Effekt forsterker spørsmål - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk min for 4990 kr jeg sendt hjem fra oslo jeg. Helt ny, ikke vært ute av esken.

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man vil kjøre mer effekt på alle tre fronthøyttalerne, må man kjøpe 1stk to kanals effektforsterker + 1stk monoblokk da? Eller kan man få kjøpt tre kanals effektforsterkere?

Beklager til trådstarter for at jeg hijacker tråden litt. :P

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    Hvis man vil kjøre mer effekt på alle tre fronthøyttalerne, må man kjøpe 1stk to kanals effektforsterker + 1stk monoblokk da? Eller kan man få kjøpt tre kanals effektforsterkere?
    det eneste man bør tenke på ved valg av monoblokk til center er videresalget. De fleste av oss bytter ut effektforsterkera våres en eller flere ganger iløpet av våre liv og da bør man stille spørsmålet: hva er enklest å selge; et stereotrinn man har brokobla til centeren eller ei enkelt monoblokk? Jeg har selv vurdert dette litt og bestemt meg for å gå for et stereo-effekttrinn jeg kan brokoble.. Men hver sin smak og lyst

En tre kanals effektforsterker kan også være kjekt som du sier; bakdelen er at om du får lyst til å oppgradere effekten til bare frontene må også oppgradere til center, og ved et videresalg utelukker du stort sett de som er ute etter stereotrinn og dermed begrenser det seg til hjemmekinofolk som potensiell kjøpergruppe
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis jeg forstod riktig så har man tre valg dersom man vil ha mer power til både fr, fl, og center.

1. Kjøpe to effektforsterkere og koble den ene i mono og inn på centeren, mens den andre kobles vanlig i stereo og inn på fr, fl.

2. kjøpe en to kanals effektforsterker + en monoblokk.

3. kjøpe en tre kanals effektforsterker.

Stemmer dette?

Lurer også på en ting til angående effektforsterkere og sånt. (Har aldrig lest meg opp på dette så kan utrolig lite om det) Etterhvert så har jeg tenkt til å kjøpe meg en Onkyo 875. Det står at den er oppgit til nesten 200w per kanal. Vil dette si at dersom jeg vil ha noe mer effekt på frontene, så må jeg ha en effektforsterker som er på mer enn 2*200w?

Newcomer El_Myrum sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    Lurer også på en ting til angående effektforsterkere og sånt. (Har aldrig lest meg opp på dette så kan utrolig lite om det) Etterhvert så har jeg tenkt til å kjøpe meg en Onkyo 875. Det står at den er oppgit til nesten 200w per kanal. Vil dette si at dersom jeg vil ha noe mer effekt på frontene, så må jeg ha en effektforsterker som er på mer enn 2*200w?
    875 er vel oppgitt til 200 W/Ch Minimum into 6ohm, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven, dette er svakt sammenlignet med en dedikert effektforsterker oppgitt til 200 watt. (6 ohm vs 8 ohm, 1 channel driven vs 2 channels driven osv..)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så det nå. Grunnen til at jeg spør og graver sånn er at jeg muligens har tenkt meg Klipsch høyttalere etterhvert, og jeg vet de er glade i mye strøm.

Hadde tenkt meg Klipsch RF82, RC62, RS52 + Onkyo 875 reciver og effektrinn på FL, FR, og CT. Siden jeg mest sansynlig kommer til å oppgradere til større center og sånt etterhvert så er det kjekt med litt ekstra effekt der også.

Noen som vet om Noen gode tre kanals effektforsterkere? Rundt 10k +/-
    Det blir sikkert billigere enn to vanlige effektforsterkere.

Takk for hjelpen fra folket forresten.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte RB-1070. Så en meget bra review av store bror 1080 på nettet:

Stereophile: Rotel RB 1080 power amplifier

Sure, it was less than an ideal match for speakers costing 10 times its price, but it did better than I would have guessed.

I can't think of an amp for even twice its price that I'd prefer.

Nå koster jo ikke mine høyttalere ti ganger prisen av rotelen, og regner med at de har fintunet modelen litt de siste 5 åra selv om den bærer samme navn.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom Rotel RB-1070 i hus, første den gjorde var å kutte automat sikringen når jeg starta den, men fikk ordna det med å starte opp forsterkerne først så resten (skal få innstalert egen 16 amp kurs til utstyret).

Koblet den til frontene.

Første halvtimen hørtes det ikke så bra ut. Men så kom den seg.

Nå føles det ut som jeg har fått den mellom bassen jeg manglet, dyp basen har også komt seg endel. Første gang jeg har kjent at høytallern min skaper vibrasjoner i gulv.

Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte denne effekt forsterkern. Det er helt klart at Yamaha RX-V1700 ikke er i stand til å dra disse frontene bra selv på lavere volum (tenker da på bass). Recivere i denne klassen er kanskje ikke ment å dra annet enn stativ høytallere...

Anbefales på det sterkeste. Nå trenger jeg i alle fall ikke sub!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •