Forsterker til Bowers & Wilkins FPM-serie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer HJS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Bowers & Wilkins FPM-serie

Jeg er i ferd med å sette sammen et hjemmekinosystem. Systemet skal stå i en vanlig stue, derfor er design et meget sentralt element.

Jeg har bestemt meg for høytalere, ender opp med Bowers & Wilkins FPM-serie. Jeg har kjøpt inn to stk FPM4 som skal benyttes som fronter. Jeg kommer til å kjøpe to stk FPM2 som skal benyttes som bakhøyttalere, en FPM4 eller FPM 6 som center og i tillegg PV1 som sub.

I dag bruker jeg FPM4 som stereohøyttalere, på en alt for liten forsterker (Denons mikrossystem DRA-F101 på 2X35w). Neste trinn blir derfor å kjøpe suben, og en forsterker - og det er her jeg trenger hjelp! Hva slags forsterker skal jeg kjøpe?

Jeg har vurdert en hel rekke (basert på tester og specs), uten å klare å ta et valg. Jeg kommer til å lytte etterhvert, men først må jeg bli enig med meg selv omkring specs - og hva jeg trenger. Utseende på forsterkeren er også et punkt å vurdere.

Jeg har vurdert følgende, prisgrense ca 15.000:
    - Yamaha RXV3800
    - Denon 3808
    - Pioneer LX-70
    - Harman/Kardon 645/745 (men lurer på å vente til de nye modellen med HDMI 1.3 kommer)
    - Rotel 1067

Mine krav er som følger:
    - Akseptabel design for å kunne stå fremme i en stue
    - Tekniske løsninger som holder ift mulighetene i Blue-Ray (bl.a. nye lydformater)
    - Nok kraft og god match til nevnte høyttalere i FPM-serien
    - God dynamikk
    - Detaljert og åpent lydbilde i stereo (variert musikk fra klassisk til rock)

JEG ER TAKKNEMLIG FOR ALL HJELP!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Jeg har benyttet en Yamaha 1400 til nå, og er svært godt fornøyd med det. Nå blir det oppgradering til en 1800, hvilket også burde gjøre jobben. Jeg har ikke savnet krefter så langt, og forskjellen i effekt er vel marginal mellom 1800 og 3800 som du vurderer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •