidlertid aldri hatt problemer med koblingen fra PS3, mitt problem er manglende lyd enkelte ganger via HD-dekoder. Jeg kunne nok tenke meg å oppdatere, jeg tror det kanskje ville hjulpet på mange av feilene. Det er ihvertfall verdt å forsøke før du leverer den inn.

At du ikke får stort bilde men fortsatt 4:3 bilde på flere kanaler er visstnok velkjent. Jeg har samme trøbbel, men det hjelper å trykke HD knappen, men det er jo litt irriterende. Jeg trodde at dekoderen skulle kunne ha minne nok til å huske dette selv? Men jeg har mange flere problemer med HD-dekoderen fra CD, som f.eks at den ikke slår seg på i det hele tatt, før jeg har tatt ut strømmen. Har skiftet dekoder 2 ganger uten at dette har hjulpet. Det er like før jeg kaster hele HD-dekoderen i veggen, et skikkelig drittprodukt! Jeg hadde en vanlig PVR av CD tidligere og den funket helt perfekt.

Det med 4:3 som er velkjent sier du, er dette også AVR problemer eller Canal Digital tuneren?

Irriterer meg noe ekstremt, fristende å hive alt ut vinduet, hehe

Skal prøve å oppdatere AVR i helgen, må bare kjøpe kabelen jeg trenger først.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rmr
    Det med 4:3 som er velkjent sier du, er dette også AVR problemer eller Canal Digital tuneren?

Ja det er visstnok et kjent problem med HD-dekoderen fra Canal Digital. Det ble snakk om at en oppdatering skulle fikse dette, men jeg har fortsatt det samme problemet. Altså ikke et problem med AVR!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bibendum
    Ja det er visstnok et kjent problem med HD-dekoderen fra Canal Digital. Det ble snakk om at en oppdatering skulle fikse dette, men jeg har fortsatt det samme problemet. Altså ikke et problem med AVR!
    ok, takk for info.

Mulig jeg da må be Canal Digital sende meg en ny tuner. De har sendt deg en ny uten trøbbel når du har presentert dine problemer for de?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et kjapt spørsmål: Jeg tenkte jeg skulle bestille med en AVR 355 nå, og lurer derfor på hva siste software er, og hvor jeg evt får tak i den om jeg ikke får riktig innstallert på den jeg kjøper. Tenkte å kjøpe den på netonnet.

Hvordan vil den bli med det oppsettet jeg har i signaturen forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hedgedog
    Er det slik på andre spillere også? Som tv, dvd spiller? Prøv å sette et annet lyd format fra PS3'en.

hvordan gjør jeg det ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å bumpe denne litt. Hvor får jeg tak i siste software til AVR355? Jeg får den en av dagene, og går i gang med oppdatering med en gang om det er feil som er innstallert. Hvilken er den nyeste? Og hvordan ser jeg hva som er innstallert?

Takker på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk for info.

Mulig jeg da må be Canal Digital sende meg en ny tuner. De har sendt deg en ny uten trøbbel når du har presentert dine problemer for de?
    Ja de har sendt en ny uten problemer. De vedlegger da returporto slik at det er lett å returnere den gamle. Imidlertid tviler jeg på at du vil oppleve noe bedre resultat siden den tydeligvis ikke har minne til å huske hva slags type bildeformat (16:9 eller 4:3) som du ønsket på de ulike kanalene. Dessuten er det jo fremdeles slik at mange kanaler kun sender i 4:3 formatet enten på alle sendinger, eller bare på enkeltsendinger. Litt pussig forsåvidt, fordi 16:9 formatet ble jo hypet opp som det nye TV formatet tidlig på 90-tallet, men fortsatt sender mange kanaler i 4:3!

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye avr 255 / 355 er alle oppdatert med den nyeste softwaren. Test om ampen er 100% før man begynner med SW oppgradering(det kan jo være at noen har hatt den på lager i noen måneder). All info finner man på harman/kardon

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat av meg har kjøpt seg AVR355 og bruker den mot Klipsch RF-62 og SVS PB10, som er uten delefilter. Jeg får ikke til å satt systemet opp slik at HT er small, med deling på 80Hz f.eks. Crossoverfunksjonen ser ikke ut til å virke. Suben spiller alle frekvenser om vi setter deling på 60Hz eller 200Hz. Noen som vet hva som kan være galt?

Setter stor pris på svar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. Prøvde å spille av en dvd gjennom min AVR355 i går. Fikk litt dobbelt bilde. Noen som har opplevd dette?

Jeg har en litt gammel dvd-opptaker fra Pioneer. DVR-530H eller noe sånt. Den er koblet til forsterker med RGB og optisk.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    En kamerat av meg har kjøpt seg AVR355 og bruker den mot Klipsch RF-62 og SVS PB10, som er uten delefilter. Jeg får ikke til å satt systemet opp slik at HT er small, med deling på 80Hz f.eks. Crossoverfunksjonen ser ikke ut til å virke. Suben spiller alle frekvenser om vi setter deling på 60Hz eller 200Hz. Noen som vet hva som kan være galt?

Setter stor pris på svar
    For meg høres det ut som om SUB'en er koblet på feil utgang bak (på forsterkeren), og derfor ikke reagerer på hva dere velger av delefrekvens i forsterkeren.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. På min AVR355 så kom ikke den kneppelyden når man bytter kilde før jeg hadde brukt den noen dager. Noen andre som har opplevd det samme? Tenkte jeg var av de heldige som slapp unna, men der tok jeg visst feil....

Ser ut som det blir oppgradering på meg og.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Hmm.. På min AVR355 så kom ikke den kneppelyden når man bytter kilde før jeg hadde brukt den noen dager. Noen andre som har opplevd det samme? Tenkte jeg var av de heldige som slapp unna, men der tok jeg visst feil....

Ser ut som det blir oppgradering på meg og.
    Noe alle AVR355 har dette? Kan det fikses med software update?
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal forsvinne med software oppdatering ja. Jeg har nettopp kjøpt denne.. Det er ikke sånn at jeg irriterer meg veldig over dette da. Så jeg stresser ikke med oppdateringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle dele min erfaring med 355.
    Jeg handlet for et års tid siden, og hadde det generelt kos en god stund. Så begynte plutselig bildet å droppe ut når jeg spilte av film fra twixén som signalkilde. Av og til hjalp det å slå av og på receiveren, av og til ikke.
    Dette ble verre og verre utover våren, og jeg tok kontakt med forhandler, som mente at dette var pga twixen som leverte for dårlig signal. Det hjalp en periode å slå ned til 720p, men ikke akkurat det jeg ville med nytt anlegg.
    Til slutt skjedde det samme mens jeg så BD fra PS3´en, og da var begeret fullt.

Jeg leverte logisk nok forsterkeren inn, og de kjørte en softwareoppgradering på den.
    Jeg fikk den tilbake, og da fungerte plutselig ingenting.. Jeg leverte den inn igjen for å se om det var noe håp, men neida, tilbake til verkstedet.
    Så fikk jeg den igjen, og nå fungerte alt fikk jeg beskjed om, det var byttet HDMI-kort i den.

Så var det ned i kinorommet, koble opp alt, og på med film på twixen.
    Etter ca en time var det slutt, bildet falt ut, og det var ikke mulig å få kontakt igjen.
    Så var det ned og levere inn, og nå sitter jeg og venter på at forhandleren skal få kreditert forsterkeren fra importør.

Det er vel opp til meg om jeg vil ha en ny eller ha kjøpet hevet. Må vel innrømme at for min del så er det litt tvilsomt om jeg vil ha en ny...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda ikke rotet meg til å fått gjort denne oppdateringen.....har ikke kabelen som trengs heller

Er det noen steder jeg kan levere forsterkeren inn i Bergen og fått noen til å ordne det for meg?

Har garanti på den , men har kjøpt den brukt på nettet, så litt stress å sende den til østlandet for oppdatering.

Takker for alle tips, skulle gjerne hatt den oppdatert

Er en Avr 255

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hvis det er CD HDPVR for satelitt, så er det slik at den ikke husker...men du kan justere dette ved å trykke på TV knappen....er det Widescreen så blir den for stor, sendes det ut 4:3 så juasterer den seg, og når reklamen kommer, eller neste program sendes i widescreen, så blir det widescreen...
    the 70's show sendes i 4:3 på Tv 2...fint å teste med....pass også på at TV osv står i 16:9...

mvh Panasonic TV og Blu-Ray HK AVR 255 (ikke oppdatert siste, men forrige gikk som en drøm med RS232), selv om det tok tid...Canton M 80CX 7:1, og
    CD+Viasat HDPVR

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min AVR 255 siden den kom i butikkene uten nevneverdige problemer. Skal oppdatere til siste version en av dagene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda ikke rotet meg til å fått gjort denne oppdateringen.....har ikke kabelen som trengs heller

Er det noen steder jeg kan levere forsterkeren inn i Bergen og fått noen til å ordne det for meg?

Har garanti på den , men har kjøpt den brukt på nettet, så litt stress å sende den til østlandet for oppdatering.

Takker for alle tips, skulle gjerne hatt den oppdatert

Er en Avr 255
    Ingen som kan hjelpe? Eller anbefale ett sted i Bergensområdet som kan gjøre denne oppdateringen for meg?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Strømmen
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe? Eller anbefale ett sted i Bergensområdet som kan gjøre denne oppdateringen for meg?
    Prøv Soundgarden

Side 22 av 43 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •