Hjelp forvirret av desse reciverene.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp forvirret av desse reciverene.

Hei.
    Eg har da bestemt meg for å kjøpe komplett sett med Infinity Cascade. Vel det var da sagt at selgeren trudde min Harman forsterker avr5500 ville ha problem å spele desse bra. Vel eg fekk ta med meg forsterkeren min og prøve den på høytalerene. Og ganske riktig det spelte ræva... Det var som å høyre berre buldring i høytalerene.

Vel så satte han på ein Yamaha rx-v2800 trur eg den hette. Da blei det andre boller.

Så da er saken klar eg må ha meg ny forsterker og.....
    Vel eg er veldig glad i Harman og vert stor fornøgd med det. Så da tenkte eg at eg ville kjøpe AVR745 men fekk da vite at denne ikkje støttet hdmi 1.3 som var det nye dtshd. Har sikkert ikkje bruk for det idag men han anbefalte da å ikkje kjøpe forsterker som ikkje støtter 1.3

I tillegg sa han og at Yamaha var mykje klarere på lyd enn det Harman er. Stemmer dette? Eg trudde det var Harman som var eit av dei bedre på markedet når det gjaldt effekt og lyd.

Vel når eg først skriver her. Vilken anbefaler dokke eg kjøper? Eg sikler veldig på AVR745 men den støttet da ikkje 1.3 i hdmi. Har og fått da anbefaling på RX-V3800 men er ikkje så sikker på yamaha da eg har hørt litt negativt om det. Dette var da litt eldre modeller.
    Ellers har jo ein og denon. Er dette noko tess?

Håper på gode svar.

Mvh Vidar

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe godt svar til deg her, men Yamaha er jo i "dytten" i det siste på hjemmekinofronten.
    Tenkt tanken på en effektforsterker til den Recieveren du allerede har i dag? Hvis du er fornøyd med den du har bortsett fra lite effekt, så kanskje det er en løsning..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Problemet var vell ikkje at den var for svak, men at det er for dårlig equaliser i den så ein fekk ikkje justert den ordentlig. Infinity Cascade er vist veldig tungdrivne høytaler.

Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Har ikke noe godt svar til deg her, men Yamaha er jo i "dytten" i det siste på hjemmekinofronten.
    Tenkt tanken på en effektforsterker til den Recieveren du allerede har i dag? Hvis du er fornøyd med den du har bortsett fra lite effekt, så kanskje det er en løsning..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av v-lar
    Takker for svar.
    Problemet var vell ikkje at den var for svak, men at det er for dårlig equaliser i den så ein fekk ikkje justert den ordentlig. Infinity Cascade er vist veldig tungdrivne høytaler.
    Nettopp når det gjelder slike Eq funksjoner og all slags elektroniske ekstra greier er jo nettopp Yamaha, Onkyo og Denon sine sterke sider. Men om de er bedre er en annen sak.
    Du ville nok med en effektforsterker også kunne forrandre lyden betraktelig, men det er jo en smakssak. Selv liker jeg ikke EQ og lignende, men det er jo nødvendig i noen tilfeller.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enn de nyeste modellene til HK? De burde jo gi Dalayatmaha god konkurranse?

De støtter jo HDMI 1.3 DTS-HD master og hele den smørja....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay skjønner.
    Vilke effektforsterker kan eg da evt kople på min forsterker?

Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Nettopp når det gjelder slike Eq funksjoner og all slags elektroniske ekstra greier er jo nettopp Yamaha, Onkyo og Denon sine sterke sider. Men om de er bedre er en annen sak.
    Du ville nok med en effektforsterker også kunne forrandre lyden betraktelig, men det er jo en smakssak. Selv liker jeg ikke EQ og lignende, men det er jo nødvendig i noen tilfeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay skjønner.
    Vilke effektforsterker kan eg da evt kople på min forsterker?
    Det er vanskelig å si, men du kunne jo se om du kunne fått lånt med deg en hjem fra en butikk. Bare for å se hvordan de påvirker lyden.
    Rotel, Parasound, Vincent, Midgard Audio er noen som ikke koster all verden. I allefall ikke hvis du finner noe brukt. Men hva som passer er vanskelig å si.

Buldrene lyd er jo ikke en karakteristikk man kan ha en formel mot

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha forsterkene er det gode forsterkere? Bra kvalitet?
    Evt er denon bedre?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt er denon bedre?
    Yamaha er bra, Denon er bra, Onkyo er bra, de store kjente merkene er bra, forskjellen ligger vel i hva akkurat du synes om lydsignaturen og de finessene som ligger i de forskjellige. Men som sagt tidligere her så har Yamaha RX-V1800 og 3800 fått veldig mye skryt i samtlige tester de har vært med i.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt er denon bedre?
    Jeg bruker selv Yamaha RX-V3800 sammen med Infinity høytalere (ikke Cascade) og er meget fornøyd med lyden. Lydsignaturen til Yamaha er meget behagelig og engasjerende.

Du kan også ta en kikk i disse trådene som omhandler elektronikk til Infininy Cascade:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...y-cascade.html
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...y-cascade.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner det,
    Er du fornøgd med din yamaha?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Starman
    Skal lese.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon passet ikke sammen med Cascade, ihvertfall ikke i mine örer. Denon er for lys i klangen til disse höyttalerne.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner det,
    Er du fornøgd med din yamaha?
    Ja, som jeg skrev så er jeg meget fornøyd med Yamaha sammen med mine Infinity Kappa. Men om det er nok krefter i 3800 til at Cascade høyttalerene spiller optimalt kan jeg ikke svare på. Men jeg er rimelig sikker på at 3800 vil klare å drive Cascade uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Denon passet ikke sammen med Cascade, ihvertfall ikke i mine örer. Denon er for lys i klangen til disse höyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda det skal det være for eg hørte på lillebroren 2800 og det funket veldig bra.
    Av ein eller annen grunn har eg bismak av yamaha eg veit ikkje koffor...

Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Ja, som jeg skrev så er jeg meget fornøyd med Yamaha sammen med mine Infinity Kappa. Men om det er nok krefter i 3800 til at Cascade høyttalerene spiller optimalt kan jeg ikke svare på. Men jeg er rimelig sikker på at 3800 vil klare å drive Cascade uten problemer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda det skal det være for eg hørte på lillebroren 2800 og det funket veldig bra.
    Av ein eller annen grunn har eg bismak av yamaha eg veit ikkje koffor...
    "Lillebror" til 3800 heter vel 1800. Hvis du ikke vet hvorfor du har "bismak" av Yamaha så er det vel ikke noe å henge seg opp i..?

Hvis du trenger mer forsterkerkraft enn det 3800 kan levere så er der jo Yamaha sin Z11. :-D Desverre så koster den jo endel mer..

Test av Yamaha DSP-Z11.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel eg er veldig glad i Harman og vert stor fornøgd med det. Så da tenkte eg at eg ville kjøpe AVR745 men fekk da vite at denne ikkje støttet hdmi 1.3 som var det nye dtshd. Har sikkert ikkje bruk for det idag men han anbefalte da å ikkje kjøpe forsterker som ikkje støtter 1.3
    Hva med den nye receiver serien fra Harman Kardon? Den støtter HDMI 1.3! Men da må du vente til høsten når de slipper avr655 og avr755 hvis du skal ha støtte for alle HD-lyd formatene...

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    "Lillebror" til 3800 heter vel 1800. Hvis du ikke vet hvorfor du har "bismak" av Yamaha så er det vel ikke noe å henge seg opp i..?

Hvis du trenger mer forsterkerkraft enn det 3800 kan levere så er der jo Yamaha sin Z11. :-D Desverre så koster den jo endel mer..

Test av Yamaha DSP-Z11.
    En kamerat av meg ville for morro skyld teste sin nye RX-V1800 hos meg på mine JMLab Focal Alto Utopia Be. Ikke overraskende kunne ikke Yamahaen drømme om å drive disse høyttalerene. Selv falt jeg for fristelsen til å teste Z11 senere, og for å si det som det er så kan i grunnen ikke Z11'en heller drive disse høyttalerene tilfredsstillende. Så med mindre man skal sette opp et 11.2 system er ikke Z11'en spesielt intressant. RX-V1800 i kombinasjon med monoblokker høres ut som en rimeligere og bedre løsning da.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    med mindre man skal sette opp et 11.2 system er ikke Z11'en spesielt intressant. RX-V1800 i kombinasjon med monoblokker høres ut som en rimeligere og bedre løsning da.
    Hvis ikke man har noe problem med flere bokser/forsterkere i stua, så har du nok rett i at det blir sannsynligvis billigere med 1800/3800 + effektforsterker(e). Litt avhengig av hvor dyre effekttrinn man velger selvfølgelig.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •