Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 43 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av langtongting
    Nauz:

Har samme problem som deg. Når jeg kaldstarter reciveren på min på altibox tuner som source, så kan kan jeg se tv med Logic 7 som valg. Bytter jeg om kilden til PS3, så får jeg kun 2ch stero og Dolby virtual som valg på spill og mp3. Bytter jeg så tilbake source til altibox, så er Logic 7 grået ut som valg og jeg får nå bare 2ch stero og Dolby virtual som valg. Vil jeg ha Logic 7 på tv tittingen igjen, så må jeg skru av og på reciveren med hovedbryteren. Merkelige greier.
    Jeg sliter med litt av det samme men med Xbox360 dvs. den beste lydmodusen jeg får til 5.1 Dolby Pro Logic IIx (eller hva den heter).

Hvorfor er det ikke mulig å få HKs Logic modes her ?
    I musikk mode (har 7.0 oppsett) får jeg f.eks. valgene 2 ch eller 7 ch mens 5 ch er grået ut. (PCM). Dessuten er 7 ch moden nesten fri for bass - mens 2 ch låter som en "bullet-in-the-head". Logic modene er grået ut her også - hmmmm

Skal prøve Popcorn boxen senere i dag og se hvordan det funker (har A-110)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er desemberoppdateringen fjernet fra harmankardon.com og juli er tilbake... Noen som vet hvorfor? Er den bedre eller kommer det en ny snart??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Buggy fucker

Sitter og spiller Xbox360 etter ca. 20 minutter begynner bildet å blafre og blafre. Jeg skrur forsterker av/på samme problem. Ser ut som HDCP problematikk. Dette etter firmware oppgradering. Var ikke sånn før oppgradering. Kommer til å kreve pengene tilbake - er drittlei denne dritten.

Så fremt ingen har noen løsning.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg skur av min avr 255 så kommer det en høyfrekvent lyd... som om den sender strøm ut i høyttalerne... er dette normalt? noen andre som har samme "problemet"? jør meg ingenting, men blir jo litt nysgjerrig...

åsså har jeg noen gang hatt problemer når jeg skifter mellom dvd og tv f.eks på forsterkern at lyden kommer bort og at jeg må skru av og på forsterkern igjen for å få fram lyden, er dette bare software-feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vel egentlig tenkt å kjøpe AVR 255, men jeg blir litt skeptsik når jeg leser om disse sw-oppdateringsproblemene og andre problemer.
    Har jeg grunn til å være skeptisk?

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror egentlig ikke du trenger å være nervøs... er jo ikke alvorlige feil, heller litt småirriterende, men de kan jo alltid fikses! jeg er veldig fornøyd med min og har ikke andre problemer enn skrevet! men kan jo hende jeg har en utgått software-versjon... har ikke sjekket dette...

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett kjappt spørsmål... hvordan får jeg lyd i XTZ subwoofern min med avr 255?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    Har ett kjappt spørsmål... hvordan får jeg lyd i XTZ subwoofern min med avr 255?
    stiller subwoofer til "On" i menyen? :-D

Ellers kan jeg si at jeg har hatt AVR 255 i to uker nå, og har ikke hatt noen problemer whatsoever. viktig å huske at det er jo stort sett de med problemer som skriver her inne, så ikke vær altfor nervøs.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den står på on... det lyser heller ikke blått bak... det blir rødt åsså fader det liksom bort, men når jeg kjører test via avr 255 så blir det lyd, men inget ljus! :/ nå får jeg heller ikke lyd i frontene mine... får ikke kjørt forsterkern i stereo... får bare til å skifte mellom surroundmodes... :/ husker ikke helt hva jeg gjorde for å få stereo heller... har tatt vekk alle høyttalerne i menyen utenom frontene og subben men ingenting fungerer...

står bare dolby h:dh eller dolby h:bypass

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ordnet problemet, skjemmes litt av å si det, men det var så jævlig simpelt som å trekke ut mikrofonen til romkorreksjonen fra hodetelefonuttaket! Glemte at den sto i... (noen som snakker årets noob-feil lr?)

kan romkorreksjonen justere subwoofern i forhold til stativhøyttalerne lr er den bare beregnet på surroundoppsett?

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ordnet problemet, skjemmes litt av å si det, men det var så jævlig simpelt som å trekke ut mikrofonen til romkorreksjonen fra hodetelefonuttaket! Glemte at den sto i... (noen som snakker årets noob-feil lr?)

kan romkorreksjonen justere subwoofern i forhold til stativhøyttalerne lr er den bare beregnet på surroundoppsett?
    HAHAHAHA dette må være ÅRETS noob-feil ja. Fy søren så flaut!

(Jeg gjorde det samme i 2008 på min 355)

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sax
    HAHAHAHA dette må være ÅRETS noob-feil ja. Fy søren så flaut!

(Jeg gjorde det samme i 2008 på min 355)

Vurderte lenge om jeg skulle si det eller ikke! men bedre at noen får seg en god latter etter alt slitet vi var gjennom får å få lyden til å "funke"!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte lenge om jeg skulle si det eller ikke! men bedre at noen får seg en god latter etter alt slitet vi var gjennom får å få lyden til å "funke"!
    Hehe

Bra du sa ifra, så vet nestemann som gjør samme tabben hva som var galt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å spørre her før jeg bestiller.

Sitter idag med en H/K AVR132, og er fornøyd med denne. Men mulighet for HD-lyd, samt litt mer effekt er ganske ønsket.

Har Dynavoice M65-høytalere, sammen med de tilhørende bak og senterhøytalerene. Har ikke subwoofer (og har ikke plass til det heller), men kunne gjerne tenkt meg litt mer bass.
    Kilder er PC (via optisk kabel) og PS3 (via optisk idag, men gjerne HDMI ved ny reciever).
    Netonnet selger AVR355 til 6500 kroner, mens jeg får AVR255 fra Komplett for 4800 kroner.

Er forskjellen verdt det med mine høytalere? Tviler på at jeg blir å oppgradere dem med det første, så å kjøpe en fremtidsrettet betyr ikke så mye. Og, vil jeg merke mye forbedring i trykk fra høytalerene med såpass mye mer effekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva en avr 255 ligger på for tiden? Jeg vurderer å selge min som jeg kjøpte 16 desember. Jeg har ikke pakket den ut enda.

Noen som vet hvordan denne forsterkeren er til klipsch rf82?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kjøpe brukt?

Har en brukt 255 som kan leveres i bodø
    3500,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen konkurrenter til 355 som er like bra eller bedre og koster omtrent det samme?

355 kan vel også brokobles så jeg kan kjøre 2 utganger på mine cerwin vega 1515? Men da blir den vel bare 5 kanals, kan det da kobles til en liten ekstern forsterket til f.eks bakre surround for å gjøre den om til 7 kanaler igjen?

Vil det bli mye bedre lyd i 7 kanaler i forhold til 5? Er vanlige dvd lagd for å gi ut lyd til 7 kanaler?

Har egentlig tenkt å kjøre med mine cerwin vega 1515, cls-6c senter og 4 stk cls-6

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svelar01
    Er det noen konkurrenter til 355 som er like bra eller bedre og koster omtrent det samme?

355 kan vel også brokobles så jeg kan kjøre 2 utganger på mine cerwin vega 1515? Men da blir den vel bare 5 kanals, kan det da kobles til en liten ekstern forsterket til f.eks bakre surround for å gjøre den om til 7 kanaler igjen?

Vil det bli mye bedre lyd i 7 kanaler i forhold til 5? Er vanlige dvd lagd for å gi ut lyd til 7 kanaler?

Har egentlig tenkt å kjøre med mine cerwin vega 1515, cls-6c senter og 4 stk cls-6
    355 kan ikke brokobles... importør har blitt spurt... så der må du nok sikkert ha en liten effektforsterker... og jeg tror nok 5 kanaler holder egentlig... de fleste er vel stort sett fornøyd med surround i 5 kanaler... men hvis man har høyttalere nok så hvorfor ikke...

355 har hvertfall preout på alle utganger og jeg tviler sterkt på at det er ingen annen forsterker i samme prisklasse per i dag som har like mye trøkk å by på...

Har 255 selv og den kjørte mine Artech 8 ganske greit... ble mye bedre trykk i bassen osv enn med min NAD T754!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Harman kardon avr 235 i dag. Vil jeg merke noe særlig effektmessig hvis jeg kjøper en avr 355? Er ikke mye forskjell på oppgitt watt?

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svelar01
    Har en Harman kardon avr 235 i dag. Vil jeg merke noe særlig effektmessig hvis jeg kjøper en avr 355? Er ikke mye forskjell på oppgitt watt?
    Du vil nok merke at den er litt kraftigere... hvor mye beror på hvilke høyttalere du bruker forsterkern til?!

Men det er jo du som må spørre deg selv om du trenger de siste 5 wattene ekstra per kanal... jør du ikke det men vil fortsatt oppgradere så er det jo bare å kjøpe avr 255 fra komplett.no til 4790,-

Side 16 av 43 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •