Harman Kardon AVR-7500 eller AVR-635?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman Kardon AVR-7500 eller AVR-635?

Hei

Har sett på en AVR-7500 til 5000kr, og en AVR-635 til 6000kr(denne er ganske ny ifølge annonsen).

7500 har jo 5x100W RMS, i forhold til 635 som har "bare" 7x75W RMS, men den er jo nyere.

Hvilken bør jeg velge? Er ute etter god lydkvalitet og trøkk til både film og musikk.

Takker for svar!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orjan88
    Hei

Har sett på en AVR-7500 til 5000kr, og en AVR-635 til 6000kr(denne er ganske ny ifølge annonsen).

7500 har jo 5x100W RMS, i forhold til 635 som har "bare" 7x75W RMS, men den er jo nyere.

Hvilken bør jeg velge? Er ute etter god lydkvalitet og trøkk til både film og musikk.

Takker for svar!
    Ikke noe å tenke på! 635 UTEN NOEN SOM HELST TVIL!!!!

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for avr 635 da denne har bedre hifi lyd og har romkoreksjeon. På avr 7500 får du kun justert lyd nivå og forsinkelse og denne er også ganske grov kornet i diskant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR 7000 er en gammel forsterker. Greit at kanskje effektdelen er kraftigere i 7000 enn 635, men så har 635 fordelt det på 2 kanaler til, så totalt sett er nok kanskje strømsforsyningen forholdsvis like (nesten lik vekt og de trekker nesten det samme fra nettet). Uansett så er nok forforsterkerdelen mye bedre i 635. Jeg har selv en AVR630 og storfornøyd med den. Med 635 har du jo også muligheten til 7.1 system. Jeg for min del hadde nok gått for en 635 framfor en 7000

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så kan du få kjøpe min HK AVR8500 for 6500,- inkl en HK DVD25.

Hatt den siden den var ny, og ga hele 26000,- for den den gangen, kjøpte den med en gang den kom.

Aldri vært noe tull med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Eller så kan du få kjøpe min HK AVR8500 for 6500,- inkl en HK DVD25.

Hatt den siden den var ny, og ga hele 26000,- for den den gangen, kjøpte den med en gang den kom.

Aldri vært noe tull med den.
    Hvor gammel er den?
    Prøvde å kjøpe den som var på auksjon her på AVforum i går kveld skjønner du, for det er denne jeg opprinnelig er ute etter :P
    Hvor bor du forresten? Jeg bor ca 1 time fra Bergen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, hvor gammel er den nå da? Ble usikker, men tipper at jeg kjøpte den i 2001 eller 2002. Arrester meg de som husker når den kom på markedet isåfall, jeg ble litt usikker!
    Og DVD 25 litt etter det igjen.

Har til dags dato ikke hatt noen som helst problemer med den, går knirkefritt og har jo krefter så det holder!

Jeg mener at jeg har både original esken og manualer til den et sted, men kvitteringen tror jeg min eks har et sted og den er nok ikke lett å finne!

Jeg bor i Skien, Telemark.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, hvor gammel er den nå da? Ble usikker, men tipper at jeg kjøpte den i 2001 eller 2002. Arrester meg de som husker når den kom på markedet isåfall, jeg ble litt usikker!
    Og DVD 25 litt etter det igjen.

Har til dags dato ikke hatt noen som helst problemer med den, går knirkefritt og har jo krefter så det holder!

Jeg mener at jeg har både original esken og manualer til den et sted, men kvitteringen tror jeg min eks har et sted og den er nok ikke lett å finne!

Jeg bor i Skien, Telemark.
    Ok. Så dette er et bedre kjøp enn f.eks. 635?
    Blir de mye dårligere med tiden disse?
    Hvor mye skal du ha for kun forsterkeren?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orjan88
    Ok. Så dette er et bedre kjøp enn f.eks. 635?
    Blir de mye dårligere med tiden disse?
    Hvor mye skal du ha for kun forsterkeren?
    Sjekket litt rundt på nettet, og den hadde release i September 2002 ifølge HK sine sider, så da er den fra slutten av 2002, eller helt i beg av 2003. Tiden flyr!

Om det er bedre eller ikke det aner jeg ikke Ørjan,kjenner ikke til 635 i det hele tatt. Har ikke fulgt med i markedet på en stund, før interessen igjen melder seg i hifi/kino verdenen! Det eneste jeg vet er at den har vært helt suveren til mitt bruk hele denne tiden, ikke gitt meg annet enn gleder.

Tja,hvor mye skal jeg ha? Hadde egentlig ikke tenkt så mye på å selge den i det hele tatt, men hvorfor ikke. Og kunne jo tenke meg å selge begge deler samlet isåfall, artig å prøve noe nytt!

Hva gikk den i går for? Tror ikke jeg selger den for under 6000,- kroner sånn uten videre uten å ha lagt den ut til salg engang.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket litt rundt på nettet, og den hadde release i September 2002 ifølge HK sine sider, så da er den fra slutten av 2002, eller helt i beg av 2003. Tiden flyr!

Om det er bedre eller ikke det aner jeg ikke Ørjan,kjenner ikke til 635 i det hele tatt. Har ikke fulgt med i markedet på en stund, før interessen igjen melder seg i hifi/kino verdenen! Det eneste jeg vet er at den har vært helt suveren til mitt bruk hele denne tiden, ikke gitt meg annet enn gleder.

Tja,hvor mye skal jeg ha? Hadde egentlig ikke tenkt så mye på å selge den i det hele tatt, men hvorfor ikke. Og kunne jo tenke meg å selge begge deler samlet isåfall, artig å prøve noe nytt!

Hva gikk den i går for? Tror ikke jeg selger den for under 6000,- kroner sånn uten videre uten å ha lagt den ut til salg engang.
    Den i går gikk for 5700kr, men 6000kr for din går fint
    Kunne jeg ha kommet og hørt og sett på den en dag, enten denne uken eller neste hvis det passer for deg?
    Har kjøpt et JBL-anlegg skjønner du, og mangler bare forsterkeren

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken forsterker til 2x15 cerwin vega og en 18" aktiv sub ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •