Subforsterker til Passiv 150W LG subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subforsterker til Passiv 150W LG subwoofer

Noen som har tips til en kurant subforsterker til en passiv sub fra LG på 150W 3ohm? Kobler man forsterkeren i serie med suwoofer? Fint hvis noen kan forklare hvordan man kobler og hva man trenger av klabler, gjerne link til det også.

Link til Hjemmekinosystemet: LG HT552TH : LG UK

Eivinn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jo absolutt ut som den LG suben du linket til er aktiv.Her må du nok forklare litt mer hva du tenker på....

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ikke egen forsterker nei. Den blir dratt av dvd receiveren. En aktiv subwoofer har vel egen forsterker innebygd. Eller tar jeg helt feil?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Den har ikke egen forsterker nei. Den blir dratt av dvd receiveren. En aktiv subwoofer har vel egen forsterker innebygd. Eller tar jeg helt feil?
    Før du går igang med kjøp av egen sub-forsterker, så ville jeg vurdert å kjøpe en ny sub med innebygget forsterker.

150w sub er ikke mye egentlig - 300w er vel nesten et "minimum" på 10-12''

Du kan gjøre gode bruktkjøp f.eks her på AV torget eller nye XTZ/Proson hos Surround.no - Høyttaler spesialisten

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke foreldrene mine interessert i. Prøvde å overtale de til å ikke kjøpe slik ferdig-hjemmekino, det er vel dvd spilleren som er vits i å ha, tenkte det ville bli bedre trykk ved en forsterker dedikert til subben, men får heller kjøpe meg en avreceiver selv og la de styre på. Utrolig irriterende med en entusiastisk elkjøp-selger som jeg ikke klarte å overtalte moren min til å ikke å kjøpe, men men.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke foreldrene mine interessert i. Prøvde å overtale de til å ikke kjøpe slik ferdig-hjemmekino, det er vel dvd spilleren som er vits i å ha, tenkte det ville bli bedre trykk ved en forsterker dedikert til subben, men får heller kjøpe meg en avreceiver selv og la de styre på. Utrolig irriterende med en entusiastisk elkjøp-selger som jeg ikke klarte å overtalte moren min til å ikke å kjøpe, men men. Kostet 5000,- er det verdt dette? synes det hadde vært bedre med en ok receiver og bare kjøpt en ok dvd spiller. LG spilleren oppskalerer opp til 720P/1080i forøvrig.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk på Ljudia PA utstyr DJ utstyr Lys utstyr Hjemmeelektronikk De har en modell som heter Zachry D-250. Den kan du bruke til å dra en passiv sub med. Vær oppmerksom på at den kun har linjeinnganger, ikke høynivåinnganger.

Har en slik jeg skal bruke på en SVS klone, kakehode har en slik på en SVS tube og er fornøyd.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Dette er ikke foreldrene mine interessert i. Prøvde å overtale de til å ikke kjøpe slik ferdig-hjemmekino, det er vel dvd spilleren som er vits i å ha, tenkte det ville bli bedre trykk ved en forsterker dedikert til subben, men får heller kjøpe meg en avreceiver selv og la de styre på. Utrolig irriterende med en entusiastisk elkjøp-selger som jeg ikke klarte å overtalte moren min til å ikke å kjøpe, men men. Kostet 5000,- er det verdt dette? synes det hadde vært bedre med en ok receiver og bare kjøpt en ok dvd spiller. LG spilleren oppskalerer opp til 720P/1080i forøvrig.
    Jeg vil si definitivt nei, men forstår jo at enkelte synes 5000,- for en sop i hop hjemmekino er helt greit..

Her er jo en kandidat?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=27756&cat=all

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har LG'en lavnivåutganger?Ser jo ikke slik ut..
    Noen "ombygging" av et slikt system hadde jeg ikke vurdert engang.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye hadde du tenkt å legge i sub forsterker?

hadde heller lagt de pengene i en brukt sub. tror nok det blir mye bedre.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det beste hadde vært å kjøpt en receiver og nye høytalere, kan ikke se vitsen i å bruke såpas små høytalere på en receiver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •