Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 43 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Avr 255 er en utrolig kraftig reciver til prisen og kan drive et bredt utvalg høytalere uten problem.

Når du skal kjøpe høytalere, så burde du ikke bare se, men høre. Du kan få mange gode tips her på forumet om hvordan lydsignatur de forskjellige høytalerne har og hvilke høytalere som kan drives av 255, men det er kun du som kan avgjøre hva du syntes om lyden høytaleren produserer.

Selv har jeg JBL ES høytalere. JBL er etter hva jeg har hørt, perfekt match med H/K forsterkere. JBL bruker faktisk selv h/k forsterkere når de skal vise frem produkter ol.

Edit: Er det noen her som har hatt problemer med viftestøy og som har fått fikset dette på garantien? Er ute etter erfaringer om hvor lang tid dette tok og hvem dere kontaktet. Har sendt en Mail til harman neby, men har ikke fått noe svar da det er jul.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL eier vel HK så det er vel naturlig at de samarbeider.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    JBL eier vel HK så det er vel naturlig at de samarbeider.
    Er det ikke Hk som eier jbl? Det er uansett det samme. Som du sier er det kanskje naturlig at de samarbeider, men uansett så er JBL og H/k god match.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å skrive "eller var det omvendt?"

Men, ja, de passer godt ilag.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli
    Tenkte jeg skulle høre hva slags høyttalere dere har til deres AVR255. Har selv HKTS 11 pakken, men kjenner allerede oppgraderingssyken trenger seg på. Hva slags høyttalere klarer 255'en, og noen formeninger om hva man bør se etter ved en evt. oppgradering? Har utrolig dårlig greie på dette selv, men ble nysgjerrig på hva slags muligheter jeg har med recieveren min på sikt.
    Hei,
    Jeg har 255 forsterkeren, og gikk selv nylig over til HKTS 11 pakken. Hadde først noen større Dalier som front/center - med noen små Canton høyttalere som bakhøyttalere. Spilte meget bra det også (spesielt stereo), men ville ikke bruke så mye stueplass/golvplass. Er godt fornøyd med HKTS 11 til denne forsterkeren.

mvh
    Rme

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runeme
    Hei,
    Jeg har 255 forsterkeren, og gikk selv nylig over til HKTS 11 pakken. Hadde først noen større Dalier som front/center - med noen små Canton høyttalere som bakhøyttalere. Spilte meget bra det også (spesielt stereo), men ville ikke bruke så mye stueplass/golvplass. Er godt fornøyd med HKTS 11 til denne forsterkeren.

mvh
    Rme
    Foreløpig er det mangel på gulvplassen her også, så HKTS11 virker som et fornuftig valg sett i forhold til størrelse/ytelse. Men er bare nysgjerrig på hva man kan "dra på" med etterhvert evt., da musikk i utgangspunktet er like viktig som film og spill for meg.

-Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vurderer nye receivere og nye høyttalere nå. Så det var tilbud på HK 255 og SA 1530 på Soundgarden nå. Noen som har erfaring med disse komponentene sammen?

Receiveren skal brukes med Xbox360 og HTPC mot en Samsung LE40A656.

Hvordan tror dere SA 1530 vil låte? Jeg har en MJ Acoustics PRO50Mk2 (MJ Acoustics. PRO 50 Mk2) som Sub og har planer om å bygge ut til et 5.1 system på litt sikt.

Tror dere dette kan bli en god kombinasjon? Rommet er ikke så stort og jeg bor i en leilighet, -så kan ikke spille for høyt heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gi et eksempel fra andre enden av skalaen, frontkanalene mine er B&O BeoVox Penta, i et 5.0 oppsett. Låter helt utmerket! En betydelig oppgradering fra min Denon 2801.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også AVR 255, og leter etter nye høyttalere. vil ha et 5.1 oppsett til cirka 15 000 (er det fornuftig til denne forsterkeren?)

har sett på JBL, og leser over her at det er en god match. noen som har noen konkrete forslag til hvilke høyttalere jeg bør kjøpe? takk for hjelp

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Strømmen
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnekd
    jeg har også AVR 255, og leter etter nye høyttalere. vil ha et 5.1 oppsett til cirka 15 000 (er det fornuftig til denne forsterkeren?)

har sett på JBL, og leser over her at det er en god match. noen som har noen konkrete forslag til hvilke høyttalere jeg bør kjøpe? takk for hjelp
    Hva med JBL ES80 pakke Pakkeløsninger | Høyttalere | Soundgarden eller JBL ES90 Pakkeløsninger | Høyttalere | Soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnekd
    ...
    noen som har noen konkrete forslag til hvilke høyttalere jeg bør kjøpe?
    Jeg er ihvertfall fornøyd med KEF KHT 5005.2. Du får kanksje bedre svar hvis du spesifiserer hva du prioriterer (film, musikk, design, bass osv)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVR-255 som skalerer eller bruke Pioneer KRP-500 ?

Er litt i tvil om jeg skal koble Lyse HD PVR direkte til HDMI inngangen på Pioneer Plasma eller via AVR-255 ?
    Og skal jeg da la AVR-255 gjøre noe bildebehandling eller passere direkte forbi ?

Samme spørsmål vedrørende Panasonic BD35 Blue ray spiller ? hve er beste oppkobling ?

på forhånd takk

mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c5norway
    Og skal jeg da la AVR-255 gjøre noe bildebehandling eller passere direkte forbi ?
    Det enkleste er jo å prøve og se hva som gir best resultat. Det mest praktiske er ihvertfall å la alt gå via avr, siden det da blir bytte av lyd & video på samme sted.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan klarer AVR 255 å drive hele Artech 8 surroundsettet? blir det en bra match? ble intressert i den når den er på tilbud nå hos soundgarden!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Jeg er ihvertfall fornøyd med KEF KHT 5005.2. Du får kanksje bedre svar hvis du spesifiserer hva du prioriterer (film, musikk, design, bass osv)
    godt poeng! design spiller absolutt inn... ellers hadde jeg kanskje ikke valgt h/k i første omgang?

ellers vil nok anlegget bli brukt omtrent like mye til musikk (rock/pop) og film, men noe voldsomt behov for et høytspillende bassanlegg har jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatere fw...

Etter x antall ganger med mislykkete forsøk og ikke minst like mange timer må jeg nå krype til korset å spørre etter hjelp
    Jeg har en avr 255 så sårt trenger denne updatn..

Under updaten så går alt smerte fritt til jeg kommer til video software. Da kommer feil meldingen:
    Initializing...
    AVR didn't respond properly.
    Please check connection between the computer and your AVR.
    Video subsystem upgrade failed.
    To recover, press the Standby/On switch on the front panel to turn AVR into
    Standby mode.
    Then press the switch again to turn your AVR back On.
    Wait at least 30 seconds and then press upgrade to continue

jeg har satt den til com1 og 115k. Prøvd resett ettersom noen tipset om dette.
    Jeg bruker en standard usb-rs232.

Er det noen som kan komme med tips om hva de gjorde??
    Recivern skal jo stå på under den siste updaten, noen som vet hvilken source den skal stå på
    På forhand KJEMPE takk

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle sette opp en 355 hos sønnen min igår, men har problemer med HDMI utgangen. Får ikke annet enn snø på tven. Får ikke opp onscreen menyen heller hverken over HDMI eller compositt. Snø via HDMI og sort skjerm via compositt.
    Er usikker på om dette er et hardware eller software relatert. Altså om jeg skal gidde å bruke tid på oppdatering som så mange her inne har slitt med å få til, eller bare sende den inn med en gang.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo rart..

Hvis du ikke får signal fra en HDMI kilde så skal du ikke få snø..
    Kanskje det kommer ann på hvilken tv man bruker, men jeg får iallefall "no signal" hvis det skjer hos meg.

Prøv først å sjekk alle andre muligheter, vet du ikke er nybegynner, men er lett å glemme noe.
    Litt dumt hvis det ikke var noe feil med den, og du sender inn for tidlig.

Hvis det er hardware relatert må de nok skifte videokortet.

Uansett har jeg ikke hørt om noen med 355 som har feil, bare 255.
    Prøv iallefall å se om alt annet er iorden før du sender den til service.

Lykke til

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke litt til, men har liten tro på en løsning uten service. Onscreen menyen burde uansett kommet selv om jeg hadde problemer med kilden. Skal sjekke med en annen flatskjerm jeg har stående for sikkerhets skyld.
    Får snø på skjermen når kilde slås på. Slår jeg den av no signal opp på skjermen, så det er tydelig at det er kontakt. Lyd via HDMI er ok.
    Kjøpte denne brukt og fikk den tilsendt, så noe kan ha ristet istykker på veien. Posten er som regel flinke sånn :???:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk AVR255 og SA 1750 på fredag, fikk ikke tid til å sette det opp før på lørdag ettermiddag. Det er ingen lyd fra venstre høyttalerkanal, har prøvd med andre høyttalere også. Hva kan dette skyldes? Har prøvd å resete forsterkeren, uten noe hell. Det skal sies at AVR255 var en utstillingsmodell, som aldri hadde spilt. De hadde solgt den jeg hadde holdt av ved en feiltagelse grunnet høy etterspørsel(?). Ganske skuffende at ting ikke fungerer når man har planlagt å kose seg en helg. Fikk ikke levert den tilbake på lørdag ettersom de stengt tidlig.

Får vel ringe de på mandag å bli "høy og mørk"... Må vel inn på reperasjon el. -skal prøve å argumenter for å få en ny.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Snakket med soundgarden igår og de sa jeg bare kunne komme å bytte den så skulle jeg få en ny en så fort de fikk inn på lager. God service!

Side 13 av 43 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •