HK avr-350, eller vente på avr-775? *Det blir sistnevnte isåfall*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool HK avr-350, eller vente på avr-775? *Det blir sistnevnte isåfall*

Jeg har dette året planer om å bytte ut alt i anlegget, jeg henter Klipsch RF-63 på onsdag, og jeg har planer om å kjøpe RC-64 (senter) og fire RS-62 (surr.bak) om ikke så lenge.

Men jeg må jo også ha receiver til dette, og jeg hadde egentlig planer om å kjøpe en HK avr745 men da jeg så utseendet på den nye serien fra HK ble jeg helt solgt!

Ikke minst så støtter den nye serien de nye HD formatene, og jeg vil tro at jeg er bedre tjent med en HD receiver hvis man tenker litt fremover... :roll:

Men da lurer jeg som følger på: Vil HK avr-350 greie å drive senter og bakhøyttalerne greit nok hvis jeg senere avlaster med ekstra effekt til frontene, eller bør jeg vente til HK avr-655 eller avr-775 kommer til høsten?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vente til høsten er jo ikke så lett
    Kjøp deg noe brukt som du kan ha i mellomtiden da? Der man ikke nødvendigvis taper å mye penger ved et salg igjen om 6-7 måneder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg var i butikken i dag og ville ha avr745 denne støttet ikkje hdmi 1.3 og fekk og vite at dei nye som kjem til høsten ikkje ville gjere det heller.....
    Skjønner ingen ting lenger

Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg har dette året planer om å bytte ut alt i anlegget, jeg henter Klipsch RF-63 på onsdag, og jeg har planer om å kjøpe RC-64 (senter) og fire RS-62 (surr.bak) om ikke så lenge.

Men jeg må jo også ha receiver til dette, og jeg hadde egentlig planer om å kjøpe en HK avr745 men da jeg så utseendet på den nye serien fra HK ble jeg helt solgt!

Ikke minst så støtter den nye serien de nye HD formatene, og jeg vil tro at jeg er bedre tjent med en HD receiver hvis man tenker litt fremover... :roll:

Men da lurer jeg som følger på: Vil HK avr-350 greie å drive senter og bakhøyttalerne greit nok hvis jeg senere avlaster med ekstra effekt til frontene, eller bør jeg vente til HK avr-655 eller avr-775 kommer til høsten?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Kjøp deg noe brukt som du kan ha i mellomtiden da? Der man ikke nødvendigvis taper å mye penger ved et salg igjen om 6-7 måneder.
    Ehhh, nei jeg er mer den typen som venter istedenfor å "settle for less" i mellomtiden...

Men det jeg lurer på er om avr-350 er for liten? Og hva er egentlig forskjellen på avr-655 vs. avr-755 bortsett fra effekt? Såvidt jeg husker så var det ingen forskjell på avr-645 og avr-745 (forgjengerne)... til og med de på hificenter kjeden skjønte ikke helt vitsen med den syke prisforskjellen!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av v-lar
    Eg var i butikken i dag og ville ha avr745 denne støttet ikkje hdmi 1.3 og fekk og vite at dei nye som kjem til høsten ikkje ville gjere det heller.....
    Skjønner ingen ting lenger
    Nei dagens HK receivere støtter ikke HDMI 1.3, men de nye blir å gjøre det!

Les artikkelen ifra LOB: Nye Harman/ Kardon- receivere

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ehhh, nei jeg er mer den typen som venter istedenfor å "settle for less" i mellomtiden...
    Hehe, ok..
    Folk er forskjellige
    Jeg var vel helt motsatt fra deg bare for noen uker siden, men nå ville nok jeg gjort som deg også

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Hehe, ok..
    Folk er forskjellige
    Jeg var vel helt motsatt fra deg bare for noen uker siden, men nå ville nok jeg gjort som deg også
    Ja folk er forskjellige...

Jeg vil nå også tro (innbille meg?) at jeg vil spare penger på å gå for den receiveren jeg skal slå meg til ro med en gang, istedenfor å kjøpe noe for å så selge det billigere etterpå nå jeg heller kan spare penger i mellomtiden? :-D

Eller noe sånt...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, etter litt intens googling så har jeg funnet ut at det kun er avr-755 (og muligens avr-655) som får full støtte for alle de nye lydformatene, avr-350 har kun analoge innganger for HD lyd bakpå og da må jeg kjøpe ny Blu-Ray spiller. Noe jeg ikke er interressert i enda... :?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mein GOTT!! Det der var en snadder forsterker... (AVR350)

Har en avr245 som jeg egentlig er veldig fornøyd med, men tenkte å bytte den ut mot 247 bare for å oppdatere den litt. Spørs om jeg ikke bør vente til høsten!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Mein GOTT!! Det der var en snadder forsterker... (AVR350)

Har en avr245 som jeg egentlig er veldig fornøyd med, men tenkte å bytte den ut mot 247 bare for å oppdatere den litt. Spørs om jeg ikke bør vente til høsten!
    Ja den som venter på noe godt venter ikke forgjeves....

Men vær obs på det at det kun er de to største receiverne som støtter HDMI 1.3 og (alle) HD-lyd formatene! :-|

Må vel bli en avr 655/755 på meg da!

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har effektforsterkere så er vel 355 et alternativ? Den skulle jo komme mar/apr og takle de nye HD-formatene. Spent på hvor bra prosessordelen blir i denne, og om den er lik som i 655/755. Skulle den være det er det jo liten tvil om hva valget blir så sant den ikke mangler noe annet viktig

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avr 335 har kun analoge signalinnganger for HD lyd, den kan ikke konvertere signalet selv... :cry:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...nei ikke 335 men 355. Den som ikke er i butikkene enda. Les din egen link i post #5 på nytt du

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cleeves
    Hmm...nei ikke 335 men 355. Den som ikke er i butikkene enda. Les din egen link i post #5 på nytt du
    Ah! Skriveleif! ops:

Den har kommet, men det er rart at hificenter kjeden kaller den avr 350 og ikke 355 (?)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha. Så du tror 350 er 355? Men iflg lydogbilde så har 355 HDMI 1.3a og kommer ikke før i mars/april. Mens den ifølge specs på deal.no så har den HDMI 1.2 og den er på lager (!). Håper i det lengste at 350 er en mellomting her....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, har heller ikke skjønt det der me avr 350'en... Men det blir spennende når alle modellene har kommet ut!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant! En av disse skal få lov å ta over for gode gamle avr8500 i løpet av...tja, året i alle fall

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg river i en jeg også, har akkurat fått ht'ene i hus så jeg skal først teste faderns HK 3480 for å se om Klipschene overhodet liker det merket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •