Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 43 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har fått en av de uheldige 255`ene med den støyende, pulserende vifteløsningen. Iriterer meg veldig, så har lyst til å gjøre noe med det. Kan noen her si meg om jeg da må sende forsterkeren til verksted, kan forhandler( Soundgarden) gjøre noe med det eller kan jeg få ny? Er lei av å være uten forsterkeri i julen!

Har noen hørt noe om dette, og har andre her problemer med samme, evt hva har du foretatt deg?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg hadde bortimot bestemt meg for å kjøpe en AVR 255 samt noen Dali Concept 6. Men ble veldig i tvil her nå når jeg leser hvor mye trøbbel det er med den. Jeg bruker PS3, så er avhengig at alt fungerer smertefritt! Fungerer dette smertefritt nå etter oppdatering?

Vurderer alternativene sterkere nå Onkyo SR606 eller Denon AVR-1909

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er uheldig får du en reciever som byr på trøbbel.

Jeg har nå min inne på service nummer 2. Vurderer sterkt å selge den/hvis jeg får solgt den da...

Når ting fungerte var det bare kjempebra! Men når den byr på så mange småproblemer som iallefall jeg har vil jeg ikke anbefale den.

Det eneste som kan være lurt, er å bestille på nett da du har returrett, lett å finne ut om du har fått en av de mongolide recieverne.

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann alle sammen.
    Som helt ny bruker på forumet her må jeg dessverre meddele at min første post dedikeres min avr 255 som ikke fungerer lenger(!). Etter at firmware updaten stoppet halvveis i aller første delen av updaten på første forsøk, får jeg hverken til å gjennomføre en komplett update eller å skru på recieveren igjen, den står kun i standby mode med orange lys. Brukte en usb til rs-232 fra Clas Ohlson ettersom denne tydeligvis skulle holde. Så nå er jeg på desperat jakt etter en løsning eller andre tips som kan føre til at jeg får brukt min kjære reciever igjen.
    Alle forslag mottas med stor takknemlighet.

Mvh.

Anders

Newcomer tesk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli
    Hei Anders. Har du prøvd å resette forsterkeren?

Do a system reset by pressing the OK button on the front panel. Press and hold the button for five to 10 seconds; release it when the AVR turns on and the word "RESET" appears in the front-panel display. Click "Continue" to go to the final screen.
    Knappen på baksiden ved RS232 porten må sikkert være i normal posisjon (ikke intrykket)

Jeg vet ikke om dette vil hjelpe. Jeg bare kommer med forslag.
    Det vil ikke skade AVR'en din. Lykke til!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslag tesk, men har dessverre prøvd dette opptil flere ganger uten hell

Newcomer tesk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du gjort det som forventes av deg som forbruker.
    Jeg ville tatt kontakt med forhandler som du kjøpte den av.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tesk
    Da har du gjort det som forventes av deg som forbruker.
    Jeg ville tatt kontakt med forhandler som du kjøpte den av.
    Jeg kjøpte selvfølgelig min 255 på netonnet.no til en særdeles hyggelig pris, men er det noen som har erfaring med disse i forhold til service/kundebehandling? Og kan man klandres for ikke å ha brukt autorisert(e) kabler til oppdateringen? Eller er dette en, iallefall i utgangspunktet, grei sak å rydde opp i?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann alle sammen.
    Som helt ny bruker på forumet her må jeg dessverre meddele at min første post dedikeres min avr 255 som ikke fungerer lenger(!). Etter at firmware updaten stoppet halvveis i aller første delen av updaten på første forsøk, får jeg hverken til å gjennomføre en komplett update eller å skru på recieveren igjen, den står kun i standby mode med orange lys. Brukte en usb til rs-232 fra Clas Ohlson ettersom denne tydeligvis skulle holde. Så nå er jeg på desperat jakt etter en løsning eller andre tips som kan føre til at jeg får brukt min kjære reciever igjen.

Mvh.

Anders
    Hei

Hadde samme problem som deg med samme kabel. Måtte bare prøve om og om igjen. Til slutt gikk det. Det er bare den føste delen av Firmwaren jeg har hatt problem med, etter den først passerte så gikk alt annen bra.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langtongting
    Hei

Hadde samme problem som deg med samme kabel. Måtte bare prøve om og om igjen. Til slutt gikk det. Det er bare den føste delen av Firmwaren jeg har hatt problem med, etter den først passerte så gikk alt annen bra.
    "Godt" å høre jeg ikke er eneste som har hatt problemer under oppdateringen. Hørt et løst rykte om dårlige COM porter på DELL maskiner? Noen som kjenner til dette? Har prøvd flere ganger nå med en DELL bærbar og en stasjonær uten godt resultat, så vurderer å prøve ut andre PC'er for å undersøke om dette har noe for seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror heller jeg ville sjekket portinnstillingene.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thklinge
    Tror heller jeg ville sjekket portinnstillingene.
    Bruker rett port, men skjønte noen har endret overføringshastighet, og at dette kan hjelpe. Stemmer det, og hva skulle isåfall være rette innstillinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker rett port, men skjønte noen har endret overføringshastighet, og at dette kan hjelpe. Stemmer det, og hva skulle isåfall være rette innstillinger?
    Jeg måtte gjøre følgende for å få oppdatert da jeg brukte usb- 323 adapter:

- Sette usb porten jeg skulle bruke til com1
    - sette "bit per sekund" til 115k.

Disse instillingene finner du ved å trykke egenskaper på min datamaskin- maskinvare- enhetsbehandler- porter.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nauz
    Jeg måtte gjøre følgende for å få oppdatert da jeg brukte usb- 323 adapter:

- Sette usb porten jeg skulle bruke til com1
    - sette "bit per sekund" til 115k.

Disse instillingene finner du ved å trykke egenskaper på min datamaskin- maskinvare- enhetsbehandler- porter.
    Bare for å være på den sikre siden; du mener da å stille fra 9600 til 115200 ikke sant?

Og bare for å nevne det, hvis dette er tilfellet, har jeg allerede prøvd dette uten resultat.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk for denne tråden

Jeg hadde garantert kjøpt 255 eller 355. Men det er jo super-uaktuelt etter og ha lest igjennom denne tråden.
    Lykke til alle sammen med en HK...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med en Denon AVR-1909, og kan ikke si annet en at jeg er KJEMPEFORNØYD

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mest lyst til å kaste min avr 255 ut av vinduet!

Kjørte romkalibrering for en stund siden og ble fornøyd med ressultatet. For morro skyld så tuklet jeg litt med manuelle instillnger. Siden jeg glemte hva jeg stilte fra, så trykket jeg på reset to ezset/eq settings, men da satte den tilbake til fabrikkinstilling.

Uansett, så har jeg oppdaget en ting jeg ikke forstår meg på. Siden forsterkeren resatta seg til fabrikk, så valgte den 7.1 fremfor 5.1 høytalere. Lyden ble nå mye høyere. Satte på musikk og gikk inn i menyen der man velger antall høytalere. Skrur jeg på de to bakerste høytalerne( som jeg ikke har) så blir lyden høyere og mer dynamisk. Skrur jeg de av( slik som de skal være) så blir volumet drastisk redusert. Vil påstå forskjellen kan være på rundt 10db.

Hvorfor i all verden er det slik? Kan noen andre her prøve og se om de får samme ressultat? Altså, jeg har et 5.1 oppsett. Velger jeg 7.1 oppsett i h/k menyen, så får jeg høyere og bedre lyd! :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å være på den sikre siden; du mener da å stille fra 9600 til 115200 ikke sant?

Og bare for å nevne det, hvis dette er tilfellet, har jeg allerede prøvd dette uten resultat.
    Det var det jeg mente. Har du prøvd å bruke com 1 da? Jeg måtte bytte til com1 for å få det til å fungere!

Newcomer tesk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg var det bare nødvendig å endre til comport 1.
    Endret ikke baudrate/hastighet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Jeg hadde garantert kjøpt 255 eller 355. Men det er jo super-uaktuelt etter og ha lest igjennom denne tråden.
    Lykke til alle sammen med en HK...
    Har selv vært med på å "hyle" negativt i trådene her. Men, etter en utskiftning og en oppgradering av min HK255, så er jeg kjempefornøyd. Er veldig positivt at det er mulighet for oppgradering av Firmwaren.

Prøvde en Onkyo 606 innimellom, men den ble kastet ut. Synes HKn er betydelig bedre.

Kan trygt anbefale, er jo som oftest de med problemer som skriver her i tråden!

Side 11 av 43 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •