Diskuter Harman/ Kardon AVR 155, 255 og 355 her - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 43 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 850
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av chevy
    Har en 355 å bruker en ps3 som BD spelar. Noken som kan fortelle kva som skal stå i displayet når en ser film med true hd?
    Sikkert noken som har sagt det før men orka ikkje leite 8)
    ¨
    Det skal i hvertfall stå PCM, mulig det står PCM direct eller noe sånt, husker ikke helt, men i hvertfall PCM.

Når det gjelder romkoreksjonen så var den vist ikke like håpløs likevell. Er mulig og skru av ÈQ`en som blir stilt inn, og kun bruk de andre instillingene.

Lurer på en liten ting i forbindelse med det? Ser at autokorreksjonen velger 1,8m til center, mens jeg selv målte opp 2,4. Det viktigste er vel at det står i forhold til hverandre, eller utgjør den lille diferansen noe forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nauz: Har du foretatt deg noe mer ang. problemer med valg av surround etter oppdateringen. Luer på om jeg skal prøve å kjøre den en gang til eller sende den inn. Kommer ikke vidre med dette liksom og finner heller ingen kloke svar på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med å kjøre oppdateringen til H/K 255.
    Har lastet ned oppdateringen men når jeg skal starte den får jeg opp følgende feilmelding:
    restricted user, error code -2147352567(80020009)

Når jeg trykker ok på denne kommer en ny melding opp:
    failed to register necessary dlls.

Noen som vet hva jeg kan gjøre??? Er ikke veldig datakyndig, men gjør så godt jeg kan

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langtongting
    Nauz: Har du foretatt deg noe mer ang. problemer med valg av surround etter oppdateringen. Luer på om jeg skal prøve å kjøre den en gang til eller sende den inn. Kommer ikke vidre med dette liksom og finner heller ingen kloke svar på nettet.
    Jeg har prøvd å oppdatere den på nytt, men som nevnt tidglere løste det ikke "problemet". Har søkt litt på nettet og fant to tilfeller på andre forum der det samme problemet hadde oppstått. Fant dog ingen løsning.

Det er helt klart at dette er et sw problem, så å sende den inn tror jeg ikke vil løse noe, det tar dessuten sikkert lang tid. Det vi burde gjøre i første omgang, er å få noen til å bekrefte at det i det heletatt kan gå ann å velge suroundmodus med nyeste fw når PS3 brukes. Hvis ingen får til dette, så er det neppe annet å få gjort en å vente på neste oppdatering.

Jeg tror egentlig ikke at noe er galt med forsterkeren, fikk valgt modus i går mens det var reklame på en dvd-plate.

Til alle sammen med Ps3 og avr med nyeste fw: Har du mulighet til å velge surroundmode når du hører på musikk fra Ps3? Takk!

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om AVR355 fra Netonnet kommer ferdig oppdatert?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Tvilsomt. Ikke min iallefall.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt avr 255 idag, men får ikke til at den spiller 2.0 i stereo fra cd... :s
    Finner ikke valg for å velge høyttalere på hver inngang(hadde det på avr 7500 jeg har hatt til nå) slik at jeg kan skru av sub utgangen. Blir bare 2.1 når jeg velger stereo.
    Står i bruksanvisningen at jeg kan skru av surround på analog inn men får det ikke til..
    Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nauz: Da oppgraderte jeg for andre gang i dag. Måtte jo iallefall ekskludere det som mulig årsak. Som deg og som jeg regnet med, så gjorde det ingenting. Problemet er uforandret. Om jeg ikke får en snarlig løsning på dette så går den i retur som reklamasjon til NetOnNet. Synd, da jeg virkelig satte pris på denne før oppdateringen. Det gjorde jeg kun fordi Harman Neby sa det ville fjerne kneppingen ved kanalskifte. Dummeste jeg har gjort på lenge.:cry:

Hvor er din kjøpt Nauz?

Newcomer tesk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for tiden tilkoblet front og senter høyttalere.
    Altså 3.0 oppsett.

I manualen fra H/K står det at den beste surroundmodusen for film i 3 kanaler er Dolby 3 Stereo
    Dolby 3 Stereo Uses the information contained in a surround-encoded or two-channel stereo program to create center-channel
    information. In addition, the information that is normally sent to the rear-channel surround speakers is carefully
    mixed in with the front-left and front-right channels for increased realism.
    Use this mode when you have a center channel speaker but no surround speakers.
    Når jeg viser en film (Transformers/720p/mkv/Dolby Digital fra PopcornHour) får jeg bare velge mellom
    *Stereo 2.0
    *AVR selects best mode (eller noe lignende)
    *Dolby Virtual Speaker (normal/wide)

Jeg har satt opp front og senter høyttalere i Number of speakers.
    Frontene står da automatisk til Large (ingen sub)

Noen tips?
    Kunne godt tenke meg å bruke senteren. Nå er den helt taus og jeg bruker Dolby Virtual Speaker for best resultat utav de tre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tesk: Det er samme problem som meg og Nauz har. Finner ikke noen løsning heller!

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaterte min igår, det gikk helt glatt på første forsøk! Veldigveldig enkelt, men er det noen som har gode erfaringer med autosetupen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zantrix: Kan du være så snill å kun slå på fronthøytalerene og centerhøytalerene og se om du har noe av de samme problemene som jeg og Nauz fikk etter oppdatreringen. Altså at vi ikke får velge annet en 2ch stereo og Dolby virtual på "surround mod" ved tv titting eller avspilling av musikk på PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av inzaghi
    Fikk svar fra Harman neby hvor jeg fikk tips om og resette forsterkeren etter at jeg lastet inn firmwaren for MCU`en. Gjorde dette og kjørte inn video softwaren og det funket. Fantastisk!

Kan du beskrive i detaljer ? Jeg kommer ikke videre på det siste steget uansett, reset eller ikke.

Argh.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre så fort jeg kommer hjem så skal jeg komme tilbake med svar til dere!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Ikke min, ihvertfall. Fikk den bare for noen dager siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    langtongting: Hmm, da er vi der vi var. Vi får se hva zantrix svarer, hvis han også får problemer med det samme, må det være noe alle med nyeste fw sliter med. Isåfall, kommer garantert HK til å lansere en ny oppdatering som fikser dette. Så, hvis du er fornøyd med forsterkeren ellers, ha litt is i magen. Forsterkeren min er forresten kjøpt på Soundgarden.

Zantrix: Auto setup, altså Ezset/eq fungerer relativt greit. Ble fornøyd med ressultatet av romkorreksjonen, men ikke med måten lyden blir stilt inn. Diskanten ble sterkt redusert og lyden var uklar. EQ instillingen kan heldigvis skrus av i den menyen man kan justere bass/treble og lfe trim.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Kan du beskrive i detaljer ? Jeg kommer ikke videre på det siste steget uansett, reset eller ikke.

Argh.
    Duh, byttet til en vanlig PC i stedet for VMWare, og da gikk det på første forsøk.

Ikke noe ekstra dill, bare fulgte instruksjonene i programmet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min avr 255 siden oktober nå og sliter med mye rart. Har kjørt inn ny Fw men ingeting ble noe bedre, ting ble egentlig verre faktisk. Hovedprobleme min er.

- Oppskalering fra s-video til HDMI, fra min CD pvr tuner så sliter jeg med hakking i bildet. Sliter også med at bildet er ekstremt kornete. Går jeg inn i oppsettet og velger skalering til en annen oppløsning så blir den bra med engang. Etter det er gjort kan jeg bare velge skalering tilbake til den opprinnelige oppløsningen. Pga disse problemene så kjører jeg signalet rett til plasma skjermen min fra pvr tuneren. Har også opplevd at bildet hakker selv når s-video kabelen går rett i tv`en mens lyden fra pvr`en går via avr`en. Skrur jeg av forsterkeren forsvinner hakkingen.

- Sliter med lyden fra x-boxen, veldig ofte får jeg ikke Dolby digital og andre digitale lydformater til og fungere, bare analoge. opplever også at forsterkeren kun har pcm 0.0khz som valg uansett hva jeg gjør, da låter det helt forferdelig dårlig.

- knepping i høytalerene ved sceneskifte fra pc hvor bilde sendes via HDMI og lyd via optisk. Pauser jeg en film så får jeg noen ganger en forferdelig høyfrekvent lyd i alle kanalene mine, denne lyden er tilstede til jeg fortsetter filemen igjen. Har også opplevd knepping både fra xboxen og pvr tuneren fra CD.

- Ved firmware upgrade sleit jeg fælt med og få kjørt inn oppdateringen, har postet noe om dette tidligere i tråden.

Det skulle vel egentlig være alt, mye kjedelige feil som ikke burde eksistert. Hadde jeg vist om alt dette trøbbelet så hadde jeg nok kjøpt en annen forsterker. Det er egentlig ganske synd fordi at hadde det ikke vært for alle disse problemene så hadde det vært et kjempe produkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg ikke igjen i noen av problemene i denne tråden. Med unntak av at TVen min iblant sier "no signal" når jeg bruker Popcorn Hour via recieveren så fungerer alt helt smertefritt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en avr 255, men virker som den ikke klarer og dra høytallerne skikkelig, kan dette stemme? har Polk Audio RTi A5C Cherry - Bilradiospesialisten - Gulvstående høyttalere og noe i samma serie bak og senter.

Kan jeg kjøpe en forsterker til og koble sammen med den avr 255 jeg har fra før? event. om noen har noe tips til en forsterker til?

Mvh Daniel

Side 10 av 43 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •