Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 43 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magnekd
    hvorfor ubrukelig? jeg kjører kun lyd via hdmi, og lyd fungerer fint på alle kanaler? får også Dolby Digital 5.1 lyd, på canal+ filmene som har dette...
    Jøss det var merkelig. Jeg får kun lyd i sidekanalene når jeg bruker lyd over HDMI fra CD somHD dekoder. Jeg benytter coax i dag for å få utnyttet lyden på tv sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnekd
    hvorfor ubrukelig? jeg kjører kun lyd via hdmi, og lyd fungerer fint på alle kanaler? får også Dolby Digital 5.1 lyd, på canal+ filmene som har dette...
    Dolby Digital funker forsåvidt over HDMI med CD boksene. Men kanaler med 2ch lyd fikk bl.a veldig mye bass, og generellt ett merkelig lydbilde. I tillegg fikk jeg ikke valgt annet en logic 7 på forsterkeren. Switchet til Coax så funket alt som normalt. Dette gjaldt både den vanlige HD boksen og HD PVR boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke surround over hdmi med HD-pvr-boksen så jeg byttet til coax og alt funket fint

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thklinge
    Jeg fikk ikke surround over hdmi med HD-pvr-boksen så jeg byttet til coax og alt funket fint
    Skal vi si at lyd over HDMI med CD boksene er litt som å vinne i lotto

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    hehe, kanskje det! :-D

jeg merker hvertfall ikke noe rart, så gidder nok ikke å kjøpe coax.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd CD HD PVR

Som vanlig vinner ikke jeg.
    Må ut og kjøpe coax (Nok en kabel å gjemme).
    Med bare hdmi står det multich-pcm og lyd kun i høre og venstre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    har akkurat kjøpt meg avr 255 og ps3 og full HD tv og lurer på hvordan jeg skal koble opp alt detta her.. noen som kan gi en "inn med te-skje" forklaring??:P

Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av H.Johan
    Hei!
    har akkurat kjøpt meg avr 255 og ps3 og full HD tv og lurer på hvordan jeg skal koble opp alt detta her.. noen som kan gi en "inn med te-skje" forklaring??:P

Takker
    Skal vi se...

HDMI kabel fra PS3 til avr
    HDMI kabel fra avr til TV

Liberal sprinkling av strøm og høyttalere koblet til avr. Done. Ihvertfall er det sånn det er tenkt. Andre med PS3 kan sikkert komme med info om diverse pitfalls.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi se...

HDMI kabel fra PS3 til avr
    HDMI kabel fra avr til TV

Liberal sprinkling av strøm og høyttalere koblet til avr. Done. Ihvertfall er det sånn det er tenkt. Andre med PS3 kan sikkert komme med info om diverse pitfalls.
    Helt riktig, vanskeligere er det ikke! Sjekk at du har valgt best mulig oppløsning under menyen til ps3 og at alle instilinngene er stilt slik du vil ha det.

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har opplevd at menyen samt spill hakker når det blir kjørt gjennom AVR355, mens DVD/BD fungerer utmerket. Noen som har en formening om hva grunnen til det kan være?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sax
    Jeg har opplevd at menyen samt spill hakker når det blir kjørt gjennom AVR355, mens DVD/BD fungerer utmerket. Noen som har en formening om hva grunnen til det kan være?
    Høres ut som 50/60 Hz problematikk

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få fikset dette? Innstillinger i PS3, AVR355 eller TV?

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som sitter på litt inside info i forhold til om ny firmware nærmer seg? Venter fortsatt på å kunne spille streamede mp3 filer fra PS3 med andre lydmoduser enn 2 ch. stereo.

Lurte også på om noen kunne enkelt forklare meg hvordan man kobler opp AVR 255 + en evt. stereo forsterker/effektforsterker(samme sak??) dersom man har et par grøvere stereo høyttalere i oppsettet. Spør rett og slett siden jeg kjenner jeg allerede klør i fingrene etter å skaffe meg et sett kraftigere stereohøyttalere (i første omgang )

-Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liberal sprinkling av strøm og høyttalere koblet til avr. Done.
    Sikkert et tåpelig spørsmål, men hva menes med sprinkling? Og hvordan gjøres dette liberalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli
    Noen som sitter på litt inside info i forhold til om ny firmware nærmer seg? Venter fortsatt på å kunne spille streamede mp3 filer fra PS3 med andre lydmoduser enn 2 ch. stereo.

Lurte også på om noen kunne enkelt forklare meg hvordan man kobler opp AVR 255 + en evt. stereo forsterker/effektforsterker(samme sak??) dersom man har et par grøvere stereo høyttalere i oppsettet. Spør rett og slett siden jeg kjenner jeg allerede klør i fingrene etter å skaffe meg et sett kraftigere stereohøyttalere (i første omgang )

-Anders
    Firmware: aner ikke.

Ekstern effektforsterker: Benytt vanlige phonokabel med rca plugger og kople denne inn på PREOUT FRONT på din AVR255. Andre enden av kabelen kopler du inn på enten HT (prosessor inngang/HT har fast lyd, slik at volumet på integrert forsterker overstyres av AVR255) eller hva som måtte passe (AUX/CD). Bare hold deg unna platespiller inngangen dersom du har det på din intergrerte forsterker. Om du kopler den på CD evt andre innganger som ikke har fast lyd så må du tilpasse lyden på både integrert forsterker og AVR255 for å få likt volum i alle kanalene.

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goxboxlive
    Firmware: aner ikke.

Ekstern effektforsterker: Benytt vanlige phonokabel med rca plugger og kople denne inn på PREOUT FRONT på din AVR255. Andre enden av kabelen kopler du inn på enten HT (prosessor inngang/HT har fast lyd, slik at volumet på integrert forsterker overstyres av AVR255) eller hva som måtte passe (AUX/CD). Bare hold deg unna platespiller inngangen dersom du har det på din intergrerte forsterker. Om du kopler den på CD evt andre innganger som ikke har fast lyd så må du tilpasse lyden på både integrert forsterker og AVR255 for å få likt volum i alle kanalene.
    Hjertelig takk for godt svar. Da gjenstår det bare å se, hva slags høyttalere det til slutt blir, og om det evt. spes på med en forsterker/effektforsterker (uhm...hva er forskjellen på disse betegnelsene forresten, og hva menes med integrert forsterker?). Takk for all hjelp folkens.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli
    Hjertelig takk for godt svar. Da gjenstår det bare å se, hva slags høyttalere det til slutt blir, og om det evt. spes på med en forsterker/effektforsterker (uhm...hva er forskjellen på disse betegnelsene forresten, og hva menes med integrert forsterker?). Takk for all hjelp folkens.
    Integrert forsterker: Effektforsterker med innebygd forforsterker.
    Forforstrerker: Benyttes mellom kilde (cd spiller etc.) og effekforsterker.
    Forsterker er en fellebetegnelse for effektforsterker og integrert forsterker.

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sax
    Bump!

Ingen som har noen formening om hvordan dette kan fikses?

Fant en mulig løsning her:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...avr-255-a.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

har nå akkurat komt heim med min nye harman kardon avr 355. Såg veldig greit ut frem til jeg begynte og koble. Får ikke bilde på tv en min ser dere. Kjører hdmi kabel fra tv og ned i receiveren. Har xbox, blu ray og media pc som alle har egen hdmi. har prøft å byttet mellom disse og i tillegg skiftet på kanalene på reciever imens jeg har gjort dette. Men virker som den ikke reagerer på bilde? noen erfaringer med dette? Feil med forsterker eller er det noe jeg gjer feil? Trenger hjelp FORT! takker på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.....

kan også legge til at jeg noen ganger har fått små glimt av bilde på tv`en når jeg har startet alt utsyret på likt. har då fått frem menyen på blu ray spilleren opp på skjermen. men så forsvinner det etter få sekunder så kommer meg ikke inn på receiver menyen :???: . Trenger virkelig hjelp hr

Side 19 av 43 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •