Effektforsterker maks 5000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker maks 5000,-

Hey! Tenkte å oppgradere hjemmekinoen min, har en Denon 2807 hjemmekinoforsterker og fullt Infinty oppsett, og hadde tenkt kjøre frontene på en effektforsterker for å få litt ekstra guff! Har et par Inifinty Beta 50 som jeg hadde tenkt å drive den med...noen forslag? Har sett litt på nad c272 , men trenger gode råd og svar før jeg bestemmer meg:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal kjøpe NAD kan du like godt kjøpe noe brukt. Feks en 208 eller 216/218. De ser jo helt like ut som dagens forsterkere og tipper lyden ikke er noe dårligere heller.
    Uansett er brukt det beste du kan gjøre med 5000,-. Noen ide om du liker Vincent, Rotel eller Parasound sine brukte effektforsterkere?

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt er nok en fordel ja, da får du jo mer for pengene. Noe jeg savner på mine effektforsterkere er 12v trigger mulighet. Det kan være kjekt når du bruker Denon 2807 som pre.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 272 er hesten.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    NAD 272 er hesten.
    Nå er det litt diffust hva du mener med at NAD 272 er hesten, men ettersom hest kun er best på fest, antar jeg at du mener det ikke er en så god forsterker? :-) hehe...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Nå er det litt diffust hva du mener med at NAD 272 er hesten, men ettersom hest kun er best på fest, antar jeg at du mener det ikke er en så god forsterker? :-) hehe...
    Hehe. Hvis man mener en som kan dra en tung bør kanskje det skulle kalles Jakokse i stedet? Uansett ukjent uttryk for meg

PS!
    Var nok ikke så imponert over dens Bridge mode kapasitet. Feks gir den bare 300 Watt, mot 700 Watt på 218 modellen.
    Nå er det 50 watt forskjell i 8 ohms stereo, og Wattene til NAd var vel litt overvurdert før i forhold til nå, men jeg mener at hvis man skal ha NAD, så velg noen av de eldre ..

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Forstår i grunnen ikke helt hva jeg kan ha ment selv - tror fingrene går litt av seg selv innimellom - men jeg har vel tenkt noe sånnt som at NAD 272 er i stand til å trekke ganske tung last, ja.:? Hvilket lurer altså mener at den ikke er, skjønner jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg må nok bare støtte under det andre sier her. i den prisklassen er det nok brukt som gjelder. og skal du ha NAD er nok 208 det beste du kan få fatt i til den prisen. 218 er og en god forsterker

sier ingenting stygt om 272 altså. bare at 208 er en bedre forsterker både på kraft og lyd.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den grad man får tak i 208 lenger, selv brukt.. folk som først har en er jo gjerne ikke så villig til å gi den fra seg.. 208 leverer også en god del mer guffe enn 218...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en brukt Lyngdorf SDA2175. 2x200W 8 ohm. Fås til 5k på bruktmarkedet. Har sette en 2-3 ut etter jul. Har selv den integrerte av samme og er en knallforsterker. Vil knuse NAD'ene. Men trenger en litt varm kilde lydmessig for å ikke bli for kjedelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med Densen:

Densen B-300xs effektforsterker

6000 kr

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse gode forslag her,tenker jeg skal se meg litt rundt på bruktmarkedene omkring jeg! Takk for alle svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •