JVC RX-D411 kan den dra 2ohm høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JVC RX-D411 kan den dra 2ohm høytalere?

Vurderer å kjøpe en slik til da den har Coax inngang. Da kan jeg få DD 5.1 lyd fra satellit tuner. Høytalerne er noen som fulgte med et LG HT552TH lydanleg. Det står oppgitt 2 og 3 ohm som impedanse i manualen. Subwooferen er passiv. Set det står 6-8 ohm på receiveren, men blir den eller høytalerne ødelagt? Noen andre kurante receivere som kan dra 2 og 3 ohm høytalere? Hvilken HDMI versjon har denne JVC receiveren?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle hjemmekino receivere har digital inngang. Du får DD 5.1 fra satellitt bare om programmet blir sendt i det jo, det skjer ikke automatisk, men det vet du sikkert.
    At subwooferen er passiv er ikke så bra, da trenger du egen forsterker til denne jo.....
    At høyttalerne er 2 ohm tviler jeg sterkt på er sannt. Står der ingen data bak på høyttalerne da ? Det gjør der som regel.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er 2 ohm fordi det er slike som følger med en LG DVD-receiver, du vet slike tynne små. Subwooferen fulgte med settet og kobles på dvd-receivern. Litt rart det går ann siden den er passiv og det er en enkel DVD-receiver det er snakk om. Kan man koble en 4 ohm motstand i serie med høytaler for å få 6ohm?

Edit* Hvilken forsterker kan man bruke på denne suben da? Tenker på en kurant.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben blev bare forsynt med lyd fra dvd-receiverens forsterker da. I denne dvd-receiver, hadde du da reguleringsmuligheter for subben, eller sitter der brytere på selve subben ?
    Nu er det mest vanlige at man jo tilkobler sine høyttalere til de 5, eller 7 høyttaler utganger på receiveren, og subben, hvis den er aktiv tilkobles "LFE OUT" via en rca kabel. Da justerer man volum, fase osv. på subben. Som regel brukes receiverens innebygde filter til å bestemme hvilke frekvenser subben skal ha tilført, og subben egen kontroll settes da på max. frekvens.
    Ved andre installasjoner, f.eks. ved bruk av en "Pre Out" utgang til subben bruker man da subbens frekvens velger for bestemme avskjæringen av frekvenser.
    Du kan bruke hvilken som helst effektforsterker til subben, eller effektdelen fra en integrert forsterker som har Main In terminaler, men du må ha Pre Out utgang for sub på din receiver for å gjøre dette. (Har JVC´en dette ?)
    Her skal du tilslutte effektforsterkeren som du kobler subben opp imot.
    Har subben ikke brytere for volum må du justere dette i receiverens meny, ellers kan du få en forskrekkelse om volumet er på max. !
    Okay, jeg er litt sliten nå, så jeg vil komme med et lite tips. Kjøb deg en liten aktiv XTZ sub, el. lignende, det er mye lettere å jobbe med, og koster ikke mye heller. Prøv et søk her, du finder masse info.
    Bruk de andre høyttalere du har, men kontrollér at receiveren ikke blir alt for varm fort, men det går sikkert bra.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg klarhet i sub tilkoblinger. Den som fulgte med LG systemet har bare slike klype kontakter for pluss og minus, finnes ikke noe annet av brytere på den. Saken er den at foreldrene mine ikke vil bruke peng eller fårstå seg på hifi. Har nå bestilt en Realcable coax til TosLink og omvendt konverter fra avshop.se (dyrt som f...) til 1300,- De sa også at den skulle virke til CD HD tuner slik, at lyden ikke detter ut som den B-tech tingen jeg kjøpte fra avhifi.no gjorde. Får se om den virker, hvis ikke så er eneste mulighet en receiver med coax inn og optisk ut slik at man får digitalt signal fra tuner til receiver og til DVD-receiver. Dette blir litt dumt da jeg ikke er sikker på om slike lav ohms høytalere kan brukes på receiver, skulle gjerne vært helt sikker på at dette går da LG systemet kostet 5000,- på elkjøp og ikke er mine heler

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •