Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 43 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 850
    Newcomer Duncan Edwards sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    H/K255 gikk av med seieren i den store testen av budsjett receivere med alle HD-funksjoner i siste utgave av bladet Hjemmekino. Fikk 6 poeng! Første test på lenge i dette bladet hvor ikke Yamaha's deltager har vunnet!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Ny her på forumet her jeg, men starter med et par kjappe spm.
    Har da en AVR 255 og HKTS 11 settet, å tenkte jeg skulle teste med et par eldre høytallere av typen CV CLS 10 i håp om å få litt mer lydtrykk i tillegg til 7.1 . Det jeg lurer på, hvordan kan jeg få litt mer trykk i disse? Prøvde stille crossover til Large på frontene, men fikk fremdeles ikke noe særlig trykk fra basselementene. Er det noe med innstillingene eller koplingene? Mistenker at det er fordi jeg har koplet den aktive subkassa til sub porten, men det er kun spekulasjon.

Hva kan jeg da gjøre så jeg får full effekt fra både høytallere og sub?End
    Et til spm. Har en sliten 2x50 watt Denon 655 stereoforsterker. Finnes det noe jeg kan bruke den til i AVR255 oppsettet mitt? :S

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vgandr
    Hentet min AVR255 i går, ventet en halvtime mens de i butikken oppdaterte til siste firmwareversjon datert 4 Desember.
    kan man gjøre dette selv, eller må det gjøres i butikken?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det har kommet 3 like poster fra meg.. beklager dette, men fikk feilmelding når jeg prøvde poste:O

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan gjøre det selv. Man trenger en PC og en USB til RS232 overgang hvis man ikke har en ordinær com-port samt en RS232-kabel. Programvaren finner du på Harman/Kardons hjemmsider.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVR 255 + CLS 10 + HKTS11 = True?

Heisann. Ny her på forumet her jeg, men starter med et par kjappe spm.
    Har da en AVR 255 og HKTS 11 settet, å tenkte jeg skulle teste med et par eldre høytallere av typen CV CLS 10 i håp om å få litt mer lydtrykk i tillegg til 7.1 . Det jeg lurer på, hvordan kan jeg få litt mer trykk i disse? Prøvde stille crossover til Large på frontene, men fikk fremdeles ikke noe særlig trykk fra basselementene. Er det noe med innstillingene eller koplingene? Mistenker at det er fordi jeg har koplet den aktive subkassa til sub porten, men det er kun spekulasjon.

Hva kan jeg da gjøre så jeg får full effekt fra både høytallere og sub?End
    Et til spm. Har en sliten 2x50 watt Denon 655 stereoforsterker. Finnes det noe jeg kan bruke den til i AVR255 oppsettet mitt? :S

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelige problemer AVR-255

Jeg sliter med noen merkelige problemer jeg ikke finner ut av.

Har oppgradert anlegget mitt i det siste: (har nå)
    LG PG7000
    Samsung BDP-1500
    HK AVR-255
    Xbox360

Forsterkeren viser alltid Dolby PLIIx uansett hva jeg gir den av signal.
    Trykker jeg på info knappen på f.eks en film kan det vise f.eks. DTS Master etc. (har prøvde pcm, bitstream (re-encode) og bitstream (annet valg)

Men i displayet står det da altså Dolby PLIIx. Når jeg spiller Xbox og går inn på surround modes er de andre grået ut.. PS: har oppgradert til siste firmware (vellykket). Det gjelder også film faktisk skulle jo tro at jeg kunne velge DTS:neo men NEI DA.

Siste ting: har skrudd av HMDI cec på Samsungen men fortsatt "detter" bildet ut av og til og blir borte i ca. 10-20 sekunder. Forslag ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei....

Er det ingen som har problem etter siste firmware oppdatering lenger? Lyd modus som er borte og at den mister bilde av og til?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Heisann!
    Er nå blitt eier av avr 255 idag, sitter og lytter. Førsteinntrykket var så som så, rett og slett lite dynamikk og masse grums, gamle Maranzten spiller i ring rundt den. Like før den ble sendt i retur, blir brukt 50/50 på film og musikk. Dette gjelder stereo/cd. Ikke fornøyd i stereo-modus, alt av ez og dill avslått, prøvde det, men det fungerte ikke her i huset...

1. Hva synes dere om dens egenskaper som ren musikkformidler?

2. Bruker dere ezset/EQ?

3. Hvordan få den til å velge automatisk stereo når den blir matet med stereo? Synes den burde kunne velge det modus som kommer inn og ikke Logic7 movie på alt som ikke er DTS osv. Tungvint å veksle manuelt lydmodus fra htpc etter hva man spille, musikk, film osv.

Spiller på Klipsch rf-62 for tiden, som har fungert bra med Marantz og gamle NADen. Men ikke like bra nå med HK.

Må legge til at dette kun er ett førsteinntrykk når det gjelder 2 kanals musikk, imorgen skal jeg teste på film, mangler noen hdmi kabler som må kjøpes.

Godt mulig den trenger litt innspillingstid... 8) Håper det!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludvik1
    2. Bruker dere ezset/EQ?
    Nå har høytalerne mine blitt spilt inn skikkelig, så skal kjøre ezset/EQ senere i dag på nytt, men har til nå brukt szset instillingene når det gjelder avstand fra høytalere og volum forskjell. Har derimot skrudd av EQ som ble automatisk stilt inn. Lyden ble litt mykere og rundere med EQ på, men samtidig så forsvant litt av dynamikken og jeg syntes volumet ble generelt lavere.

Newcomer tesk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ezset/EQ ha en effekt på 2.0 oppsett, eller er det bare for surround?
    Jeg har bare koblet opp 2 høyttalere nå og lurer på om det har noe for seg.

Er ezset/EQ bare volumnivå justering, eller er det en equalizer også?

-Spiller musikk i 2 ch stereo med bass/treble justering slått av

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smukken72
    Jeg sliter med noen merkelige problemer jeg ikke finner ut av.

Har oppgradert anlegget mitt i det siste: (har nå)
    LG PG7000
    Samsung BDP-1500
    HK AVR-255
    Xbox360

Forsterkeren viser alltid Dolby PLIIx uansett hva jeg gir den av signal.
    Trykker jeg på info knappen på f.eks en film kan det vise f.eks. DTS Master etc. (har prøvde pcm, bitstream (re-encode) og bitstream (annet valg)

Men i displayet står det da altså Dolby PLIIx. Når jeg spiller Xbox og går inn på surround modes er de andre grået ut.. PS: har oppgradert til siste firmware (vellykket). Det gjelder også film faktisk skulle jo tro at jeg kunne velge DTS:neo men NEI DA.

Siste ting: har skrudd av HMDI cec på Samsungen men fortsatt "detter" bildet ut av og til og blir borte i ca. 10-20 sekunder. Forslag ?
    Jeg har AVR355 hos meg forsvinner også lyd moduser når jeg bruker xbox, de kommer av og til opp når jeg er inni menyen, men med engang spill/film slås på detter dem bort.

Har sjekket xbox og vet at det er noe problemer med dette, men det skal ha blitt fikset i siste patch.

Let me know if you find something.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fersk eier av AVR 255 her.

Plutselig så ble det liksom bare mulig med 2 ch lyd. Jeg får ikke skiftet lydmodus når jeg trykker på "surround mode".
    Noen som vet hva dette kan være?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jukris
    Fersk eier av AVR 255 her.

Plutselig så ble det liksom bare mulig med 2 ch lyd. Jeg får ikke skiftet lydmodus når jeg trykker på "surround mode".
    Noen som vet hva dette kan være?
    Er det slik med alle utgangene? Min er det: DVD, XBOX og playstation3 men tv dekoder fungerer fint.

Har sendt inn mail til H/K angående dette. Venter på svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hedgedog
    Er det slik med alle utgangene? Min er det: DVD, XBOX og playstation3 men tv dekoder fungerer fint.

Har sendt inn mail til H/K angående dette. Venter på svar.
    Det er nok slik som du opplever det også hos meg. Håper du får svar fra H/K og at du kan videreformdle det her. Tenkte jeg også skulle ta en tur innom Soundgarden imorgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har nylig kjøpt en H/K AVR255.

Jeg testet den ut i går med en film og den spiller veldig bra (benytter 7.0 oppsett). Lyd i alle bauger og kanter.
    Men jeg har ett problem, jeg er plaget av støy ut fra frontkanalene (ikke senter). Støyen kommer ut av diskanten og kan kun høres når det er stille partier under avspilling eller når ps3 er tilkoplet og jeg blar i menyene.
    Forsterkeren er levert fra fabrikk med nyeste firmware så det kan det ikke være.
    Oppsettet mitt er som følge: Jeg kjører pre-out til frontkanalen til min EC4.8 og videre til EC AW180. Electrocompaniet komponentene mine har jordtilkopling i nettkabelen, dette har ikke AVR255. Jeg testet da å fjerne jorda fra stikkontaken i veggen, men dette hjalp ikke.

Kan det være at EC komponentene mine har annet potensial forskjell fra AVR255 og at det er dette som skaper støyen? Jeg tenkte å prøve ut å ta en leder og kople sammen chassisene til AVR255 til en av EC produktene mine slik at de får samme potensialforskjell, er det noen som har testet dette med som selv sliter med litt støy?

Evt er det noe annet som kan foretas for å fjerne støyen.

Update
    Jeg prøvde utligne potensialforskjellen på forsterkerne, men det hjalp lite, den støyer fortsatt i diskanten på fronthøytalerne.

Newcomer tesk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å sette anlegget opp uten Electrocompaniet?
    Bare for å forsikre deg om at det er det som skaper ulyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av dere som tenker på å kjøpe H\K produkt på netonnet..

Sitat fra H/K Support:

Jeg må da bare beklage, jeg kan ikke hjelpe deg. NetonNet er ikke kunde av oss, harman-neby som er den norske importøren av harman/kardon i Norge. De har derfor ingen serviceavtale i Norge, så kundene har ingen garanti/reklamasjon på harman produkter kjøpt der.

Hvis det er andre med dette problemet anbefaler jeg at dere tar kontakt med H\K og poster løsning her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tesk
    Har du prøvd å sette anlegget opp uten Electrocompaniet?
    Bare for å forsikre deg om at det er det som skaper ulyd
    Hei, nei jeg har ikke testet uten preout.
    Jeg har aldri vært plaget av støy i høytalerne før, kjørte samme oppsettet før (preout) med en eldre Onkyo receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hedgedog
    For de av dere som tenker på å kjøpe H\K produkt på netonnet..

Sitat fra H/K Support:

Jeg må da bare beklage, jeg kan ikke hjelpe deg. NetonNet er ikke kunde av oss, harman-neby som er den norske importøren av harman/kardon i Norge. De har derfor ingen serviceavtale i Norge, så kundene har ingen garanti/reklamasjon på harman produkter kjøpt der.

Hvis det er andre med dette problemet anbefaler jeg at dere tar kontakt med H\K og poster løsning her.
    Men er dette er vel ikke forbrukerens problem. I og med at de selger fra en norsk nettside så har man vel like mye krav på garanti uavhengig av hvilken leverandør som står bak produktet. Norsk kjøpslov gjelder jo også for handel på nettet når man kjøper fra ett norskt nettsted. Jeg vil anta at varen kommer fra Sverige, og da er det vel ett svenskt service verksted som vil stå for servicen. Og garanti saker vil bli behandlet derfra.

Litt mer tidskrevende er det nok, men prisene som har vært på H/K produkter i Sverige er jo latterlig lave i forhold til de norske. Ser nå at AVR355 ligger på 5990,-, Soundgarden tar 9.995,- for den, mens komplett ligger på rundt 8.000.

Side 17 av 43 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •