Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 43 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 850
    Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen form for barnesikring på disse receiverene?
    Tenker på koder på instillinger og maxvolum...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ett lite problem med min 255. når jeg ser på film og det kommer høye lyder f.eks eksplosjoner så kommer det en høy "knitrelyd" av høytalerne. dette skjer bare når jeg bruker dolby true hd eller dts hd master audio. når den står innstilt på dolby digital skjer ikke dette, da funker alt helt fint.
    noen som vet hva som kan være feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pcm 48 kHz

Heisann. har kjøpt meg en harman kardon avr 255. bruker den mest til playstation 3 spilling.

Et problem jeg har er at hver gang i enten spill eller film hvor det blir rolig, at der ikke er noe lyd, feks mellom scener i filmer og serier, så går lyden på forsterkeren av i 2-3 sekunder før den fortsetter å spille lyd igjen, så komme det "pcm 48 kHz" opp på displayet. dette er sinnsykt irriterende. tolker det som om kanskje forsterkeren prøver automatisk å finne beste surround mode eller noe hver gang lyden blir borte i et brøkdel sekund.

Noen som har peiling på hvordan det kan fikses ?

"3\2\.1 48 KhZ" står også på forsterker displayet idet lyden forsvinner. når lyden kommer tilbake 2-3 sekund etter går det til bake til feks "logic 7 movie"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bykle
    . tolker det som om kanskje forsterkeren prøver automatisk å finne beste surround mode eller noe hver gang lyden blir borte i et brøkdel sekund.
    Da regner jeg med at du har prøvd å sette surround mode manuelt bare for å sjekke?

Hadde det samme problemet i Xbox menyen, skrudde av lyd fra xboxen, har ikke plaget meg siden

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg trykker på "surround mode" på fjernkontrollen, så står der en liste med 4-5 alternativer. øverst står der alltid "automaticly select best surround mode" eller noe. når jeg trykker der så skjer der ingenting, tolker det som om den alltid står på ? hvordan skrur jeg den av ?

og hva mener du med at du skrudde av lyden fra x-boxen?

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bykle
    når jeg trykker på "surround mode" på fjernkontrollen, så står der en liste med 4-5 alternativer. øverst står der alltid "automaticly select best surround mode" eller noe. når jeg trykker der så skjer der ingenting, tolker det som om den alltid står på ? hvordan skrur jeg den av ?

og hva mener du med at du skrudde av lyden fra x-boxen?
    dersom du velger en annen modus manuellt, så skrur du av autovalg.
    eineste gangen jeg gjør dette er egentlig når jeg skal ha 2ch stereo

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. problemet er der selv om jeg velger surround manuelt. er sinnsykt irriterende, spesielt mellom scener i filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik på andre spillere også? Som tv, dvd spiller? Prøv å sette et annet lyd format fra PS3'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

jeg har da kjøpt en avr 355, jeg har ikke oppgradert den, men føler ikke behov for det heller. Blir den noe bedre av det egentlig? Er ikke plaget av alle lydene jeg har lest om som flere har hørt. Viftelyden i forsterkeren kan gå litt hvis jeg presser forsterkeren til maks, men viften skrur seg av med en gang jeg demper volumet igjen.

Uansett, jeg er på jakt etter nye fronter, litt usikker på hva jeg skal velge. Prismessig helst ikke over 8.000, men er det en type på rundt 10.000kr sykt mye bedre så ofc gjør jeg det, men vil være sikker på at forsterkeren drar de BRA! Mange mener JBL skal være best til Harman/kardon, og det er godt mulig, veldig åpen på alle forslag

Krav: må være svarte, helst pianolakk, alt jeg har er svart pianolakk, så hadde vært digg..
    De burde orke spille høyt,bra trykk, og samtidig pent...
    Var på Soundgarden i dag for og høre med de, men etter og ha stått der å glanet å ventet i 15 min orket jeg ikke mer, de hadde mere nok med seg selv og andre...:evil:

Var på Elkjøp da av alle ting, en veldig hyggelig fyr faktisk (som selgere flest)
    Han sin mening og anbefaling til en avr355 ble

Energi CF70:

CF-70 Tower Speaker - Specifications

Denne skulle være bra til fest! he he (passer bra)
    den er ikke i svart pianolakk, men funker... 6000kr var jo pen pris også.
    Jeg fikk ikke hørt runge pga sikringer var gått og alt var nede ofc, typisk min flaks!

Yamaha nsf700pf

Datakjeden Webshop / YAMAHA Høyttalere NS-F700PF

Ja, denne falt jeg for veldig for. Utrolig nydelig og se på i allefall. he he
    Fikk jo fortsatt ikke hørt lyden, men han sa den var penere i lyden. Kommer på 10.000, men ok hvis den er overlegen.
    Uansett lyst til og høre begge i butikken kanskje i morgen, men lyden blir vel litt forskjellig fra rom til rom og forsterker til forsterker.

Uansett, er det bedre og velge noe JBL eller andre spesielle typer?

Newcomer kjetal sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens, fikk min H/K AVR 255 igår i hus.
    Koblet opp alt av høytallere osv til den. Satte så alle høytallerene der jeg ville ha dem stående.

Deretter satte jeg den på automatisk romkorreksjon.
    Gikk så ut av menyen, startet opp Popcorn'en min. Ingen lyd å få i høytallerene (btw, jeg dro ut microfonen) hehe.
    Så prøvde jeg og endre audio signalet. siden jeg hadde både HDMI og analog kabel i. forsatt ingen lyd.

Så prøvde jeg med DVD spiller med lyd ifra HDMI og Coax (hadde den også i).
    Forsatt ingen lyd.. Så resatte jeg den til Factory defaults.
    Vips så fungerte det igjen.

Tips til hva som gjore at det ikke kom noe form for lyd i det hele tatt etter romkorreksjonen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen lyd fra AVR-255 i perioder

Jeg har fått et gjentagende problem som stadig oftere oppstår og som jeg ikke skjønner. Jeg har koplet Canal Digital HD-dekoder og PS3 med HDMI til AVR-255 og derfra videre via HDMI til min Samsung M86 TV. Fra tid til annen kommer det ikke lyd når jeg jeg slår på HD-dekoderen for å se på TV. Det eneste som faktisk har hjulpet (jeg har tatt ut HDMI kontakter og satt dem inn igjen uten nytte) er å slå på PS3 (og der er det lyd) for så å slå over til Cable Sat der min HD-dekoder er koplet til. Da blir det lyd, men utrolig irriterende. Hva kan dette skyldes? Jeg har også opplevd den kjente "kneppingen" som mange nevner her på forumet ved skifting mellom kanaler og kilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har fått et problem nå, usikker på hvor problemet ligger, så feilsøking er igang over hele linja, men kan slenge det ut her i tilfelle noen med mer greie på ting kanskje har en ide

Jeg har kjørt stereo en stund nå, da jeg ikke har rom til å bygge ut til 5.1 / 7.1 enda, da har oppsettet vært AVR 255, koblet via NAD c272 effektforsterker, og videre ut til frontene mine, som er Dali 909.

Men så fikk jeg ideen om å legge til en sub.. Dro glad av gårde og hørte ut noen, valget falt på Dali Ikon sub. Kjøpte samtidig med en Argon sub kabel og en proson y ledd kabel. Dro hjem, slengte alt sammen og fyrte opp(manuelt oppsett).. Ikke en lyd! kun ved maks volum på sub kunne jeg høre den såvidt ved musikkspilling..
    Forsøkte å kjøre ezSet og hørte da at sub såvidt ga fra seg lyd, mens frontene mine skrek tilbake innimellom da de ble bedt om det.. Til slutt avbrøt avr med beskjed om at den ikke fant sub'n min..

Har også forsøkt å kjøre signalet rett fra pre out for frontene, men helt uten å få frem en lyd da også. Sub virket da jeg kjøpte den også, så er det da igjen noen muligheter annet enn at sub ikke har overlevd å stått fjellstøtt i en bil i 3 kvarter.. eller at sub kabel er ødelagt?

Kan legge til at det var en forferdelig grumsete og uren lyd ved maks volum de gangene jeg fikk den til å avgi noe som helst.

Har forøvrig også hatt kneppelyd ved skifte av sang når jeg hører på musikk, men dette så relativt kjent ut så blir oppdatering av min avr iløpet av helgen!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norfi
    Hei.

Jeg har fått et problem nå, usikker på hvor problemet ligger, så feilsøking er igang over hele linja, men kan slenge det ut her i tilfelle noen med mer greie på ting kanskje har en ide

Jeg har kjørt stereo en stund nå, da jeg ikke har rom til å bygge ut til 5.1 / 7.1 enda, da har oppsettet vært AVR 255, koblet via NAD c272 effektforsterker, og videre ut til frontene mine, som er Dali 909.

Men så fikk jeg ideen om å legge til en sub.. Dro glad av gårde og hørte ut noen, valget falt på Dali Ikon sub. Kjøpte samtidig med en Argon sub kabel og en proson y ledd kabel. Dro hjem, slengte alt sammen og fyrte opp(manuelt oppsett).. Ikke en lyd! kun ved maks volum på sub kunne jeg høre den såvidt ved musikkspilling..
    Forsøkte å kjøre ezSet og hørte da at sub såvidt ga fra seg lyd, mens frontene mine skrek tilbake innimellom da de ble bedt om det.. Til slutt avbrøt avr med beskjed om at den ikke fant sub'n min..

Har også forsøkt å kjøre signalet rett fra pre out for frontene, men helt uten å få frem en lyd da også. Sub virket da jeg kjøpte den også, så er det da igjen noen muligheter annet enn at sub ikke har overlevd å stått fjellstøtt i en bil i 3 kvarter.. eller at sub kabel er ødelagt?

Kan legge til at det var en forferdelig grumsete og uren lyd ved maks volum de gangene jeg fikk den til å avgi noe som helst.

Har forøvrig også hatt kneppelyd ved skifte av sang når jeg hører på musikk, men dette så relativt kjent ut så blir oppdatering av min avr iløpet av helgen!
    Som jeg tidligere nevnte ovenfor her, så etter Eqzet/eg kalibrering forsvant lyden min.

Det du kan prøve ut er å sette Eqzet/eq på off.
    Har du sjekket at den har valgt rett lydkilde eventuelt prøvd å koble til alt du skal koble til, deretter sette den til factory defaults?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetal
    Hei folkens, fikk min H/K AVR 255 igår i hus.
    Koblet opp alt av høytallere osv til den. Satte så alle høytallerene der jeg ville ha dem stående.

Deretter satte jeg den på automatisk romkorreksjon.
    Gikk så ut av menyen, startet opp Popcorn'en min. Ingen lyd å få i høytallerene (btw, jeg dro ut microfonen) hehe.
    Så prøvde jeg og endre audio signalet. siden jeg hadde både HDMI og analog kabel i. forsatt ingen lyd.

Så prøvde jeg med DVD spiller med lyd ifra HDMI og Coax (hadde den også i).
    Forsatt ingen lyd.. Så resatte jeg den til Factory defaults.
    Vips så fungerte det igjen.

Tips til hva som gjore at det ikke kom noe form for lyd i det hele tatt etter romkorreksjonen?

Du må ihvertfall ikke ha i både coax og HDMI samtidig, jeg hadde dette fra paraboltuneren og da ble det bare tull med lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bibendum
    Jeg har fått et gjentagende problem som stadig oftere oppstår og som jeg ikke skjønner. Jeg har koplet Canal Digital HD-dekoder og PS3 med HDMI til AVR-255 og derfra videre via HDMI til min Samsung M86 TV. Fra tid til annen kommer det ikke lyd når jeg jeg slår på HD-dekoderen for å se på TV. Det eneste som faktisk har hjulpet (jeg har tatt ut HDMI kontakter og satt dem inn igjen uten nytte) er å slå på PS3 (og der er det lyd) for så å slå over til Cable Sat der min HD-dekoder er koplet til. Da blir det lyd, men utrolig irriterende. Hva kan dette skyldes? Jeg har også opplevd den kjente "kneppingen" som mange nevner her på forumet ved skifting mellom kanaler og kilder.

Dette problemet har jeg også. Det kommer når jeg har kanalskifte til en kanal som sender Dolby Digital lyd, feks Discovery HD. Hadde en stund både coax og HDMI kabel tilkoplet og da var det et kjempeproblem, ble mye bedre når jeg fjernet coax kabelen. Den trenges jo ikke lenger etter oppdateringen til canal digital. Det som nytter er å slå av og på recieveren eller tuneren, men det tar jo et kvarter med hd-pvr... Forøvrig tror jeg ikke problemet ligger i recieveren, men i hd-pvr... Kneppingen ble helt borte hos meg etter oppdatering av recieveren

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaun
    Du må ihvertfall ikke ha i både coax og HDMI samtidig, jeg hadde dette fra paraboltuneren og da ble det bare tull med lyden.
    Jeg tror ikke det at om jeg har både HDMI og coax lyden hadde noe med det og gjøre. Da du forhåndsvelger på forsterkeren hvilken lydutgang du skal bruke. For med en gang jeg fjernet Eqset/EQ så kom lyden igjen.

Med mindre EQset/EQ har noe spesiell funksjon (foruten romkalibreringen), så setter jeg stor pris på hva det såtilfelle er?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle var lyden fraværende fra første stund, ezSet ble prøvd som en siste utvei. (delvis pga slet med å finne igjen mic hehe)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også problemer med min Avr 255 :cry:

Flyttet nettopp og gikk over til Canal Digital kabel, har nå en Sagem 103 HD

Problemet er at jeg ikke får bilde over hele skjermen min nå (Gjelder ikke alle kanaler , men en del), HD knapp på tuner virker heller ikke, kobler jeg tuner direkte til tv så fungerer det

Samtidig så virker ikke min PS3 etter flytting , får hverken bilde eller lyd gjennom AVR 255. Testet PS3 hos en kompis , her virker den 100%.

Oppsett : Samsung M86 40" TV, Avr 255, Sagem 103 HD tuner,

AVR er 10 mnd gammel , forhandler foreslår at jeg oppdaterer den. Noe tro på det?

Andre tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rmr
    Jeg har også problemer med min Avr 255 :cry:

Flyttet nettopp og gikk over til Canal Digital kabel, har nå en Sagem 103 HD

Problemet er at jeg ikke får bilde over hele skjermen min nå (Gjelder ikke alle kanaler , men en del), HD knapp på tuner virker heller ikke, kobler jeg tuner direkte til tv så fungerer det

Samtidig så virker ikke min PS3 etter flytting , får hverken bilde eller lyd gjennom AVR 255. Testet PS3 hos en kompis , her virker den 100%.

Oppsett : Samsung M86 40" TV, Avr 255, Sagem 103 HD tuner,

AVR er 10 mnd gammel , forhandler foreslår at jeg oppdaterer den. Noe tro på det?

Andre tips?
    Hei, jeg ser av din info at du har helt nøyaktig samme utstyr som meg, PS3, HD-dekoder fra CD og helt identisk TV. Jeg har imidlertid aldri hatt problemer med koblingen fra PS3, mitt problem er manglende lyd enkelte ganger via HD-dekoder. Jeg kunne nok tenke meg å oppdatere, jeg tror det kanskje ville hjulpet på mange av feilene. Det er ihvertfall verdt å forsøke før du leverer den inn.

At du ikke får stort bilde men fortsatt 4:3 bilde på flere kanaler er visstnok velkjent. Jeg har samme trøbbel, men det hjelper å trykke HD knappen, men det er jo litt irriterende. Jeg trodde at dekoderen skulle kunne ha minne nok til å huske dette selv? Men jeg har mange flere problemer med HD-dekoderen fra CD, som f.eks at den ikke slår seg på i det hele tatt, før jeg har tatt ut strømmen. Har skiftet dekoder 2 ganger uten at dette har hjulpet. Det er like før jeg kaster hele HD-dekoderen i veggen, et skikkelig drittprodukt! Jeg hadde en vanlig PVR av CD tidligere og den funket helt perfekt.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norfi
    I mitt tilfelle var lyden fraværende fra første stund, ezSet ble prøvd som en siste utvei. (delvis pga slet med å finne igjen mic hehe)
    Jeg brukte kun romkalibreringen, så skrudde jeg av EZet/EQ etterpå.
    Slik at frekvense, delay og avstander skulle bli riktige iforhold til sweetspot

Må si lydbilde ble betraktlig mye bedre etter romkorreksjonen.

Side 21 av 43 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •