Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 43 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 850
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som jeg har sagt og mange andre før meg "Når HK fungerer er det bra".

Har en annen 255 på lån, og det fungerer smertefritt, men iforhold til hvor mange som er solgt som har feil/problemer blir det litt mye.

Men, handle på nett, så har man angrerett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runeme
    Har selv vært med på å "hyle" negativt i trådene her. Men, etter en utskiftning og en oppgradering av min HK255, så er jeg kjempefornøyd. Er veldig positivt at det er mulighet for oppgradering av Firmwaren.
    Har også "hylt" litt i denne tråden. Senst i går utalte jeg at jeg gjerne skulle kastet forsterkeren ut av vinduet. Vel, når det gjelder tilfellet i går var jeg sliten og lei, og støtte pluttselig på en overaskelse jeg til å begynne med trodde var værre en det var.

Jeg har vært litt uheldig og fått en av de som sliter litt med viftestøy, men utenom det så er jeg i bunn og grunn veldig fornøyd. Syntes den spiller flott og har god kontroll på høytalerne. Menyene er veldig lekre og jeg syntes generelt brukervenlighet og ikke minst design er helt på topp.Oppdateringen gikk smertefritt og den automatiske romkoreksjonen fungerte også bra.

Det enste jeg nå er missfornøyd med er at kjøleløsningen støyer, men dette er det kun enkelte utgaver som sliter med( de som ble produsert først). Fjernkontrollen er forsåvidt litt i største laget, men dette er en bagatell for meg.

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå skal man lete lenge etter en gladere gutt enn meg! Endelig fikk jeg oppdatert recieveren etter utallige timer med strev. Utrolig synd at en ellers knall reciever skulle vise seg å være så vanskelig å få oppdatert. Men pytt sann, i natt kommer jeg til å sove godt. Stor takk til langtongting som har kommet med innspill og gjorde at jeg ikke ga opp!

God Jul alle sammen

Mvh.

Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle,

Fikk en avr 255 til jul og gikk på med godt mot for å oppdatere firmware. Finleste denne tråden for å være forberedt... Bruker xp_x64, USB-RS232 fra CO, jeg får kontakt mellom pc og avr, men hver gang den kommer til "Loading the new firmware" stopper den etter ca 1-5% (jeg får maks en cm grønn linje før den fryser). Har prøvd alt(?): com1, 115k, avinstallert drivere, reboot, men den vil bare ikke videre.

Og forresten er avr'en nå bricked :cry:

Finnes der noen vettuge forslag?

mvh
    Audun

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audsiq
    Hei alle,

Fikk en avr 255 til jul og gikk på med godt mot for å oppdatere firmware. Finleste denne tråden for å være forberedt... Bruker xp_x64, USB-RS232 fra CO, jeg får kontakt mellom pc og avr, men hver gang den kommer til "Loading the new firmware" stopper den etter ca 1-5% (jeg får maks en cm grønn linje før den fryser). Har prøvd alt(?): com1, 115k, avinstallert drivere, reboot, men den vil bare ikke videre.

Og forresten er avr'en nå bricked :cry:

Finnes der noen vettuge forslag?

mvh
    Audun
    Hei.

Satte COM1 og 124k selv, og satt i ca 2 timer før det gikk. Bare napp ut USB og sett inn igjen når den stopper og trykk inn reset knappen før du trykker upgrade på nytt. Må bare sitte sånn lenge, så gikk det til slutt.
    Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar,

Etter å ha sittet i ørten timer med gråten i halsen, tok jeg turen ut til min far som har en tilårskommet xp maskin. Til alt hell hadde han også en seriellkabel (fra gamledager da vi brukte ISDN for å komme osss på internett, telefonen hans hadde nemlig innebygd ISDN modem...WOW ), da slapp jeg å bruke usb converteren, det gjorde forskjellen for meg.
    Nå kan jeg endelig bruke den til noe annet enn bokstøtte :-D !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avr 355

Har kjøpt en 355 fra netonnet, men har egentlig ingen problemer med den. Har litt klikk når jeg skifter inngang, men har mistanke om at det er hdpvr tuneren fra cd som klusser. Mangler tikket i menyen på ps3 også, har sjekket og det er gammel software. Når jeg skal laste ned ny fra harmankardon.com får jeg feilmelding om at dette ikke er et gyldig win32 program... Hva vil det si? Har prøvd både med vista og xp og samme svar. Har bare 32bit da... Må jeg bruke 64bit operativsystem???

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan bekrefte/avkrefte at det jobbes med en løsning på "Logic 7/Surround" problemet med PS3 og HDMI? Noen som har hørt noe? Ikke noen kritisk feil, men surt å miste valgfriheten fra før jeg oppdaterte FW.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enda en oppdatering?

er kommet enda en oppdatering til HKen vår

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redman77
    er kommet enda en oppdatering til HKen vår
    Å, hvor fant du denne? Sjekket akkurat på hk sine sider, finner gun den gamle?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste oppdatering kom vel i october ...noe med Vo.93
    nå er det desember og filen heter Vo.95.1.1

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste oppdatering kom vel i october ...noe med Vo.93
    nå er det desember og filen heter Vo.95.1.1
    Endringene i forhold til forrige oppgradering ser kun ut til å være følgende:

Problems when a DVI connection is used to connect the AVR to either a source or video display and the output is limited to 480p have been corrected. Any DVI connection will now allow the full range of permissible video outputs, as determined by the source, the display and the program material.

Tror derfor jeg ikke påtar meg en oppgradering denne gang.

Rme

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en lang liste som vistnok er en del av oppdateringen:

• The AVR will now pass "whiter than white" and "blacker than black" video information when it is available. Note that not all video displays are compatible with these signals, and the video information cannot be displayed unless both the source and display are able to handle them.
    • Occasional screen or display freezes or loss of video when switching from analog video to HDMI video or between AM/FM and XM radio have been eliminated.
    • Corrects for frame jitter.
    • Dolby Pro Logic IIx processing is now available for 7.1 systems when the input source is "DTS-ES Discrete."
    • Improved navigation capability when using an iPod connected to an AVR 355 via The Bridge II.
    • Occasional pops and clicks with certain PCM audio sources have been eliminated.
    • Audio and video system performance and HDMI compatibility has been improved, and other low-level operating system improvements have been made.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skitt!!

Har akkurat oppdatert min 1 uke gamle 355, til den siste FW. Har ps3 160 gb versjonen, også oppdatert. Har full-HD tv som har vist 1080p signaler tidligere

Før oppdatering viste 355 kun opp til 1080i, selv om ps3 sendte 1080p. Prøvde å stille det inn, men 1080p var merket grått på 355 menyen.

Etter oppdateringen vil den KUN vise 480p!!!!!! Har noen ett fornuftig svar??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en lang liste som vistnok er en del av oppdateringen:

• The AVR will now pass "whiter than white" and "blacker than black" video information when it is available. Note that not all video displays are compatible with these signals, and the video information cannot be displayed unless both the source and display are able to handle them.
    • Occasional screen or display freezes or loss of video when switching from analog video to HDMI video or between AM/FM and XM radio have been eliminated.
    • Corrects for frame jitter.
    • Dolby Pro Logic IIx processing is now available for 7.1 systems when the input source is "DTS-ES Discrete."
    • Improved navigation capability when using an iPod connected to an AVR 355 via The Bridge II.
    • Occasional pops and clicks with certain PCM audio sources have been eliminated.
    • Audio and video system performance and HDMI compatibility has been improved, and other low-level operating system improvements have been made.
    Var ikke det beskrivelsen på den første oppgraderingen bare (tatt med i siste for info).

Rme

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Ny her i dag jeg.
    Holder på å bygge meg en Bar/Hjemmekino i kjelleren.

Har lyst på en 255 eller 355 men blir jo litt skeptisk når en leser her.
    Burde det ikke gå å bestille den ferdig oppdatert?

Kan en bare bruke en splitter på hdmi signalet når jeg skal ha både tv og prosjektor?

Skal ha en flat skjerm på veggen og elektrisk lerret som jeg kan kjøre ned forran til film og spill
    tenkte å kjøpe epson emp-tw980 prosjektor

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke det beskrivelsen på den første oppgraderingen bare (tatt med i siste for info).

Rme
    Det er det sikkert noen med hukommelse som kan svare på.. eller var det det du gjorde?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Strømmen
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trono55
    Heisann. Ny her i dag jeg.
    Holder på å bygge meg en Bar/Hjemmekino i kjelleren.

Har lyst på en 255 eller 355 men blir jo litt skeptisk når en leser her.
    Burde det ikke gå å bestille den ferdig oppdatert?

Kan en bare bruke en splitter på hdmi signalet når jeg skal ha både tv og prosjektor?

Skal ha en flat skjerm på veggen og elektrisk lerret som jeg kan kjøre ned forran til film og spill
    tenkte å kjøpe epson emp-tw980 prosjektor
    I følge soundgarden Lillestrøm blir de nyeste AVR 255 levert fra fabrikk med de siste oppdateringene. Hos Soundgarden koster denne surroundreceiveren 4995 fra 2 Januar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rme
    Er ganske sikker på at det, husker i hvertfall at whiter than white" and "blacker than black" oppdateringen var med i forrige update.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalere

Tenkte jeg skulle høre hva slags høyttalere dere har til deres AVR255. Har selv HKTS 11 pakken, men kjenner allerede oppgraderingssyken trenger seg på. Hva slags høyttalere klarer 255'en, og noen formeninger om hva man bør se etter ved en evt. oppgradering? Har utrolig dårlig greie på dette selv, men ble nysgjerrig på hva slags muligheter jeg har med recieveren min på sikt.

Side 12 av 43 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •