Fordeler og ulemper med disse forsterkerene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fordeler og ulemper med disse forsterkerene?

Jeg skal ha meg ny surround forsterker, og valget er meget hard for å si det mildt.

Har lenge ønsket meg Marantz som neste valg, men den aktuelle der er ikke helt up-to-date i forhold til andre merker.

De som jeg har hatt øyet på er Marantz 8002 og Onkyo 905, og kanskje Yamaha 3800.

Har som sakt lenge hatt lyst på Marantz etter mye godsnakk om lyden deres, men 8002 mangler oppskalering til 1080p, og kanskje konvertering av analoge signaler. Leste at deres kommende forforsterker AV8003 får Marantz første innebygde oppskalerer. Ellers så har 8002 HDMI 1.3 med all dekoding.

Onkyo har jeg aldri vært borti, men de får jo mye skryt for siste generasjon, og de støtter alt. Kanskje ikke like pen å se på som Marantz sin, men det er jo TV skjermen blikket skal være

Yamaha har jeg egentlig aldri likt noe særlig. En kompis hadde en slik Pro Logic forsterker for mange år siden, og den var utrolig knotete, spesielt fjernkontrollen som jeg aldri skjønte noenting av. Men de (og jeg) har sikkert utviklet seg siden den gang. Den kan heller ikke dimme displayet helt av heller.

Noen som kan komme med for og mot meninger om de forskjellige forsterkerene og produsentene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

selv venter jeg på AV8003, syns det virker som et meget spennende produkt

noen bilder :

yƒ}ƒ‰ƒ“ƒc•ÒzVBDƒvƒŒ[ƒ„[‚âAVƒAƒ“ƒv‚ð”*•\

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir vel kanskje litt dyr. Så prisen 3000 dollar, men jeg tror det også da var med effekt forsterkeren.

EDIT:

Unnskyld ordspråket. Men fytti ******* den var lekker. Den tror jeg jeg venter på.

Eneste minus er og blir litt få HDMI kontakter. 4 er mye, men 6 hadde vært bedre.

Men må jo da ha effekt forsterker ved siden av. Får vel spare til begge to da.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil skyte inn at nyere Yamaha må høres ! Jeg har heller aldri vert imponert av Yamaha opp igjennom åra, men selv med en rimelig sak som 661'ern min, så ble jeg frelst !

Det jeg spesielt biter meg merke i er en enorm dynamikk & fantastisk bra kanalseperasjon. Jeg er utrolig godt fornøy med surround-lyden. Og jeg har bare en liten ugunstig stue...

Spiller også bra i stereo, selv om jeg tror det er her det er mest å hente på litt dyrere modeller.

Når jeg en gang får dedikert kinorom, så velger jeg garantert Yamaha igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Den blir vel kanskje litt dyr. Så prisen 3000 dollar, men jeg tror det også da var med effekt forsterkeren.

EDIT:

Unnskyld ordspråket. Men fytti ******* den var lekker. Den tror jeg jeg venter på.

Eneste minus er og blir litt få HDMI kontakter. 4 er mye, men 6 hadde vært bedre.

Men må jo da ha effekt forsterker ved siden av. Får vel spare til begge to da.
    ja lekker sak, + balanserte utganger og inngang, streaming av lyd og HD-video , så ganske unik av det som finnes idag. Men blir spennede å se tester etterhvert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •