Når kommer Yamaha rx-v663 og 863?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Når kommer Yamaha rx-v663 og 863?

Jeg var et par tastetrykk fra å kjøpe en rx-v861 da jeg kom over info om etterkommeren til denne forsterkeren så jeg har bestemt meg for å vente. Jeg kommer nok da til å gå for 663 istedet for 863 siden forskjellen ikke ser ut til å være stor (bare prisen). Noen hær som vet noe om når disse kommer til Norge?

Newcomer TNormann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på detta sjæl! Noen som har svar?

Hva vil prisen på 663 ligge på forresten?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Yamaha RX-V663

Står nederst på siden at den kommer i April.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får nå RX-V661 for 4000 (før 5500). Vil den nye RX-V663 rettferdigjøre en pris på 1500 ekstra?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lokale Hifi forhandleren min forklarte at 3 serien ikke kom i butikkene i Norge før måneds skiftet juni juli...

Jeg kjøpte en 661 for 4500 så lenge.. ypperlig kvalitet, har bestilt en 683 til den kommer..... så bare selger jeg 661 for 2500 ell 3000 like før 3 serien er på veg...

Den nye Rxv683 sies å ha veldig få forskjeller fra den gamle Rxv1800, så den er nok et kupp....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Den lokale Hifi forhandleren min forklarte at 3 serien ikke kom i butikkene i Norge før måneds skiftet juni juli...

Jeg kjøpte en 661 for 4500 så lenge.. ypperlig kvalitet, har bestilt en 683 til den kommer..... så bare selger jeg 661 for 2500 ell 3000 like før 3 serien er på veg...

Den nye Rxv683 sies å ha veldig få forskjeller fra den gamle Rxv1800, så den er nok et kupp....
    Hvor har du hørt/lest at den skal ha få forskjeller fra RXV1800?
    Trodde ikke det var så voldsomt stor forskjell på 661 og 663?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra en Yamaha Hifi forhandler.

Les spesifikasjonene selv.... på den nye Rxv683 og den gamle Rxv1800.....

I realiteten er det nemlig bare noen få watt som skiller de..... ellers er alt utstyr likt... Ikke som den nye 1800 som kommer da hva nå de kaller den 1803?, men den som er nå..

663 har også nesten alt lignende utstyr, skalering, burr osv men iforholt til 1800 og 683 så har jo 663 endel mindre watt da... hva er det igjen 110?

Hele den nye 3serien til Yamaha tar et stort skritt oppover i rekkene.... så det lønner seg å begynne og spare....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer med noen flere watt...... 663 også, den gamle hadde jo 90? Den nye skal ha 110.. er jo 20watt ekstra bare det.... + videoskalering, truHD etc.

Til den samme pris som 661 lå på...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7x90 vs 7x95w hvis jeg ikke tar helt feil. Uansett så har vel ikke watt alt og si har jeg hørt. Strømforsyningen virker til å være en del større på 663 hvis jeg ikke tar helt feil. Det har vel sikkert en del og si. Var også ett par andre ting som var forandret. Hva menes med at den kan oppskalere egentlig? Kan den oppskalere tv signalene jeg får eller går dette på andre ting som f.eks. hvis jeg kobler til en dvd spiller o.l.?

Leste en test i hjemmekino bladet og fikk intrykk av at det ikke var de store forskjellene, men det var absolutt forbedringer der. Tipper yamaha selgeren vil selge mest mulig. Uansett så fikk 663 best i test og en meget god receiver

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr at den kan oppskalere alt hva du måtte ønske å fore den med av signaler til 1080i .... for eksempel..

Tv, kabel, fotballkamper osv, Gamle kung fu filmer, Video, i det hele tatt hva har du lyst til å forsøke skalere til hdmi? Den gjør det..... Faroudja skalering...

Det beste er imidlertid at den tar de nye høyoppløste HDMI signalene... truHD mm.

Dette vil så vidt jeg skjønner si 1.3, og med dette kommer både bedre lyd og flere kodeker og bedre farger og bildebehandling.....

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ubekreftet levering 16.7 hos netshop ser jeg. Hvordan er Yamaha i forhold til min Denon 2807? Vil ha litt mer detaljer og punch ut av Klipsch rf-82 med marantz mm 9000 som effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Ubekreftet levering 16.7 hos netshop ser jeg. Hvordan er Yamaha i forhold til min Denon 2807? Vil ha litt mer detaljer og punch ut av Klipsch rf-82 med marantz mm 9000 som effekt.

Har akkurat bestillt meg en fra Datakjeden. De har på lager, blandt flere andre..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •