Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 43 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    avr 355 har 3 hdmi innganger. Mange har vel flere hdmi enheter enn det, hvordan løser dere dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatert FW

Hei.

Er nå kommet ny firmware til 255/355.
    Har ikke testet fordi min er til service.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redman77
    Hei.

Er nå kommet ny firmware til 255/355.
    Har ikke testet fordi min er til service.
    Jøss så bra. Dette må jeg prøve ut i kveld.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

er det noen som har sjangs til å gje meg ein "idiotsikker" guide til oppdattering på min avr 355? bare fortelle meg helt enkelt steg for steg hvordan det skal gjerast? Takker på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilkins
    er det noen som har sjangs til å gje meg ein "idiotsikker" guide til oppdattering på min avr 355? bare fortelle meg helt enkelt steg for steg hvordan det skal gjerast? Takker på forhånd
    Det er vel ikke noe idiotsikker måte å gjøre dette på. Jeg gjorde det i går, og den feilet underveis, men jeg trykket på Download/operate knappen ett par ganger samt Reset knappen og da fortsatte den videre fra der den var (jeg hadde alt koplet opp).

Den guiden som HK har lagt ut for nedlasting erganske bra, men les den før du setter i gang.

Logikken er forholdsvis grei.
    Man bruker Download mode + reset og AVR i standby når man skal overføre filer fra pc til AVR.
    Og Operate mode + Reset og AVR på når man flasher AVR.
    Siste del av oppgradering (3 deler) avviker noe, men det står godt forklart i guiden til HK.

Om noe ble bedre på min AVR aner jeg ike. Kan høre ut som om suset i fornt H+V er borte (benytter preout) men knepping høytalerne ved kanalskifte er der fortsatt.
    Automatisk rom korreksjon er fortsatt lite nøyaktig, den kalibrer ned min høyre fornt side i forhold til Venstre så det endte med at jeg tok det manuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei ijenn

har du noe link til denne guiden du snakker om? grunnen til at jeg har tenkt å prøve å oppgradere firmwaren er fordi, når jeg spiller fifa så hakker bilde noe sinnsykt, dette problemet har jeg ikke då jeg spiller for eksempel halo 3. hadde tiligere denon 3808 og hadde ikke dette problemet då heller med fifa. bildet hakker også noe når jeg ser blu ray filmer. snakte med en som sa at jeg burde prøve å oppgradere den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du noe link til denne guiden du snakker om? grunnen til at jeg har tenkt å prøve å oppgradere firmwaren er fordi, når jeg spiller fifa så hakker bilde noe sinnsykt, dette problemet har jeg ikke då jeg spiller for eksempel halo 3. hadde tiligere denon 3808 og hadde ikke dette problemet då heller med fifa. bildet hakker også noe når jeg ser blu ray filmer. snakte med en som sa at jeg burde prøve å oppgradere den.
    Når du pakker ut firmwaren så ligger guiden inne i filen. Det er en pdf fil. Den ligger også på samme sted som firmwaren du laster ned fra HK sine sider.

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    harman/kardon

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei folkens!

Har nå endelig fått løyst mitt problem med hakking når jeg har spilt fifa og noe småhakking på blu ray filmer, noe jeg har sett mange har slitt med og ikkje fått noe bra svar på. Slapp å oppgradere forsterkeren. det var så enkelt som at jeg resettet bilde delen på forsterkeren, dette gjøres ved å ha forsterkeren i standby, så trykker du 1 gang på back/exit, så en gang til på samme knapp, bare nå holder du den inne til forsterkeren skrur seg på. Da har bilde prosessor justert seg fra 50 til 60 Hz. Dette var alt som skulle til! Håper jeg kan ha vært til hjelp for andre som sliter med dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mine erfaringer

Vil bare legge inn mine egne erfaringer, kanskje det er til hjelp for andre.
    Kjøpte nylig avr355, og er fornøyd med den.
    Oppgraderte nettopp firmwaren, og det gikk fint. Kjøpte en billig rs-232 til usb på ebay. Pass på at du trykker inn download/remote knappen riktig. At den virkelig er trykket inn når du skal laste over firmwaren til den, og følg bruksanvisningen.

Etter firmware oppgarderingen hadde jeg problem med at alle surroundvalgene forsvant, og at avren bare valge multi ch pcm (eller noe sånt) på min hdx-1000 mediespiller når jeg satte på en film. Dette løste seg på en merkelig måte når jeg valgte at mediespilleren skulle levere i stereo, ikke i 5.1 under spillerens innstilninger. Ellers er alle lydsignal satt til raw, ikke pcm.

Kjørte også ezet/eq opplegget, men ble ikke helt fornøyd og tweaket litt på det selv. Slo av ez/eq under sound effects da lyden ble litt flat og lite livlig med den på. Men dette er vel smak og behag og hva en selv føler er best. Skal ikke skryte av at jeg har så godt øre for lyd at det gjøre noe.

Så fra meg får forsterkeren tommel opp. Hadde avr4000 før. Føler avr 355 har bedre trykk og mer å gi selv om jeg ikke har spilt all verdens høyt enda.

Med den nye firmwaren virker det som 50/60 problematikken som forrige debattant nevner er løst, den skifter selv mellom 50/60. Men takk for ditt innspill, det var til hjelp for meg før jeg oppgraderte.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp av H/K avr 255

Flyttet innlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradert!!!

Endelig!! Etter en god million forsøk på firmware oppdatering av min 355 gikk det som smurt i dag... Bare byttet til en laptop med win XP... Jævla møkka vista. Brukte USB - rs-232 overgang fra Clas Ohlson. Skal vel egentlig ikke klage på Microsoft, men på HK som ikke klarer å gjøre programvaren kompatibel med nytt os og holde seg til utgått interface. Nå fungerer recieveren utmerket, ingen pop ved kildebytte og ellers knallbilde og lyd. Nå kan jeg også anbefale den videre. Kjørte full fart på com porten (128k), brukte com 5 og slo av fifoinnstillingene. Dette må gjøres i enhetsbehandling. Alt dette har jeg selvsagt gjort i vista også, men kom da kun til videoupgrade så stopp... Så smiler vi helt til neste firmwareupgrade, hehe. Ha en fin dag 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H/K AVR 255 eller 355?

Hvilke av AVR 255 og 355 anbefales til mitt bruk? Følg linken: http://avforum.no/forum/receivere-fo...y-spiller.html

Takk

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Hvilke av AVR 255 og 355 anbefales til mitt bruk? Følg linken: http://avforum.no/forum/receivere-fo...y-spiller.html

Takk
    Kommer ann på hva du trenger av ekstrautstyr. Bedre fjernkontroll, ipod docking, multirom og ørlitegranne mer effekt. Men har du ikke noe behov for noe av det, så kan du jo spare litt penger på avr 255

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Kommer ann på hva du trenger av ekstrautstyr. Bedre fjernkontroll, ipod docking, multirom og ørlitegranne mer effekt. Men har du ikke noe behov for noe av det, så kan du jo spare litt penger på avr 255
    Jeg har en Logitech Harmony 555, vet du eller noen om iphone 3G kan brukes i docken? Hmmm, multirom hadde vært kjekt, men jeg droppet det på min AVR 3550 den gang jeg kjøpte den. Jeg har ikke hus så den kan jeg kanskje vente med til neste forsterker. Om Du ser på innlegget mitt så har jeg ikke verdens største høyttallere, mulig det holder med en AVR 255 enn så lenge..

Får man spilt av DTS HD Master Audio om man bare har 5.1?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydformater

Hva slags lydformater har dere best erfaring med på 355? Logic 7, Dolby PLII eller DTS Neo6? Jeg har stort sett bare latt den stå i auto. Vet dere forskjellen mellom disse? Merket at Dolby PLIIx fungerer på et 7 kanals oppsett, jeg kjører bare 5.1. Den bytter jo automatisk uansett dersom et bedre format kommer feks fra CD HDPVR eller PS3. Vurderer å bytte ut PS3 som Blue-ray spiller, synes ikke den gjør jobben godt nok. Vil ha HK sin blue-ray spiller, noen som vet når den kommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det mulig å bruke bak kanalene til å bi-ampe forthøytalerne med arv 355 ?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Jeg har en Logitech Harmony 555, vet du eller noen om iphone 3G kan brukes i docken? Hmmm, multirom hadde vært kjekt, men jeg droppet det på min AVR 3550 den gang jeg kjøpte den. Jeg har ikke hus så den kan jeg kanskje vente med til neste forsterker. Om Du ser på innlegget mitt så har jeg ikke verdens største høyttallere, mulig det holder med en AVR 255 enn så lenge..

Får man spilt av DTS HD Master Audio om man bare har 5.1?
    iPhone 3G brukes kan brukes i docken, men for å få docken må du ha 355. Jeg har et sett utehøyttalere på balkongen min som sone 2 Ekstremt digg om sommeren. Så kan det jo hende at du ikke skal ha de samme høyttalerne hele livet...

Sitat Opprinnelig postet av jaun
    Hva slags lydformater har dere best erfaring med på 355? Logic 7, Dolby PLII eller DTS Neo6? Jeg har stort sett bare latt den stå i auto. Vet dere forskjellen mellom disse? Merket at Dolby PLIIx fungerer på et 7 kanals oppsett, jeg kjører bare 5.1. Den bytter jo automatisk uansett dersom et bedre format kommer feks fra CD HDPVR eller PS3. Vurderer å bytte ut PS3 som Blue-ray spiller, synes ikke den gjør jobben godt nok. Vil ha HK sin blue-ray spiller, noen som vet når den kommer?
    HK sin bluray spiller er rett rundt hjørnet, BDP-10 vil den hete, kan google den så finner du bilder. Tipper 6-7000kr og alt av formater, ryktes at den skal være på Elektrofil messen i helgen.

Sitat Opprinnelig postet av Knudsen
    er det mulig å bruke bak kanalene til å bi-ampe forthøytalerne med arv 355 ?
    Avr 255/355 kan ikke bi-ampes. Har heller ingen effekt da den har 1 strømtrafo til alle kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, Soundgarden sier den kommer i Mai.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H/k

Kommer H/K med nye forsterkere i mai også?
    Vet at Onkyo kommer med en ny 6xx, noen som vet om dem kommer med 7xx og 8xx?

Side 20 av 43 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •