Ville du ha kjøpt high-end surround utstyr i sort eller sølv? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lyst/sølv, har preamp i soft, resten i sølv. Preampen ser man støvet utrolig fort på :P. Men egentlig det samme for meg, bare det spiller bra.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sort eller sort pianolakk synes jeg er desidert finest, men det er klart er det ett vanvittig bra produkt som gir særdeles gode lydmessige gevinster så får fargen heller være.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ville du ha kjøpt high-end surround utstyr i sort eller sølv?"
    High-end utstyr i ordets rette forstand ville jeg uansett ikke kjøpt av Denon. Det finnes det mye mer eksotiske utførselser å få enn en tynn metallplate spyttet ut av et samlebånd manøvrert av asiatiske barnehender. Glass, stein/granitt, lakkert metall, alu, diamantslipt glass, edeltre, gull, sølv, crome... etc. Men når alt kommer til alt, så bør vel fargen komme ganske langt ned på prioriteringslisten når en vurderer utstyr i slike prisklasser....?

En metroseksuell diskusjon.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel utseende er viktig når jeg skal handle ihvertfall. Med det sagt vil ikke det si at andre hensyn er ekskludert. Når det gjelder montasje av Hifiutstyr skal man nok være forsiktig med å kaste stein etter enkelte merker. Det er nok mange som drives på samme måte. Joa, det finnes unntak.

Hva er en metroseksuell diskusjon? Jeg er ikke inne i disse kvasi-intellektuelle termene...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Hva er en metroseksuell diskusjon? Jeg er ikke inne i disse kvasi-intellektuelle termene...
    "En metroseksuell er en heteroseksuell gutt som kan ha en del til felles med den stereotype homofile – forskjellen er at metroseksuelle ikke forelsker seg i personer av samme kjønn.

En metroseksuell gutt er ofte urban, han har estetisk sans (liker å pynte seg og ha det fint rundt seg), han liker å shoppe og å bruke en del tid og penger på mote, hudpleieprodukter og livsstil.Tidligere ble disse gutta sett på som homofile fordi de var macho-mannens rake motsetning."

Kilde: Google

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My choice..
    Sort kan man stort sett bruke over alt, uansett miljø.

HåkonN....
    Hvorfor ikke rosa, metroseksuell.. det beste du kunne bidra med...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sort!
    Nå er jeg selv ikke interessert i noen Denon-produkter, men har hatt noen runder med både sølv og titan i andre merker. For min del er sort mere tidløst, og virker mere anonymt.
    At noen sier at farge spiller ingen rolle bare det spiller bra, skjønner jeg bare ikke. Hadde engang et rack der jeg av en eller annen grunn endte opp med komponenter av både sølv, titan og sort. Det spilte bra, men var estetisk grusomt. Man trenger jo ikke å gi W'n i huset flere grunner til hodepine enn man må...:twisted:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrur av lyset når jeg skal kose meg. Det er heller ingen ting i veien for å dekke til komponentene om de skulle ha dioder eller annet tull som er forstyrrende. Jeg synes design er viktig om det er bruks-orientert, jeg skal til sist uansett kun lytte til det. Noen ting er eye candy, men det alene kan aldri være noe annet enn en bonus for meg. Det blir litt som med kvinnfolk!?!

Jeg har jo levd med ML Sequel uten å krepere, så jeg tåler en støyt.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker best sølv.. En fordel for de som ikke er så glad i støvtørking er at støv ikke synes så godt på sølv Liker generelt sølvfarger.. har sølv metallic på bilen, har brilleinnfatning i børstet stål. Ellers går mye i huset her i børstet metall, håndtak på kjøkken- og baderomsinnredning, håndtak på vedovn, belysning. Dassrullholderen er også i børstet metall..

Enkelte komponenter er jo relativt fysisk store. Syns de virker enda større om de er svarte, men det er jo meg da.. Så en annen her syntes sølv var glorete.. Flott vi er forskjellig

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trender...

Dette har vel gått i bølger, akkurat som for f. eks bilfarge. En sju år gammel Audi med sølv metallic er vel ikke akkurat vanskelig å oppdrive. Nå er vel svart den mest populære bilfargen?

Fra at alt hifiutstyr var helsvart på åttitallet, ble alt sølv metallic/børsta aluminium på nittitallet engang og har vært det en 10-12 års tid. Så kom svartfargen tilbake for et par-tre år siden. Tror dette hang sammen med at børsta stål etterhvert mista det eksklusive preget det hadde til å begynne med. Husker de første ståltermosene, de gjorde inntrykk! Det har vært vanlig å kunne velge mellom svart og sølv en stund, men det kan se ut som om det mer og mer bare er svart audioutstyr som lages nå.

Jeg har samlet utstyr over flere år og har derfor alt i børstet aluminium. Litt retro nå, men vil i det lengste unngå å mikse farge, venter derfor med lengsel på den første ok bluerayspilleren i sølv...

Og det er det kanskje flere som gjør?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    HåkonN....
    Hvorfor ikke rosa, metroseksuell.. det beste du kunne bidra med...
    Rosa, som i hvorfor kun sort og sølv når vi først snakker om produkter i en slik prisklasse.

Metroseksuell er ikke negativt ment, ei heller ikke et negativt ord/betydning.

If u must know.....undertegnede stemte sølv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg det helhetlige designet på produktet er viktigst. Og at det komplette anlegget ikke ser så altfor rotet ut. Sort og sølv kan godt kombineres så lenge det er litt symmetri i oppsettet.
    Men hvis man har mye gullpynt i rommet, eller champagne fragede produkter i tillegg blir det ikke så pent. Da passer sort lettere inn.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Fra at alt hifiutstyr var helsvart på åttitallet, ble alt sølv metallic/børsta aluminium på nittitallet engang og har vært det en 10-12 års tid. Så kom svartfargen tilbake for et par-tre år siden.
    Da jeg kjøpte mitt første anlegg rundt 1970 var 99,9% av lydutstyret sølvfarget - og sånn hadde det vært en stund. Slik sett er vel sølv det mest "klassiske", selv om svart dominerte på åttitallet og et stykke ut på nittitallet. Men dette med med farge er nok mest av alt en motesak, og de fleste av oss har lett for å like det som er den herskende motetrenden. Jeg kjøper lyd etter lydkvalitet, og i hylla mi står det sølv og svart og gyldent om hverandre, uten at det plager meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi-utstyr følger fargetrendene som alt annet vi omgir oss med, ingen tvil om det. Så når jeg prøver å få alt i sølv er det for å få en helheltlig 'look' på hele oppsettet. SIden det ble sølv fra starten av i sin tid velger jeg sølv om det er å få.

MEN: jeg synes forsåvidt ikke det er så sprekt som før, så hadde jeg begynt med blanke ark nå ville jeg alvorlig overveid å gå for svart....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •