Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 43 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 850
    Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    http://www.soundgarden.no/fileupload...hjemmekino.pdf

i den lille faktaboksen på venstre side står det også "bi-amping fra ekstra bakkanaler"...

Jeg sendte mail til soundgarden og fikk til svar at det ikke var mulig å bi-ampe AVR355. Da regner jeg nesten med at det samme gjelder AVR255 som jo er modellen under.
    Det eneste jeg finner av info på AVR255 er at:"Surround back amplifier channels configurable for use as second-zone amplification"

Skyt meg hvis jeg tar feil...

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Ved å benytte preout utgangene(er tilgjengelig 7.1, altså center, front(LR), bak, surround bak) på 255, kan du koble til effektforsterker til samtlige.

Jeg bruker en integrert stereoforsterker Hegel H200 med HT(Home Theater) inngang til frontene.
    Grunnen til at jeg ikke kjører rene effektforsterkere til frontene er pga stereodelen på 255 ikke er i samme klasse som jeg ville ha, derfor H200.
    Hva slags høyttalere har du? Og med hvilken effekt siden du bruker en såpass kostbar komponent som H200? Og forstår jeg rett da, så er 255'en og H200'en koblet sammen? Dessverre helt grønn på området, så sorry hvis jeg virker dum. Bare interessert i å lære Oppgraderingssyken kom fortere enn forventet, dog er plassen hjemme litt for begrenset for øyeblikket

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sendt mail til den norske importøren og Harman Kardon selv så da får vi se hvordan ting går! Kan ikke skjønne hvordan det kan være så mange svar på dette enkle spørsmålet...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er grønn på området, men brukte wikipedia på bi-amping. der sto det om vertikal og horisontal bi-amping.

vertikal bi-amping, har du en forsterker pr høyttaler. dette må da i det minste være mulig, ettersom man har en pre-out pr høyttaler i et 7.1 oppsett?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli
    Hva slags høyttalere har du? Og med hvilken effekt siden du bruker en såpass kostbar komponent som H200? Og forstår jeg rett da, så er 255'en og H200'en koblet sammen? Dessverre helt grønn på området, så sorry hvis jeg virker dum. Bare interessert i å lære Oppgraderingssyken kom fortere enn forventet, dog er plassen hjemme litt for begrenset for øyeblikket
    Bruker Dynaudio Contour 1.4, men har ikke koblet til noe effekt til H200 siden det er en integrert stereoforsterker, med 2x200watt i 8ohm.

Ja, 255 og H200 er koblet sammen, med to rca analoge kabler.

Hehe, det er jo ingen dumme spørsmål men dumme svar
    Hvis man ikke spør så får man vel ikke svar, så ikke vær redd for å spørre her inne, vi er vel mer enn behjelpelig. 8)

Hvis du er på budsjett og vil ha surround og stereo i samme slengen vil jeg anbefale deg å titte på Parasound New Classics 2100.
    Det er en stereo forforsterker med prosessorinngang, dvs at i en av inngangene vil surroundforsterkeren(i dette tilfellet 255) styre volumkontrollen.

Den er god i stereo og har et unikt system med subber, hvor du kan selv styre deling og at det er to innganger til sub og to utganger til sub på NC2100.

Går du for en sånn løsning, må du kjøpe en effektforsterker for å koble til forforsterkeren, siden den ikke har forsterkerdel, men der har du mye å velge og vrake iblant.
    Det er helt sikkert en eller annen NC2100 på bruktmarkedet, enten på dette forumet eller kanskje på hifisentralen.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Bruker Dynaudio Contour 1.4, men har ikke koblet til noe effekt til H200 siden det er en integrert stereoforsterker, med 2x200watt i 8ohm.

Ja, 255 og H200 er koblet sammen, med to rca analoge kabler.

Hehe, det er jo ingen dumme spørsmål men dumme svar
    Hvis man ikke spør så får man vel ikke svar, så ikke vær redd for å spørre her inne, vi er vel mer enn behjelpelig. 8)

Hvis du er på budsjett og vil ha surround og stereo i samme slengen vil jeg anbefale deg å titte på Parasound New Classics 2100.
    Det er en stereo forforsterker med prosessorinngang, dvs at i en av inngangene vil surroundforsterkeren(i dette tilfellet 255) styre volumkontrollen.

Den er god i stereo og har et unikt system med subber, hvor du kan selv styre deling og at det er to innganger til sub og to utganger til sub på NC2100.

Går du for en sånn løsning, må du kjøpe en effektforsterker for å koble til forforsterkeren, siden den ikke har forsterkerdel, men der har du mye å velge og vrake iblant.
    Det er helt sikkert en eller annen NC2100 på bruktmarkedet, enten på dette forumet eller kanskje på hifisentralen.
    Jeg vet ikke helt hvordan budsjettet mitt kommer til å se ut ved et evt. bytte av leilighet, så satser på å få satt av noen kronasjer innen den tid. For øyeblikket kjører jeg bare 255'en og HKTS11 5.1 settet og er forsåvidt fornøyd med det. Tror bare jeg kommer til å ønske bedre ytelse i stereo etterhvert da musikk er vel så viktig for meg som film/spill. Vi får se, gleder meg til å komme meg litt "videre" i denne fantastiske hi-fi verdenen Og takk for godt svar og nyttig info!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

firmwareversjon datert 4 Desember.

tenkte jeg skulle oppdatere firmwareen på avr 255, men på HK sine sider så finner jeg ikke selve oppdateringen, kun veiledningen til hvordan man skal gjøre oppdateringen!!

Noen som har en link til oppdateringen tas i mot med stor takk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten86
    tenkte jeg skulle oppdatere firmwareen på avr 255, men på HK sine sider så finner jeg ikke selve oppdateringen, kun veiledningen til hvordan man skal gjøre oppdateringen!!

Noen som har en link til oppdateringen tas i mot med stor takk
    Her er siden med updaten. Mulig du må manøvrere deg frem dit manuelt dersom linken ikke fungerer:

Product support->Accessories->Avr 255->Update for your product

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar fra Harman/Kardon:

Heisann

Nei, det går ikke å bi-ampe. Når det gjelder bi-amping er jeg litt reservert til det, da all effekten i forsterkeren blir hentet fra den samme trafoen. Så lenge man bruker avr 255 og ikke en ekstern forsterker koblet til ”pre-out”, vil det ikke gjøre noen stor forskjell. Eventuelt hvis det skulle gi mer effekt vil det da gå utover de resterende 3 kanalene, så får man se om det er en fordel eller ulempe. Men da det ikke går på forsterkeren er det ikke noe tema uansett
    Men rart at det ikke går... det går da ann å koble til høyttalere på back-utgangene å kjøre i annet rom! :/ må da være samme signal som blir kjørt ut på de? eller? vet ikke hvordan det der funker...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har nye tips med tanke på hvordan man skal oppdatere AVR 355? Har prøvd 20 ganger... Kommer til oppgradering av video så er det stopp. Har prøvd reset både foran og bak, tatt ut usb, slått av og på forsterkern uten at det skjer noe. Er det bare å ha enda mer tålmodighet? Etter den mislykkede oppdateringen er jo lyddelen oppdatert likevel, merker det spesielt på ps3 der klikket i menyen er tilbake. Når det gjelder bi-amping har jeg fått beskjed om at 355 inneholder to strømforsyninger, der den ene styrer center og sidekanaler og den andre front og bakkanalene. Når man kjører et 5.1 system benytter frontkanalene seg av strømforsyningen til de ekstra bakkanalene som ikke blir brukt. Dermed bi-amp av frontkanalene. Skjer når man setter opp høyttalersystemet i menyen. Er uansett kjempefornøyd med den å kan trygt anbefale den videre, det er ikke sånn at den slutter å virke dersom du ikke får til oppdateringen. Ikke noe viftestøy på de siste utgavene og et kanonbra menysystem. Har Dali concept 6 med 12" concept sub, PS3, hd-tuner fra canal digital og Sony KDL-52W4500.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaun
    Er det noen som har nye tips med tanke på hvordan man skal oppdatere AVR 355? Har prøvd 20 ganger... Kommer til oppgradering av video så er det stopp. Har prøvd reset både foran og bak, tatt ut usb, slått av og på forsterkern uten at det skjer noe. Er det bare å ha enda mer tålmodighet? Etter den mislykkede oppdateringen er jo lyddelen oppdatert likevel, merker det spesielt på ps3 der klikket i menyen er tilbake. Når det gjelder bi-amping har jeg fått beskjed om at 355 inneholder to strømforsyninger, der den ene styrer center og sidekanaler og den andre front og bakkanalene. Når man kjører et 5.1 system benytter frontkanalene seg av strømforsyningen til de ekstra bakkanalene som ikke blir brukt. Dermed bi-amp av frontkanalene. Skjer når man setter opp høyttalersystemet i menyen. Er uansett kjempefornøyd med den å kan trygt anbefale den videre, det er ikke sånn at den slutter å virke dersom du ikke får til oppdateringen. Ikke noe viftestøy på de siste utgavene og et kanonbra menysystem. Har Dali concept 6 med 12" concept sub, PS3, hd-tuner fra canal digital og Sony KDL-52W4500.
    Har bare 255 selv, men slet fryktelig med oppdateringen. Forskjellen er at jeg slet med audio delen, altså den første delen av oppdateringen. Jeg er ganske sikker på at jeg brukte en god del fler forsøk enn 20 på den biten, men om video delen av oppdateringen bare er like sta eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. Jeg satt nå iallefall overføringshastigheten på min usb-rs-232 til maks (er vel ett valg til over/under 115k), prøvd dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli
    Har bare 255 selv, men slet fryktelig med oppdateringen. Forskjellen er at jeg slet med audio delen, altså den første delen av oppdateringen. Jeg er ganske sikker på at jeg brukte en god del fler forsøk enn 20 på den biten, men om video delen av oppdateringen bare er like sta eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. Jeg satt nå iallefall overføringshastigheten på min usb-rs-232 til maks (er vel ett valg til over/under 115k), prøvd dette?
    Jatta jatta, hehe. prøvd nesten alle hastigheter og innstillinger på rs232'en. PC tilkoplinga skulle jo vært i front på recieveren, er så tungt å dra den fram hver gang jeg kommer i oppgraderingshumør...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Helt ny på forumet her. Godt å se at andre også har Harman Kardon 255.

Jeg tenkte jeg skulle prøve å oppgradere firmwaren på recieveren, uten hell.

Gikk til innkjøp av en USB -> RS 232 kabel på Clas Ohlson.
    Så fulgte jeg instruksene firmware-programmet ga meg.

Reciever på standby (Rød/oransje-lampe), koblet til kabel, trykket den grå knappen inn bak til "Download Mode", og trykket deretter på Reset.

Men programmet gir meg feilmelding om at den ikke finner recieveren.

Så leste jeg over forumet her, og fant ut at noen hadde hatt hell med å endre gjeldende 9600 baud til 115-tusen samt satt kabelen til COM 1.

Så jeg prøvde begge deler, fremdeles uten hell.

--

Forsterkeren er heldigvis fremdeles i god stand, men jeg stusset over at ingen av innstillingene var tilbakestilt. Alt var slik som det skulle?

Har forresten noen et tips til hvor jeg kan kjøpe en fungerende kabel/adapter?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv samme kabel som deg og hadde ingen problem med å få kontakt. Sikker på at du har installert rett driver til kabelen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgraderingen.

Prøver en siste gang før H/K en går ut ruten:twisted:

Jeg får til oppgraderingen helt til jeg kommer til video uppgraden. Får feilmelding noe om at kontakten har falt ut.

Har prøvd både gammel og ny versjon av uppgraden, resett forsterkern etter tips. Å prøvd com1 med 115k bit.

Noen dyktige forums kamerater som kan gi meg tips som kansje opplevde samme problem.

Det skal jo ikke være noe med kabeln siden jeg får gjort første del av uppgraden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mørkere bilde via HDMI

Hei. Jeg opplever at bildet blir en anelse mørkere når jeg kjører via hdmi fra både PS3, PC og HD-dekoder fra Get. Har nyeste firmware og satt 'video-mode' til off, men synes likevel bildet blir en anelse klarere dersom jeg kjører det utenom min AVR 255. Noen som opplever det samme og evt har en løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. er helt ny på hjemmekino anlegg. jeg har en avr255 og bruker 5.1. og en samsung bd-p1500 blu ray spiller som er koblet til hk'n med hdmi og derfra til tv'n. er det noen som vet hvordan innstillinger skal jeg bruke for å få best mulig lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tidligere nevnt, så har surround valgene forsvunnet etter jeg oppdaterte. Dette har visst skjedd mange andre også. Fulgte denne løsningen jeg fant på avforums:
    it seems the problem is stereo audio over hdmi and the way the ps3 processes it. I tried playing a cd in my ps3 and like the others i can only choose auto, 2 channel or dolby virual and no sound from the back speakers. However if you have a ps3 and are using hdmi for audio and want to use one of the surround modes you will need to do the following.

1) go to the sound settings menu
    2) select audio output and select hdmi
    3) select custom
    4) untick all the pcm 5/7.1 boxes make sure dolby digital and dts are ticked.
    5) save and exit

Now if you play a cd you can now access all the soundfield options and audio will be played through all speakers. Just remember to go back and tick all the pcm boxes when watching a bluray or you wont get hd audio.

Dette gjorde at jeg fikk alle valg tilbake, og det merkelige er at når jeg byttet kilde tilbake til Altibox, så fikk jeg valgene der og! Ikke nok med det, men så forsvant mer eller mindre kneppelydene ved kanalskifte.
    Hvordan er det mulig at lydvalgene på PS3 få betyding for altiboxtuneren som går gjennom sin egen HDMI port på AVR`en? Begriper ikke dette?

Dette er dog ingen ultimat løsning på surrondproblemene. Det er ett eller annet som ikke er som det skal mellom den siste firmwaren til HK og PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk nå endelig fullført firmware-oppgraderingen.

Løsningen var rett og slett å hoppe fra en Vista til XP-PC.

Litt skuffa er jeg allikevel. Jeg trodde oppgraderingen ville vært løsningen på problemet med lipsync som jeg har.

Fra alle kilder henger bildet littegrann etter lyden. Jeg oppdaget til min glede "Lip Sync"-funksjonen i menyen til recieveren.

Men er det bare jeg som får støyete/forvrengt/ødelagt lyd når jeg endrer på Lip Sync-instillingene? Bare jeg tar på 1ms forsinkelse, så blir lyden totalt ødelagt. Veldig frustrerende.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg skur av min avr 255 så kommer det en høyfrekvent lyd... som om den sender strøm ut i høyttalerne... er dette normalt? noen andre som har samme "problemet"? jør meg ingenting, men blir jo litt nysgjerrig...

åsså har jeg noen gang hatt problemer når jeg skifter mellom dvd og tv f.eks på forsterkern at lyden kommer bort og at jeg må skru av og på forsterkern igjen for å få fram lyden, er dette bare software-feil?

Side 15 av 43 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •